Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

A ja
469 (83%)
B nee
37 (6%)
C misschien
46 (8%)
D nu niet
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 561

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:48

TS ik leerde mijn ex kennen toen hij een vriendin had al zes jaar. Werd verliefd, wilde hem persee hebben en kreeg hem ook. Hij ging eerst vreemd en naderhand bij haar weg voor mij. Vervolgens kon ik hem niet vertrouwen om het feit dat 'ie wel vreemd was gegaan, werden die vermoedens die ik later kreeg waarheid en bleek hij al die tijd weer met haar ook te vozen. Zij is gekwetst, ik ben gekwetst...en het enige dat hij eraan over heeft gehouden is een periode twee meiden die om hem vochten. En waarvoor? Als jij een leuke kerel aan de haak wilt slaan dan laat hem vrijgezel zijn voor je ook maar een vinger naar hem uitsteekt. Ze zijn het niet waard en jij bent ook meer waard.

Voor mij geen vent meer met vriendin en ja..als mijn vriend vreemd gaat of wilt gaan dan wil ik dat weten. Dan heb ik zelf dit keer de keuze om te zeggen oke, jammer maar helaas..dan gaan wij uit elkaar en scheiden onze wegen. Dan kan hij met het andere meisje doen wat hij wilt en heb ik mijn eigenwaarde nog.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:49

kimberley82 schreef:
Natuurlijk is het niet netjes als ze wist dat hij een vriendin had.
Maar dan nog is het die jongen die een relatie heeft.
Al had TS in der nakie voor hem staan dansen was hij degene die er vanaf had moeten blijven.
Die verantwoording had hij tegenover zijn vriendin.

Klopt, maar als zij dan alsnog haar beentjes spreidt dan is zij ook behoorlijk fout.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:50

Ja ik zou het willen weten, maar niet van de persoon 'waarmee het was'.
Zou het als ik jou was dan ook niet doen.
Wraak nemen helpt uiteindelijk echt niet! Je houd dan zelf het negatieve vast. Zet je er overheen.
Ookal zou je het uit een schuldgevoel vertellen, je krijgt er alleen maar narigheid van. De man in kwestie zal er ook niet blij van worden en zijn vriendin (als ze het überhaupt al geloofd) al helemaal niet. dus die help je er echt niet mee.
Niet mee bemoeien dus.

Urion

Re: Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:52

Wraak helpt zeker niet en ik zou zelf niemand confronteren met het vreemdgaan van zijn of haar partner. Maar als ik zelf het bedrogen meisje weer was dan had ik graag gewilt dat iemand, wie dan ook, mij het vertelde. Zes maanden lang leven in onzekerheid en vermoeden, nachtmerries, angstaanvallen omdat ik hem ZAG vreemdgaan in mijn hoofd en hij mij verzekerde dat het niet zo was.... dat gun ik mijzelf en niemand. Ik zou willen dat het mij werd verteld maar dan ook alleen uit zorg voor mij, niet uit wraak naar hem.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:53

Roosch, het is ethisch niet helemaal verantwoord van TS, maar niet haar probleem! Zij heeft geen relatie, dus is het ook haar probleem niet. Of het goed of slecht is wat ze gedaan heeft is andere koek, maar TS wilde het, hij wilde het, beiden stemden is en dat is dat. De consequenties heeft TS lekker niets mee te maken, slechts de jongen in kwestie heeft een probleem. Eigen schuld dikke bult!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:56

Ik zou het wel willen weten, maar dan wel graag van mijn man zelf.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:09

Slina schreef:
Toevallig zat ik deze week in zo'n situatie. Alleen was ik degene met een relatie die vreemdging :+
Mijn vriend had het recht het van mij te horen, niet van degene met wie ik vreemdging.
Dat had ik zelf erg laf en vervelend gevonden.. Je gaat relatie aan met iemand dus moet je ook zelf vertellen. Dus als ik jou was, niks zeggen maar zorgen dat hij het doet. Is ook eerlijk t.o.v. van zijn vriendin.

Het is nog veel laffer om vreemd te gaan, je partner te bedriegen in plaats van de ballen te hebben om met hem te praten over eventuele behoeftes. Grappig dat 'je gaat een relatie met iemand aan dus ...' en 'eerlijk' de woorden zijn van een vreemdgaander zelf. Kan je meteen nagaan hoeveel waarde daaraan zit. :')

BaileyMix schreef:
Roosch, het is ethisch niet helemaal verantwoord van TS, maar niet haar probleem! Zij heeft geen relatie, dus is het ook haar probleem niet. Of het goed of slecht is wat ze gedaan heeft is andere koek, maar TS wilde het, hij wilde het, beiden stemden is en dat is dat. De consequenties heeft TS lekker niets mee te maken, slechts de jongen in kwestie heeft een probleem. Eigen schuld dikke bult!

