Wegenbelasting vanaf 2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Wegenbelasting vanaf 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:25

Ik zou als het goed is ook met ingang van dit jaar moeten gaan betalen voor mijn chevrolet spark bi fuel maar heb nog steeds helemaal niks gehoord. geen enkele brief gekregen. dit zou toch vanzelf moeten gaan?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:25

De informatie in de link heeft betrekking op oldtimers.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:26

pluisje88 schreef:
Ik zou als het goed is ook met ingang van dit jaar moeten gaan betalen voor mijn chevrolet spark bi fuel maar heb nog steeds helemaal niks gehoord. geen enkele brief gekregen. dit zou toch vanzelf moeten gaan?

De brief krijg je uiterlijk 01-04-14, eind deze maand zou er voor het eerst geincasseerd moeten worden.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:28

pluisje88 schreef:

Voor 1 april 2014 krijgt iedereen bericht..

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:28

SuSem schreef:
De informatie in de link heeft betrekking op oldtimers.

ja heb je goed gezien.. :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:29

SuSem schreef:
pluisje88 schreef:

De brief krijg je uiterlijk 01-04-14, eind deze maand zou er voor het eerst geincasseerd moeten worden.

Hoe kunnen ze gaan incasseren als er geen bedragen of zelfs geen rekeningnr bekend is waar het van af zou moeten?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:30

SuSem schreef:
Omdat SuSem niet graag achteraf een naheffing krijgt van 700 euro.
ingedebruijn schreef:
Inderdaad.. als de BD vind dat je het zelf had moeten aanpassen krijg je straks nog een vergrijpboete ofzo erbij :+

Boete wil je idd niet hebben, maar als de bd zelf te weinig incasseert kunnen ze toch geen boete opleggen, hooguit naheffing. Of denk ik nu weer te simpel?

Verschil tussen berekend bedrag en bedrag op brief opzij leggen, mocht je de naheffing krijgen heb je het geld bij de hand. Krijg je geen naheffing heb je een leuk bedrag voor jezelf. Als je wel belt en een correctie krijgt ben je het geld sowieso kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:31

1 april zal wel te maken hebben met dat MRB per kwartaal berekend wordt. Dan incasseren ze in april het eerste kwartaal en daarna pas als je maandelijks wil betalen per maand.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:32

Die brief heb je ook nog niet gehad? Dan zou ik iig geld apart zetten voor de maanden waarin ze nog niet incasseren, je kunt op de site wel berekenen hoeveel je moet gaan betalen.

Rex_Rolfo schreef:
SuSem schreef:
ingedebruijn schreef:
Inderdaad.. als de BD vind dat je het zelf had moeten aanpassen krijg je straks nog een vergrijpboete ofzo erbij :+

Boete wil je idd niet hebben, maar als de bd zelf te weinig incasseert kunnen ze toch geen boete opleggen, hooguit naheffing. Of denk ik nu weer te simpel?

Verschil tussen berekend bedrag en bedrag op brief opzij leggen, mocht je de naheffing krijgen heb je het geld bij de hand. Krijg je geen naheffing heb je een leuk bedrag voor jezelf. Als je wel belt en een correctie krijgt ben je het geld sowieso kwijt.

Ik ga ook niet direct mijn gegevens geven, ik ga de vraag eerst hypothetisch stellen :)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 15-01-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:33

Rex_Rolfo schreef:
ps, als ik het goed lees is die vrijstelling alleen nog dit jaar, vanaf 1-1-15 mogen ook auto's met minder dan 50 g CO2/km dokken...

Kom trouwens nu net een site tegen die het over eind 2015 heeft, oftwel bij <50 g vrijstelling tot en met 2015. Het is weer duidelijkheid troef in NL |o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:35

SuSem schreef:
Die brief heb je ook nog niet gehad? Dan zou ik iig geld apart zetten voor de maanden waarin ze nog niet incasseren, je kunt op de site wel berekenen hoeveel je moet gaan betalen.

nope... helemaal niks :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:36

Rex_Rolfo schreef:
SuSem schreef:
ingedebruijn schreef:

Een burger heeft zelf ook de verplichting om zaken door te geven als deze waarschijnlijk niet kloppen. Net als bij Toeslagen bijv, als gegevens verkeerd geschat worden en deze niet gecorrigeerd worden door de burger worden er vergrijpboetes opgelegd. Ik zie het niet heel veel maar beter het zekere voor het onzekere denk ik altijd maar.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:48

