Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:20

Leuk topic! Hier wordt mijn dag weer wat vrolijker van: ergernissen delen :D
Heb al heel wat herkenbare dingen voorbij zien komen. Ik vind het toch wel het stomste als klanten niks terug zeggen, geen hoi geen doei, ze kijken je dan niet eens aan. Net alsof ze te goed voor je zijn. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor!
Oh en nog 1: ik lach naar de klant en zeg goedemiddag en vervolgens ga ik verder met de artikelen scannen met 'neuraal' gezicht. Nog voor het afrekenen zegt de klant: je mag best lachen hoor.... Oké tikkeltje onbeleefd om iemand te verplichten om te lachen. Dat hij dat durfde te zeggen. Maar goed als ik neutraal kijk dan lijkt het soms of ik wat boos of bitchy kijk, terwijl dat helemaal niet zo is... Ik kijk gewoon en zo zit mijn gezicht het lekkerst. ;) Misschien wel beter bekend als 'natural resting bitchy face' :+ gewoon aso dat mensen dat zeggen, ik irriteer mij daar ook mateloos aan.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:31

- Dat als je vraagt of ze er wat kleingeld bij hebben dat ze meteen nee zeggen zonder te kijken.
- Dat sommige mensen zo ongelofelijk traag zijn en bij de kassa het bonnetje gaan controleren.
- Dat mensen te vroeg de pinpas eruit trekken zodat de transactie meteen afgebroken word.
- Dat mensen de pinpas in de automaat doen en meteen de pincode intoetsen waarbij het aparaat blijft piepen en ze gewoon doorgaan met toetsjes indrukken terwijl je eerst een 1 of 2 keuze moet maken ( pin/chip)
- Dat mensen hun groente/fruit niet afwegen en dan gaan vragen of wij geen weegschaal bij de kassa hebben en in ons hokje gaan kijken of we niet liegen dat we er geen 1 hebben staan.
- Het hebberige gedoe met die acties.
- Dat mensen soms geen stokje tussen de boodsschappen leggen en dan boos worden als je dan de boodschappen van diegene meebliept. ( alsof je kan ruiken dat die boodschappen van een ander zijn :') )
- Mensen die vlak voor sluitingstijd nog boodschappen gaan doen voor de komende maand.
- Mensen die het winkelmandje op onmogelijke wijze opstapelen bij de kassa waardoor er geen andere mandjes meer bovenop kunnen. of het mandje naast de stapel neerleggen.
- Mensen die het geld naar je toegooien of neerleggen terwijl je je hand ophoud.
- Mensen die niet alle boodschappen op de band neerleggen, en als je ze er dan op attendeert vallen ze je zowat aan omdat ze denken dat ik vind dat ze stelen.
- Tieners die je om hun ID vraagt en dan hun helm laten zien? :roll:
- Mensen die vragen of ik dit weer besteld heb.. en dat dan 462x per dag.
- Mensen die producten bij de kassa laten staan in mandjes of tussen het snoep als ze die toch maar niet willen hebben.
- Mensen die hun legeflessenbon op de band leggen en dat die dan vervolgend tussen de band verdwijnen ( was dan altijd mijn schuld :j )
- Mensen die eerst 50 euro gaan pinnen en daarmee dan aan mijn kassa betalen terwijl het een paar boodschappen zijn.
- Mensen die meteen hun pasje uit de pinautomaat trekken als de pincode niet klopt.
- Mensen die zowat fluisteren aan de kassa
- Mensen die vragen of ik hun 50 euro wil wisselen voor kleingeld.
- Mensen die zeggen: ''een pakje sigaretten graag'' Ja welke??
- Als je aan de pinkassa zit en mensen vragen: oh dus jij kan niet rekenen ?
- Als de mensen die vlak voor sluitingstijd boodschappen doen, het inmiddels al 10 minuten dicht is en dan als alles afgerekend is vragen of ze nog een paar dingen mag halen uit de winkel
- Mensen die hun stokbrood overdwars op de band neerleggen
- Mensen die zeggen dat ze geen 10/5 cent hebben en je het wel in de portomonee ziet zitten.
- Mensen die zeggen dat het eindbedrag wel erg hoog is en dan pas merken dat er veel producten bij zitten van de klant na hun. ja halloooo leg er dan een stokje tussen
- Mensen die schijnbaar niet weten hoe de lopende band werkt en dan de producten op de band gaan tegenhouden waardoor er een ware catastrofe ontstaat.
- Mensen die eerst aan hun vingers gaan likken en dan het geld pakken voordat ze het aan mij geven.

