Weglopen zonder betalen in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:05

Wij ook een keer, maar daf had een andere reden :D

Mijn vriendin en ik gingen naar de mac, en zij betaalde (schoot voor) want ik had verder geem geld mee. Maar het pinnen lukte maar niet, en zij was er heilig van overtuigd dat ze meer dan genoeg geld op dr bankrekening had. Toen zei de eigenaar(?) Dus dat we t gratis mochten hebben. :D
Vind t nog steeds heel aardig. Al helemaal bij zouets als de mac, waar t vaak vooral om t geld draait.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:20

ElanJV schreef:
Ik zal nooit weglopen.. Loop dan naar de bar en zeg er dan wat van.

Dat doe ik ook als het eten en bediening normaal is en ik zie dat het (overdreven) druk is.

Maar ik ben 1 maal weggelopen omdat ik maar het dessert (en de rekening) niet kreeg.
Bij diverse mensen gemeld (oh sorry... u krijgt het gelijk), nooit gehad.
Daarna gemeld dat ik wilde betalen (ook naar de bar gelopen, maar ik mocht alleen afrekenen aan tafel), en zijn we na 1 1/2 uur na het hoofdgerecht (en geen dessert en geen rekening gekregen) maar weggelopen.
Wat moet je dan?
Als je niet mag afrekenen, dan houdt het voor mij ook op.

En 1 x omdat de service zo slecht was en bij mijn man geen van de bestellingen correct was.
Als eerste gerecht kreeg hij een visstoofpotje (mijn man gruwelt van vis), dus na 1 hap even melden dat hij het verkeerde had gekregen.
Hij kreeg maar geen nieuwe geleverd en toen hebben we maar geruild van gerecht.

Het hoofdgerecht ging wederom fout, weer 1 of andere visschotel... en hij kreeg geen nieuwe omdat hij er al een hap van gegeten had (daarom kreeg hij ook geen nieuw voorgerecht) want nu konden ze hem niet meer opnieuw gebruiken. En hij had maar beter moeten opletten wat hij kreeg voorgeschoteld.

Toen ben ik opgestaan en zijn we weggegaan... die man nog wel schreeuwen hoe asociaal we waren en dat hij blij was dat klanten zoals wij nooit meer terug zouden komen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 06-01-14 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:22

kaatjemuts schreef:
@ hanny_jelke
ik was met 12 man, waarvan de helft niet begreep waarom t ging. Ik wou alleen maar weg... :o
Als t me nog een keer zou gebeuren, dan had ga ik t idd anders aanpakken. ;)

ik had gewoon door het restuarant heen geschreeuwt, "IELLL ER ZIT EEN KAKKERLAK IN ME SOEP" dan had het hele restaurant leeg gelopen. die beestjes horen niet in een restaurant en al helemaal niet in je eten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:23

Ik snap dat weglopen eigenlijk ook niet zo goed. Loop dan even naar de bar. Wie gaat er nou drie kwartier op een rekening zitten wachten zonder aktie te ondernemen? Ik was na 10 minuten al naar de bar gelopen.

Als je zoals hierboven ergens aan de bar niet mág betalen... ja, dan houdt het voor mij ook op.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:24

Ik een keer zonder dat ik het doorhad in Amsterdam...
we gingen voor de verjaardag van mn zusje in de V&D eten en daar was bet echt knetterdruk. Heel chaotisch. Ik ben naar beneden gelopen om mn ouders te helpen met het eten. Dienblad met 3 smoothies en 3 gebakjes aangenomen en naar de tafel gelopen, niet wetende dat het nog betaald moest worden :o

EDIT; de V&D in Amsterdam heeft de kassa achterin staan dus je kan zonder dat iemand het merkt zo weglopen met het eten... hmn zou toch net als bij ons de kassen voor de zitplaatsen plaatsen zodat je moet betalen voordat je kan gaan zitten...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:27

Haha nu ben ik wel benieuwd waar je zat?!

Danz?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:28

Bij sommige mensen klinkt het alsof het ze wel erg goed uit kwam :=

Doe dan tenminste nog een beetje moeite, naar binnen lopen en zeggen dat je wilt betalen, tegen iemand zeggen dat je NU weggaat en wilt betalen, of desnoods als ze je steeds weer terugsturen het geld achterlaten onder het peper- en zoutstelletje geklemd ofzo.

