Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 17:54

O, ik weet precies waar ze wonen, hoor. Wij vragen ons af of ze het weten of niet... Het kan bijna niet dat ze het niet weten. We twijfelen er nog over of we contact gaan leggen met de ouders.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:59

wat ik zou doen? dreigen met jeugdzorg
meeste ouders zijn doodsbang voor jeugdzorg en willen daar absoluut niet mee in aanraking komen
dus betalen.. en als ze dat niet doen.. jeugdzorg inschakelen

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:05

Jullie hebben echt engelen geduld gehad, ik had ze er aan hun haren uit laten trekken, dan maar een boete en tik op de vingers waarschijnlijk goedkoper dan geen huur ontvangen.
Afschuwelijk dat er zulke mensen zijn. En eigenlijk belachelijk dat er nog geen landelijk meldpunt/zwarte lijst is voor wanhuurders, verhuurders hebben toch recht om beschermd te worden tegen zulke praktijken

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:11

_Lorette_ schreef:
O, ik weet precies waar ze wonen, hoor. Wij vragen ons af of ze het weten of niet... Het kan bijna niet dat ze het niet weten. We twijfelen er nog over of we contact gaan leggen met de ouders.

Ik zou ZEKER bij die ouders langs gaan, als je het niet bij hun kan halen dan maar via de ouders, en dan mogen die ouders het weer terugvorderen van hun kind.

Ik neem aan dat je in een redelijk kleine gemeenschap woont, en ik zou bijvoorbeeld zeggen dat als hun niet willen dat de hele gemeenschap weet hoe ze hun kinderen opgevoed hebben en wat die nu uitspoken dat dit hun ongelezen kans is om hun reet te redden door jou gewoon schadeloos te stellen, en zelf bij hun kinderen dat geld terug te vorderen.

Zou ik echt zo doen, laat dan gewoon advertenties plaatsen in de plaatselijke courant, die paar euro meer verlies draag ik dan lachend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:21

Ceriadwen schreef:
_Lorette_ schreef:

Ik zou ZEKER bij die ouders langs gaan, als je het niet bij hun kan halen dan maar via de ouders, en dan mogen die ouders het weer terugvorderen van hun kind.

Ik neem aan dat je in een redelijk kleine gemeenschap woont, en ik zou bijvoorbeeld zeggen dat als hun niet willen dat de hele gemeenschap weet hoe ze hun kinderen opgevoed hebben en wat die nu uitspoken dat dit hun ongelezen kans is om hun reet te redden door jou gewoon schadeloos te stellen, en zelf bij hun kinderen dat geld terug te vorderen.

Zou ik echt zo doen, laat dan gewoon advertenties plaatsen in de plaatselijke courant, die paar euro meer verlies draag ik dan lachend.

En wat kunnen de ouders hier nu in hemelsnaam aan doen? Er valt niets te halen bij de ouders, want zij zijn namelijk niet verantwoordelijk. Dus ga ze dan ook niet verantwoordelijk proberen te houden voor daden van volwassenen. Komop.

TS, wat een vreselijke situatie. Veel sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:27

Als mensen zich zo gedragen mag je zeker ouders hier op aanspreken, kom nou. Het is toch diep triest, het spoor van slachtoffers dat ze achterlaten op deze manier. En ik zou zeker zorgen dat de ouders het te weten komen. Soms weten ze inderdaad van niets, gezien het feit dat deze twee al langer bezig zijn en alles bij elkaar liegen kan het maar zo zijn dan wederzijdse ouders hier dus echt niets vanaf weten. Dat zou ik zeker willen weten, zo ja, dan inderdaad stegeman, opgelicht, weet ik veel wie je er bij kunt halen. Ik zou alle registers opentrekken, al was het alleen maar om het feit dat ze gewoon doorgaan en je ze zo misschien een halt toe kunt roepen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:28

Rowdine schreef:
En wat kunnen de ouders hier nu in hemelsnaam aan doen? Er valt niets te halen bij de ouders, want zij zijn namelijk niet verantwoordelijk. Dus ga ze dan ook niet verantwoordelijk proberen te houden voor daden van volwassenen. Komop.

