Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:01

Ik heb er 1 op mijn knie, die in eerste instantie op mijn enkel zat.... mijn vader was met me aan het spelen toen ik 1 jaar was met een peuk in z'n mond. En de peuk valt uit z'n mond zo in mijn pantoffeltje.

Een op mijn linker onder arm, gebeten door pony genaamd Ringo, bloedde als een rund!
Een op rechts door een oven van 250 graden op het werk.

Rechter boven arm aan de binnen zijde, tijdens het sleutelen schoot collega uit met schroevendraaier terwijl ik het onderdeel vast had. Standje moeilijk in het apparaat... Resultaat 1 hechting.

Darten met mijn zusje, ik pak de pijltjes uit het bord en tegelijkertijd gooit ze zo in mijn rechterhand.
mooi stippeltje aan overgehouden...

Op mijn kop heb ik een putje in mijn voorhoofd, harses gestoten tegen een punt van een glazen tafel.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:02

Mijn grootste verzameling littekens (op voorhoofd, knie en knokkels) komen omdat ik ooit met volle vaart over een los liggende stoeptegel ben gestruikeld :+

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:02

Euh, 1 op mijn voorhoofd van waterpokken :+. Een op mijn dijbeen vanwege een bultje wat ze niet vertrouwde (toen was ik jong, echt een heel lelijk litteken geworden). Een onder mijn voet omdat ik ergens in was getrapt op het strand. Dan heb ik er 4 op mijn buik van blindedarm operatie (deze zijn zo goed als onzichtbaar) en nog 4 op mijn knie vanwege een auto-ongeluk. Volgensmijjjj was het dit, maar weet het niet zeker :P

Heb wel het geluk dat normaliter mijn littekens echt mooi genezen :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:06

Ik heb een litteken van een liesbreuk toen ik nog klein was.
Verder een op mn buik van de kat maar die zie je praktisch niet meer.
Ik heb tandafdrukken in mijn been van een nerts en twee grote littekens op hetzelfde been omdat ik mn been open had gehaald aan kooien. Op mijn armen nog een paar, ook voornamelijk van kooien. Oh en een van een mes.
Die op mijn armen zie je wel maar niet heel duidelijk, voornamelijk die op mijn been vallen best wel op en vind het echt kats lelijk. Hoop dat dat uiteindelijk nog een beetje wegtrekt...

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:06

Ik heb vroeger een waterpok uitgekrabt.
Ook een brandwond op me hand. Me broertje liet er een brandende marsmelow op vallen.
En een litteken op me arm. Door een operatie. Eentje van 19 hechtingen.

Calanddra

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:15

Ik heb heel veel kleine littekentjes, kan niet zo goed tegen korstjes :=

Op mn linkerhand heb ik meerdere strepen zitten... een hond in de kliniek wilde niet stil zitten met het losmaken van zn infuus. Hij had n muilkorfje om dus probeerde hij maar met zn nagels los te komen. Mn hand lag zowat open :')

En op mn scheenbeen heb ik een grotere zitten, als gevolg van een brandplek, weet even niet meer zo goed waarvan :')

Owja, en op mn hoofd heb ik een litteken/deukje zitten van vroeger. Mn oudste broer gooide toen ik 6/7 was een houten rails naar me toe, dat was mis... mn jongere broertje dacht blijkbaar dat kan ik ook en toen was t raak :Y)

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:16

Heb een litteken op mijn kin. Komt doordat ik met buitenrijden een keer ben afgevallen en toen zo achter een boom bleef plakken.. :Y) kin lag open tot op het bot met nog wat boomschors erin. Dit was toen ik een jaar of 10 , 11 was denk ik :)

Oja, ook nog een ander litteken op me gezicht, die zie je niet zo hard. Maar kwam doordat me zus mij in de winkel duuwde en toen kwam ik met me gezicht tegen zo'n scherp randje van een benamingskaartje ... :')

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:22

Oeh ik heb ook een hele lading!

