daarom ben ik ook blij dat ik havo doe. Eerst maar is zorgen dat ik mijn examens ga halen!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

daarom ben ik ook blij dat ik havo doe. Eerst maar is zorgen dat ik mijn examens ga halen!
btjeetje schreef:beter dan dat mijn ouders een opleiding betalen waar ik halverwege mee stop vooral omdat het een opleiding is wat ik graag wil doen. jullie bedoelen het allemaal goed maar ik verander echt niet van gedachten
x_Quinta_x schreef:btjeetje schreef:beter dan dat mijn ouders een opleiding betalen waar ik halverwege mee stop vooral omdat het een opleiding is wat ik graag wil doen. jullie bedoelen het allemaal goed maar ik verander echt niet van gedachten
Maar als je dan na zoveel jaren studie thuis komt te zitten zonder werk en je ouders met een volwassenen op de bank zitten die de hele dag zit te niksen, dan hebben ze uiteindelijk ook voor een opleiding betaald waar uiteindelijk niemand van het gezin iets aan heeft.
Ik vind werk is werk (en is misschien niet altijd fijn) en hobby is hobby.

Sarah_Elise schreef:Ik doe Educatie en Kennismanagement Groene Sector in de richting Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Stoas Hogeschool in Wageningen. Misschien is dat wat voor je? 98 % vindt binnen 3 maanden een baan. De school biedt niet heel veel begeleiding, zelfstandigheid en initiatief nemen is wel handig voor de opleiding. Voor mij werkt dat prima

de rede dat ik niet te ver weg kan is omdat ik nog 17 ben als ik aan de opleiding begin waardoor ik elke dag trein zelf moet gaan betalen.
dus krijg je met 17 jaar ook stufi én een OV kaart. vuurneon schreef:Als je het hbo gaat doen, geldt er geen minimumleeftijddus krijg je met 17 jaar ook stufi én een OV kaart.

btjeetje schreef:lieve mensen willen jullie aub lezen
). Wij krijgen op stal regelmatig stagaires dierverzorging, werkzaamheden: stal mesten.
HEERLIJK, ik hou van ervoor zorgen dat de paardjes zich goed voelen en er goed bij staan.
Er is geen werk in te vinden, en als er werk is kun je wel janken om het salaris.