hebben jullie schade door vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Re: hebben jullie schade door vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:12

Hij is van plaats gewisseld met de hond. In de slaapkamer is het 15 graden ong, want de verwarming staat niet aan en de tussendeuren dicht omdat we visite hebben en maar een klein appartementje.
Ik ga hem over een half uurtje terugbrengen, de meeste knallen zijn over en de visite bij de bovenburen is zo te horen ook weg!

Nijntje heeft dan 2 uurtjes binnen gezeten, dus kan denk niet heel veel kwaad toch?

Verder iedereen alles overleeft? Geen schade, weg gelopen dieren, geshockeerde paarden?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:27

Op facebook stromen de berichten van vermiste honden binnen...

pupje van 4 maand, pupje van 5 maand....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:28

Ben net bij de pony geweest om haar naar buiten te laten.Trof haar half slapend aan en de ruif half leeg.
Toch is het elk jaar weer een beetje spannend.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:30

Ja sorry maar dan is er meestal toch niet helemaal goed opgelet.. Wel ontzettend balen natuurlijk, maar wij laten onze hond nu maar even in de achtertuin uit. (Wel smerig maar beter dan risico lopen) Gelukkig is onze hond niet bang, de katten zitten boven in de badkamer met de radio aan.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:35

donnar schreef:
Ja sorry maar dan is er meestal toch niet helemaal goed opgelet.. Wel ontzettend balen natuurlijk, maar wij laten onze hond nu maar even in de achtertuin uit. (Wel smerig maar beter dan risico lopen) Gelukkig is onze hond niet bang, de katten zitten boven in de badkamer met de radio aan.

Klopt ook hoor....

Mijn vader ging naar buiten om vuurwerk te kijken en liet ook alle deuren open staan, terwijl ik een hysterisch bange hond heb. In alle haast vergeten.

En toen we net bij hem woonde is mijn hond ook veel op avontuur geweest omdat pa vergaat de deur dicht te doen.

Gelukkig nog nooit met oud en nieuw

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:47

Ik heb onze hond vanmiddag aan het tuigje uitgelaten. De pony's hadden wel wat stress (tegenover ons huis is een woonwijk). Maar niks ernstig zover we weten.

Morgen maken we wel een rondje.

En ik vind het absoluut belachelijk dat mensen dit katten aandoen, maar ik vind het bijna net zo belachelijk dat mensen hun katten met oud en nieuw naar buiten doen. Zorg dat je ze van 10.00 tot 01.00 binnenhoudt, dan kunnen ze ook niet per ongeluk bekogeld worden.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:57

Wij hebben ze al vanaf gisteravond binnen, aangezien onze buitenkant bang is. De andere katten mogen sowieso niet naar buiten dus dat is wel fijn. En zodra mijn broertje begon met afsteken hebben we ze opgesloten, wil niet het risico lopen dat ze met het vuurwerk binnen pakken mee naar buiten glippen.

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:58

Happy new yeaar *\o/* *\%/*

Aa dat vuurwerk was toppie met iedereen hier, alleen door een uit de hand gelopen rotje bijna gehoorbeschadiging gehad, m'n vriendin is geraakt door illigaal vuurwerk en m'n buurjongen heeft een heksenkring in z'n handen gehad pittige boel hier..

En natuurlijk m'n arme hond, kat cavias en vissen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:07

Ik ben nog steeds niet thuis , katten gaan om 3 uur naar binnen (1 is niet binnen te houden en toch moet hij) en de konijnen in hun vertrouwde omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:24

Hier lkkr thuis gebleven, de katten kwamen niet buiten gisteren en vandaag! Ze konden in hun donkere hutje (in het huis) schuilen. 1 was erg angstig, de andere 2 wat minder. De hond bewoog alleen de oortjes.

Stal eigenaar kijkt nu nog op stal naar de paarden. Paard was in de avond rustig, alleen ook de oren heen en weer. Ik heb niks gehoord, dus denkt dat ze nog prima bij staat. Morgenochtend gelijk langs hoppen.