Dat je niet netjes behandeld wordt wil nog niet zeggen dat je je zelf ook als een aso moet gedragen.

Wanneer je meerdere keren gevraagd hebt, naar de bar / kassa gelopen bent en daar iemand aangesproken hebt en het gewoon niet lukt om te pinnen en je hebt het niet contant bij je, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je zachtjes aan wel eens weg wilt en vind dat je er zelf genoeg aan gedaan hebt, en uiteindelijk maar wegloopt.

Maar het is wel zo fatsoenlijk om dan nog 1 keer iemand aan te spreken van: joh wij gaan weg, als je wilt dat we betalen dan is dit je laatste kans. En dan ook geen "ik kom zo bij u" meer accepteren :n

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:57

hanny_jelke schreef:
kaatjemuts schreef:
@ hanny_jelke
ik was met 12 man, waarvan de helft niet begreep waarom t ging. Ik wou alleen maar weg... :o
Als t me nog een keer zou gebeuren, dan had ga ik t idd anders aanpakken. ;)

ik had gewoon door het restuarant heen geschreeuwt, "IELLL ER ZIT EEN KAKKERLAK IN ME SOEP" dan had het hele restaurant leeg gelopen. die beestjes horen niet in een restaurant en al helemaal niet in je eten

Dat heb ik dus gedaan, daarom wou de ober ons laten gaan zonder betalen :D

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:00

Wij zijn in Scheveningen al menig maal weggelopen, als je zelfs aan de bar weggestuurd wordt als je voor de 5e x vraagt of je alsjeblieft mag betalen dan willen ze mijn geld blijkbaar niet. Ik denk dat La Galleria die avond een flink kas tekort heeft gehad, met ons zijn meerdere mensen vertrokken.

Ik snap helemaal dat het soms druk is, maar als je zelfs bij de kassa weggestuurd wordt terwijl je geduldig wacht met je pinpas in je hand. Nee dan is het voor mij klaar en kunnen ze fluiten naar hun centen!

EDIT: We kregen dus niet eens de rekening.... Geld achterlaten was dus ook geen optie
Laatst bijgewerkt door Tess__ op 06-01-14 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:04

Ik zou zelf al geen drie kwartier zitten wachten. Als ik om de rekening vraag verwacht ik die toch wel binnen 5 minuten. En anders ga ik zelf wel naar de bar. Mocht ik dan er op gewezen worden dat ik bij de tafel moet wachten op de rekening dan zouden ze kunnen fluiten naar hun centen. Wil best wat moeite doen maar ga niet smeken om te kunnen betalen.

Pearlx

Re: Weglopen zonder betalen in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:08

Ik heb een keer op een evenement een heerlijke milkshake gekocht bij een middeleeuws uitziend tentje die dingen als kebab, milkshake, burgers etc op een ambachtelijke manier maakten.

Dus ik ging voor nog een milkshake, maar het was ontzettend druk en hectisch zowel de verkoopster als ik waren er even niet helemaal meer bij. Toen ze me de milkshake overhandigde heb ik haar uitbundig bedankt en ben zo weggelopen. Kom ik er later achter dat ik niet betaald had :') Ik heb me nog heel lang schuldig gevoeld en snap nu waarom ze me nog zo raar na keek.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:10

ben een keer met m'n ex weggelopen uit een restaurant omdat echt niets goed was, wachten op de menu kaart, verkeerde bestelling krijgen, half uur wachten op ene koud geworden maaltijd, half uur wachten op het volgende, haar in m'n eten, weer wachten op nieuwe variant, wachten op de rekening. Toen waren we het zat...en het was niet eens druk toen

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:26

Brainless schreef:
ElanJV schreef:
Ik zal nooit weglopen.. Loop dan naar de bar en zeg er dan wat van.

Dat doe ik ook als het eten en bediening normaal is en ik zie dat het (overdreven) druk is.