Een grote van een open hart operatie tussen mijn borsten.
Daaronder een stuk of 6 van drains.
Op mijn zij van een klaplong.
Mijn polsen en handen zitten vol kleine littekens van infusen en prikken.
Onder op mijn kin, ben ik als kind 3x op precies dezelfde plek gevallen..
Op mijn lip omdat ik in de winter aan het hek vastgevroren heb gezeten :+

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:23

Ik heb er een op mijn hals, van hete koffie toen ik 3 was... :(

Verder heb ik nog eens een keertje leuk gedanst en op de tafel boem gat in mijn wenkbrauw, zie je gelukkig niets van. Ook ging ik een keer bij mijn opa spelen (ongeveer 4) en toen viel ik weer tegen een tafel(wat heb ik toch met tafels? :+ )

Oja, en ik ben 1 x tje geopereerd aan mijn voet, omdat er twee stukjes tak inzaten van 3 en 2 mm :o

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:23

Ik heb er ook wel een aantal. :+

-Ik was samen met een paard onderuit gegaan, juist op een plek waar beton lag met allemaal snelbouwstenen erop en een ijzeren afdakje erlangs. Dus op de bovenkant van m'n hand een snee door dat afdakje en langs de onderkant verschillende krassen door die stenen.

-Op mijn been omdat ik onderuit was gegaan met de fiets.

-Ik was op de trampoline met mijn hand op een armbandje (Ja, je kan een litteken krijgen door een armbandje met een ster aan :+ ) gevallen.

-Toen ik 5 was ben ik met mijn hand achter een rem van een fiets blijven haken, dat litteken staat er ook nog steeds.

-Op m'n arm, omdat er een moedervlek was weggesneden (omdat 'ie kwaadaardig kon zijn ;) ).

-Op m'n arm, dankzij heet frietvet.

-Op m'n been, dankzij een trap van een paard.

-Op m'n arm, tijdens een buitenrit ben ik tegen een tak aangeknald.

Dat was het wel denk ik. :')

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:27

2 kleintjes op mijn bovenarm vanaf me geboorte, geen idee hoe dat is gekomen. Verder nog 1 op mijn onderarm die gekomen is doordat ik bij kruidvat met een mesje perongeluk in m'n arm heb gesneden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:27

Wild vlees telt dat ook, ik heb een grote ronde "maan" op mijn rug. En op mijn borsten komen ook vanzelf pukkel vormige dingen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:28

Oke heb je even haha.

2 op mijn buik van wege een operatie op mn tweede.

1 onder mn kin, kin gestoten op tafel.

1 op mn voorhoofd al zie je die gelukkig niet meer echt gevallen op een biels

1 op mn scheem been werd in het water gegooid en kwam op een steen terecht

en ff tellen 6 op mijn knie vanwege verschillende knie operaties

maakt een totaal van: 11 en de rest die ik nu wss vergeet haha

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:30

Genoeg littekens!
Ik zit onder de kleine littekens van het werk en Onhandige dingen.

De grootste littekens hebben wel een goed verhaal voor bij de borrel zeg maar.

- een litteken van 20 cm groot op mijn arm/elleboog, ik de zomer was ik in m'n T-shirtje rond aan het rijden op de scooter. Ik reed langs vrienden en een iets wat zware jongen sprong achterop in de bocht. Viel met de scooter achterover op de straat stenen. Flinke infectie opgelopen aan die wond.

- litteken op mijn neus naast m'n oog. In groep 6 in de gymzaal slagbal spelen en voor het eerst met knuppel. Ik was brander en stond ver genoeg van mijn klasgenoot af die mocht slaan ( dacht ik ). Hij sloeg en draaide een rondje richting mij.
Ik kan je zeggen dat een knuppel in je gezicht niet zachtjes aankomt. Maar, dat was wel de eerste keer dat ik op school cola kreeg van de conciërge! :}

- litteken op mijn been van een schop van een manegepony.

- litteken op mijn been, achter op de fiets van mijn moeder mijn been tussen de spaken gehad en gebroken.
Kreeg wel mooie sloffen!!

- littekens op mijn hoofd. Ik was 4 denk ik en mijn ouders waren net 2 jaar gescheiden maar gingen samen met ons Sinterklaas vieren.
Ik was rustig aan het kleuren aan de tafel toen opeens mijn moeder me toch een partij op mijn hoofd begon te slaan!
Bleek dat mijn haar en hoofd in brand stond door de kaars op tafel. Ontelbare brandwondjes op mijn hoofd en mijn lange lokken waten verleden tijd.

