kunnen wij nederlanders nu alleen nog maar klagen ????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:14

Wat een geklaag. Gepamperd worden is niet goed, maar als de overheid overal z'n handen vanaf trekt is het ook niet goed. Er zullen altijd groepen zijn die klagen omdat wat er geregeld wordt niet precies bij hun wensen aansluit, maar ik ben reuzeblij dat er zo goed voor ons gezorgd wordt. Ik kon me net als upendo wel bij Maarten van Rossum aansluiten eergisteravond. Ik heb eten, een dak boven m'n hoofd, 1 dag in de week vrij en zelfs de beschikking over een auto en een paard. Dus hoe slecht heb ik -en met mij een heleboel anderen- het nou helemaal?

Discussies over 'grote' dingen als zwarte piet vind ik ook niet erg. Dat laat zien dat nadenken over wat we doen, zo kun je het ook bekijken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:16

FlyAway schreef:
Relaxed schreef:
Euhm je klaagt nu zelf toch ook? :?

_O-

Ik las het, en dacht bij mezelf.. De enige die nu keihard klaagt ben jezelf. -O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:32

upendo schreef:
Misschien moet je eens kijken naar het stukje wat Maarten van Rossum vertelde bij de TV draait door gisteren. ;)

We moeten verdomde veel geluk hebben dat we in Nederland wonen en niet in een derdewereldland. En uiteraard moet je daar niet continu aan denken, maar het zou het leven in Nederland een stuk mooier worden.

For the record. Jezelf een hele maand ergeren is erg zonde hoor hee.
Die hele maand had je ook gewoon je schouders op kunnen halen en door kunnen gaan met je leven.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vond 't ook erg verfrissend om iemand dat eens te horen zeggen.

Winged

Re: kunnen wij nederlanders nu alleen nog maar klagen ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:37

Ik vind het vooral opvallend dat juist Maarten van Rossem zoiets zegt. Vind dat hij eerder dé klager van Nederland is :')

Verder: Het leven is wat jij ervan maakt toch? En je kan zeggen 'oh ik mag iets niet meer'. Je kan het ook ombouwen tot 'misschien komt er iets leukers voor in de plaats'. Sterker nog, in bijvoorbeeld Finland mag je geeneens bier of wijn kopen tot je 21ste. En als vuurwerk, het niet winnen van de loterij óf alcohol de enkele reden om te klagen is mogen we verdomd blij zijn dat we in Nederland wonen dunkt mij.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:58

Ja en die Finnen zuipen niet! Daar wil je niet meer feesten hoor.

Het gaat er niet om dat geen alcohol onder de 18 beter is, want dat het slecht is, is een feit. Geen discussie over mogelijk. Het is alleen kansloos dat de huidige regel niet nageleefd kan worden en dat ze er toch maar een schepje bovenop doen. In de hoop dat het nageleefd wordt wordt de horeca ondernemer maar neergezet als politieagent, daar zijn zij niet voor! Daarnaast werkt verbieden in veel gevallen juist averechts en de oudere generatie is toch niet zo heel hersenloos, ondanks dat zij op hun 12e vaak al dronken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:09

Nies_ schreef:
Ja en die Finnen zuipen niet! Daar wil je niet meer feesten hoor.

Finnen zuipen absoluut. Maar: Als je jonger bent dan 21 dan kom je na 12 uur de kroeg niet meer in. En alcohol halen is er al helemaal niet bij.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:18

Dat gepamper gaat wel weer voorbij. Momenteel zijn er 2 generaties die niet meer correct opgevoed zijn. Een groot deel kan niet meer schrijven en spellen en hoofdrekenen, dat zuipt zich in een coma en zoekt ruzie en trapt rotzooi. Dat is een gebrek aan opvoeding omdat de generatie die de ouders zijn ervan grotendeels ineens een 2 (of bijna 3)-inkomensgezin moest zijn vanwege de hoge prijzen vlak voor de crisis en ook deels door de euro. En met 2 werkende ouders die amper zelf nog energie hebben en een gebrek aan redelijk opvoedende leraren die plotseling alles met computers moesten gaan doen liep dit een beetje fout.
Dankzij de crisis zakken al die prijzen wel weer aardig, dan wordt het makkelijker om weer met 1 full time inkomen een woning te onderhouden. Bovendien zitten veel mensen thuis natuurlijk waardoor de jongste generatie veel meer aandacht én opvoeding krijgt. Wat overigens aardig heeft meegeholpen is het zien van een "billenkoek" als mishandeling. Soms heeft een kind dat namelijk echt nodig. Wat ook weer deels terug te leiden is tot het frustrerende harde werken van jaren geleden vlak voor de crisis waarbij dit waarschijnlijk net even te vaak en onterecht en incorrect werd toegepast.

