ik moet het even kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:09

Ach meid wat een verschrikkelijke situatie :(:) natuurlijk voor je vriend, maar jij lijdt hier ook verschrikkelijk onder.. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop dat je vriend er goed uit komt zodat er daarna wél goede hulpverlening voor hem komt.. En hoe egoïstisch het misschien ook klinkt, maar denk je ook een beetje aan jezelf? :(:) :(:) Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:10

Ik begrijp dat hij zelf niet opgenomen wil worden?

miszblueeyes

Re: ik moet het even kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:14

heel veel sterkte

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:43

colunder schreef:
Bedankt allemaal
hij zit al sinds zijn 20e in de psychiatrie.
Hij is manisch depressief,chizofreen,psychotischen komt niet buiten omdat hij doodsbang is voor mensen door waanideeen.
Ik kom net zelf uit een opname van 9 weken

Wat een moeilijke tijd voor jullie.
Het lijkt mij erg zwaar om met iemand samen te zijn die zo in de war is.

Sterkte.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:46

@ coluner, ik lees net dat jij ook opgenomen bent geweest. Denk je dat jullie een verstandige combinatie zijn?

En als ik allemaal lees wat hij psychisch mankeert dan slik ik ook nog een keer.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:56

Ik schrik daar ook van eerlijk gezegd. Als jullie elkaar kunnen steunen, prima maar het lijkt mij eerder dat dit een hele lastige situatie is waarin het heel moeilijk wordt. En je hebt ook nog twee kinderen midden in de puberteit.

Hoop dat je sterk genoeg bent want kracht zal je nodig hebben.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:05

Ik zal niet zeggen dat het het makkelijk is,we wonen niet samen dus dat scheelt wel.
Ik denk niet dat ik dat vol zou houden.
Als je veel van iemand houd,dan ga je ervoor.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:14

colunder schreef:
Ik zal niet zeggen dat het het makkelijk is,we wonen niet samen dus dat scheelt wel.
Ik denk niet dat ik dat vol zou houden.
Als je veel van iemand houd,dan ga je ervoor.

Ook als het je eigen herstel in de weg staat?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:17

Ik zou toch proberen als ik jouw was om wat meer afstand te nemen, in ieder geval mentaal. Klinkt misschien hard, maar je moet jezelf beschermen want jij staat op nummer 1.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:19

Och jeetje, wat vreselijk heftig...
Het is inderdaad belangrijk jezelf niet weg te cijferen, uiteindelijk sta jij op nummer 1.
Heel veel sterkte gewenst en een hele dikke knuffel. :(:)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:20

jullie hebben eigenlijk gezegd wat ik niet durfde te zeggen.
voel je je niet verdrietig, dat hij zelfmoord wil plegen ondanks dat ie jouw heeft? ik zou me voelen alsof ik toch geen reet meer uit maak voor hem.
dit hoeft natuurlijk absoluut niet te zijn, begrijp me niet verkeerd.
als jullie van elkaar houden en elkaar in deze rotsituatie kunnen steunen is dat juist alleen maar mooi, en ik hoop voor jullie dat jullie er samen goed uit gaan komen :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:24

TS heel heel heel erg veel sterkte :(:)

Heel eerlijk? Ik zou toch afstand nemen want hier ga je zelf aan onderdoor.
Dit is zo niet op te brengen en daarbij heb je ook nog 2 kinderen.

Ik heb zelf iemand gekend die zich dan wel om de zoveel tijd liet opnemen maar toch graag dood wilde.
Na 12 jaar en tig pogingen die steeds gruwlijker werden, is het haar gelukt.
Ik heb met haar in mijn armen gezeten toen ze stervende was, man in paniek rond rende en de kinderen totaal verslagen in huis gingen en dan weer even kwamen kijken.
Vroegen waarom mama dat nou gedaan had ;(
Ze is in de ambulance onderweg naar het ziekenhuis overleden.

Na 12 jaar vele zorgen, stress en spanningen kwam het gezin dan toch langzaam tot rust.
Draaide niet alles meer om mama en konden ze rouwen om de moeder die ze al zolang niet meer hadden.

Soms moet je om jezelf te beschermen toch een keuze maken zonder je hart.
Nogmaals sterkte, ook voor je vriend :(:)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:24

Ik heb het nog niet in het topic zien staan, maar is het boek van Isa Hoes iets voor je om te lezen? Het heet "Toen ik je zag" en gaat over haar leven met Antonie Kamerling, die ook erg deprissief was. Helaas is het Antonie wel gelukt om een eind aan zijn leven te maken, maar Isa heeft dus wel ervaring met omgaan met. Misschien herken je veel en kan het veel troost geven.
Heel veel sterkte. Ik zou eerlijk niet weten hoe ermee om te gaan... :(:)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:29

