[***] schreef:Flux schreef:@Knakker en [***]: Klopt hoor melk is niet schadelijk voor je, mits je niet lactose intolerant bent geworden (wat dus eigenlijk een normaal proces is). Ik geloof ook niet dat iemand dat hier zegtHet is alleen ook niet zó goed voor je als de melkindustrie je probeert te doen geloven ("melk is goed voor elk", "van melk krijg je sterke botten" etc)
Dat ben ik met je eens, maar zo zijn er een heleboel voedingsmiddelen waarvan de industrie je laat geloven dat het HEEL erg gezond voor je is. Kijk maar eens naar de prachtige "Ik kies bewust" logo's en vinkjes.
Vind ik wel meevallen, als je die etiketjes gaat lezen blijkt inderdaad dat daar bijv. minder suiker in zit (handig als je minder suiker wilt eten) of minder verzadigd vet (sowieso goed). Ongeacht overigens of in plaats daarvan er chemische spulletjes in zitten: als je suiker wilt verminderen heeft dat weinig te maken met E-nummers enzo
Johanna59 schreef:Welke industrie is er bij gebaad, als de melk consumptie naar beneden gaat????
Geen idee. Sorry, ik wist niet dat we onze voedings- en gezondheidskeuzes moesten maken op basis van voor welke industrie het goed is...
KarinvdM schreef:Nee Magrathea, de schijf van vijf is verouderd en achterhaald. Het hele voedingscentrum is krom en niet onafhankelijk want de voedingsindustrie zit daar achter...
Daar zijn ook genoeg discussies over.
Oh dat weet ik hoor, daarom noemde ik ook het voedingscentrum als onkundige bron
Het is lastig allemaal hoor, daarom opende ik dit topic. Wat weten we nou helemaal over onze voeding, en wat goed voor ons is? Hoe komen we dat te weten? Om nu een hele studie voeding en diëtiek te gaan volgen... En kan je dát wel vertrouwen, wat voor hetzelfde geld wordt die gefinancierd door de grote voedselproducenten en wordt bijvoorbeeld gezegd dat je prima uit pakjes en zakjes kan koken als die opleiding door Knorr wordt gesponsord. Help!

Alleen blijf ik wel brood eten.