Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:38

Hmmm nu toch een beetje spijt dat ik mn folderbaantje net opgegeven heb....haha.
Maarja het was echt bijna slavenwerk :(

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:40

50cent voor de folder en voor de polderbode 2 euro en 5 euro voor de krant (maar dan moeten ze wel hun best doen het hele jaar)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:41

Kirsha schreef:
Ik zie hier meerdere reacties van mensen die het over een 'schraal hongerloontje' hebben. Het kan voor iedereen anders zijn, maar ik verdiende met mijn simpele huis-aan-huisblaadje omgerekend 3x zoveel als bij de lokale supermarkt. Dus dat 'hongerloontje' vind ik wel meevallen. Het is natuurlijk maar net wat je gewend bent, als je inderdaad als volwassene je baan kwijtraakt en dit gaat doen kan ik me voorstellen dat het nogal een overstap is ja.

Mijn ouders geven ook altijd wel wat. Maar volgens mij meer omdat het 'hoort'. Ikzelf woon in een studentenhuis, dus ik heb geen 'last' van ze... Maar ook voor mij geldt, ik heb het zelf hard genoeg nodig :)

er zal zeker een verschil in zitten kwa leeftijd, want als jonkie verdien je in de supermarkt idd ook geen reet….

en omdat je dus kiest om niks te geven met een beweegreden erachter met je maar kortzichtig?
over kortzichtig gesproken dan ;)

Sjolvir

mala26 schreef:
Ik geef ze altijd wat ik net in mijn portemenix heb zitten, dus vanaf 50 cent tot 2 euro. wie het eerst komt wie het eerst maalt :D

Zoiets had ik hier ook en toen had er vorig jaar 1 mazzel.
Alle andere waren blijkbaar al langs geweest toen ik niet thuis was, deze kwam pas later.
Dus die ging met zeer verbaasde blik naar huis.
Was 5 euro of zo. (had dat aan kleingeld op de trap gelegd voor alle bezorgers in totaal, maar ja, als er dan maar 1 komt... :D )

Angeliekje

Ik geef ook altijd wel wat. Meestal een eurootje. Mijn vriend wil nooit wat geven, en ze moeten dus maar hopen dat ik degene ben die de deur open doe :P Er zijn er al twee geweest die beide een euro gekregen hebben.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:43

Of je nu wel of niet voor zo'n baantje gaat, je weet toch wat het loon gaat worden? Er maar vanuit gaan dat mensen geven met kerst vind ik juist heel naiefdenkend. Krijg je wat? Mooi mee genomen. Krijg je niks? Dat is dan vette pech denk ik dan.
Die smoeltjes hier voor de deur zeggen niet eens fijne dagen, het kaartje word in je handen gedrukt en daarna staan ze als een stel gieren naar je te staren. Het is dat mijn moeder ze dan een euro geeft, maar met die houding heb ik wel zo iets van "ja doei!".

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:48

Wat vindne jullie net om te zeggen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:56

Ik vind het een beetje raar, als het aan mij ligt geven we hier niks. Ik werk ook keihard voor een minimumloon, ik doe het graag maar het krijgen van geld is nu eigenlijk vanzelfsprekendheid voor de krantenlopers.

*stapt weer op de fiets naar bijbaantje*

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:59

AnnoDomino3 schreef:
Hmmm nu toch een beetje spijt dat ik mn folderbaantje net opgegeven heb....haha.
Maarja het was echt bijna slavenwerk :(

Slavenwerk? Voor welk bedrijf liep je dan?

kimberley

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:22

Bij ons krijgen de folders en weekkrantjes en zo een paar euro en de ochtendkrant krijgt meestal 10 euro. Is ook vrij normaal hier in de omgeving heb ik het idee, ik loop zelf ook de ochtendkrant en heb ieder jaar hele leuke en vriendelijke reacties!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:25

Ik zou ze liever vragen waarom ze foldertjes blijven bezorgen in mijn nee/nee-brievenbus! Absoluut geen fooi dus!

Een fooi geven aan de winkelmedewerkers vind ik wel iets dat ik zou willen doen. Want ik ben over het algemeen erg gelukkig met hoe het gaat in de winkel :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:26

Krant heb ik niet en de folderbezorger kan van mij een draai om zijn oren krijgen, heb namelijk een "Nee-Nee" sticker die hij negeert...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:33

WildWings schreef:
Maar jullie geven dus ook niets aan fooi in een restaurant? En keuze is relatief, jeetje, wat kortzichtig zijn sommige mensen toch }:0

Nee daar geef ik ook niet aan. In Nederland hebben die ook een gewoon minimumloon. Net als die vakkenvuller die zorgt dat ik mijn boodschappen kan pakken wanneer ik wil.
Net als het kassameisje dat zorgt dat ik snel af kan rekenen. Net als de magazijnmederwerker die zorgt dat spullen op de juiste pallet in de juiste vrachtwagen komen voor mijn boodschappen en ga zo maar door.
Allemaal mensen die weinig verdienen en heel hard werken, maar ook niet schooien :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:40

Toen ik de krant nog liep was ik ook erg blij met dit extraatje, want het was inderdaad wel een hongerloontje.. Aanbellen, kaartje en krant afgeven en prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen. En wat was ik blij als ik wat kreeg.
Postbezorgers en folder bezorgers krijgen niks, die bellen immers niet aan. Gaan niet bij de deur zitten wachten tot ze langs komen. Jongen die hier de streekrant bezorgt krijgt wel een paar euro, vriendelijk jongentje die altijd zwaait en kletst, dat speelt wel mee.

