What to do?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:16

dat een vriend bijzaak is, is zeker waar .

ik ben heel benieuwd wat het gesprek nou eindelijk oplevert :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:12

Zoals Ketaki al meld is mijn vriend vanavond op gesprek geweest.. Begon goed eindigde wat minder. Ik denk dat ik voor mezelf de keuze al heb gemaakt (ook volgens mijn ouders waarmee ik gepraat heb, zij zagen hetzelfde gebeuren als waar ik tegenaan loop). Ik ga er nog een nacht overslapen maar denk dat ik niet verder wil met hem, ik zie het "claimen" niet zo 1/2/3 ophouden en ik kan het dan beter nu stop zetten dan dat ik het een paar maanden uitstel en het moeilijker is..

Vreselijk moeilijke keuze want ik houd wel degelijk op hem, maar zoals mijn moeder al zei: "Eerst moesten we de rem indrukken dat jullie elkaar niet elke dag zagen en nu vind je het niet erg meer als hij er niet is.." En daar heeft ze gewoon gelijk in, ik ben zoals al eerder gezegd in de reacties nog "maar" 15 jaar en mijn moeder benadrukte dat er nog een heel stuk jeugd aan zit te komen en ik niet nu al geclaimd moet zitten aan een jongen.

Gaat overigens wel een stuk beter met mijzelf. Ben al stukken minder moe en voel me weer wat beter.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:17

Ik wens je veel succes met je beslissing :) Neem er ook de tijd voor, je voelt je nu al wel beter maar vermoeidheid en stress kunnen je beoordelingsvermogen wel beïnvloeden dus houd daar wel rekening mee. Het komt vast allemaal goed +:)+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:19

Dat zou zeker kunnen, wil de tijd ook nemen, maar hem ook niet aan het lijntje houden. Ik ga er sowieso vandaag geen beslissing meer over nemen, wellicht morgen en anders wacht het nog een dag.

Hij weet hoe ik er op dit moment tegenaan kijk en zegt zelf ook enorm te twijfelen of het goed zal komen. Als we ermee stoppen gaat dit (gelukkig) zonder ruzie, dat scheelt ook al een hele boel.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:22

Oh dat scheelt wel heel veel! Fijn dat jullie dat gewoon hebben kunnen bespreken :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:25

We hebben het er nu nog steeds over, gaat ook gewoon op een rustige manier zonder verwijten naar elkaar. Dat maakt het wel een stuk fijner waardoor je er ook wat rustiger over na kan denken. Hij geeft wel aan dat het opgeven niet van zijn kant zal komen en hij het graag wil proberen, ik vind het meer uitstellen in plaats van proberen..

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:27

Ja ik heb er helaas ervaring mee, al was ik dan in de positie van jouw vriend. Na een halfjaar is het toen inderdaad toch uitgegaan want er was niets verbeterd in maanden tijd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:28

Ik heb dat idee dus ook, dat het niet gaat veranderen. Ik denk dat het claimen meer een eigenschap is waardoor je het niet echt kan "afleren".

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:31

Ja, het is heel erg moeilijk om jezelf dat af te leren, zeker als je nog in de relatie zit. Ik leer nu zelf om zelfstandig te zijn en mijn eigen boontjes te doppen, maar dat had ik niet gedaan als ik daartoe niet was gedwongen (doordat ik ineens weer alleen was dus), hoe graag ik dat in theorie ook wilde :P Aan het einde van het verhaal wilde ik dan wel veranderen, maar vooral toch eigenlijk altijd bij hem zijn. Dan verandert er dus niets.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:34

Klopt, bij ons is dat precies omgekeerd..

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:38

:j Nouja, mijn ex heeft het na veel nadenken dus toch uitgemaakt, en dat was een ontzettend goede beslissing van hem. Het doet pijn, maar ik waardeer hem des te meer (we hebben ook nog contact). Hopelijk denkt jouw vriend er ook zo over, mocht je de relatie beëindigen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 00:40

Ik weet bijna zeker van wel, hij gaat er tot nu toe goed mee om en zegt het wel te begrijpen als ik stop. Al zou hij het erg graag nog willen blijven proberen.. Denk dat het voor hem alleen maar beter zou zijn en ik gun hem dan liever een meisje die dat wel kan "accepteren"/ermee om kan gaan. Ik zie hem ook niet graag ongelukkig, zelfs niet wanneer het mijn ex is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:22

Tussen 15 en 19 zit ook wel echt een verschil vind ik. Jij 'moet' lekker gaan genieten van je leven :j je kan nog tientallen jaren gebonden zijn in je toekomst!
Succes, met wat je ook doet :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 01:24

