alcohol gebruik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:14

Eileen_ schreef:
NatasjavE schreef:
Ik snap niet dat er nog ouders zijn die het goed vinden dat kinderen voor hun 18e drinken. Feestje thuis prima. Liever thuis dan ergens anders. (dan zie je tenminste hoeveel er in gaat)

Maar ik zal mijn kinderen wel opvoeden dat ze heel goed weten dat alcohol voor adolescenten echt heel schadelijk is.

Edit: en ja ik verbied het ze om te drinken. Uit onderzoek is gebleken dat ze dan buitenshuis ook minder drinken.

Denk jij echt dat als jouw kinderen 17 zijn geen alcohol drinken? .

Nee dat denk ik niet. Maar ik zal het nogmaals herhalen:

Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die het thuis niet mogen het buitenshuis minder blijken te doen.

Dat is dus een waardevolle winst.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:16

Veel bokkers zijn vast nooit jong geweest..

Als het een beetje binnen de perken blijft (geen stomdronken mensen) dan
is het toch geen probleem?! Toen ik 17 was, werd er ook gewoon gedronken
op feestjes, dat 'hoort' er nou eenmaal een beetje bij en als niemand zich helemaal
klem zuipt; wat is dan het probleem?

Hele fijne avond TS!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:16

Cayenne schreef:
Dat mensen vinden dat er bij een feestje automatisch alcohol geschonken moet worden is gewoon echt de reinste onzin. Vreemde mentaliteit.

Helemaal mee eens, en als je dan niet net als de rest (te veel) alcohol drinkt, ben je niet gezellig 8)7
Ik drink ook alcohol, en heb ook wel eens te diep in het glaasje gekeken, maar de laatste jaren vind ik het eigenlijk vele malen gezelliger om op stap gewoon spa rood te drinken, afgewisseld met soms een alcoholisch drankje. Ik doe dan geen gekke dingen en ben de dag erna stukken frisser, heerlijk! En qua dansen/feesten/losgaan, doe ik niets onder voor de dronken mensen (al sta ik wel iets steviger op mijn benen)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:19

Eileen_ schreef:
NatasjavE schreef:
Ik snap niet dat er nog ouders zijn die het goed vinden dat kinderen voor hun 18e drinken. Feestje thuis prima. Liever thuis dan ergens anders. (dan zie je tenminste hoeveel er in gaat)

Maar ik zal mijn kinderen wel opvoeden dat ze heel goed weten dat alcohol voor adolescenten echt heel schadelijk is.

Edit: en ja ik verbied het ze om te drinken. Uit onderzoek is gebleken dat ze dan buitenshuis ook minder drinken.

Denk jij echt dat als jouw kinderen 17 zijn geen alcohol drinken? Of tenminste, als ze het al hebben gemogen en dan moeten ze opeens weer wachten. Daar heb je als ouder echt niks meer over te zeggen hoor. Als mijn ouders nu opeens zouden zeggen dat ik geen alcohol meer mag, ja daaag. Ken genoeg die 18 zijn, die halen t echt wel voor mij ;) Heeft ook helemaal niks met opvoeding te maken. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat alcohol, drugs, roken etc verschrikkelijk slecht is. En niet eens alleen van m'n ouders, op school kregen we ook verschrikkelijk veel voorlichtingen. Werd er helemaal gek van, had bijna zin om t zelf te proberen :+
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar vanaf dat het legaal is kan je ze niet meer stoppen (normaal gesproken). Toen ik 16 werd, hoefden m'n ouders echt niet te zeggen dat ik geen alcohol mag hoor. Dat beslis ik zelf wel aangezien het gewoon legaal is en ik t gewoon zelf kan halen wanneer ik wil (nouja, kon :+)
Ik snap juist écht niet dat mensen het raar vinden dat ouders er niks mee doen. Kom op joh, denk je nou echt dat je een 17-jarige tegen kunt houden die al een jaar alcohol heeft gemogen en dan opeens niet meer :')

@TS, Als het goed is mag je thuis gewoon drinken. Als je daarna dronken of met alcohol naar buiten gaat is het wel illegaal. Dan kan je wel een boete krijgen.