Zoals ik al zei, ben ik toch op dat punt dan maakt het me echt helemaal niks uit en ga ik het halen waar ik het halen kan, al moet ik inderdaad druk op de ouders uitoefenen. Noem mij maar gek, maar ik heb mijn lessen wel geleerd en geleerd heel creatief te zijn om mijn recht te halen.

Ik zeg niet dat TS dat moet doen, helemaal niet zelfs want je moet wel extra stevige schoenen hebben en overal scheit aan. Maar ik doe dat wel.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:59

Je kan wel dreigen met jeugdzorg, maar dat haalt echt niks uit. Die komen pas als er bewijs is van mishandeling en in dit geval lijkt me dat niet zo. Er zijn zoveel kinderen in Nederland wiens ouders er financieel een zooitje van maken. Daar maakt jeugdzorg zich geen zorgen om

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:09

Ik zou om te beginnen naar de politie gaan en aangifte doen van oplichting. Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat het een civiele zaak is, maar dan toch erop staan dat ze de aangifte opnemen. Alleen zo kunnen ze een dossier vormen en misschien als er meer aangiftes zijn een zaak hebben.

Die aangifte kan van belang zijn om bij de rechter aan te tonen dat ze niet ter goeder trouw een schuld hebben verkregen.
Bij ernstig verwijtbaar gedrag kunnen ze niet de schuldsanering in en zo dus ook geen schone lei krijgen na 3 jaar.

Een bezoekje aan de ouders kan geen kwaad, al kan je niet eisen dat zij de schuld voldoen. Wellicht kom je zo te weten of er nog meer schuldeisers zijn en wie dat zijn.

Probeer er achter te komen wie nog meer slachtoffer van dit stel zijn en die personen te bewegen ook aangifte te doen van oplichting.

Wat betreft jeugdzorg, het continue verhuizen en op de vlucht zijn voor schuldeisers is geen gezonde situatie voor kinderen. Melden kan best, wat ermee gedaan wordt is afwachten.

Verder kan je natuurlijk Opgelicht of Stegeman inschakelen, al krijg je daarmee je geld niet zij kunnen wel anderen waarschuwen voor deze praktijken.
Ook kun je via hun misschien andere slachtoffers vinden om je krachten te bundelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:21

Ceriadwen schreef:
Rowdine schreef:

Zoals ik al zei, ben ik toch op dat punt dan maakt het me echt helemaal niks uit en ga ik het halen waar ik het halen kan, al moet ik inderdaad druk op de ouders uitoefenen. Noem mij maar gek, maar ik heb mijn lessen wel geleerd en geleerd heel creatief te zijn om mijn recht te halen.

Ik zeg niet dat TS dat moet doen, helemaal niet zelfs want je moet wel extra stevige schoenen hebben en overal scheit aan. Maar ik doe dat wel.

Daar zou ik als ouder nou totaal niet voor te paaien zijn. Ben jij nou gek. Je gaat ouders van volwassenen toch niet aanspreken op hetgeen hun kind doet? Bijzonder laag. En dan ook nog gaan dreigen dat wanneer de ouders jou niet schadeloos stellen je de naam van het kind zwart gaat maken in de gemeenschap? Dat maakt je minstens zo slecht als de daders zelf. Jeetje wat triest dat mensen met zulke ideeen komen.

Je moet bij de bron je geld gaan zoeken. Niet bij degenen die er totaal niets mee te maken hebben.
Of kijk jij na een moord ook de ouders van de dader erop aan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:25

Nou nou, ik vind moord en oplichting wel twee heel verschillende zaken. In principe heb je wel gelijk maar als mijn kinderen op deze manier bezig zouden zijn om een spoor van bedrog achter zich te laten dan zou ik het "graag" willen weten. Niet om hun schulden te betalen maar om via bepaalde wegen misschien nog te redden wat er te redden valt, al was het alleen maar om de kleinkinderen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:26