Sterkte, zal niet makkelijk zijn. Toch doet het me ook denken aan je kinderen. Ik hoop niet dat zij hier iets van meekrijgen, een moeder die opgenomen is oke maar ook haar vriend en de problemen die dat met zich meebrengt...lijkt mij heel traumatisch voor kinderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:30

Wat doet dit met je kinderen? :(:) heftig hoor!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:35

:(:) :(:)

Mijn berichten box staat altijd open maar ondanks dat ben ik het toch wel eens met de reacties boven mij. Als jij je vriend kon helpen of andersom was het misschien wel verstandig maar hierdoor word jij toch ook niet gelukkig? Denk ook aan jezelf hè meid!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:47

Heel veel sterkte, wat vreselijk... :(:)

Ik denk niet dat TS nu geholpen is met berichten dat ze afstand moet nemen.
Het is al zwaar genoeg nu. Op een rustig moment is dit misschien inderdaad iets om te overwegen, maar niet als haar vriend in coma ligt en het mogelijk niet overleefd :(

Nogmaals veel sterkte, je kan altijd PBen als je even met iemand wil praten.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:50

Ik kan hem echt niet in de steek laten,daarvoor hou ik te veel van hem.
Heb wel meer afstand genomen,ging altijd elje dag naar hem toe nu 2 keer in de week.
Taken die ik eerst altijd deed worden nu verzorgt door de thuis zorg.
Er wordt zo veel mogelijk gedaan om het mij makkelijker te maken.
Als je partner alzheimer krijgt laat je hem of haar toch ook niet barsten,ik kan dat echt niet
hij heeft alleen mij en een zoon die 10 jaar uit zicht is geweest,verder niemand

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:52

weet dat de gene die probeert zelfmoord te plegen zichzelf niet meer is, vaak leven ze in een soort van waas, en op een moment is het genoeg, hebben ze geen controle en doen ze dingen waar ze spijt van kunnen hebben (of het is te laat voor spijt) , ts heel veel sterkte, praat er over, dat kan zo ontzettend erg opluchten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:52

Er zit een groot verschil tussen wat meer afstand nemen en in de steek laten. Dat hij verder geen andere mensen heeft is niet jouw verantwoordelijkheid. :\ Natuurlijk kun je er voor 'm zijn maar je moet echt goed op jezelf passen, als jij daardoor eronder door gaat zal je vriend ook echt niks mee opschieten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:05

saskiakefie schreef:
Er zit een groot verschil tussen wat meer afstand nemen en in de steek laten. Dat hij verder geen andere mensen heeft is niet jouw verantwoordelijkheid. :\ Natuurlijk kun je er voor 'm zijn maar je moet echt goed op jezelf passen, als jij daardoor eronder door gaat zal je vriend ook echt niks mee opschieten.

Ik vind het goed dat je afstand hebt genomen, je zal wel moeten want heel eerlijk, jouw eerste verantwoording ligt bij je kinderen maar dat zal je zelf ook zo vinden. Heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:12

TS. Het gaat heel vervelend zijn wat ik ga schrijven, en ik hoop dat je dit kan lezen met in je achterhoofd dat ik dit voor jou schrijf, met de allerbeste bedoelingen.

JIJ kan hem niet redden, jij hoeft hem ook niet te redden. Je hebt net een opname van 9 weken zelf achter de rug. Hoe kan jij iemand tot steun zijn als je zelf al niet stabiel bent? Natuurlijk hebben jullie raakvlakken en zijn jullie beiden op jullie eigen manier ervaringsdeskundigen en kunnen jullie samen praten over de dingen die jullie meemaken. Dat geloof ik absoluut. De kans ik echter heel groot dat jullie elkaar in negativiteit versterken en dat jullie elkaars probleem alleen maar erger maken, onbewust.

Niemand zegt dat je hem in de steek moet laten, ik ook niet. Wel denk ik dat dit soort dingen jou meer aangrijpen dan goed voor jou is, terwijl jij zelf al worstelt met issues.

Ik snap dat je van de man houdt, en ik snap ook dat je hem wilt steunen, dat siert je, siert je enorm! Maar als dit ten koste gaat van jou EN je kinderen dan zal je hoe moeilijk ook een keuze moeten maken. Ik kan niet bepalen voor wie of wat je kiest, ik kan je wel aanraden om voor jezelf te kiezen. JIJ bent nu nog zelf in herstel, wellicht als jij straks weer beter bent kan je hem gaan helpen. Dat kan je nu niet.

Ik vind het triest dat je dit mee moet maken, en ik leef zeker met je mee en ik wil je graag meegeven dat jij niet verantwoordelijk bent voor zijn geluk, dat jij hem niet hoeft te redden en dat jij en jouw gezin ook hele belangrijke spelers zijn in het spel dat leven heet.

Sterkte.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:18

Wat vreselijk! Ongelooflijk veel sterkte!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:25

Heel veel sterkte.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:30

Heel veel sterkte :(:)