Ik verveel me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:51

Het is helemaal niet zo raar om voor zoiets 'kleins' naar een psycholoog te gaan, maar ik denk dat je dan wel naar een eerstelijnspsycholoog moet gaan en je niet moet laten doorverwijzen via een huisarts. Met een probleem als dit kom je met 1 sessie waarschijnlijk al heel ver.

Daarnaast wil ik een website aanraden: http://www.sochicken.nl. Hier staan talloze inspirerende artikelen om je leven meer zin en vreugde te geven met vaak maar kleine en simpele aanpassingen. Je kunt er een aantal van lezen en wat ideetjes opdoen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:52

Overbehandelen is niet wenselijk, psycholoog vind ik ook echt een stap te ver nu omdat het dichterbij gezocht kan worden. Je moet niet voor elke dwarse scheet naar de hulpverlener rennen natuurlijk. Eerst kijken wat je zelf eraan kan doen en zelf op zoek naar wat meer afwisseling.

Maar goed, ts ziet dat volgens mij ook zelf niet als een logische eerste stap.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-12-13 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

capopjekop

Re: Ik verveel me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:54

Als je zo graag wil leren turnen ga daar dan gewoon voor. Je merkt snel genoeg of je er nadelen van ondervind met rijden. En je bent nooit te oud om te leren. Je leert er nieuwe mensen kennen en dat is altijd leuk.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:54

Ik sla een psycholoog niet af, soms moet je gewoon je zegje eens kunnen doen en professionele feedback krijgen, maar vooraleer ik écht naar een psycholoog ga gaan wil ik eerst andere dingen uitproberen. Wie weet haalt dat me wel uit mijn sleur, maar zonder het te proberen zal ik er niet achter komen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:56

YellowGray schreef:
Het is helemaal niet zo raar om voor zoiets 'kleins' naar een psycholoog te gaan, maar ik denk dat je dan wel naar een eerstelijnspsycholoog moet gaan en je niet moet laten doorverwijzen via een huisarts. Met een probleem als dit kom je met 1 sessie waarschijnlijk al heel ver.

Daarnaast wil ik een website aanraden: http://www.sochicken.nl. Hier staan talloze inspirerende artikelen om je leven meer zin en vreugde te geven met vaak maar kleine en simpele aanpassingen. Je kunt er een aantal van lezen en wat ideetjes opdoen :)

Heb je aandelen? :D

Volgens mij kan namelijk dan half Nederland gaan intrekken bij een psycholoog, want iedereen heeft wel van dat soort problemen zo nu en dan in zijn leven. Helemaal niets raars aan.
Oplossing zoeken en veranderen! Lukt dat niet, dan kan je altijd nog eens binnen wandelen bij de een of andere hulpverlener.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:56

Kun je niet kijken of je ergens een dag mee kan kijken bij iemand die het beroep uitoefent in de richting die jij ook leuk lijkt?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:57

vuurneon schreef:
Overbehandelen is niet wenselijk, psycholoog vind ik ook echt een stap te ver nu omdat het dichterbij gezocht kan worden. Je moet niet voor elke dwarse scheet naar de hulpverlener rennen natuurlijk. Eerst kijken wat je zelf eraan kan doen en zelf op zoek naar wat meer afwisseling.

Maar goed, ts ziet dat volgens mij ook zelf niet als een logische eerste stap.

Precies, dat is wat ik bedoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:58

Ga gewoon iets leuks doen! Zoek een nieuwe hobby, vraag Pathé Unlimited aan, ga 's avonds gewoon eens lekker naar de stad! Prachtig om te zien. Ga naar een andere stad, ga lekker uit eten met vriendinnen...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:59

@Vuurneon eens een dagje meekijken in een hippotherapeutisch centrum lijkt me erg leuk aangezien ik daar in de toekomst mee zou willen werken, maar ik heb hier vorig een eindwerk over moeten maken en ben toen dus ook gaan rondvragen als ik niet eens zou mogen komen kijken hoe zo'n sessie nu in zijn werk gaat en dat mocht toen niet :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:01

Wat vaak goed werkt, is je netwerken zinvol inzetten. Laat het weten in je netwerk wat je wil, wat je zoekt. Wie weet zegt een oom of tante; verrek, mijn buurvrouw doet dat werk, ik help je wel!

Ik heb binnenkort ook een meeloopdag, waar ik puur door mijn netwerk in ben gekomen. Had ik zelf het verzoek gedaan, was het afgewezen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:02

Tja als het echt gewoon iets is als wat meer spanning willen dus een hobby erbij oid dan is een psycholoog natuurlijk niet nodig. Maar ik heb de tekst niet op die manier opgevat. Ook omdat TS zegt dat ze tevreden is met wat ze nu allemaal doet. Dat vat ik op als verder niets nodig hebben.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:04

Sjolvir schreef:
YellowGray schreef:

Heb je aandelen? :D

Volgens mij kan namelijk dan half Nederland gaan intrekken bij een psycholoog, want iedereen heeft wel van dat soort problemen zo nu en dan in zijn leven. Helemaal niets raars aan.
Oplossing zoeken en veranderen! Lukt dat niet, dan kan je altijd nog eens binnen wandelen bij de een of andere hulpverlener.

Ja is ook zo natuurlijk :P In Amerika bijvoorbeeld is het veel normaler om voor vanalles een therapeut te hebben. Is een beetje cultuurgebonden denk ik.
Daarom ook eerstelijns, want daar moet je meer zelf voor betalen. Ik zie eerstelijns vaak als 'er is niks mis met mij, maar dingen gaan niet zoals ik wil dat ze gaan en daar wil ik wat hulp bij'.
Ik zeg ook zeker niet dat TS dat moet doen, denk dat het heel goed anders op te lossen is, maar zo'n 'raar' idee is het nou ook weer niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:05

In 2014 vervalt overigens de eigen bijdrage :)
(En dan moet je even zelf goed kijken hoe je verzekerd bent en hoeveel sessies je kan doen op kosten van de verzekering)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:06

Vandaar dat ik opper eerst poging zelf wagen, lukt het niet, dan maar binnen wandelen bij hulpverlener.

Tja, VS, ander land in vele opzichten ja.

Overigens denk ik dat het niet mee mogen kijken bij hippotherapie allicht wat met privacy van cliënten te maken kan hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:10

Ik vind een psycholoog persoonlijk heel erg overdreven, maar dat is mijn mening. Ik zou gewoon wat leuks gaan doen, maakt niet uit wat. Ga gewoon wandelen ofzo, ga naar een andere stad... beweeg. Achter een gamecomputer zitten omdat je nergens zin in hebt bereik je niets mee, als je nergens zin in hebt moet je gewoon wat gaan doen. Je gaat je vervelen omdat je dan verder niets doet, en altijd achter die spelcomputer zit. Als je gewoon eens iets anders gaat doen (bijvoorbeeld wandelen), zal je zien dat dat al heel wat verschil maakt. Altijd achter dat ding zitten, ga je je inderdaad van vervelen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 00:12

@Sjolvir jep, inderdaad. Er zijn wel manèges waar ze mentaal gehandicapten op paarden laten rijden terwijl iemand hun vasthoudt, maar dat is meer op het plezier gericht en niet op het therapeutische, dus daar heb ik eigenlijk niets aan als ik daar zou gaan kijken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:14

Maakt het wel meer een uitdaging om het toch voor elkaar te krijgen.
Wat als je je langer aan zoiets verbind, dus niet 1 x vrijblijvend meekijken, maar structureel bv elke zaterdag gaan helpen?
(geen idee of ze hulp kunnen gebruiken of niet)