In angst naar huis gefietst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 23:11

vanavond hadden we een bijeenkomst van oude klasgenoten, dat doen we 1x in de 3 weken. en dit x kwamen de wijkagenten langs. we mochten vragen stellen en ik stelde de vraag wat ze met een melding zouden doen van lastigvallen. dit leidde uiteindelijk met een lang gesprek met wat er was gebeurd. ik heb goede info gekregen en heb een melding gemaakt. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:57

xsarinax schreef:
gelukkig niet tegengekomen vandaag. heb met mijn ouders overlegd en ze vonden het (nóg) niet nodig om er melding van te maken, ze denken dat ze niks voor me kunnen doen, en als het te laat is dan wel.

Jammer dat je ouders er zo over denken!!! Met één melding zullen ze niet heel veel kunnen doen. Maar ze zullen waarschijnlijk dat gebied wel iets vaker controleren. Bij meerdere meldingen gaan ze echt wel actie ondernemen. Maar als iedereen er zo over denkt en niemand melding maakt, kan er ook niets aan gedaan worden.

Heel fijn dat je vanavond de wijkagenten hebt gezien en melding hebt kunnen maken! Is het wel een officiële melding die in het systeem komt te staan?

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 00:07

Delphi schreef:
xsarinax schreef:
gelukkig niet tegengekomen vandaag. heb met mijn ouders overlegd en ze vonden het (nóg) niet nodig om er melding van te maken, ze denken dat ze niks voor me kunnen doen, en als het te laat is dan wel.

Jammer dat je ouders er zo over denken!!! Met één melding zullen ze niet heel veel kunnen doen. Maar ze zullen waarschijnlijk dat gebied wel iets vaker controleren. Bij meerdere meldingen gaan ze echt wel actie ondernemen. Maar als iedereen er zo over denkt en niemand melding maakt, kan er ook niets aan gedaan worden.

Heel fijn dat je vanavond de wijkagenten hebt gezien en melding hebt kunnen maken! Is het wel een officiële melding die in het systeem komt te staan?

Ja dat is het. en de agenten zeiden dat er meerdere meldingen zijn in die buurt. hij heeft me ook slachtofferhulp aangeboden , site gegeven . en we hebben samen afspraken gemaakt. werd wel een beetje rood toen ze ineens waar de hele groep bij was ze er verder over door gingen, iedereen ook echt aan mij vragen enzo. maar toch heel erg opgelucht dat ze überhaupt 'iets' voor me kunnen doen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:12

xsarinax schreef:
Ja dat is het. en de agenten zeiden dat er meerdere meldingen zijn in die buurt. hij heeft me ook slachtofferhulp aangeboden , site gegeven . en we hebben samen afspraken gemaakt. werd wel een beetje rood toen ze ineens waar de hele groep bij was ze er verder over door gingen, iedereen ook echt aan mij vragen enzo. maar toch heel erg opgelucht dat ze überhaupt 'iets' voor me kunnen doen!

Ja maar is het nu een officiële melding die je hebt gemaakt? Staat die echt geregistreerd? Of was het een mondelinge melding aan de wijkagenten onder het mom van ''we houden het extra in de gaten''?
Juist nu je gehoord hebt dat er meerdere meldingen gemaakt zijn is het enorm belangrijk dat jullie ook een officiële melding maken!!!
Hoe meer meldingen, hoe duidelijker het wordt dat er echt iets speelt en het extra in de gaten gehouden moet worden.

BigOne

Re: In angst naar huis gefietst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:24

Ts, heel erg goed van je dat je je verhaal hebt gedaan bij die agenten, zo kun je voorkomen dat er nog meer meisjes lastig worden gevallen. En je hebt niets om je voor te schamen, je kunt heel trots op jezelf zijn dat je je verhaal hebt gedaan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 02:48

Echt officieel zal het nog niet zijn, want meneer heeft nog niks strafbaars gedaan. Waarschijnlijk is er een aantekening (mutatie) in het systeem.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 03:00

chimello schreef:
Als zoiets weer gebeurt zou ik afstappen en naar het eerste beste huis lopen en wachten of de eerste beste wandelaar aanspreken die je tegenkomt. En blijf altijd in een plek waar veel mensen zijn, ga niet naar afgelegen steegjes en vertel het aan je ouders of op school.

Dit vind ik een veel betere tip dan die van Storm.
De confrontatie aangaan geeft hem juist de gelegenheid dichtbij je te komen, als hij kwaad wil is hij echt niet onder de indruk van een grote mond en maak je het hem eigenlijk te makkelijk.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 03:03

Fijn dat het nu inderdaad aangegeven is bij de politie! Ik heb zoiets (nou goed ging natuurlijk wel anders, maar redelijk gelijkend) ook een keer meegemaakt op weg naar paardrijden. Op paardrijden gelijk gemeld en toen bleken er meer meisjes te zijn lastig gevallen. Melding gemaakt en twee weken later hoorden we dat de man was aangehouden:)

Als er genoeg meldingen binnen komen komt de politie wel in actie. Of dat direct succesvol zal zijn is natuurlijk afhankelijk van de meldingen en de omstandigheden. Tot die tijd gewoon over de openbare wegen blijven fietsen, mobiel bij de hand en proberen er niet over na te denken. Zolang je op de drukkere wegen blijft is de kans klein dat er daadwerkelijk wat gebeurd. Blijft natuurlijk geen fijn gevoel om alleen te moeten fietsen;)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 03:09

Oeh dat is schrikken!
Gelukkig hebben we in mijn dorp geen enge mensen, dan zou ik niet meer in mn eentje door t dorp durven fietsen in de donker! (Ochtendkrantenwijk)

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:30

zonet weer gebeld door de wijkagent. aardige man :) . hij wou even met mijn ouders praten.
hij wil alle informatie in detail op de mail. en zal daarna dit in het systeem zetten en met de andere wijkagenten overleggen.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:44

Net voordat ik weg ging bij mijn oude werk stond de politie voor een client bij ons aan de deur (geestelijk gehandicapte man van 50 die nogal groot is), de client was herkent nadat hij een vrouw op de fiets meerdere keren had gestalkt. Als hij in de ochtend naar zijn werk fietste kwam hij haar altijd tegen en vond haar wel interessant. Dus deed hij precies hetzelfde bij haar als die man bij jou deed TS. De client waar het over gaat is in zijn hoofd een peuter van 2 en zou nooit iemand iets aan doen, maar aan zijn uiterlijk is dit niet te zien.

TS bel de politie, doe je verhaal en zorg dat er iets aan word gedaan!
Edit: zie net dat je dit hebt gedaan.

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:47

xsarinax schreef:
zonet weer gebeld door de wijkagent. aardige man :) . hij wou even met mijn ouders praten.
hij wil alle informatie in detail op de mail. en zal daarna dit in het systeem zetten en met de andere wijkagenten overleggen.

Super fijn, dat er nu daadwerkelijk iets aan gedaan word!