.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:42

Je moet als je vuurwerk mee Nederland in neemt, een aantal documenten mee hebben waarop onder andere de gevarenklasse staat. Anders mag je het niet invoeren en is het illegaal, zelfs als het maar om een simpel setje rotjes gaat.

http://www.belastingdienst.nl/bibliothe ... rwerk.html

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:43

En dan nog, dat mag je niet op bokt vertellen want dan rent iedereen opeens hiernaartoe? :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:44

Alles moet je hier opruimen en wegzetten. Auto's, prullenbakken, brievenbussen en eigenlijk alles waar een deksel op zit. Anders gaat het in de fik, want dat is toch leuk? Mensen gooien hier met spul dat de gaten in de grond blaast, alsof ik naar een film zit te kijken. Kleine kinderen doen tikkertje met dat zware illegale spul, levensgevaarlijk. Ik stem voor een verbod :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:44

Van mij mogen ze de grenzen wel dichtgooien met strenge controle rond deze tijd van het jaar :j

Sloopauto of niet, het is een flinke brand en volgens mij mag zoiets niet zonder vergunning..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:45

Szan schreef:
Je moet als je vuurwerk mee Nederland in neemt, een aantal documenten mee hebben waarop onder andere de gevarenklasse staat. Anders mag je het niet invoeren en is het illegaal, zelfs als het maar om een simpel setje rotjes gaat.

de klasse staat er gewoon op hoor :P dat is wel geregeld.

Tazzey

Riraito schreef:
Alles moet je hier opruimen en wegzetten. Auto's, prullenbakken, brievenbussen en eigenlijk alles waar een deksel op zit. Anders gaat het in de fik, want dat is toch leuk? Mensen gooien hier met spul dat de gaten in de grond blaast, alsof ik naar een film zit te kijken. Kleine kinderen doen tikkertje met dat zware illegale spul, levensgevaarlijk. Ik stem voor een verbod :n

Dat verbod zal niet gaan helpen. Het vuurwerk waar je het nu over hebt is al verboden en toch wordt het afgestoken dat zal dus met een algemeen vuurwerk verbod niet veranderen.

Deaglán

SandravdB schreef:
Waarom is iedereen er zo op tegen, vind dat het met verstand gebruikt moet worden en gewoon vuurwerk wat in nederland verkrijgbaar is, iedereen weet de risico's, is aan de ouders hun kinderen voor te lichten en te beschermen

Blijkbaar zijn er steeds minder mensen met gezond verstand en als ze daarbij zichzelf verwonden/verminken dan zeg ik prima, leer maar leven met de consequenties maar zodra er steeds meer onschuldige omstanders en dieren in gevaar gebracht gaan worden (verminken of erger) dan zeg ik ook verbieden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:46

Ik ben voor een algemeen verbod op consumentenvuurwerk. Gemeenten kunnen de enorme kosten die ze jaarlijks door vuurwerk hebben beter besteden aan professioneel vuurwerk en dat dan om 12 uur afsteken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:46

unihorses schreef:
Szan schreef:

Er moet nog meer op staan en je hebt een meldingsplicht. De gevarenklasse aangeven is slechts 1 van de voorwaarden om vuurwerkinvoer legaal te laten zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:47

Als er een algemeen verbod komt op consumentenvuurwerk heeft de politie wel veel meer macht om in te grijpen. Eenmaal afgestoken kan de politie niet meer ingrijpen omdat het dan de afstekers woord tegen de politie is over "illegaliteit of niet" omdat de verpakking dan helemaal opgeblazen is..

Het vuurwerk n Rotterdam, op de Erasmusbrug, vind ik altijd geweldig mooi.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:47

Jans schreef:
Van mij mogen ze de grenzen wel dichtgooien met strenge controle rond deze tijd van het jaar :j

Sloopauto of niet, het is een flinke brand en volgens mij mag zoiets niet zonder vergunning..

HAHAHAAH sorry maar ik woon echt 5 min van de grens af, er wordt hier nu ook gecontroleerd.
Maar al het zware en illegale vuurwerk is al maanden in huis dat wordt meestal in de zomer al gehaald...

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:48

Resistance schreef:
Op school krijg je altijd voorlichting over alcohol en drugs enzo, maar waarom niet over vuurwerk? Daar gebeuren toch wel erg veel ongelukken mee.

Ik heb op de basisschool wel voorlichting gekregen over vuurwerk. Dat ging samen met het voorlichtingsprogramma over alcohol en drugs. Het wordt dus wel gedaan, maar het had denk ik niet echt veel nut.
Ik heb overigens nog nooit vuurwerk afgestoken en ik was er vroeger echt als de dood voor (tot ik 13 of 14 was).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:49

van mij mogen ze het aflassen. Hier zijn ze in de zomer al vuurwerk aan het afsteken (en dan lieg ik niet hoor)

Ik ben 2e kerstdag naar de eindshow van disney geweest en daar hebben ze meestal vuurwerk bij.
Het zag er echt prachtig uit.
Zoeits mogen ze in nederland met oud - en nieuw ook wel doen van mij. In elke gemeente 1 mooi gebouw/ veld waar ze georganiseerd een vuurwerkshow opzetten.
Veel minder rotzooi en ongelukken door dat rotvuurwerk en veeel minder gestreste dieren...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:50

