Alibi? Wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:23

TS, jij hebt zelf toch ook al is iets met en liegende kerel te maken gehad? Is niet leuk hè?
Voor haar dus ook niet! ;-)

Celiien

Re: Alibi? Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:24

Jongens, ze gaat niet met hém naar de sauna, maar ze wil hem dat als smoes laten gebruiken, dat hij naar de sauna gaat :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:26

Celiien schreef:
Jongens, ze gaat niet met hém naar de sauna, maar ze wil hem dat als smoes laten gebruiken, dat hij naar de sauna gaat :')

Juist zo begreep ik het dus ook zoals ik zei..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:27

Ten eerste is het een slechte smoes want lijkt me logisch dat zijn vriendin daar van alles achter gaat zoeken? Als je vriend ineens elke week naar de sauna gaat is dat een beetje raar. Ten tweede moet hij geen smoes nodig hebben want hij kan ook gewoon zeggen dat hij een keer per week wat met zijn vriendin wilt doen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:28

Als het mijn relatie was dan had ik gehoopt dat mijn vriend met me ging praten en het eerlijk ging zeggen dat hij een keer alleen met zijn vrienden wou zijn.

Want als je een smoesje maakt van ik ben bijvoorbeeld na voetbal en ik kom erachter dat hij met een meisje af heeft gesproken dan ga ik toch wel hele andere dingen denken dan dat hij gewoon alles eerlijk zegt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:29

Het enige wat ik kan zeggen is: waag je nou maar niet aan deze situatie, het is helemaal niet aan jou om je hierin te mengen. Als deze jongeman niet gewoon durft te zeggen dat hij ook wel eens ergens zonder haar heen wilt, dan is het verder zijn probleem hoe hij dat gaat oplossen. Nog los van het feit dat me dat überhaupt een wat ongezonde situatie lijkt.

Voor jou kan dat echt alleen maar heel vervelend uitpakken en daarbij is het simpelweg jouw taak niet zijn relatieproblemen op te lossen. Daarnaast kan het op haar ook heel anders overkomen, wanneer het uitkomt - want dat gebeurt zeker - dat jij erbij betrokken was een 'smoes' te verzinnen. Voor alle partijen erg naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:44

Wil hij nou mannen tijd of met jou afspreken?
Dat kan ik er niet helemaal uit halen namelijk?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:30

Citaat:
of wat anders leuks doen met mij (en andere vrienden)

;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:39

Ohja..
Vind het echt overkomen alsof jullie een beetje een oogje op elkaar hebben ofzo. Maar dan kan aan mij liggen hoor. Vind het wel een slapjanus van een kerel hoor.. :\

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:42

Really? Wat een gore klootzak dat hij zijn vriendin wilt voorliegen. Mannen die niet goed communiceren met hun vriendin zijn ook zulke mietjes..

En jij wilt eraan mee doen?

Nee echt.. Niet doen en geef die jongen maar even een schop onder zijn hol. Hij moest zich schamen!

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:46

Wat een relatie zeg.. Communicatie is alles, waarom zegt hij het niet gewoon tegen haar? Zonder kun je imo toch geen goede relatie hebben. En snap eigenlijk ook niet dat zij geen eigen leven wil, maar goed dat terzijde. Denk dat het anders sowieso een keer mis gaat tussen die twee.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:47

VivaLaVida schreef:
Ohja..
Vind het echt overkomen alsof jullie een beetje een oogje op elkaar hebben ofzo. Maar dan kan aan mij liggen hoor. Vind het wel een slapjanus van een kerel hoor.. :\

Precies wat ik ook dacht!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:04

Ik vind dit hele smoesjesidee nogal ziek en ontzettend gemeen en kwetsend naar die vriendin toe. Het is bovendien totaal respectloos en getuigt van een enorm gebrek aan empathisch vermogen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:12

Als de relatie voor hem zo belangrijk is dan weet hij ook donders goed dat smoezen verzinnen en liegen de relatie echt niet beter maakt. Dan kan je er net zo goed direct een punt achter zetten.
Ik vind het daarbij ook nog een erg laffe manier. Die vent moet wat ballen kweken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:24

Roxx schreef:
VivaLaVida schreef:
Ohja..

Precies wat ik ook dacht!

Dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn? Ik ga ook om met veel jongens en zodra ze een vriendin hebben, wordt het lastig en gedoe, maar dan vind ik het alsnog leuk om met ze af te spreken hoor :+.
Tien jaar vriendschap is lang he..
Ik snap de TS haar vraag dus ook wel, alleen is dit gewoon niet de oplossing, plus als ik zijn vriendin zou zijn en erachter zou komen dat hij elke week liegt en weg is, zou ik echt denken dat het een vreemdganger is ofzo..
Hij moet gewoon zijn ballen bij elkaar rapen en aangeven dat ie 1 avond in de week voor zichzelf hebt, dan blijven er nog 6 avonden over hoor per week :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:28

Normaal reageer ik niet op zo'n topics..
Ik ben zelf een zeer onzekere vrouw, ook al heb ik al meer dan 4,5 jaar dezelfde vriend.

Ik zou het NOOIT accepteren als mijn vriend met een meid naar de sauna gaat. Met een andere vent mmisschien wel, maar met een vrouw? Nope. Dus wen slechter smoesje is er bijna niet.