Voorkomen? Alleen verhuren aan iemand met een werkgeversverklaring, zodat je gemakkelijker beslag kunt leggen als het misgaat. Borg van drie maanden vragen, en na twee maanden achterstand al een uitzetting voorbereiden. Heel naar, maar met sommige mensen kun je niet anders...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:31

Rowdine schreef:
Daar zou ik als ouder nou totaal niet voor te paaien zijn. Ben jij nou gek. Je gaat ouders van volwassenen toch niet aanspreken op hetgeen hun kind doet? Bijzonder laag. En dan ook nog gaan dreigen dat wanneer de ouders jou niet schadeloos stellen je de naam van het kind zwart gaat maken in de gemeenschap? Dat maakt je minstens zo slecht als de daders zelf. Jeetje wat triest dat mensen met zulke ideeen komen.

Je moet bij de bron je geld gaan zoeken. Niet bij degenen die er totaal niets mee te maken hebben.
Of kijk jij na een moord ook de ouders van de dader erop aan?

Of jij dat laag vind interesseert me op dat moment nou echt helemaal niks, helemaal niks. Zoals ik al zei, als je me naait wil ik zoenen ook en ga ik ver. Zo simpel is het.

Als pa en ma niet willen dat hun kinderen met hun smoel op televisie komen of in de plaatselijke krant, dan gaan hun mij maar betalen, of gaan hun maar regelen dat ik betaald wordt. Zo simpel als dat

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:37

Helaas hebben we bij de woningstichting waar ik werk ook hiermee te maken. Er zijn mensen die pertinent menen geen huur te hoeven betalen en vanaf dag 1 geen huur overmaken. Omdat er bij ons een sociaal aspect is duurt een traject van uitzetting nog veel langer omdat er allerlei regels mbt maatschappelijke hulpverlening gevolgd moeten worden. Ondanks dat deze mensen allerlei hulp krijgen, komt het toch wel eens tot een uitzetting. Omdat deze mensen geen verhuurdersverklaring meer krijgen, krijgen ze dan ook bij een andere woningstichting geen woning meer toegewezen. Zo komen ze in het particuliere circuit terecht waarbij ze blijkbaar dit ´geintje´ zomaar een aantal keren kunnen herhalen.
Ontzettend k als je hier slachtoffer van wordt. Succes met de vervolgstappen TS!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:39

joke165, waarom word er dan geen zwarte lijst gemaakt zodat andere mensen hier niet meer de dupe van worden, niet alleen van dit, zelfs als je via een makelaar je woning verhuurt en er blijkt achteraf een hennepteler in te zitten draai je als eigenaar voor de kosten op. Het is te zot voor woorden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:42

Dat mag gewoon niet jammer genoeg, dan krijg je weer gezeur in de categorie smaad / laster enzo....

Zo zijn er notoire oplichters die de ene na de andere webshop oplichten voor soms ook echt serieus veel geld.... en je kan er niks mee. Zo ken ik namen van mensen die hun rekeningen niet betalen maar zet ik ze bvb. hier op Bokt of elders neer dan krijg ik een uitbrander dat dat niet mag, en als ik een echt kwaaie tref dan kan die me nog flink daarop pakken ook -O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:44

Ik zou even aankloppen bij een journalist en daar je leed klagen. Een artikel in de krant met naam en toenaam van dit stel oplichters en de hele omgeving weet ervan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:45

pmarena schreef:
Dat mag gewoon niet jammer genoeg, dan krijg je weer gezeur in de categorie smaad / laster enzo....

Smaad en laster is het pas als het niet waar is.

TS, hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:46

Toch maar het programma van Alberto inschakelen? Of kan dat niet? Verschrikkelijk voor je TS. Hoop dat het goedkomt

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:56

Ik heb even niet het hele topic doorgelezen, maar wat woningbouwverenigingen vaak doen als je nieuw bij hun binnenkomt, is vragen om een soort van verklaring van goed gedrag ingevuld door de vorige verhuurder(s). Daarin moeten dan dingen staan omtrent betalingsgedrag, sociaal huurderschap (geen overlast, woning netjes achtergelaten etc) en dat soort dingen.