Bovendien heb je het hier over supermarktpakketjes waar wat pijlen en wat lichte knallertjes en vooral sierdingetjes in zitten. Ik denk dat je dat beter kunt hebben dan die illegale, zware bommen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:50

Szan schreef:
unihorses schreef:

Er moet nog meer op staan en je hebt een meldingsplicht. De gevarenklasse aangeven is slechts 1 van de voorwaarden om vuurwerkinvoer legaal te laten zijn :j

weet ik. je moet enkel even het mailen, verder is alles wel correct ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:52

Ik ben ook vóór, dat ze per gemeente vuurwerk afsteken op 1 plek. En niet meer de mensen ieder voor zich. Zo kunnen mensen die in de buurt wonen en dieren hebben zich altijd voorbereiden en de dieren naar een rustige plek brengen indien nodig. Minder paasei achteraf. Geen handjes en vingers meer die weggeblazen worden. Al vind ik dat laatste gewoon eigen schuld, dikke bult.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:52

gabyfedde schreef:
Ik ben voor een algemeen verbod op consumentenvuurwerk. Gemeenten kunnen de enorme kosten die ze jaarlijks door vuurwerk hebben beter besteden aan professioneel vuurwerk en dat dan om 12 uur afsteken.

En dat is ook nog veel mooier, zulk mooi vuurwerk krijg je als gewone consument echt niet voor elkaar :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:53

Juist, ik zit gelijk aan "Pyros" te denken!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:55

Ik vind het echt raar dat het niet verboden is om vuurwerk af te steken in Nederland, het is gewoon levensgevaarlijk.O.o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:56

GamblersCup schreef:
Ik ben ook vóór, dat ze per gemeente vuurwerk afsteken op 1 plek. En niet meer de mensen ieder voor zich. Zo kunnen mensen die in de buurt wonen en dieren hebben zich altijd voorbereiden en de dieren naar een rustige plek brengen indien nodig. Minder paasei achteraf. Geen handjes en vingers meer die weggeblazen worden. Al vind ik dat laatste gewoon eigen schuld, dikke bult.

Ik denk dat qua angst bij dieren bij veel eigenaren nog wel wat valt te halen. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat als er één ding is wat je NIET moet doen bij angstige dieren (met name bij vuurwerk) is troosten. Gewoon de angst negeren. Katten van mijn ex zijn een perfect voorbeeld: de eerste paar jaar waren ze bang van het vuurwerk. Daarna hebben ze drie jaar alleen thuis gezeten rond oud & nieuw. Toen bleven ze met de jaarwisseling weer thuis en ze waren genezen van hun vuurwerkangst: wel een beetje wegkruipen en nors kijken maar niet helemaal strak staan van de stress in elk geval.
Verder zijn echt niet alle dieren bang van vuurwerk... Ken iemand wiens kat gezellig voor het raam zit te kijken naar de sterren, hij vindt het prachtig. En die van mij is geloof ik toch doof ofzo, ze worstelt om de deur uit te kunnen en snapt niet waarom dat vandaag ineens niet mag :')

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:59

Ik loop hier al de hele dag als een dolle boerin over het erf incl riek. Naast onze boerderij loopt een fietspad, welke ook direct langs de loopstal muur gaat (staan 70 melkkoeien in die stal). En dan staan er af en toe van die clubjes idioten ernaast op dat fietspad vuurwerk af te steken, waar ik dan op hoge poten op af vlieg of ze beseffen dat we in totaal 120 koeien op ons terrein hebben en dus ff op willen rotten. Kan daar heel slecht tegen, doe dat dan lekker ff een kilometer verder in de polder maar niet naast een stal vol vee.
Van mij mogen ze het ook verbieden, dat bericht van die kat, wat verschrikkelijk en welke idioot is daar in godsnaam in staat toe dat een hulpeloos beestje aan te doen, bah! Vuurwerk is prachtig mits professioneel uitgevoerd, er lopen toch te veel idioten rond die er overduidelijk niet mee om kunnen gaan. Verbied het maar en maak er een mooie show van zodat het voor iedereen leuk blijft.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:02

Hier liggen de rotjes in de wei -:(- en die van mij staat niet eens in een wijk. Gelukkig heb ik een kalme pony en is ze nog steeds niet onder de indruk van al het geknal. Maar was wel goed kwaad toen ik net nog even ging kijken en het vuurwerk zag, haar weidemaatje is blind aan een oog met er niet aan denken dat ze het te laat door heeft en niet op tijd weg is.

Verder heb ik niet zo veel tegen vuurwerk, maar als het zo moet mag het van mij ook wel verboden worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:02

Iedereen heeft het meteen over de kosten van de gemeenten, wat denk je van de zorgkosten, inmiddels al vijf handen geamputeerd. Grote operaties met veel revalidatie en nazorg, twee minderjarigen die, als het tegenzit de rest van hun leven teren op kosten van vadertje staat. En waar worden al die stijgende kosten op verhaalt, juist ja, onze portemonnees.