Ik reageer best jaloers op alles, en gelukkig begrijpt mijn vriend dat. Maar dat zijn juist dingen waar je in een relatie over praat. Als die gast niet eens met zijn eigen vriendin kan praten over hoe hij zich voelt, zou ik me er al helemaal niet in mengen.

Zou het trouwens gruwelijk vinden als zijn vriendin hier achter komt. Volgens mij is het danook einde oefening :\
Laatst bijgewerkt door Ylvy op 09-01-14 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:33

Nee lies dat zeg ik ook, kan aan mij liggen. Dus het hoeft niet zo te zijn. Maar als je samen smoesjes gaat verzinnen krijg ik wel dat idee.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:47

Vind het apart dat de man hier het haasje is, een normale vriendin accepteerd het gewoon als je een keer iets voor jezelf wilt doen. Het klopt al niet dat hij het idee heeft dat hij daar een of andere supersmoes voor nodig heeft in een gezonde relatie kan dat toch gewoon? Denk dat ze beide schuld hebben hoor.

Ik zou trouwens niet helpen met smoezen bedenken, zo moeilijk kan het toch niet bedenken om een avond vullende hobby te verzinnen die vriendin vast niet interessant vind. Ga wekelijks naar de "modeltreinen club " oid :Y)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 02:48

Pff ik zou mijn handen er niet aan branden :(

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 04:09

als de vriendin zonder reden bezitterig is dan is het best 'ziek'. dus misschien speelt er meer tussen die 2 misschien heeft hij al eens gelogen tegen haar en is het vertrouwen dus ook beschadigd geraakt. ik heb ook al heel lang een goede vriendin (tevens mijn nicht) maar als zei tegen mij zou zeggen dat ze smoesjes nodig heeft voor haar vriend voor te liegen (heeft er wel geen op het moment maarja) dan zou ze bij mij aan het verkeerde adres zijn. liegen voor je beste vriend doe je als je 14 bent, maar ik denk dat jullie die leeftijd al voorbij zijn, vriendschap is mijn ogen niet de hand boven het hoofd houden, maar de ogen openen van je beste vriend.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:47

Wat zou je zelf liever hebben?
Een vent die eerlijk is of een vent die liegt.
Ik zou het wel weten.
'Schat ik ga even een drankje doen met vrienden/vriendinnen' is geeeeen probleem.
'Schat ik ga voetballen' en vervolgens erachter komen dat hij in de stad is om een drankje te doen... Dan kan hij direct een schop onder z'n hol verwachten. :Y)

Wees gewoon eerlijk, slapjanus :')
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 09-01-14 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:50

liedje89 schreef:
Vind het apart dat de man hier het haasje is, een normale vriendin accepteerd het gewoon als je een keer iets voor jezelf wilt doen. Het klopt al niet dat hij het idee heeft dat hij daar een of andere supersmoes voor nodig heeft in een gezonde relatie kan dat toch gewoon? Denk dat ze beide schuld hebben hoor.

Ik zou trouwens niet helpen met smoezen bedenken, zo moeilijk kan het toch niet bedenken om een avond vullende hobby te verzinnen die vriendin vast niet interessant vind. Ga wekelijks naar de "modeltreinen club " oid :Y)

Tja TS heeft contact met de man en niet zozeer met de vriendin die staat hier buiten dus daar valt weinig advies over te geven als het toch niet aankomt.
Natuurlijk is het een probleem in hun relatie en hebben ze daar beide hun aandeel in maar als ze beide daar niets aan gaan veranderen word het ook niet beter. TS kan ook alleen de man in dit geval adviseren. Eventueel ook de vriendin maar dat lijkt me niet helemaal handig gezien de situatie die zal dat misschien helemaal verkeerd oppakken. Daarnaast hoe moet je dat op het woord gooien in zo'n situatie. Je vriend wilden smoezen verzinnen om iets met de mannen te doen of met mij maar vond ik geen strak plan dus kom ik maar met jouw praten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:53

Zijn relatie is zijn verantwoordelijkheid. Dus als hij meer vrijheid wilt, moet hij dat als een volwassen man oplossen. Goede afspraken maken met zijn vriendin. Daar heb jij helemaal niets mee te maken verder lijkt me. Je kan hem alleen maar stimuleren om met zijn vriendin te praten. Doet hij dat niet dan ga jij lekker met je andere vrienden stappen en zit hij thuis. Da's zijn probleem

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:49

Collie2008 schreef:
Zijn relatie is zijn verantwoordelijkheid. Dus als hij meer vrijheid wilt, moet hij dat als een volwassen man oplossen. Goede afspraken maken met zijn vriendin. Daar heb jij helemaal niets mee te maken verder lijkt me. Je kan hem alleen maar stimuleren om met zijn vriendin te praten. Doet hij dat niet dan ga jij lekker met je andere vrienden stappen en zit hij thuis. Da's zijn probleem

Dit inderdaad.

Neem toch aan dat hij mans genoeg is om voor zichzelf op te komen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:54

Ik zou tegen hem zeggen: Man grow some balls en bespreek dit met je partner. Hoe moet dat later gaan in hun relatie? Als ie nu al begint met liegen om wat tijd voor zichzelf te hebben> Daarbij als ze hem zo wil bezitten is het de vraag of de relatie nu al zo gezond is.

Gaan liegen tegen zijn partner kan alleen maar verkeerd uitpakken. Dat is in mijn ogen een point of no return.