In je slaap vallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:26

LynnDenise schreef:
Jaja het heeft een naam, ik heb er ook geregeld last van. Altijd het gevoel alsof je net het afstapje niet ziet met lopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok

Ik heb dit dus ook, maar alleen als ik 'ontwaak' uit mijn nachtmerrie? :') Ik heb het dus nooit plots, er is altijd een nachtmerrie aan de gang als ik 'in mijn bed val', vind het best wel vaag dat het alleen dan is.XD

Larissa___

Re: In je slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:33

Haha ik heb dit ook supervaak! Zie dan altijd ons trapgat en dat ik dan vanaf bovenaan de trap naar beneden val! Had het er toevallig pas met mn vriend over, maar die heeft dit dus nog nooit gehad, kan ik me niet voorstellen want heb het al sinds klein af aan :+

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:03

Lucide dromen heb ik ook vaak, maar volgens mij heeft dat toch niet zoveel hiermee te maken...

Overigens kan ik mijn dromen niet vaak 'echt' sturen, maar is het meer bewust zijn van het feit dat ik droom. Ik heb dan nog steeds niet echt controle maar een nachtmerrie is dan ineens niet meer eng want dan zeg ik gewoon: "Ja sorry hoor, dit kan gewoon niet, ik droom nu." :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:13

Ik struikel altijd over stoepjes :') Zo vaag inderdaad, zo'n stoepje komt altijd random midden in mijn 'droom' opduiken en BAM :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:15

Ik heb het ook vaak, maar trap dan ook met mijn benen in de lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:17

Geregeld, als katlief niet op bed ligt
Slaap dan ook best heel slecht als kat er niet is, en dan voelt het alsof ik ineens in een meeeeega gat val, en dan schrik ik eingelijk wel heel heel erg :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:26

Ooh ja dat heb ik ontzettend vaak :') Van de week nog gehad met een paard wat stijgerde en recht op mijn hoofd neerkwam :+ Maar bergen, stoepranden, en vliegtuigen komen mij bekend voor. Ja dan zit ik wel ff recht overeind in bed. }:0
Wat ik meestal doe is lamp aan even een stukje lezen en weer verder slapen :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:28

Super irritant inderdaad! Ik zit wel eens rechtop in bed dan xD maar val gelukkig daarna ook weer snel in slaap.

Ik heb het ook een tijdje vaak met stoepranden gehad, alsof je dan megaver naar beneden van een stoeprand valt xD of gewoon struikelen...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:53

demo_love schreef:
Haha, blijkbaar hebben heel veel mensen er last van :Y)
Ik heb vaak het gevoel dat ik over het randje van mijn bed rol en op de grond val, maar dat gebeurd dus nooit :o Maar m'n spieren denken blijkbaar van wel...

Dat heb ik ook altijd! Creepy :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:54

Sommige dingen die er tussen staan :') (die Wikipedia pagina)
probeer te vliegen of zweven - l*llig als je toch niet droomt.
loop door een muur of steek een hand erdoor- ook l*llig als je toch niet droomt, komt toch hard aan zo'n muur.

en dan die : kijk naar je handen, vaak zijn ze misvormd, hebben meer vingers of je kunt er doorheen kijken

:') _O-

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 02:02

xZiva_ schreef:
Sommige dingen die er tussen staan :') (die Wikipedia pagina)
probeer te vliegen of zweven - l*llig als je toch niet droomt.
loop door een muur of steek een hand erdoor- ook l*llig als je toch niet droomt, komt toch hard aan zo'n muur.

en dan die : kijk naar je handen, vaak zijn ze misvormd, hebben meer vingers of je kunt er doorheen kijken

:') _O-

Dat is wel echt zo. Ik heb mezelf op die manier lucide leren dromen. :')

Over dat vallen, dat is inderdaad een soort beveiliging van je lichaam. Wij zeggen ook niet voor niets dat we in slaap vallen, dat doen we letterlijk ook. :+

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 02:22

verschrikkelijk haha, ik val dan meestal 2 keer, eerst van en gebouw, en daarna van een stoeprandje :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:01

Officieel is het wat ik gehoord heb dat je hart een slag over slaat en dat je lichaam dan een opdonder geeft. Niks engs maak het ook wel eens mee.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:54

Ik heb het eens op een heeeeeele vreemde manier gehad _O-
Ik zat op de wc, komt er een spin van achter mij aan een draadje geslingerd naar voor. Keert terug richting mijn gezicht en BAM net voor het in m'n gezicht zou belanden kreeg ik zo'n schok, tja :')

Heel irritant :+

Maar de stoeprandjes komen toch het meest opduiken :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 04:21

Ik heb het ook weleens als ik net in slaap val.
Het zijn ook periodes.
Schrik me ook echt rot dan.

lieveli schreef:
Nee dat is slaapverlamming. Dat is veel naarder.

Ik heb het als ik nét in slaap val, dat ik letterlijk val (dat gevoel dus) en wakker schrik. Echt zo'n schok maar mijn vriend slaapt gewoon rustig door :')

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 04:33

Ik heb dit ook.. in het begin schokte ik op het moment van in slaap vallen, wat heel normaal is. Later kreeg ik het wanneer ik gewoon in bed lag tv te kijken, beetje appart.. het ziet er dan uit alsof ik een elektrische schok krijg..
Nog wat later wanneer ik ontspannen zit, of dit nu thuis was of op mijn werk of.. maakte niet uit waar.. Tegenwoordig kan ik het zelfs staand hebben, heel irritant!! Het ziet er ook belachelijk uit volgens mij.. dan sta ik bijvoorbeeld in een winkel en dan "knik" ik door mijn knieën en gaan mijn armen wat omhoog, alles trekt een beetje naar voren zeg maar.. Nu voel ik het vaak al een beetje aankomen en kan ik het iets beter "reguleren", niet te veel tegen vechten want dan lijkt alles meer op te bouwen en is het alleen maar heftiger.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben.. ben er mee naar de huiarts geweest, maar deze zegt dat ik pas terug hoef te komen hiervoor als ik mijn bewustzijn verlies om in mijn broek pies op zo'n moment.. Nou ja zeg.. :?

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 06:52