Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Robin schreef:Mijn opa en oma staan heel vaak zomaar aan de deur. En ik kom ze ook vaak tegen op het erf natuurlijk.
Mijn moeder is inderdaad ook klaar met ze, vooral met mijn oma. Maar dat komt omdat het eigenlijk nooit lekker gegaan is. Het gaat nu al lange tijd goed hoor, maar er is altijd wel commentaar van hun kant.
Het topstuk was nog wel toen mijn opa jarig was. Ik was die dag ziek, ben 's ochtends naar hem toe gegaan om hem te feliciteren en ben daarna mijn bed in weer in gedoken omdat ik 40 graden koorts had. Vervolgens komt mijn oma 's middags witheet van woede binnen omdat ik geen taartje ben komen eten. Vervolgens vloog ze uit tegen mijn vader dat hij een verschrikkelijke vader was en het recht niet had om kinderen te hebben. Ik heb haar toen vriendelijk verzocht om uit ons huis te gaan met als gevolg dat ik een klap tegen mijn hoofd aan kreeg van haar. Daarna hebben we dus 2 jaar ruzie gehad (want zij vond dat ik mijn excuses moest aanbieden over het feit dat ik geen taartje was komen eten). Uiteindelijk is dat wel uitgepraat, maar zoiets blijft altijd in je hoofd zitten. Zowel bij mij, als bij mijn ouders en zus.
Daarom is mijn moeder dus ook een beetje klaar met het gedrag van voornamelijk mijn oma.
We hebben een rare familie, denk ik.
Hihi, nee grapje...Robin schreef:Mijn opa en oma staan heel vaak zomaar aan de deur. En ik kom ze ook vaak tegen op het erf natuurlijk.
Mijn moeder is inderdaad ook klaar met ze, vooral met mijn oma. Maar dat komt omdat het eigenlijk nooit lekker gegaan is. Het gaat nu al lange tijd goed hoor, maar er is altijd wel commentaar van hun kant.
Het topstuk was nog wel toen mijn opa jarig was. Ik was die dag ziek, ben 's ochtends naar hem toe gegaan om hem te feliciteren en ben daarna mijn bed in weer in gedoken omdat ik 40 graden koorts had. Vervolgens komt mijn oma 's middags witheet van woede binnen omdat ik geen taartje ben komen eten. Vervolgens vloog ze uit tegen mijn vader dat hij een verschrikkelijke vader was en het recht niet had om kinderen te hebben. Ik heb haar toen vriendelijk verzocht om uit ons huis te gaan met als gevolg dat ik een klap tegen mijn hoofd aan kreeg van haar. Daarna hebben we dus 2 jaar ruzie gehad (want zij vond dat ik mijn excuses moest aanbieden over het feit dat ik geen taartje was komen eten). Uiteindelijk is dat wel uitgepraat, maar zoiets blijft altijd in je hoofd zitten. Zowel bij mij, als bij mijn ouders en zus.
Daarom is mijn moeder dus ook een beetje klaar met het gedrag van voornamelijk mijn oma.
We hebben een rare familie, denk ik.
.Robin schreef:Mijn ouders weten het. En ze staan er achter. Dit was ook niet makkelijk, want ze vinden het natuurlijk jammer dat ik niet de goede keuze heb gemaakt. Wat hun grootste angst was, was dat ik geen werk zou kunnen vinden. Dit is inmiddels opgelost en dus is het voor hen geen enkel probleem. Overigens betaal ik mijn studie volledig zelf, waardoor zij ook achter mijn keuzes staan. Het is immers mijn geld en mijn toekomst.
Ik moet het ze wel vertellen, ik kan niet blijven doen alsof ik studeer. Het probleem alleen is dat ik er zelf een groot probleem van maak. Ik ben gewoon bang om het ze te vertellen, omdat ik ze volgens hun al zo vaak teleurstel.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik niks zeg, en dat als zij over mijn studie beginnen ik dan vermeld dat ik niet meer naar school ga, en per september weer aan een nieuwe opleiding start. Maar dan nog krijg ik de rotzooi over me heen.
Robin schreef:Mijn ouders zijn ook voor mij opgekomen. Mijn moeder was er op dat moment niet bij, en mijn vader heeft mijn oma het huis uit gegooid. Ze zijn er echt ontzettend kwaad over geweest, alleen oma verdraaide het verhaal zo dat het mijn schuld was. Uiteraard geloofde mijn ouders mijn kant van het verhaal, maar na een tijdje was het voor mijn moeder wel weer goed. Mijn vader is er volgens mij nog steeds kwaad om.
Sammie: Ik stop niet omdat ik een baan heb gekregen. Ik had de keuze al gemaakt. Ik heb nog veel contact met mijn collega van het werk en toen ik het vertelde belde ze mij 2 weken geleden op dat er voor de rest van het seizoen ruimte voor mij was. Het kwam dus eigenlijk gewoon heel erg goed uit.
. Heel veel succes alvast met je nieuwe uitdaging en vind het goed dat je iets gaat doen wat je leuk vind! Ik heb ook opleidingen gedaan waar mijn ouders geen heil in zagen maar heb nu een leuke baan en ze zijn trots op me!