Geen idee of dat bij particuliere verhuur ook mogelijk is, vooral juridisch gezien, maar het is zeker bij een volgende huurder te proberen. Zeg maar een soort van referentie vragen van de vorige verhuurder(s) mét contactgegevens uiteraard, zodat je deze na kunt bellen.

En dan verder geen huurders meer in laten trekken voordat borg en 1ste maand huur zijn betaald, maar zo ver zijn jullie nu ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:57

Als je hun ouders kennen zal ik ook zeker aan hun melden.
En mag niet helpen, neem contact op met je plaatselijk krant en regionale oproep zender zodat er zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd kunnen worden voor deze mensen.

BTW, in sociale huur moest ik om te kunnen huren een formulier laten zien van gemeent van goed gedrag, woon historie en mijn inkomen. Het lijk mij goed om dit zelf ook in acht te nemen wanneer je iets verhuurt.
Of iets in je huur contract zetten zodat je de huurder heel makkelijk er uit kan gooien in korte termijn.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:59

Cassidy schreef:
pmarena schreef:

Smaad en laster is het pas als het niet waar is.

TS, hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering?

En dan alsnog? Sta je bij de rechter en dan zeg je Sorrie, edelachtbare, zal het nooit meer doen. Daar zou ik echt om lachen. Het punt dat me dat iets zou interesseren ben ik dan echt al heel lang voorbij.

Je kan het verantwoorden, van de rechter krijg je een tik op je vingers. Maar reken maar dat een rechter dit als persoon geweldig vind, die heeft dagelijks met dit soort mensen van doen en is te gebonden om er eens korte metten mee te maken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:19

Een deels herkenbaar verhaal. Mijn rechtszaak is nu al meer dan een jaar bezig, ze zijn eruit officieel niet traceerbaar, ik weet waar ze wonen etc.... Nieuwe verhuurder (Parteon) reageert niet op mijn berichten, want ze staan er niet ingeschreven.

Ik had mijn borg wel en ook mijn huur de eerste maanden, ik had alles werkgeversverklaring, loonstroken, etc, maar ze stopten opeens zonder bericht met betalen, na bedreigingen door de telefoon van hun kant, vele broeven van mijn kant en het niet toelaten in mijn eigen huis ben ik er na 3 maanden achter gekomen waarom ze niet betaalden, de schuifpui zou niet goed zijn???

Ze zijn uiteindelijk vertrokken in juli, maar hebben een ravage achter gelaten (echt vernielingen aangebracht), de zaak is verhoogd met een schade last bovenop de 6 maanden geen huur. Ik heb meer dan 16.000 euro schade. Ik heb nu aardige huurders (hoop ik), betalen op tijd (tot nu toe), maar ben financieel echt aan de grond nu door deze ellende. Ik ben gelukkig wel verzekerd voor de rechtszaak. Mijn advies verhuur niet, of als je het wel doet, neem een rechtsbijstandverzekering + aparte clausule voor het verhuren van je huis. vraag daarnaar want dit is niet standaard. Want ook al heb je alle papieren het kan ook zijn vervalst, wat ik heb meegemaakt.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:38

Alsof Jeugdzorg zo perfect is bah.. Tegenwoordig kan je van Jeugdzorg nergens meer van op aan. Ik kan het weten omdat vriendin van mij zich aangemeld heeft bij Jeugdzorg i.v.m. problemen met haar ex en ook tevens de vader van hun 3 kinderen, maar Jeugdzorg vind gewoon dat hij zijn kinderen mag zien na datgene wat hij wel niet geflikt heeft en hun sowieso 2 oudste kinderen enorm trauma opgelopen hebben.
Limanade schreef:
wat ik zou doen? dreigen met jeugdzorg
meeste ouders zijn doodsbang voor jeugdzorg en willen daar absoluut niet mee in aanraking komen
dus betalen.. en als ze dat niet doen.. jeugdzorg inschakelen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:04

Nog meer reden om te dreigen dus met jeugdzorg, sorry maar met dit soort mensen (zie ik ook heb getroffen) zou ik alles inzetten wat nog kan en mag... zodra ik alles heb gedaan wat mag dan...........