Ik ben 17 en drink niet. Ik mag het van mijn ouders, ze zeggen altijd als je wil drinken ons goed maar je ruimt je eigen rommel op en je lost je eigen zaken ook maar op. Zelf drinken ze ook maar zelden. Ik ben van mening dat er, vooral hier in België, wel erg laks met alcohol wordt omgegaan. 16 jarigen die zoveel drinken dat ze niet eens meer weten waar ze wonen? Sorry maar dat gaat er toch over? Van mij mogen ze de 18+ voor alcohol ook hier invoeren maarja zolang ze geen leeftijd vragen in discotheek en dergelijke gaat het niks oplossen.. Waarom moet er alcohol zijn om een feest gezellig te krijgen?

Ayasha
Blogger

Re: alcohol gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:29

Ik heb ook nooit gedronken, dus ook niet op mijn 17. :) Maar goed..
Ik vind het hoe dan ook zorgwekkend hoe makkelijk er over alcohol gedaan wordt.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:43

Ayasha schreef:
Ik heb ook nooit gedronken, dus ook niet op mijn 17. :) Maar goed..
Ik vind het hoe dan ook zorgwekkend hoe makkelijk er over alcohol gedaan wordt.

Ben ik het helemaal mee eens

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:44

MelissaV schreef:
Eileen_ schreef:

Denk jij echt dat als jouw kinderen 17 zijn geen alcohol drinken? Of tenminste, als ze het al hebben gemogen en dan moeten ze opeens weer wachten. Daar heb je als ouder echt niks meer over te zeggen hoor. Als mijn ouders nu opeens zouden zeggen dat ik geen alcohol meer mag, ja daaag. Ken genoeg die 18 zijn, die halen t echt wel voor mij ;) Heeft ook helemaal niks met opvoeding te maken. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat alcohol, drugs, roken etc verschrikkelijk slecht is. En niet eens alleen van m'n ouders, op school kregen we ook verschrikkelijk veel voorlichtingen. Werd er helemaal gek van, had bijna zin om t zelf te proberen :+
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar vanaf dat het legaal is kan je ze niet meer stoppen (normaal gesproken). Toen ik 16 werd, hoefden m'n ouders echt niet te zeggen dat ik geen alcohol mag hoor. Dat beslis ik zelf wel aangezien het gewoon legaal is en ik t gewoon zelf kan halen wanneer ik wil (nouja, kon :+)
Ik snap juist écht niet dat mensen het raar vinden dat ouders er niks mee doen. Kom op joh, denk je nou echt dat je een 17-jarige tegen kunt houden die al een jaar alcohol heeft gemogen en dan opeens niet meer :')

@TS, Als het goed is mag je thuis gewoon drinken. Als je daarna dronken of met alcohol naar buiten gaat is het wel illegaal. Dan kan je wel een boete krijgen.

Ik ben 17 en drink niet. Ik mag het van mijn ouders, ze zeggen altijd als je wil drinken ons goed maar je ruimt je eigen rommel op en je lost je eigen zaken ook maar op. Zelf drinken ze ook maar zelden. Ik ben van mening dat er, vooral hier in België, wel erg laks met alcohol wordt omgegaan. 16 jarigen die zoveel drinken dat ze niet eens meer weten waar ze wonen? Sorry maar dat gaat er toch over? Van mij mogen ze de 18+ voor alcohol ook hier invoeren maarja zolang ze geen leeftijd vragen in discotheek en dergelijke gaat het niks oplossen.. Waarom moet er alcohol zijn om een feest gezellig te krijgen?