Als men faalt in de opvoeding zo grootschalig, dan moet de overheid ingrijpen. Dat was dan ook te verwachten.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:22

en wie klaagt er nu? :')

ik vind de alcohol leeftijd naar 18 super.
want de jeugd heeft zich wel genoeg bewezen dat ze niet in staat zijn om er fatsoenlijk mee om te gaan.
(en dat overigens ook met roken! mag van mij ook een stuk hoger, ga het maar eens aanprijzen als jongeren niet meer gevoelig zijn voor 'de stoere nadoen')

en met vuurwerk?
precies dezelfde kwestie: kan ons landje er niet mee omgaan? dan is het maar een verbod :)

(in verschillende landen mogen alleen officiële bedrijven vuurwerk afsteken en dat werkt super en ook veel gezelliger, ipv iedereen in een nacht op pad voor vuurwerk afsteken krijg je samenhorigheid op pleinen waar ze afsteken etc)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:57

Er is in mijn ogen niets mis met klagen, zoals TS dat noemt, of kanttekeningen zetten bij een regel of discussie. Zwijgen en niets doen is (vind ik) erger. Mond dicht als er onvrede is over zwarte Piet? Als er een kat opgeblazen wordt, een jongen doodgeschoten?
Nee hoor, discussie maakt los en verteld wat er leeft, zorgt ervoor dat je informatie misschien bijgespijkerd wordt en hopelijk zorgt het ook voor een oplossing of gulden middenweg. Er is ook veel goeds voortgekomen uit klagen/kanttekeningen zetten. En als iets alleen maar slechter wordt, is het juist van belang veel te klagen, zodat er naar geluisterd wordt en een regel weer ingetrokken. Zwijgen helpt niet bij misstanden.....of wel?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:02

Ik ben het helemaal met je eens, toch heb ik ondanks al die dingen nergens last van gehad en een heerlijke decembermaand gehad!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:09

Alcohol naar 18, prima plan. Mag van mij zelfs naar 21.

Vuurwerk, laat dat alleen nog toegestaan zijn vanaf 12 uur in de nacht.
Voor die tijd is het geen oud op nieuw dus afstoken van bommen ook geheel onnodig.
Heeft namelijk voor 12 uur niets met jaarwisseling te maken.

dat zwarte piet gedoe was gezeur van een paar zeikerds, daar had niemand op in moeten gaan en ze in hun sop gaar moeten laten koken.
Dan was het zo over gewaaid.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:46

Urielle schreef:
Klagen is goed want klagen is een teken van bewustzijn van onvrede. Onvrede met de bestaande situatie leidt tot de wens om te veranderen. De wens om te veranderen leidt tot inventiviteit.
Zonder klagen was het mensenras al uitgestorven want dan hadden wij ons nooit kunnen aanpassen aan slechtere leefomstandigheden.

_/-\o_

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:08

Jammer van al die mensen die WEER alle tieners over 1 kam scheren als onverantwoordelijk. Vind ik nou weer zo typisch, alsof hun de perfecte tiener zijn geweest? Vast niet :+
hun vonden het ook leuk om een drankje te doen toch?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:09

Klopt. Ik haalde eerder al aan dat iemand met een dergelijke opmerking de cijfers duidelijk niet kent, maar dat werd wijselijk genegeerd.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:33

Lekker toch even klagen ;)

Ik heb oud jaarsdag ook die kinderen/mensen vervloekt...me hondje stond te piesen in de woonkamer van angst/woede. Eindelijk 12 uur...die zelfde groep gaat nu het "echte" vuurwerk afsteken...wat een aanfluiting! Van mij mogen ze het afschaffen..en inderdaad gewoon gemeentes en/of bedrijven die vuurwerk gaan afsteken...krijg je tenminste echt vuurwerk en die dat pfoe pfoe en dat je snel moet kijken anders is het weg.

Heb ff snel het topic door gelezen en vind sommige reacties gewoon kinderachtig over het alcohol. (dat laat meteen zien dat de regel vanaf 18+ goed is)Sommige doen net als of het een eerste levensbehoefte is. Waar maak je druk om? Zolang je ouders het goed keuren zuip je thuis toch klem en ga je daarna na de kroeg? Doe je een flesje met alcohol in je tas en mix je het in de kroeg. Gewoon creatief worden. Gelukkig ben ik 28 en kan ik lekker doen en laten wat ik wil ;) maar het ligt echt aan de opvoeding. Mijn moeder stond er niet om te juichen hoor dat ik aangeschoten thuis kwam..dus ik dronk gewoon weinig tot niks...zal wel wat met respect te maken hebben wat tegenwoordig ver te zoeken is (en ook dit heeft met de opvoeding te maken)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:53