TS heeft er niets mee te maken? Wat een onzin. Die man kan niet vreemdgaan met zichzelf hoor, TS is de helft van het probleem. En ook die helft zou ik aanpakken..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:12

Roosch schreef:
Ik vind dat echte struisvogelpolitiek. HIJ heeft er spijt van, of HIJ met je verder wil? Bullshit. Het zou moeten zijn, of jij met hem verder wil.

Tuurlijk wil je verder met hem, je houdt toch van iemand wanneer je een relatie hebt. :+ Als je het niet weet zulk je er ook nooit last van hebben. Zou je het dan echt willen weten als hij daarna toch beseft dat jij de enige voor hem bent? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.. :7 Bespaart je een hoop verdriet en een f*cked up relatie mocht je besluiten om verder te gaan terwijl je weet dat hij is vreemd gegaan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:12

Geryon schreef:
Slina schreef:
Toevallig zat ik deze week in zo'n situatie. Alleen was ik degene met een relatie die vreemdging :+
Mijn vriend had het recht het van mij te horen, niet van degene met wie ik vreemdging.
Dat had ik zelf erg laf en vervelend gevonden.. Je gaat relatie aan met iemand dus moet je ook zelf vertellen. Dus als ik jou was, niks zeggen maar zorgen dat hij het doet. Is ook eerlijk t.o.v. van zijn vriendin.

Het is nog veel laffer om vreemd te gaan, je partner te bedriegen in plaats van de ballen te hebben om met hem te praten over eventuele behoeftes. Grappig dat 'je gaat een relatie met iemand aan dus ...' en 'eerlijk' de woorden zijn van een vreemdgaander zelf. Kan je meteen nagaan hoeveel waarde daaraan zit. :')

Eerlijkheid vind ik zelf ontzettend belangrijk. Heb niet voor niets me vriend de dag erna alles verteld. Affaires is niks voor mij, snap niet hoe mensen dat kunnen en dan nog hun partner recht in de ogen kunnen aankijken.
Maar mensen hebben altijd commentaar als ze niet de hele situatie kennen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:14

Slina schreef:
Geryon schreef:

Eerlijkheid vind ik zelf ontzettend belangrijk. Heb niet voor niets me vriend de dag erna alles verteld. Affaires is niks voor mij, snap niet hoe mensen dat kunnen en dan nog hun partner recht in de ogen kunnen aankijken.

Er is niets dat vreemdgaan rechtvaardigt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:16

Geryon schreef:
Slina schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is absoluut supersimpel om een kerel gek te krijgen en te verleiden. en feit is (zelfs wetenschappelijk bewezen) dat mannen niet meer helder kunnen denken dan. Ze beloven je de hele wereld en menen er niets van...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:19

ShamalArabs schreef:
Geryon schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is absoluut supersimpel om een kerel gek te krijgen en te verleiden. en feit is (zelfs wetenschappelijk bewezen) dat mannen niet meer helder kunnen denken dan. Ze beloven je de hele wereld en menen er niets van...

Al belooft iemand je alles wat je wilt, heb je zoveel zin, is het nog not done om je partner te bedriegen.. En tja, er is al wat mis als je je als man zijnde (zo ver) laat verleiden.. :=

Cer

ShamalArabs schreef:

:')

Wat een sneue uitvinding eigenlijk, die mannen _O-

Hysterisch topic, geweldig :')

Ladyson

Veel vrouwen geloven het niet als een andere vrouw vertelt dat diegene zijn partner vreemd gaat. Ik zou het dus alleen vertellen als je echt bewijs hebt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:20

Geryon schreef:

Zei ik dat dan?
Het is altijd fout, ik zat ook fout, maar rationeel denken als je verliefd wordt op iemand anders..
Wat het erger maakt, is het verzwijgen en van 2 walletjes gaan snoepen.
Je houdt dan 2 mensen aan het lijntje. Dan moet zo iemand ook gewoon de ballen hebben om te kiezen. En ik koos.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:22

Slina schreef:
Geryon schreef:

Zei ik dat dan?
Het is altijd fout, ik zat ook fout, maar rationeel denken als je verliefd wordt op iemand anders..
Wat het erger maakt, is het verzwijgen en van 2 walletjes gaan snoepen.
Je houdt dan 2 mensen aan het lijntje. Dan moet zo iemand ook gewoon de ballen hebben om te kiezen. En ik koos.