Klopt, is een heel verschil in leeftijd, maar ik ben eigenlijk juist de volwassene in de relatie als je het gaat vergelijken. Klinkt misschien vreemd, maar hij is best kinderachtig. :P

Mijn moeder zei ook dat ik nu nog kan genieten van mijn jeugd, dat kan met een vriendje die je los laat ook, maar met mijn huidige vriend gewoon niet. Die wil (nu al) teveel claimen en de vraag is of ik daar nooit spijt van ga krijgen als ik bij hem blijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:33

Ik bedoel ook niet dat hij volwassener is, maar dat als jij ook 19 wad geweest, ik misschien nog had gezegd van goh werk aan je relatie, praat er nog eens over, etc.
Maar je bent pas 15 en dat vind ik sowieso geen leeftijd voor een hele serieuze relatie van veel samen zijn, elkaar elke dag zien etc. En al helemaal niet dat claimerige!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 01:39

Klopt, ik ben nog redelijk jong voor een "vaste" relatie. Daar heb je helemaal gelijk in, in feite en volgens de wet ben ik gewoon nog een kind.

Ik snap je punt nu ook wat beter, dacht dat je het anders bedoelde. Als je beide 19 bent of in ieder geval boven de 18 ben je toch al op zoek naar een serieuze relatie en is het gewoon geen vriendje-vriendje gedoe meer. Dan is het ook anders inderdaad, dan moet je er bijna wel voor vechten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:17

Ah en zelfs dan ben je nog jong zat hoor met 18/19 jaar om je al zo te binden!
Toen ik 19 was had ik mijn huidige vriend al maar we hadden ook echt onze eigen dingen, ik de paarden, hij fitness (nu nog steeds eigenlijk) en ik ging ook nog veel met vriendinnen weg en op stap etc. Nou en
als je dan 15 bent en een vriend hebt hoort het gewoon leuk te zijn en niet dat je dan al die issues hebt waar je je hele leven nog mee bezig kunt houden! (Trouwens, claimen is nooit normaal natuurlijk)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 12:34

Dat klopt helemaal natuurlijk. :) Hij heeft ook z'n (hele) goede kanten en dat maakt het gewoon heel erg moeilijk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:48

Een update: We hebben samen besloten nu even twee weken "uit elkaar" te gaan. We spreken niet af, maar houden wel lichtelijk contact via whatsapp/facebook. Even om te kijken of we elkaar missen en om goed na te denken wat we willen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:08

_Cowgirl schreef:
Een update: We hebben samen besloten nu even twee weken "uit elkaar" te gaan. We spreken niet af, maar houden wel lichtelijk contact via whatsapp/facebook. Even om te kijken of we elkaar missen en om goed na te denken wat we willen.

jij zegt, jullie besluiten even 2 weken uit elkaar te gaan.

je spreekt niet af, maar wel contact via facebook en whatsapp.

dat laatste moet je dan ook niet doen.
dan kun je elkaar nog in de gaten houden.
je moet doen of die persoon geen facebook heeft en ook geen whatsapp gebruiken met je (ex)vriendje.

dit kan best wel eens verkeerd uitpakken, zodat je nog geen rust krijgt. :) :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 20:11

Het gaat juist hartstikke goed. Ik vind het op z'n minst normaal elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Ik moet zeggen dat we elkaar ook eigenlijk helemaal niet spreken, want wat valt er op dit moment te zeggen? We kunnen elkaar bereiken indien nodig en dat vind ik toch wel handig/belangrijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:40

_Cowgirl schreef:
Het gaat juist hartstikke goed. Ik vind het op z'n minst normaal elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Ik moet zeggen dat we elkaar ook eigenlijk helemaal niet spreken, want wat valt er op dit moment te zeggen? We kunnen elkaar bereiken indien nodig en dat vind ik toch wel handig/belangrijk.

dat is zeker fijn, dat je elkaar gewoon nieuwjaar kan wensen.

maar als hij of jij problemen hebt, moet je dat soort dingen niet bij elkaar voorleggen.
( dat bedoel ik met de situatie misbruiken)

maar fijn dat hij het zo goed oppakt. :) :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:12

Het gaat gelukkig allemaal gewoon in goed overleg, dus dat scheelt ook. We laten elkaar allebei met rust tot nu toe. Mocht dit gaan veranderen over een paar dagen zal ik daar wel wat van gaan zeggen en misschien het contact wel helemaal gaan verbreken voor twee weken.. Maar dat vind ik nu nog niet nodig. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:14

fijn dat het iig nu de goede kant op gaat.

succes met de doorzetting alvast :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:17

Bedankt. :)

Hopelijk blijft het zo gaan, hoe het ook gaat eindigen. Ik wil sowieso niet in ruzie mijn relatie beëindigen.