amen
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 19-12-13 03:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:33

Bellen aan de kassa en me straal negeren _-:(
Jongeren die boos werden zodra ik om ID vroeg, pfoe ik heb wat bedreigingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
Klanten die bij elk artikel ervan overtuigd waren dat de prijs goedkoper was....
En inderdaad het stug weigeren om kleingeld te geven.

Of: betalen met 50 euro bij een heel laag bedrag grrrr!!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:36

Ik werk al meer dan 3 jaar bij een fastfoodrestaurant, ik kan hier een heel dik boek overschrijven. :')

- Mensen die geen hallo/doei/dankje/etc zeggen.
- Bellende mensen, whatsappende mensen. Hoe moeilijk is het om dat ding 2 minuten weg te leggen?!
- Mensen die schreeuwen. ''Dan wordt je probleem vast veel sneller opgelost''. :j
En je dan gaan bedreigen.
- Mensen die je behandelen als een hond / mensen die doen alsof je achterlijk bent omdat je bij een fastfoodrestaurant werkt.
- Mensen die met 50 euro betalen voor iets van €2,25.
- Mensen die pinnen blijkbaar moeilijk vinden en dan de pinautomaat de schuld geven.
- Mensen die onduidelijk/zacht praten. En dan gaan zeiken als ze een verkeerd product krijgen. Praat dan normaal. :=
- Mensen die hun dienblad niet opruimen.
- Mensen die haast hebben. Kom dan niet eten? :=
- Mensen die wegrijden als ze hun zak eten hebben gekregen en dan vervolgens boos terugkomen omdat ze hun drinken niet hebben gehad. Rijd dan niet weg als ik nog geen tot ziens heb gezegt. :roll:

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:37

_lies_ schreef:
Jongeren die boos werden zodra ik om ID vroeg, pfoe ik heb wat bedreigingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
Klanten die bij elk artikel ervan overtuigd waren dat de prijs goedkoper was....

vreselijk ! en dan naar de klantenbalie gaan en geen gelijk krijgen. dat ze met zo'n : -:(- hoofd de winkel verlaten en jou dan nog boos aankijken.. mijn blik: <<)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:38

Het boek: de kassiere is echt een aanrader om te lezen voor iedereen!!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 02:38

Tessa_93 schreef:
_lies_ schreef:

vreselijk ! en dan naar de klantenbalie gaan en geen gelijk krijgen. dat ze met zo'n : -:(- hoofd de winkel verlaten en jou dan nog boos aankijken.. mijn blik: <<)

_O- _O- een -:(- hoofd, herkenbaar!!

Batlow

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:14

En hebben de kassamedewerkers daar ook een zalfje voor :)) :)) :)) :)) :))

ksjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:28

Ik heb zon hekel aan klanten die andere klanten afsnauwen, laatst nog zo iemand bij mij aan de kassa gehad,
Vrouwtje voor haar was langzaam en had toevallig bier gehaald, gaat die geirriteerde vrouw schreeuwen dat de vrouw voor haar een alcoholist is en klaar is voor het verzorgings tehuis.
Heel de winkel kon meegenieten

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:44

Oe ik heb er ook nog 1!
Tankstation dus: klagen dat het duur is, maar het wel bij je kopen :')
Keer op keer op keer weer

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:08

Ik heb gewerkt in een tuincentrum dat op de grens met de Duitsland ligt. Dus meer dan 50% van de klanten is Duits.