Maar ik mocht wel als eerste een cadeautje pakken, een zeemeermin Barbie! :))

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:30

Ik heb een groot litteken naast mijn neus, over de kop geslagen met een paard in het bos en met mn neus in een dennenappel geland.. Toen had ik even 3 neusgaten -O-

Verder 4 littekens op mn knie van operaties.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:34

ik heb er een op de binnekant van mijn elleboog, van een operatie,
een op de boven kant van mijn hand vlak bij mijn duim waar van .. ik zou t niet weten haha!
en een aan de binne kant van mijn hand,omdat we voor de lol een keer naar boven gingen klimmen op en hek , jammer genoeg zaten eraan de boven kant van die mes scherpe punten, waar mijn hand dwars door heen ging ! au vergeet dat nooit meer,
en ik heb dr een op mn knie in de vorm van een hartje :') van een wondje wat mijn paard had veroorzaakt, eigelijk vind ik hem wel stoer 8-) hahah

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:36

1 op me teen van een glasscherf.
15 op mijn buik, waarvan 1 grote, van vier operaties. 1 maagband, galblaasverwijdering, maagband eruit en de gastric bypass...

1 op mijn hand van een brandwond

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:40

Och gut.. volgens mij heb ik er op m'n linkerhand alleen al een stuk of 4 van meneer de kaasschaaf..

- 1 op m'n borst van bijna 10cm omdat ik aan het stoeien was en het achterkantje van een speldje op m'n shirt losliet en er dus een flinke jaap in m'n boobie zat..
- op m'n rechter scheen omdat m'n zusje het niet met me eens was en haar nagels erin zette.
- onder m'n pinknagel van het strijkijzer..

Daarintegen heeft m'n zusje van mij een soort hap uit d'r wenkbrauw omdat er een litteken zit. (iets met boos zijn en een tennisracket vroegah.. :') )
En een potloodpunt in d'r hand omdat ik d'r zat was en een potlood vol in d'r hand plantte _O-

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:45

Zo he, zitten ect aparte/gekke littekens tussen hier :=

Hier ook een aantal.

1. Ik heb er zowiezo veel door exceem, bruin word ik nooit meer helemaal.

2. In mijn eigen duim gezaagd met techniek. Nee ik hou niet van pijn :') ik was aan het zagen en mijn leraar riep me. Ik zaagde enthousiast door tot ik omkeek.. oeps tot op het bot....
Nooit gehecht en nooit echt last van gehad.

3. Op mijn knie door een val op mijn brommer. Had die net 2 dagen en was vergeten dat er licht zit op dat ding ( reed met stadslicht toen ) en reed de berm in. Oo de teruggang naar het asfalt gleed het wiel weg.

Verder weet ik even niets :')

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:46

1 midden op mijn hoofd, daar groeit ook geen haar meer :+
Als klein meisje stond ik meer op de kop dan rechtop, zo ook in het zwembad.
Salto's, dubbele salto's, maar ook achterover, niets was te gek..
Tot ik met m'n hoofd op de rand belande, ik had hoofdpijn 'dus ik ging maar naar huis'
Toch nog maar even snel douchen "hè, het water is wel erg rood!"
De badmeesters en juffen dachten eerst dat ik een bloedneus had,
maar nee, het was toch echt een gat, midden op mijn hoofd wat gehecht moest worden.

1 op mijn elleboog, het is net een bloemetje, van een moedervlek die ik weg moest laten halen omdat hij veranderde van kleur en vorm.

1 op mijn onderrug, een mooie herinnering aan schoolreisje in groep 6 :')
Met de hele klas naar het watermuseum, en daar kon je natuurlijk goed verstoppetje doen.
Een iglo (met een lage ingang) was de plek voor de teller, en dat was ik natuurlijk.
Toen ik heel snel uit de iglo wilde rennen omdat ik iemand zag, schuurde ik met mijn rug tegen de bovenkant aan.
De hele busreis heb ik niet met m'n rug tegen de leuning kunnen zitten, en achteraf bleek er een heel stuk vel (en de rest) afgeschuurd te zijn :+

En vooral héel veel littekens op mijn benen, van de gym, acro en het klimrek op het schoolplein _O-

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:48

Ik had een keer een wondje, en daar heb ik steeds keukenrol opgedaan tot het droog was. Nu zit er nog steeds een kuiltje op m'n voorhoofd, en ook nog een dieper kuiltje net onder me haar

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:48

Ik heb er 4. De eerste op me kin. Van de fiets gevallen dat we met de klas terug kwamen van school gym. Moest gehecht worden. Groep 5

De 2e op mijn voet. Opgelopen dat ik 16 was en uit ging. Was in een kroeg waar een groep jongens telkens een dienblad vol bier bestelden. Als die op was gooide ze dit op de grond
Deze lag toen vol met glas. Ik had open pumps aan en kreeg toen een half bierglas in mijn voet.

