NatasjavE schreef:Ik snap niet dat er nog ouders zijn die het goed vinden dat kinderen voor hun 18e drinken. Feestje thuis prima. Liever thuis dan ergens anders. (dan zie je tenminste hoeveel er in gaat)
Maar ik zal mijn kinderen wel opvoeden dat ze heel goed weten dat alcohol voor adolescenten echt heel schadelijk is.
Edit: en ja ik verbied het ze om te drinken. Uit onderzoek is gebleken dat ze dan buitenshuis ook minder drinken.
Denk jij echt dat als jouw kinderen 17 zijn geen alcohol drinken? Of tenminste, als ze het al hebben gemogen en dan moeten ze opeens weer wachten. Daar heb je als ouder echt niks meer over te zeggen hoor. Als mijn ouders nu opeens zouden zeggen dat ik geen alcohol meer mag, ja daaag. Ken genoeg die 18 zijn, die halen t echt wel voor mij

Heeft ook helemaal niks met opvoeding te maken. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat alcohol, drugs, roken etc verschrikkelijk slecht is. En niet eens alleen van m'n ouders, op school kregen we ook verschrikkelijk veel voorlichtingen. Werd er helemaal gek van, had bijna zin om t zelf te proberen
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar vanaf dat het legaal is kan je ze niet meer stoppen (normaal gesproken). Toen ik 16 werd, hoefden m'n ouders echt niet te zeggen dat ik geen alcohol mag hoor. Dat beslis ik zelf wel aangezien het gewoon legaal is en ik t gewoon zelf kan halen wanneer ik wil (nouja, kon

)
Ik snap juist écht niet dat mensen het raar vinden dat ouders er niks mee doen. Kom op joh, denk je nou echt dat je een 17-jarige tegen kunt houden die al een jaar alcohol heeft gemogen en dan opeens niet meer
@TS, Als het goed is mag je thuis gewoon drinken. Als je daarna dronken of met alcohol naar buiten gaat is het wel illegaal. Dan kan je wel een boete krijgen.