Bij ons was standaard dat je mensen begroet met Goede morgen/middag/avond. En soms zeggen mensen dan niks terug. Als ik vervolgens dan verder ga in het Duits omdat ik aanneem dat de klant mij niet begrepen heeft i.p.v. dat ze onbeschoft zijn, wordt het gros ook nog eens pissed omdat ze in het Duits aangesproken werden. Ja sorry maar ik zie niet aan je voorhoofd welke taal je spreekt.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:14

Mensen die graag van hun kleingeld af willen terwijl mijn kassa lade bijna niet meer dicht gaat.
Mensen die zuchtend bij de kassa staan te wachten terwijl ze zien dat ik een andere klant aan het helpen ben in de winkel. En dan nog boos worden als ik mijn excuses aanbied.
Mensen die de spullen niet op de juiste plek terug zetten in de winkel.
Kinderen die niet luisteren en overal aan moeten zitten, en zo dus de boeken lelijk maken. En als ik er dan iets van zeg worden de ouders vaak nog boos ook.
Kinderen die de muziek kaarten helemaal geweldig vinden en een half uur lang het muziekje afluisteren zodat de batterij leeg gaat. Ouders zeggen daar niks van dus doe ik het. Resulteert in boze ouders.
Mensen die bij je willen afrekenen terwijl ze aan het bellen zijn. Ik help die mensen ook niet totdat ze klaar zijn met bellen.
Mensen die niks zeggen. Ik zeg net zo lang goedemiddag tot ze goedemiddag terug zeggen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:20

Tessa_93 schreef:
- Mensen die hun stokbrood overdwars op de band neerleggen

Herkenbaar _O- _O- _O-

Vind wel dat mensen zich aan veel dingen ergeren hier zeg. Zoals hierboven, mensen die van hun kleingeld af willen terwijl je kassa vol zit... Tja, wiens probleem is dat :+ Als mensen met groot geld betalen is het ook niet goed.

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:21

9 van de 10 oudere mensen maken de grap als ik vraag of ze het bonnetje willen: 'oh, nee hoor, ik krijg het toch niet terug.' En dan kijken ze je met zo'n vragend gezicht aan van: waarom lig je niet dubbel van het lachen nu?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:37

Yom schreef:
ik;meneer spaart u de koopzegeltjes??
hij; Moet je die kopen????

ja duh...ik noem ze toch al expres zo

Ik; spaart u de koopzegeltjes??
"ja ja die wil ik ja" om dan vervolgens te zeggen als je ze geeft; "oh nee die, die moet ik niet"

Door alle troep die je in alle supermarkten krijgt en wisselende acties, hoeft het voor de klant niet gelijk logisch te zijn hoe het werkt met weer een nieuw product. Ik had voor een borrel op het werk ook snel boodschappen gehaald (€100) en omdat er altijd wel iemand op het werk iets spaart, zonder nadenken ja gezegd. Zie ik later op de bon dat ik €10 had betaald voor zegels... Leuk hoor... Kon het zonder problemen inwisselen, maar verwarrend kan het wel zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:47

Sjee als ik dit zo lees, dan durf ik geen boodschappen meer te halen. Sommige dingen kan ik me best voorstellen hoor, maar wat ergeren jullie je aan VEEL! Ik dacht juist dat veel winkels blij waren met gepast kleingeld, dus dat probeer ik altijd uit te zoeken. Mensen die eerst hun boodschappen inpakken en dan betalen.... Zie het eens andersom? Een kassiere die met zich zelf een wedstrijdje snelscannen heeft en jij mag je boodschappen zo ongeveer de kar inschuiven met alle gevolgen van dien (de gebroken koekjes zijn daar niks bij zeg maar) om het bij te kunnen houden, waarbij je jezelf in allerlei gekke bochten moet wringen om de boodschappen van de band af te krijgen, want de cassiere schuift ze geen cm te ver jouw kant op en er zit zo'n vervelend kunststof scherm voor, en vervolgens kijk je in het ongeduldige en geïrriteerde gezicht van de cassiere die haar persoonlijk record heeft verbeterd, omdat het blijkbaar NOG niet snel genoeg gaat.. In dat geval ruim ik inderdaad mijn boodschappen eerst verder in en dan betaal ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:47

