Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Szan schreef:Je moet als je vuurwerk mee Nederland in neemt, een aantal documenten mee hebben waarop onder andere de gevarenklasse staat. Anders mag je het niet invoeren en is het illegaal, zelfs als het maar om een simpel setje rotjes gaat.
http://www.belastingdienst.nl/bibliothe ... rwerk.html
dat is wel geregeld. Riraito schreef:Alles moet je hier opruimen en wegzetten. Auto's, prullenbakken, brievenbussen en eigenlijk alles waar een deksel op zit. Anders gaat het in de fik, want dat is toch leuk? Mensen gooien hier met spul dat de gaten in de grond blaast, alsof ik naar een film zit te kijken. Kleine kinderen doen tikkertje met dat zware illegale spul, levensgevaarlijk. Ik stem voor een verbod
SandravdB schreef:Waarom is iedereen er zo op tegen, vind dat het met verstand gebruikt moet worden en gewoon vuurwerk wat in nederland verkrijgbaar is, iedereen weet de risico's, is aan de ouders hun kinderen voor te lichten en te beschermen
unihorses schreef:Szan schreef:Je moet als je vuurwerk mee Nederland in neemt, een aantal documenten mee hebben waarop onder andere de gevarenklasse staat. Anders mag je het niet invoeren en is het illegaal, zelfs als het maar om een simpel setje rotjes gaat.
http://www.belastingdienst.nl/bibliothe ... rwerk.html
de klasse staat er gewoon op hoordat is wel geregeld.
Jans schreef:Van mij mogen ze de grenzen wel dichtgooien met strenge controle rond deze tijd van het jaar
Sloopauto of niet, het is een flinke brand en volgens mij mag zoiets niet zonder vergunning..
Resistance schreef:Op school krijg je altijd voorlichting over alcohol en drugs enzo, maar waarom niet over vuurwerk? Daar gebeuren toch wel erg veel ongelukken mee.
Szan schreef:unihorses schreef:
de klasse staat er gewoon op hoordat is wel geregeld.
Er moet nog meer op staan en je hebt een meldingsplicht. De gevarenklasse aangeven is slechts 1 van de voorwaarden om vuurwerkinvoer legaal te laten zijn
gabyfedde schreef:Ik ben voor een algemeen verbod op consumentenvuurwerk. Gemeenten kunnen de enorme kosten die ze jaarlijks door vuurwerk hebben beter besteden aan professioneel vuurwerk en dat dan om 12 uur afsteken.
GamblersCup schreef:Ik ben ook vóór, dat ze per gemeente vuurwerk afsteken op 1 plek. En niet meer de mensen ieder voor zich. Zo kunnen mensen die in de buurt wonen en dieren hebben zich altijd voorbereiden en de dieren naar een rustige plek brengen indien nodig. Minder paasei achteraf. Geen handjes en vingers meer die weggeblazen worden. Al vind ik dat laatste gewoon eigen schuld, dikke bult.
en die van mij staat niet eens in een wijk. Gelukkig heb ik een kalme pony en is ze nog steeds niet onder de indruk van al het geknal. Maar was wel goed kwaad toen ik net nog even ging kijken en het vuurwerk zag, haar weidemaatje is blind aan een oog met er niet aan denken dat ze het te laat door heeft en niet op tijd weg is.