Je hebt het over het niet weten van de hele situatie. Dat is dus ook totaal onnodig omdat het, ongeacht de situatie, een keuze is om vreemd te gaan. En dat is gewoon walgelijk..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:24

Geryon schreef:
Je hebt het over het niet weten van de hele situatie. Dat is dus ook totaal onnodig omdat het, ongeacht de situatie, een keuze is om vreemd te gaan. En dat is gewoon walgelijk..

Nobody's perfect ;)
Jij nooit iets gedaan waar je achteraf spijt van had of iets wat eigenlijk niet kon? ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:26

Ik zou het wel willen weten ja. Er over liegen vind ik nog erger dan het vreemdgaan zelf.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:27

Ik zou het zeker willen weten zodat ik hem per direct het huis uit kan trappen.

Geryon

Slina schreef:
Geryon schreef:

Nobody's perfect ;)
Jij nooit iets gedaan waar je achteraf spijt van had of iets wat eigenlijk niet kon? ;)

Je hoeft ook niet perfect te zijn om je partner niet te bedriegen hoor. Iets doen waar je achteraf spijt van hebt is iets heel anders dan vreemdgaan.. Het kwetsen van degene die van je houdt komt er namelijk nog bij. Maar genoeg hierover :)

Remy

Jij bent zelf net zo fout als hij. En eerlijk gezegd vind ik het nogal sneuïg, een "afgezette" minares die wraak neemt op deze manier. Ik krijg daar een heel naar gevoel van.

Cut your losses and move on.

Anoniem

Ik zou het van mijn vriend willen horen, zodat Hij het mooi kan uitleggen....

En volgens mij wil je wraak ts... Het is begrijpelijk dat je je rot voelt, maar blijf bij hem vandaan en zoeken een leuke andere jongen die geen vriendin heeft! Houd de eer aan jezelf en bemoei je er niet mee, zat andere jongens die wel leuk een eerlijk zijn ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:28

Een man vereenvoudigen tot een lichaam met een penisbrein is wel bijzonder simpel en vooral makkelijk voor die man zelf :+ Mannen kunnen zich ook verantwoordelijk gedragen, weet je. En nobody's perfect? Tja, ik vind het bedriegen van je partner één van de meest foute dingen die je kan doen, met vooral erg nadelige gevolgen voor de bedrogen partij, waarmee je die persoon mogelijk opzadelt met levenslange vertrouwensproblemen. En dat is niet gedramatiseerd. Dat is zo.

TS, ik vind het erg laag om met iemand in bed te duiken waarvan jij weet dat hij bezet is. Ik vind het ook erg laag om dan als wraak het aan die vriendin te vertellen. En of je haar dan mag of niet, doet eigenlijk niet ter zake. Ik vind het walgelijk. Moest ik die vriendin zijn, zou ik het willen weten, maar van jou zou ik het waarschijnlijk niet geloven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:30

Ts, je bent alleen op wraak uit want je voelt je genaaid, letterlijk en figuurlijk en schiet je niets mee op. Hem krijg je niet terug en ik vind het een kl**tzak. maar je kunt altijd hem nog chanteren en één keer in de week met hem afspreken als je hem zo leuk vind.
Iedereen doet wel eens iets waarvan je achteraf denkt dat je dat beter niet had kunnen doen, behandel dit ook zo en laat waaien. En zoek een vrijgezel.

Roosch

Re: Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:36

BaileyMix schreef:

Onzin. Zij is niet verantwoordelijk voor de fout die die gozer maakt maar zij is wel degelijk fout door met een bezette kerel het nest in te duiken. Wat gij niet wil dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet..

Peuk schreef:
Roosch schreef:
Ik vind dat echte struisvogelpolitiek. HIJ heeft er spijt van, of HIJ met je verder wil? Bullshit. Het zou moeten zijn, of jij met hem verder wil.

Tuurlijk wil je verder met hem, je houdt toch van iemand wanneer je een relatie hebt. :+ Als je het niet weet zulk je er ook nooit last van hebben. Zou je het dan echt willen weten als hij daarna toch beseft dat jij de enige voor hem bent? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.. :7 Bespaart je een hoop verdriet en een f*cked up relatie mocht je besluiten om verder te gaan terwijl je weet dat hij is vreemd gegaan.

Ik kan daar heel kort en krachtig in zijn. Als iemand mij besodemietert hoef ik niet met hem verder. Bespaart je wellicht een hoop verdriet ja, maar ik ben liever gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen.

Er is mijn inziens maar een reden om de vriendin in kwestie dit te vertellen en dat is om de waarheid aan haar te vertellen zodat haar relatie niet één grote leugen is.