F_Orumster schreef:
Yom schreef:
ik;meneer spaart u de koopzegeltjes??
hij; Moet je die kopen????

ja duh...ik noem ze toch al expres zo

Ik; spaart u de koopzegeltjes??
"ja ja die wil ik ja" om dan vervolgens te zeggen als je ze geeft; "oh nee die, die moet ik niet"

Door alle troep die je in alle supermarkten krijgt en wisselende acties, hoeft het voor de klant niet gelijk logisch te zijn hoe het werkt met weer een nieuw product. Ik had voor een borrel op het werk ook snel boodschappen gehaald (€100) en omdat er altijd wel iemand op het werk iets spaart, zonder nadenken ja gezegd. Zie ik later op de bon dat ik €10 had betaald voor zegels... Leuk hoor... Kon het zonder problemen inwisselen, maar verwarrend kan het wel zijn.

Wordt ook steeds gekker, ik zou ook niet 1,2,3 door hebben dat ik voor die zegels moest betalen..

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:49

Nanno_123 schreef:
bestaat ook een facebook pagina van, leuk om te volgen!

Ja die is super leuk! Herkenbaar ook _O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:56

xx_Horsiex schreef:
F_Orumster schreef:

Wordt ook steeds gekker, ik zou ook niet 1,2,3 door hebben dat ik voor die zegels moest betalen..

Ja maar als je toch zegt 'KOOP'zegels, lijkt het mij vrij duidelijk?
Daarbij vraag ik voor de koopzegels altijd vóór het afrekenen en de gratis troep die er altijd bij zit ná het afrekenen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:58

SuperAssie schreef:
xx_Horsiex schreef:

Daarbij vraag ik voor de koopzegels altijd vóór het afrekenen en de gratis troep die er altijd bij zit ná het afrekenen.

Nou nee hoor, wij gaan altijd naar de c1000, al jaren, heb daar nog nooit koopzegels gehad, dus ik zou niet meteen de link leggen. Misschien ben ik dan achterlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:59

Ik zou dat ook niet doorhebben hoor en werk zelf als caissière..
Bij ons zijn de zegels gewoon gratis, soms hebben we een kassa actie met producten en dan vraag ik of ze dat er bij willen voor €..
Dat je het voor het afrekenen vraagt zou mij ook niet opvallen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:02

Ik ging er vanuit dat koopzegels zegels van de coop waren, maar niet dus? Hoor nu ook voor het eerst dat je moet betalen voor die zegels? Rare actie haha

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:04

Laat ik dan even zeggen dat ik alle kassa medewerkers de komende week een warm hart toe draag en veel succes wil wensen.
Iedereen die niet explodeert tegen onbeschofte klanten op enig punt verdient een pluim! :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:06

Bij ons komt elke dag een man, zo irritant
Hij neemt dan een brood en een pak melk, en elke keer weer zegt hij als ik het bedrag noem : eens even kijken of ik nog zo rijk ben... Echt ik kan hem wel schieten
De rest van mij irritaties staan er al tussen :P van het plakboek, tot behang, tot bellende klanten :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:14

SuperAssie schreef:
xx_Horsiex schreef:

Dat is bij de plus zeker. Heb ik ook een keer gehad. Zo logisch is dat niet. Kwam er naderhand ook pas achter dat je er voor moet betalen.
Eigenlijk best belachelijk dat je moet betalen voor zegels ik weet niet waar ze voor dienen verder hoor. Maar het behoorlijk verwarrend al die zegeltjes.