Oja tuurlijk, nu ligt het aan de opvoeding die mijn ouders mij hebben gegeven? Sorry, maar die is hartstikke goed, ik ben geen uit de hand gelopen kind ;)
mijn moeder vind het ook niet goed dat ik veel drink en dit doe ik dan ook niet

overigens vind ik jouw opmerking anders ook erg kinderachtig "gelukkig ben ik 28 en kan ik lekker doen en laten wat ik wil"
vind ik niet echt een eerlijke opmerking, meer het erin wrijven dat sommigen hier niet oud genoeg zijn :n

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:07

Als ik dan ook even mag klagen over de stomdronken pubers die zich bijna in een coma zuipen? Kijk dat ze hun eigen gezondheid zo naar de P**P helpen moeten ze zelf weten maar ze zorgen voor overlast :j punt... misschien niet bij jou in je omgeving TS maar dan mag je van geluk spreken.

Zelfde geld voor het vuurwerk maar al te vaak zie ik jonge jongens vuurwerk naar elkaar gooien want dat zou stoer zijn... tot iemand een oog of een vinger verliest... -O-

Ze hebben het zelf zo erg gemaakt dat ze de grens weer omhoog hebben moeten gooien, denk je dat de grens voor de lol weer omhoog gaat ik denk het niet, ik denk dat ze een goede reden hebben om die grens weer omhoog te gooien. :j

En dan nog iets wat is nou 2 jaar wachten met drinken op een mensen leven? Best weinig toch dus wachten tot ze oud genoeg zijn is echt geen schande hoor het is maar 2 jaar... wie doet er dan eigenlijk moeilijk denk ik dan?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:14

Amen hutch! Groot gelijk.vraag me af waar het met de vrijheid van Nederland heen gaat soms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:26

Klagen hoort bij Nederlander zijn. We kunnen zelfs klagen over klachten. Bewijs: Dit topic. :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:59

De nu 16 en 17 jarige die tot afgelopen dinsdag mochten drinken en dat nu dus ineens niet meer mogen. Over 2/3 jaar zal je er niemand meer over horen.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 23:41

Zo heb een hoop reacties te weeg gebracht.
Aangezien ik nu op mijn tel mee lees niet in staat uit gebreid
Te antwoorden.
Wat mij opvalt zijn dat a de jeugd als groep beschuldigd word terwijl in mijn ogen er maar een kleine groep dit verpest.

Waarom de reden van dit topic. Ik kreeg de ene naar de andere oproep voor en tegen petities en dat schoot er verkeerd.

Maar nog steeds vind ik dat we te veel keuzes ontnomen worden.

Het alcohol verbod had heel anders op gelost kunne worden. Toevallig kwam ik vandaag tegen dat twee derde van de horeca in zeeland te koop staat .cq te koop is gegaan na in voering rook verbod.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:54

En toch is het rook verbod 1 van de beste beslissingen vind ik. Moet er niet aan denken om in de rook te zitten, een hele avond. Terwijl ik er zelf ook nog wel eens 1 op steek xd.
Er zullen altijd voor en tegens zijn, tegen elke beslissing..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:56

hutch84 schreef:
Toevallig kwam ik vandaag tegen dat twee derde van de horeca in zeeland te koop staat .cq te koop is gegaan na in voering rook verbod.

Vervelend voor die horecaondernemers, maar een verlossing voor al die mensen die niet in de rook willen of kunnen eten, drinken en stappen. Het rookverbod is echt een van de beste beslissingen ooit.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:15

Belgen zeuren ook hoor! Ofnee die zeuren niet, die zagen. :+

Typisch voor dichtbevolkte landen, iedereen wil z'n eigen ding doen maar er is vaak geen plaats voor. Verder weg gaan wonen no-way het moet altijd op max. 1uur van werk, scholen en supermarkten moeten vlakbij zijn en liefst nog een gezellige dorpskern en veel samenhorigheidsgevoel bij de bewoners. Maar owee als ze zich moeien, we willen privé zitten!

Vooral grote frustratie bij mensen met paarden of andere beesten die veel ruimte nodig hebben. Als ik even snel een kleine schuilstal ga maken op mijn weiland wil ik dat kunnen doen zonder dat daar een vergunning moet voor worden aangevraagd.
Mensen willen met hun honden in het bos gaan wandelen, als dat bos natuurgebied is dan mag dat niet en zeker niet van de lijn af. Ik ruim samen met mensen van Natuurpunt doodgebeten hertenkalfjes op die door honden zijn aangevallen. Gemeente hier heeft naast het gemeentehuis 4 ha vrije grond, een deel hiervan zou kunnen dienen als een speeltuin voor honden. Mag weer niet.

Die frustraties komen door een te hoge bevolkingdichtheid. Emigregen naar Canada is interessant.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:53

Een van de vele redenen waarom ik het land heb verlaten :+