Helemaal geen alcohol drinken als 17-jarige is vrij zeldzaam. Of tenminste, hierzo :P
Ik drink zelf ook nauwelijks hoor, soms eens een wijntje bij het eten. Of eens een biertje/ mixje drinken. Ben ook nog nooit aangeschoten (nouja, jawel. Heel licht) of dronken geweest. Enja met uitgaan drink ik ook nog wel eens wat. Ik snap die regel ook heel goed (hoeveel jongeren van 15, 16, 17 het wel niet stoer vinden om te drinken...) Maar doe dan wel een overgangsregel.
Het kan ook reuzegezellig zijn zonder alcohol, maar ben zelf ook van mening dat wat alcohol ook bij een feestje hoort. Tis gewoon lekker en leuk tja...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:03

Yonker schreef:
Mwah ze controleren er sowieso niet op als jij gewoon loopt of fietst. Enkel als jij je misdraagt en voor overlast zorgt :)

Precies, zo staat het ook in de wet.
NatasjavE schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die het thuis niet mogen het buitenshuis minder blijken te doen.

Maar dat zegt nog niet alles. Uit mijn omgeving merk ik inderdaad dat zij minder drinken. Totdat ze een keer bij een vriend/vriendin blijven slapen, dan moet je ze naar huis dragen om nog maar niet te spreken over wat er gebeurt als ze uit huis gaan "studeren". Van die studie komt weinig terecht. Ik mocht "altijd" drinken, mits ik maar niet kneiter zat thuis kwam en vanaf mijn 18e drink ik bijna niks meer, mijn hersenen werken nog goed, al weet ik uiteraard niet hoe ze zouden werken als ik nooit een druppel alcohol gedronken zou hebben. Nou functioneren ze sowieso ruim boven gemiddeld dus ik kan wat leiden wat dat betreft :Y)

Die jongeren die drinken omdat het stoer is zijn gewoon dom bezig, die hebben blijkbaar toch niks wat beschadigd kan raken. Overigens zag ik op fb al de eerste foto's van 16/17-jarige die aan het bier zaten. Zo vroeg op de dag ook nog :')

mysa
correspondent/vertaler

Re: alcohol gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:16

Natasja, ik denk maar zo dat jouw kinderen nog jong zijn.....neemt niet weg dat ik het in principe volledig met je eens ben dat het niet 'zou' mogen. Ik heb mijn jongens heel uitgebreid op de schadelijkheid gewezen, komt sowieso regelmatig aan de orde hier in huis, maar verbieden is zinloos. Ze zijn bijna 17 en net 19, daar valt niet meer aan te verbieden, jongens op die leeftijd zijn min of meer volwassenen met een lichte geestelijke beperking, zeg maar :) ik hoop gewoon maar dat mijn zeer uitgebreide voorlichting ze voor ernstige schade zal behoeden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:32

xApple schreef:
Veel bokkers zijn vast nooit jong geweest..

Als het een beetje binnen de perken blijft (geen stomdronken mensen) dan
is het toch geen probleem?! Toen ik 17 was, werd er ook gewoon gedronken
op feestjes, dat 'hoort' er nou eenmaal een beetje bij en als niemand zich helemaal
klem zuipt; wat is dan het probleem?

Hele fijne avond TS!

Het probleem is dat je daarmee je hersens vernaggelt en uit onderzoek is gebleken dat het veel schadelijker is dan tot nu toe werd vermoed. Feit is bovendien dat mensen nu steeds jonger dement worden en dat dit vaak een gevolg is van te vroeg en te veel alcohol drinken.
En ja, alcohol is ook schadelijk als je jezelf niet klem zuipt...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:40

mysa schreef:
Natasja, ik denk maar zo dat jouw kinderen nog jong zijn.....neemt niet weg dat ik het in principe volledig met je eens ben dat het niet 'zou' mogen. Ik heb mijn jongens heel uitgebreid op de schadelijkheid gewezen, komt sowieso regelmatig aan de orde hier in huis, maar verbieden is zinloos. Ze zijn bijna 17 en net 19, daar valt niet meer aan te verbieden, jongens op die leeftijd zijn min of meer volwassenen met een lichte geestelijke beperking, zeg maar :) ik hoop gewoon maar dat mijn zeer uitgebreide voorlichting ze voor ernstige schade zal behoeden.

Ik heb ook niet de illusie dat het mij lukt er geen druppel in te laten gaan tot het moment dat ze 18 zijn.

Maar ik hoop dus door het te verbieden dat ze minder alcohol binnen krijgen.

Geen angst,...naïef ben ik echt niet. :)