Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lorette_ schreef:O, ik weet precies waar ze wonen, hoor. Wij vragen ons af of ze het weten of niet... Het kan bijna niet dat ze het niet weten. We twijfelen er nog over of we contact gaan leggen met de ouders.
Ceriadwen schreef:_Lorette_ schreef:O, ik weet precies waar ze wonen, hoor. Wij vragen ons af of ze het weten of niet... Het kan bijna niet dat ze het niet weten. We twijfelen er nog over of we contact gaan leggen met de ouders.
Ik zou ZEKER bij die ouders langs gaan, als je het niet bij hun kan halen dan maar via de ouders, en dan mogen die ouders het weer terugvorderen van hun kind.
Ik neem aan dat je in een redelijk kleine gemeenschap woont, en ik zou bijvoorbeeld zeggen dat als hun niet willen dat de hele gemeenschap weet hoe ze hun kinderen opgevoed hebben en wat die nu uitspoken dat dit hun ongelezen kans is om hun reet te redden door jou gewoon schadeloos te stellen, en zelf bij hun kinderen dat geld terug te vorderen.
Zou ik echt zo doen, laat dan gewoon advertenties plaatsen in de plaatselijke courant, die paar euro meer verlies draag ik dan lachend.
Rowdine schreef:En wat kunnen de ouders hier nu in hemelsnaam aan doen? Er valt niets te halen bij de ouders, want zij zijn namelijk niet verantwoordelijk. Dus ga ze dan ook niet verantwoordelijk proberen te houden voor daden van volwassenen. Komop.
TS, wat een vreselijke situatie. Veel sterkte!
Ceriadwen schreef:Rowdine schreef:En wat kunnen de ouders hier nu in hemelsnaam aan doen? Er valt niets te halen bij de ouders, want zij zijn namelijk niet verantwoordelijk. Dus ga ze dan ook niet verantwoordelijk proberen te houden voor daden van volwassenen. Komop.
TS, wat een vreselijke situatie. Veel sterkte!
Zoals ik al zei, ben ik toch op dat punt dan maakt het me echt helemaal niks uit en ga ik het halen waar ik het halen kan, al moet ik inderdaad druk op de ouders uitoefenen. Noem mij maar gek, maar ik heb mijn lessen wel geleerd en geleerd heel creatief te zijn om mijn recht te halen.
Ik zeg niet dat TS dat moet doen, helemaal niet zelfs want je moet wel extra stevige schoenen hebben en overal scheit aan. Maar ik doe dat wel.
Rowdine schreef:Daar zou ik als ouder nou totaal niet voor te paaien zijn. Ben jij nou gek. Je gaat ouders van volwassenen toch niet aanspreken op hetgeen hun kind doet? Bijzonder laag. En dan ook nog gaan dreigen dat wanneer de ouders jou niet schadeloos stellen je de naam van het kind zwart gaat maken in de gemeenschap? Dat maakt je minstens zo slecht als de daders zelf. Jeetje wat triest dat mensen met zulke ideeen komen.
Je moet bij de bron je geld gaan zoeken. Niet bij degenen die er totaal niets mee te maken hebben.
Of kijk jij na een moord ook de ouders van de dader erop aan?
Cassidy schreef:pmarena schreef:Dat mag gewoon niet jammer genoeg, dan krijg je weer gezeur in de categorie smaad / laster enzo....
Smaad en laster is het pas als het niet waar is.
TS, hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering?
Limanade schreef:wat ik zou doen? dreigen met jeugdzorg
meeste ouders zijn doodsbang voor jeugdzorg en willen daar absoluut niet mee in aanraking komen
dus betalen.. en als ze dat niet doen.. jeugdzorg inschakelen