Handige huishoudtips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: Handige huishoudtips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:59

De wasmachine is trouwens nog geen 4 maanden oud.. dus daar ligt her niet aan ^^

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:03

azijn als wasverzachter gebruiken.

of een lege wasmachine met soda op kookwas laten draaien :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:41

wie heb de TIP? Mijn afwasmachine maakt de glazen niet meer zo mooi schoon. Blijft een raar laagje op achter. Het glanst dan niet meer. Soms word de rest van de afwas ook niet goed schoon.

Heb echt al van alles geprobeerd.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:57

Handig dit topic! Ik heb lijmresten op het raam wat moet ik ermee aan?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:13

van stickers? heb je speciaal spul voor, weet alleen even niet meer wat het is terpetine of zo?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:13

briitje schreef:
wie heb de TIP? Mijn afwasmachine maakt de glazen niet meer zo mooi schoon. Blijft een raar laagje op achter. Het glanst dan niet meer. Soms word de rest van de afwas ook niet goed schoon.

is de machine zelf goed schoongemaakt, gaatjes nagekeken bij sproeiarm of die niet dicht zitten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:38

takkie_muis schreef:
Handig dit topic! Ik heb lijmresten op het raam wat moet ik ermee aan?

Met lampenolie krijg je dat er goed af.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:48

aceton helpt ook bij stickerresten

Een pan met een aangebakken laagje erin. Een tijd zachtjes laten koken met water en soda errin

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:49

briitje schreef:

op de allerwarmste stand met soda laten draaien, kijk ook even al je filters na.
na de kookwas even laten spoelen met azijn. :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:34

Handig topic dit!

Wat ik wel eens doe als mijn planten slecht worden is mijn gebruikte theezakjes (bij voorkeur de standaard thee)bewaren, deze in water een poosje laten trekken zodat het heel geconcentreerd wordt en dit vervolgens als voeding aan mijn planten geven.
Buiten voeden planten zich zelf namelijk ook met verteerde bladeren.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:41

briitje schreef:

Even controleren of er nog genoeg zout in zit en zo nodig bijvullen

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:45

Frietpan uit elkaar halen en in de soda met goed heet water zetten. Frietpan weer als nieuw

Iemand tips om kattenpis geur uit de bank te halen of iets zodat de katten er niet meer op pissen?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:39

kYliieJ schreef:
Iemand tips om kattenpis geur uit de bank te halen of iets zodat de katten er niet meer op pissen?

Niet met schoonmaakmiddel doen. Wij ruiken het dan niet meer, maar katten wel. Je hebt daar speciaal spul voor. Een spray die de p*s als het ware afbreekt. Het gaat daardoor eerst kort sterker ruiken en daarna is het weg. Werkt fantastisch!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:05

Ik heb zo'n deur met raampjes erin. Van die kleine raampjes. De hele deur. Ik kan deze ramen dus niet afnemen met een ramentrekker. Dat past niet Dat betekend dat ik het met doekjes moet afnemen. Sponsen, droge afwasdoeken, zeem, alles geprobeerd. Ik heb verschillende sprays (opsprayen en afnemen met doekje) en ramendoekjes gebruikt die allemaal zeggen dat het geen vlekken achterlaat. Nou, dat doen ze toch zeker wel. En ik erger me dood aan die deur...

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:09

ElineS schreef:
Ik heb zo'n deur met raampjes erin. Van die kleine raampjes. De hele deur. Ik kan deze ramen dus niet afnemen met een ramentrekker. Dat past niet Dat betekend dat ik het met doekjes moet afnemen. Sponsen, droge afwasdoeken, zeem, alles geprobeerd. Ik heb verschillende sprays (opsprayen en afnemen met doekje) en ramendoekjes gebruikt die allemaal zeggen dat het geen vlekken achterlaat. Nou, dat doen ze toch zeker wel. En ik erger me dood aan die deur...

Droogwrijven met krantenprop :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:13

haffiefreak schreef:
ik heb zelf geen tip.
Maar wie heeft de tip om mooi de stelen van rozen mooi schuin af te snijden?

Vind deze ideaal! (5,00 bij o.a. bloemenwinkels)
http://www.fleurshopbloemen.nl/data/med ... .rvf_2.jpg

lijmresten van raam zou je eens kunnen proberen met pindakaas! Opsmeren, even in laten trekken en afnemen!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:17

ElineS schreef:

goed ontvetten, afwasmiddel mengen met beetje azijn en water en even goed schoonpoetsen.
daarna ergste water eraf halen en droogwrijven met een schone theedoek :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:21

briitje schreef:
Iemand tips om gele (gok thee vlekken) uit hoogglans witte tafel te krijgen?

Je kunt het proberen met een microvezel doekje en groene zeep. Dan goed poetsen.
of de gel voor de vaatwasser erop, even in laten werken en schoonpoetsen met een schone, vochtige doek.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:28

ElineS schreef:

Heb je de droogdoek van Jemako al geprobeerd?
Daar doe ik al mijn ramen mee (zelfs mijn 2,5 x 3 keukenraam) en ik heb nooit strepen/ vlekken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:32

:j Vind ik ook fantastisch!!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:06

Aangekoekt vuil op glazen kookplaat....
Heel simpel, haal bij de schilder glaskrabbers (van die scheermesjes in een houdertje)
Verwijder hiermee de aangekoekte en ingebrande resten, doekje met sop erover en je plaat blinkt weer.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:46

Frituurpan maak ik schoon met een vaatwasblokje. water in de pan , blokje erin en aan zetten , en even laten staan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:05

Wasmachine draait hier ook 1x per maand leeg op 90 graden met vaatwasmachine blokje dan is de wasmachine ook weer schoon

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:54

Net een bakje met water, zout en citroensap 5 minuten in de combimagnetron gedaan.
Maakt super makkelijk schoon erna.

Bedankt voor de tip.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:00