Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xZiva_ schreef:nooit gezien in een (teken)film dat ze bijvoorbeeld hun föhn in het water laten vallen en dat ze daarna onder troom staan/ dood gaan?
water geleidt zeker weten stroom!
ZeSteigert schreef:xZiva_ schreef:nooit gezien in een (teken)film dat ze bijvoorbeeld hun föhn in het water laten vallen en dat ze daarna onder troom staan/ dood gaan?
water geleidt zeker weten stroom!
Ja zo vaak, maar ze wisten ALLEMAAL zeker dat water niet geleidt en ik heb geen scheikunde meer en zij wel. Maar ik wist toch echt zéker dat water geleidt.

zoals water koken met een mega vlam in een papieren bakje. iedereen dacht dat ie zou afbranden, maar dat kan natuurlijk niet met water er in
(al hadden wij hem leeggekookt en kregen het nog voor elkaar
) Shadow0 schreef:Amandananana: ja, dat kan, het kan 2 oorzaken hebben. De ene is dat er ergens een beetje spanning op de waterleiding staat (vroeger werd de randaarde van stopcontacten geaard op de waterleiding), of je bent zelf statisch geladen en je voelt de ontlading.
Meestal niets om je zorgen over te maken, maar als je er vaak last van hebt kun je het even na laten meten.
Als je zelf statisch geladen bent (en het dus de ontlading is die je voelt) dan kunnen de volgende dingen helpen: geen rubberzolen, geen kleding die veel statische electriciteit opwekt (wol bv, kunststof weet ik even niet) de luchtvochtigheid verhogen (bakjes aan de verwarming bv) en voor je je hand onder de kraan stopt even ontladen tegen de muur, of met vlakke hand snel een metalen oppervlak aanraken.
Ladybird schreef:Ik ga misschien heel iets raars zeggen.
Maar uhm, als jij je paard uit het weiland wilt halen, en je moet door een stroomdraad. als je dan je paard eruit wilt halen en dan perongelijk het draad in een waterplas uit, willen sommige paarden toch ook niet door de waterplas?
Ik heb altijd geleerd dat dat kwam omdat de stroom door het water ging en dat (sommige) paarden dat voelen..
of is dit een fabeltje?
Iris82 schreef:Shadow0 schreef:Amandananana: ja, dat kan, het kan 2 oorzaken hebben. De ene is dat er ergens een beetje spanning op de waterleiding staat (vroeger werd de randaarde van stopcontacten geaard op de waterleiding), of je bent zelf statisch geladen en je voelt de ontlading.
Meestal niets om je zorgen over te maken, maar als je er vaak last van hebt kun je het even na laten meten.
Als je zelf statisch geladen bent (en het dus de ontlading is die je voelt) dan kunnen de volgende dingen helpen: geen rubberzolen, geen kleding die veel statische electriciteit opwekt (wol bv, kunststof weet ik even niet) de luchtvochtigheid verhogen (bakjes aan de verwarming bv) en voor je je hand onder de kraan stopt even ontladen tegen de muur, of met vlakke hand snel een metalen oppervlak aanraken.
Heel interessant om te lezen. Vriendin van me die krijgt steeds tintelingen als ze onder de douche staat. Op laten meten en er staat geen stroom op de kabel. Maar dat ze zelf statisch zou kunnen zijn is iets wat we echt de laatste paar dagen pas bedacht hebben. Hoe ontlaad je je tegen de muur?
Iris82 schreef:Heel interessant om te lezen. Vriendin van me die krijgt steeds tintelingen als ze onder de douche staat. Op laten meten en er staat geen stroom op de kabel. Maar dat ze zelf statisch zou kunnen zijn is iets wat we echt de laatste paar dagen pas bedacht hebben. Hoe ontlaad je je tegen de muur?
Sammie schreef:Tintelingen als in meerdere stroomladingen is niet goed hoor!
Toch maar eens de boel doormeten. Zo is er al eens een vader die z'n eigen zoon dood onder de douche heeft gevonden,omdat er iets stroom doorgaf via water. Weet alleen niet meer wat precies, is al jaren geleden.
Iris82 schreef:Ik zal eens kijken of ik haar kan lokken, zij is ook een Bokker. Ze is langzaam maar zeker aan het denken dat ze ofwel stapelgek geworden is, of er gewoon serieus iets mis is.