Maar ik ben 1 maal weggelopen omdat ik maar het dessert (en de rekening) niet kreeg.
Bij diverse mensen gemeld (oh sorry... u krijgt het gelijk), nooit gehad.
Daarna gemeld dat ik wilde betalen (ook naar de bar gelopen, maar ik mocht alleen afrekenen aan tafel), en zijn we na 1 1/2 uur na het hoofdgerecht (en geen dessert en geen rekening gekregen) maar weggelopen.
Wat moet je dan?
Als je niet mag afrekenen, dan houdt het voor mij ook op.

En 1 x omdat de service zo slecht was en bij mijn man geen van de bestellingen correct was.
Als eerste gerecht kreeg hij een visstoofpotje (mijn man gruwelt van vis), dus na 1 hap even melden dat hij het verkeerde had gekregen.
Hij kreeg maar geen nieuwe geleverd en toen hebben we maar geruild van gerecht.

Het hoofdgerecht ging wederom fout, weer 1 of andere visschotel... en hij kreeg geen nieuwe omdat hij er al een hap van gegeten had (daarom kreeg hij ook geen nieuw voorgerecht) want nu konden ze hem niet meer opnieuw gebruiken. En hij had maar beter moeten opletten wat hij kreeg voorgeschoteld.

Toen ben ik opgestaan en zijn we weggegaan... die man nog wel schreeuwen hoe asociaal we waren en dat hij blij was dat klanten zoals wij nooit meer terug zouden komen.

Maar als je het verkeerde gerecht krijgt ga je er toch ook niet eerst van eten en dan zeggen dat het niet klopt? :\

Komt op mij in ieder geval wat vreemd over, eerst kijken of het smaakt en dan zeggen dat je toch liever het bestelde gerecht wilt hebben. Ik zou het onaangeraakt terug sturen, dus in dat opzicht snap ik de eigenaar wel. ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:29

pinto_01: Ik weet niet gelijk of ik een verkeerd gerecht heb hoor :+ Ik zie geen verschil tussen varkenshaas en ossenhaas of iets dergelijks. En ook al zal het 'netter' zijn om er niet van te eten, als je er maar 1 hap van hebt gehad hoort het restaurant het gewoon terug te nemen. Als jij paar happen hebt gehad en het smaakt niet, moeten ze het óók terug nemen. En kom op? Een uitgeserveerd gerecht nogmaals gebruiken? Daahaagg

Pearlx

Maar ook onaangeraakt mogen ze technisch gezien geen gerecht 'hergebruiken' als het al bij een andere klant op tafel heeft gestaan, lijkt mij zo??

Brainless

pinto_1 schreef:
Maar als je het verkeerde gerecht krijgt ga je er toch ook niet eerst van eten en dan zeggen dat het niet klopt? :\

Komt op mij in ieder geval wat vreemd over, eerst kijken of het smaakt en dan zeggen dat je toch liever het bestelde gerecht wilt hebben. Ik zou het onaangeraakt terug sturen, dus in dat opzicht snap ik de eigenaar wel. ;)

Mijn man had een vleespotje bestelt en dit leek hetzelfde (was een een bakje met bladerdeeg erover), maar was met vis.
Hij had 1 hapje op en hadden gelijk melding gemaakt.

Het hoofdgerecht leek anders dan besteld, en mijn man vroeg nog.... klopt het wel?
De serveerster gaf bij het neerzetten ook aan wat de gerechten zouden moeten zijn (maar dit bleek dus niet juist te zijn).
De eigenaar werd erbij gehaald want de serveerster zei letterlijk: ik mag het niet meer terug nemen.
Degene voor wie de vis was had het gerecht van mijn man; maar deze had ook al wat happen genomen en mocht het ook niet terug sturen.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:41

