Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pluisje88 schreef:Ik zou als het goed is ook met ingang van dit jaar moeten gaan betalen voor mijn chevrolet spark bi fuel maar heb nog steeds helemaal niks gehoord. geen enkele brief gekregen. dit zou toch vanzelf moeten gaan?
SuSem schreef:pluisje88 schreef:Ik zou als het goed is ook met ingang van dit jaar moeten gaan betalen voor mijn chevrolet spark bi fuel maar heb nog steeds helemaal niks gehoord. geen enkele brief gekregen. dit zou toch vanzelf moeten gaan?
De brief krijg je uiterlijk 01-04-14, eind deze maand zou er voor het eerst geincasseerd moeten worden.
SuSem schreef:Omdat SuSem niet graag achteraf een naheffing krijgt van 700 euro.
ingedebruijn schreef:Inderdaad.. als de BD vind dat je het zelf had moeten aanpassen krijg je straks nog een vergrijpboete ofzo erbij
Rex_Rolfo schreef:SuSem schreef:Omdat SuSem niet graag achteraf een naheffing krijgt van 700 euro.ingedebruijn schreef:Inderdaad.. als de BD vind dat je het zelf had moeten aanpassen krijg je straks nog een vergrijpboete ofzo erbij
Boete wil je idd niet hebben, maar als de bd zelf te weinig incasseert kunnen ze toch geen boete opleggen, hooguit naheffing. Of denk ik nu weer te simpel?
Verschil tussen berekend bedrag en bedrag op brief opzij leggen, mocht je de naheffing krijgen heb je het geld bij de hand. Krijg je geen naheffing heb je een leuk bedrag voor jezelf. Als je wel belt en een correctie krijgt ben je het geld sowieso kwijt.
Rex_Rolfo schreef:SuSem schreef:Omdat SuSem niet graag achteraf een naheffing krijgt van 700 euro.ingedebruijn schreef:Inderdaad.. als de BD vind dat je het zelf had moeten aanpassen krijg je straks nog een vergrijpboete ofzo erbij
Boete wil je idd niet hebben, maar als de bd zelf te weinig incasseert kunnen ze toch geen boete opleggen, hooguit naheffing. Of denk ik nu weer te simpel?
Verschil tussen berekend bedrag en bedrag op brief opzij leggen, mocht je de naheffing krijgen heb je het geld bij de hand. Krijg je geen naheffing heb je een leuk bedrag voor jezelf. Als je wel belt en een correctie krijgt ben je het geld sowieso kwijt.
BertBaley schreef:Patty91 schreef:Hoi,
Ik moet ook vanaf 2014 wegenbelasting betalen voor mijn Citroen C1. Ik hoor er al meer mensen over die een brief hebben gehad met de bedragen. Ik heb alleen nog maar een brief gehad met de vraag of ik automatische incasso wil.
Ik ben benieuwd..
Klopt ik ook, ik zit maar te wachten op een factuur.. Maar nog steeds niks gekregen.
Hier ook een Peugeot 107!
JorisDy schreef:Hier alleen maar een brief ontvangen over automatisch incasso en gisteren een brief dat ik de eerste afschrijving kan verwachten. Heb een peugeot 107 maar weet niet wat er afgeschreven gaat worden...
Suzanne F. schreef:JorisDy schreef:Hier alleen maar een brief ontvangen over automatisch incasso en gisteren een brief dat ik de eerste afschrijving kan verwachten. Heb een peugeot 107 maar weet niet wat er afgeschreven gaat worden...
Daarom heb ik ook nog geen incasso gegeven. Ik wil graag eerst weten wat ze gaan afschrijven.
Rex_Rolfo schreef:Rex_Rolfo schreef:ps, als ik het goed lees is die vrijstelling alleen nog dit jaar, vanaf 1-1-15 mogen ook auto's met minder dan 50 g CO2/km dokken...
Kom trouwens nu net een site tegen die het over eind 2015 heeft, oftwel bij <50 g vrijstelling tot en met 2015. Het is weer duidelijkheid troef in NL