Overigens kregen we laatst een kaartje in de bus bij de krant met een IBAN nummer van de bezorger er op geschreven. Dit vind ik dan weer niet kunnen. Niet thuis is pech hoor, gaan echt geen geld overmaken op z'n rekening.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:44

Serieus? Jee, dat vind ik wel echt bedelen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:45

Hier krijgen ze niets. Maar ze komen ook niet langs de deur. Vind ik een beetje raar. Ze worden toch gewoon betaald. Iedereen lijkt tegenwoordig maar fooi te willen. Weleens een kerstkaartje gehad van een bezorger waarbij een kaartje zat met het rekeningnummer. Vind dat nogal opdringerig eigenlijk dus heeft ze niets gekregen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:48

Jaa, ik doe daar gezellig aan mee.
Heb ook 3 jaar lang zelf kranten gelopen en toen heel wat geld opgehaald.
Waar ik toen die tijd erg blij mee was!
Dus ja, ik gun het deze mensen ook :) Ze leveren ook altijd netjes de kranten/folders! :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:48

Krantenbezorger krijgt 10 en de folderjongen 1. Door weer en wind in het buitengebied altijd op tijd en als ik de beesten heb gedaan pak ik mijn krantje om acht uur en ontbijt ik. Die 10 euro is dik verdiend voor 288 keer om zes uur de krant in de bus doen'.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:50

Ik heb zelf kranten rond gebracht, dus al die fooi was wel fijn :) toch wel weer een pluspuntje na dagenlang om 5 uur door regen, sneeuw en wind te lopen..
Ik zou het zelf ook geven, waarom wel in een restaurant maar niet voor een krantenbezorger?
En daarnaast is het geen bedelen maar prettige kerstdagen wensen :) rekeningnummer zal ik never nooit doen, dat is wel belachelijk! Niet thuis of geen deur open doen = helaas.
Overigens heb ik ooit iemand in de winkel fooi willen geven, maar die mocht/kon het niet aannemen want dan klopte de kas niet meer..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:51

Wij geven ze allemaal een euro, zijn ook allemaal kinderen die het hier doen. Onze kinderen vinden het dan juist weer helemaal leuk om die euro te geven trouwens :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:51

Kirsha schreef:
Serieus? Jee, dat vind ik wel echt bedelen.

Vind ik ook hoor, echt te opdringerig.
En in de winkel mag dat inderdaad echt niet. 1 cent wisselgeld mag je nog niet eens in je kassa laten zitten..

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:54

Wij geven meestal een euro

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:01

Folder en plaatselijke krantenbezorgers krijgen niets, behalve ook een kerst- en nieuwjaarswens van mij. Als ik een betaalde krant had, dan wellicht een kleinigheidje, die zitten aan zoveel meer regels en vast tijden vast en die regels zie ik als abonnee ook graag nageleefd.
Vorig jaar wenste ik de plaatselijke krantbezorger een heel goed nieuw nieuwjaar terug, dus geen geld, het resulteerde erin dat we daarna de krant niet in de bus kregen, maar dat ie hem tussen het deksel van de afvalbak stak (wel een halve meter minder ver dan de brievenbus 8)7 ). Dit soort geintjes maken mij dan niet sympathieker.
Iedereen werkt voor zijn geld, het ene baantje verdient beter dan het andere. Maar er zijn te veel beroepsgroepen die nooit in aanmerking komen voor een fooi, dus ik zie niet in waarom de kranten/folderbezorgers die een ruime bezorgmarge hebben qua dagen en tijden wel een fooi moeten krijgen, terwijl anderen die echt door weer en wind moeten gaan om veel nuttiger werk te doen dat dan niet krijgen.

Wat betreft de kinderen. Ik zie vaker de ouders die folders doen dan de kinderen zelf, maar die komen wel in december bedelen. Snap niet waarom die ouders dat dan goedvinden.

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:04

Ik loop ook wekelijks de folders.
Zelf vind ik het ook geld schooien en ga dan ook met loot in mijn schoenen de deur uit.
Ik doe het toch omdat het van mijn ouders moet.
Maar één, ik vind het dood eng omdat ik denk dat mensen vinden dat het geld schooien is, en twee, ik vind het zelf ook geld schooien.

Ik bel dan ook niet aan bij mensen die ik ken.
Van sommige krijg ik 0,50, 1,00, 2,00 en zelfs een paar keer 2,50 of 5,00.
Ook was er een keer een oude mevrouw die het heel krap had, ik wist dat niet anders had ik ook nooit aangebeld.
Maar ze zei:' Omdat jij altijd zo trouw bezorgt heb ik toch wat voor je!'
Toen gaf ze me 0,25 of iets in die richting.
Dat raakte me wel.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:05

Wij geven meestal een euro, er zijn er pas 2 langs geweest deze week.
Van het brabants dagblad en van een regio krantje.
Folders krijgen wij niet (nee sticker) dus die hoeven ook niet aan te bellen.