Ik ben een keer weggelopen, zat op een terrasje met een vriendinnetje in Utrecht (en nee het was totaal niet druk). Zij bestelde een cola, ik een fanta. Na 20 minuten kregen we twee cola. Ik direct achter de ober aan naar de bar, situatie uitgelegd en er zou een nieuwe fanta aan komen. Na een half uur nog geen fanta te bekennen, ik weer naar de bar, het zou er nu aan komen! Na vijf minuten werd er een cola gebracht.. We waren het hele gebeuren aardig zat en zaten er onderhand ook al een uur, dus hop cola opgedronken en om rekening gevraagd. Rekening kwam niet, na een kwartier nog niet, dus wéér naar die bar. Ja, de rekening zou eraan komen, betalen kon alleen aan de tafel, twee cola en een fanta toch? 8)7 Een soort van rustig uitgelegd dat het twee cola was en de fanta nooit gebracht is, goed dan kwam de rekening voor twee cola eraan. Toen we nogmaals 25 minuten zaten te wachten en er nóg geen rekening was zijn we weg gegaan, was er helemaal klaar mee.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:48

Heb ik 1 keer gedaan... De eigenaar van de tent stond kwaad te schreeuwen tegen een van zijn medewerkers. Midden in het restaurant. Toen ik vroeg of die eigenaar misschien wat stiller kon doen (was al n minuut of 10 aan het schreeuwen) werd hij ook boos op mij. Ik heb mn tas gepakt en ben weggegaan...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:00

Brainless schreef:
pinto_1 schreef:

Mijn man had een vleespotje bestelt en dit leek hetzelfde (was een een bakje met bladerdeeg erover), maar was met vis.
Hij had 1 hapje op en hadden gelijk melding gemaakt.

Het hoofdgerecht leek anders dan besteld, en mijn man vroeg nog.... klopt het wel?
De serveerster gaf bij het neerzetten ook aan wat de gerechten zouden moeten zijn (maar dit bleek dus niet juist te zijn).
De eigenaar werd erbij gehaald want de serveerster zei letterlijk: ik mag het niet meer terug nemen.
Degene voor wie de vis was had het gerecht van mijn man; maar deze had ook al wat happen genomen en mocht het ook niet terug sturen.

Ok, nu begrijp ik het wat beter... :) Dacht dat je man het uiteindelijk was gaan eten omdat hij wilde uitproberen, maar als je geen verschil ziet kan ik het me wel voorstellen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:01

Ik kan het niet goedpraten, maar ik kan wel zeggen dat er ongeveer 10-15 crisisdagen zijn in de horeca, en gisteren was zo'n dag. Mooi weer, laatste vakantiedag en nog Duitse toeristen. En dan is het echt beuken om zoveel gasten te kunnen bedienen. Vaak heb je dan een aantal meiden die verantwoordelijk zijn voor het opnemen en afrekenen en een aantal meiden die alleen wegbrengen en uithalen. Als je iets vraagt aan de laatste groep dan wil dat nog wel eens fout gaan, vaak jonge meiden die in de drukte vergeten om alles door te geven. Ik heb gisteren 10,5 uur gewerkt op 15 minuten pauze en 2 glazen water, misschien dat dat een beeld geeft van de situatie...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:05

Pearlx schreef:
Maar ook onaangeraakt mogen ze technisch gezien geen gerecht 'hergebruiken' als het al bij een andere klant op tafel heeft gestaan, lijkt mij zo??

Ach, als je leest dat er tegenwoordig kakkerlakken met de soep mee geserveerd worden kijk ik nergens meer van op :Y) Ik denk dat er in keukens heel veel gebeurt waar wij geen weet van hebben.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:07

Heb zelf jaren in de horeca gewerkt en ja dat is soms serieus aanpoten maar geen excuus om klanten onbeschoft te behandelen of uren te laten wachten.

Sommige verhalen zijn hier wel schokkend en ik zou dan niet verlegen zijn om midden in de zaak een scène te maken.
Kakkerlakken in de soep, gerechten hergebruiken en daar dan nog serieus geld voor vragen? 8)7

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:09

Kirsha schreef:
Pearlx schreef:

Ach, als je leest dat er tegenwoordig kakkerlakken met de soep mee geserveerd worden kijk ik nergens meer van op :Y) Ik denk dat er in keukens heel veel gebeurt waar wij geen weet van hebben.

Kakkerlakken in de soep?? Kakkerlakken komen hiet niet eens in het wild voor dus hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:10

Lees maar even een stukje terug op deze en vorige pagina, daar staat het ;)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:12

@pearlx dan was het een kever o.i.d. het was in elk geval een dood beest die er niet in thuis hoorde...