De 3e tussen mijn borsten. Valt gelukkig niet echt op. Vuurwerk zo mijn decolleté ingevlogen haha :p nu 3 jaar geleden. Gelukkig klein plekje maar aan over gehouden.

En eentje net onder me lip. Zat op een band achter een speedboot. Deed ik wel vaker heel leuk. Tot ik over een grote golf vloog en eraf lag. Gebeurde vaker had alleen deze keer mijn knie en mijn gezicht. Zag ineens overal bloed in het water.
Letterlijk mijn tand door mijn lip. Kon zo naar binnen kijken. Lip 20x zo dik. Zag er niet uit haha

Hoop dat er niet meer littekens bij komen! :p

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:54

1 kleintje langs mijn oog, toen ik klein was tegen de punt van de tafel gelopen!

1 op mijn scheen, van de pony gevallen en na getrapt!

1 onder elke borst door een vergroting! Deze zitten precies in een naad dus vallen bijna niet op :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:56

Och wat een littekens allemaal, pechvogels!

Ik heb er een op mijn knie, gevallen als kind. Verder een aantal kleintjes en een grote van mijn bijbaantje in de bakkerij.

Nog eentje op de bovenkant van mijn hand, tussen hand en pols. Komt omdat ik thuis een broodje met blote handen uit de oven wilde pakken ("vuurvast" he, haha ... ) en met de bovenkant tegen de bovenkant van de oven aan kwam. :\

De laatste zit op mijn arm, deze is maar klein. Gegeven door mijn pony destijds, hij had me gebeten.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:02

Oeeeh, leuk topic!

Uhm, ik heb er 2 op mijn kin, de eerste keer was door een skateboardachtig ding waar ik op zat en door een vriendin op werd voortgetrokken, uiteraard stootte ik ergens tegenaan en vloog ik er vooraf af. Mijn kin werkte als rem :+ Daarna ben ik nog eens op mijn kin getrapt door een paard uche, 80cm hoge shetlander.

Verder heb ik mijn 'BTW'-litteken, wat staat voor boven tiet wond zoals dat toen zo charmant benoemd was door een vriendinnetje van mij, daar was ik door mijn lievelingspony van de manege gebeten.

Dan heb ik nog een litteken op mijn hand dat ik een aantal jaren terug heb gekregen toen een vriend van mij de charmante man uit probeerde te hangen en zei 'je mag wel op mijn rug' (ik had last van mijn voeten geloof ik) en toen ik op zijn rug sprong na 2 stappen vol, vooruit, op zijn muil ging op het asfalt. Ik kwam er nog goed vanaf, ik landde namelijk op zijn hoofd, zijn hele gezicht en schouder lagen open := :')

Dan nog 2 kleine littekentjes van de operatie aan mijn knie een aantal jaren terug na een val tijdens het skiën.

Verder heb ik een litteken naast mijn knieholte doordat een kalfje me vorig jaar een kopstoot gegeven had en daarbij zijn tanden ontbloot had, nu heb ik 2 mooie tandafdrukstreepjes :+

En verder zien mijn onderbenen eruit als die van een dalmatier door allerlei wondjes van geroest prikkeldraad (waarvan ik hoop dat ze nog wegtrekken)

Ah en littekens op mijn knokkels van een val van een paard waarbij ik tegen de bakrand werd gesmeten en daar heel charmant langs omlaag schuurde.

Oh ja en een grote op mijn knie van toen ik op de kiezelstenen met de fiets was uitgegleden (bedankt opa! sufferd <3 )

Verder nog een heel oud litteken op mijn bovenarm van toen wij onze kat net hadden, ik was 5 en hield erg van grote dikke knuffels, kat niet zo haha.

Nog een litteken van een moedervlek die opeens wit was geworden. Laten testen en gelukkig niets aan de hand :)

Enne... Een litteken op mijn trommelvlies, telt dat? :+ tijdens het duiken lukte het klaren niet zo en toen was een kant geknapt.

Als ik het zo lees is het toch wel erg veel, ik ben zo handig :')