En dan ook gelijk naar mijn auto kijken! Vind dat ook altijd weer even spannend!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:41

Voor zover ik gelezen heb is de kat in Amersfoort op zondag al ingeslapen en was deze al een aantal dagen vermist. Niet zozeer een "31 december grapje" dus. Natuurlijk is het verstandig als iedereen hun dieren zoveel mogelijk binnen houdt (alhoewel je er altijd een paar tussen zult hebben die er toch tussenuit weten te glippen, of zoals die kat al een aantal dagen eerder slachtoffer is geworden) maar ergens is het ook gewoon van de zotte dat mensen totaal geen respect meer hebben voor andermans spullen en dieren. Een ongelukje zit in een klein hoekje, ik las dat een hond zijn poot is verloren omdat die op het rotje van de baas ging staan (in mijn inziens ook ontzettend stom om je hond mee naar buiten te nemen, ik weet verder niet hoe het precies in die situatie zat maar er zijn genoeg honden die achter iets aan gaan als je het weggooit) maar dingen zoals doelbewust vuurwerk in de achterste van een kat stoppen, of überhaupt al die kant opgooien, en eenden, konijnenhokken, auto's en mensen bekogelen.. Wordt volwassen ofzo.
Hier verder geen schade. Tis ook nog geen 00:00 maar mensen doen hier ook niet aan vuurwerk dus dat is lekker rustig.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:42

Jeetje wat een mensen hebben jullie daar zeg :=
Heb al heel veel nieuwjaar thuis doorgebracht en nog nooit zulke verhalen gehoord. Ben benieuwd hoe het hier in New Orleans gaat zijn :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:23

het was hier ontzettend rustig, 20 vuurpijlen de lucht in en that's it..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:27

Veel siervuurwerk hier, weinig echte knallers. Geen huisdieren ook thuis, de paarden staan gelukkig ver weg van al dat geweld. Hoe mijn auto eruitziet heb ik nog niet bekeken, maar aangezien er geen naam bij de vuurpijl staat die eventuele schade heeft veroorzaakt ga ik dat morgen pas bekijken. En zien of daar schade aan is. Voor eigen lijfbehoud ben ik vanavond niet naar buiten gegaan.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:30

xTitanic schreef:
Jeetje wat een mensen hebben jullie daar zeg :=
Heb al heel veel nieuwjaar thuis doorgebracht en nog nooit zulke verhalen gehoord. Ben benieuwd hoe het hier in New Orleans gaat zijn :=

Jij hebt zeker over 4 1/2 of 5 1/2. Uur oud en nieuw?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:33

Ik denk dat in de USA alleen officiele bedrijven vuurwerk mogen afsteken, en dan nog, wordt dat wel gedaan op Oudejaar of is dat meer voor 4th of July?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:34

Ik liep het laatst met een hele klas over straat, wordt er één meter van mijn hoofd af een rotje op een container gegooid. Ik snap de grap daar niet van...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:37

Rotje op een container? Ik kreeg hem naar mijn hoofd. Walgelijk gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:39

Zwaar belachelijk :n , wat is daar nou leuk aan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:43

Kan die hersenkronkels ook niet volgen hoor, kan aan mij liggen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:44

Rotje naar je hoofd? Mijn god... wat heb je gedaan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:49

Ik liep gewoon over straat. Gooit er een idioot een rotje vanuit een raam....
En het maakt me dan niet uit of hij me wel of niet denkt te hebben gezien. Als ik een oog kwijt was geweest (of twee) had hij er echt met een "sorry"niet vanaf gekomen.
Wat mij betreft mogen ze financieel kromliggen voor dergelijke schade, hun leven lang.
En als ze door een stommiteit vingers of handen kwijtraken, dito. Geen AOW voor dit soort figuren.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:53

Nou inderdaad... wat een onzin zeg. Daar word je toch woest van. Omvallend vuurwerk vind ik ook zo eng brr.
Wij hebben trouwens geen schade, zo ver ik weet. Reed wel bijna over een zware klapper heen die mijn kant op werd gegooit (in de auto). Schrok me te krampen (reed gelukkig maar 15km ofzo). Heb ze vriendelijk doch dringend verzocht volgende keer te kijken waar ze die zooi heen gooien... iets anders verwoord :=

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:54

Mizora schreef:
Ik heb onze hond vanmiddag aan het tuigje uitgelaten. De pony's hadden wel wat stress (tegenover ons huis is een woonwijk). Maar niks ernstig zover we weten.

Morgen maken we wel een rondje.

En ik vind het absoluut belachelijk dat mensen dit katten aandoen, maar ik vind het bijna net zo belachelijk dat mensen hun katten met oud en nieuw naar buiten doen. Zorg dat je ze van 10.00 tot 01.00 binnenhoudt, dan kunnen ze ook niet per ongeluk bekogeld worden.

Hier loopt de kat ook gewoon buiten.
Ik woon in een bijna vuurwerkloos dorp en de kat durft toch de weg niet op, vind alles eng.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 09:36

Ik heb helaas legaal vuurwerk wat alsnog ontplofte tegen m'n zij gehad.. -O- Gelukkig valt de schade mee en is alleen mn shirt kapot en een brandwond die niet heel ernstig is. Was wel emorm blij dat het niet in mn gezicht is beland oid.