Ik heb een brief gehad met de vraag of ik automatisch wil betalen..
Ik heb helemaal niet gereageerd omdat er totaal GEEN bedragen bij stonden en ik dus niet zomaar toestemming ga geven..
Verder heb ik hier nog niks gehoord en veel mensen met mij hier in Enschede ook niet.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:50

BertBaley schreef:
Patty91 schreef:
Hoi,

Ik moet ook vanaf 2014 wegenbelasting betalen voor mijn Citroen C1. Ik hoor er al meer mensen over die een brief hebben gehad met de bedragen. Ik heb alleen nog maar een brief gehad met de vraag of ik automatische incasso wil.

Ik ben benieuwd..

Klopt ik ook, ik zit maar te wachten op een factuur.. Maar nog steeds niks gekregen.
Hier ook een Peugeot 107!

Hier hetzelfde!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 16:11

pff.. ik word er echt simpel van hoor, probeer het ieder half uur zo'n beetje, maar kom er echt niet doorheen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:11

Op de site van het RDW staat ook dat er extreem veel gebeld wordt :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:16

Ik ga voor mijn LPG3 auto 90 per kwartaal betalen (belastingdienst berekening) Valt mij alle sinds mee.
Ook hier alleen een brief gehad van de incasso of niet, verder geen bedrag.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:45

Ik moet ook gaan betalen vanaf dit jaar, nooit hoeven doen met mn Fiat 500 maar nu dus wel. Ik kom op 104 euro per kwartaal, iets meer dan 400 euro per jaar. Het is niet anders, wel jammer maar ja. Heb overigens al een brief voor automatische incasso gehad evenals de kosten zoals hierboven :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:00

Hier alleen maar een brief ontvangen over automatisch incasso en gisteren een brief dat ik de eerste afschrijving kan verwachten. Heb een peugeot 107 maar weet niet wat er afgeschreven gaat worden...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:53

JorisDy schreef:
Hier alleen maar een brief ontvangen over automatisch incasso en gisteren een brief dat ik de eerste afschrijving kan verwachten. Heb een peugeot 107 maar weet niet wat er afgeschreven gaat worden...

Daarom heb ik ook nog geen incasso gegeven. Ik wil graag eerst weten wat ze gaan afschrijven.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:54

Suzanne F. schreef:
JorisDy schreef:

Daarom heb ik ook nog geen incasso gegeven. Ik wil graag eerst weten wat ze gaan afschrijven.

Ik heb dus ook geen toestemming gegeven,, vond de brief zo vaag opgebouwd dat ik zelfs twijfelde of het wel echt de belasting dienst was haha!
zie vanzelf wel wat er komt!
Ik heb een 107 dus zal vast niet super veel zijn laat dan maar in april in 1 keer betalen vanaf januari tot dan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:44

joyce_eddy schreef:
Ik heb dus ook geen toestemming gegeven,, vond de brief zo vaag opgebouwd dat ik zelfs twijfelde of het wel echt de belasting dienst was haha!

Hier hetzelfde. Ik dacht ook dat het misschien een nep iets was. Vooral omdat ze een incasso wilden voor een onbekend bedrag.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:54

Heeft TS inmiddels de belastingdienst al aan de telefoon gehad? Ik heb ook de automatische incasso niet opgestuurd omdat ik eerst een bedrag wilde weten. Vanaf 24 januari moet ik belasting voor mijn auto betalen maar nog steeds niets binnen...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:10

Rex_Rolfo schreef:
Rex_Rolfo schreef:
ps, als ik het goed lees is die vrijstelling alleen nog dit jaar, vanaf 1-1-15 mogen ook auto's met minder dan 50 g CO2/km dokken...

Kom trouwens nu net een site tegen die het over eind 2015 heeft, oftwel bij <50 g vrijstelling tot en met 2015. Het is weer duidelijkheid troef in NL |o

Ik heb zowieso al begrepen dat er ook in 2015 geen belasting betaald hoeft te worden.
Daarba betaal je belasting over het gewicht zonder baterij en over de uitstoot. In ons geval dus het gewicht van een normale outlander.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:55