Ex blijft me lastig vallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:05

Ik denk dat wat FNews bedoeld, naomi, is dat er een verschil is tussen zeggen en dreigen.
Iemand die in een ruzie (zoals bij de TS dus) roept "En ik pleeg zelfmoord en ik kan niet zonder je et cetera" dat meer als een "argument" of een "pressiemiddel" gebruikt om iemand terug te krijgen en voor zich te winnen. Dat is iets heel anders als zeggen "Ik zie het niet meer zitten, ik wil eruit stappen, ik ben er klaar mee."

Dat is dus geheel afhankelijk ook van de situatie maar ik denk dat FNews dát bedoeld te zeggen, dat iemand die "dreigt" en "roept" het (vaak) niet daadwerkelijk doet. Een beetje "blaffende honden bijten niet" zegmaar.

Sorry als ik het mis heb FNews! :+
Zullen we het dan nu weer ontopic houden? :)
FNews heeft geen feiten over dit soort zaken maar jij ook niet naomi. Nou, beide blij.

TS, wat betreft je hele situatie.. Probeer zo veel mogelijk te negeren en als jij je niet veilig voelt, inderdaad een goede kameraad (bij voorkeur een met spierballen :+ ) aan je zijde te houden. Volgens mij las ik dat je de politie al op de hoogte had gesteld, dat is heel verstandig, zij kunnen er een oogje op houden!
Probeer ook even met een vertrouwenspersoon, een decaan, afdelingshoofd o.i.d. te praten, en de situatie uit te leggen en te bedenken hoe hij je dan van die opleiding af zou kunnen krijgen.

Wat betreft intieme foto's, ik weet natuurlijk niet hoe intiem ze zijn, maar probeer je daar ook boven te zetten, hoe lastig ook. En dat is dan tevens een goede leerschool voor de volgende relatie; niet dergelijke foto's maken :+

Verder wens ik je heel veel sterkte toe, ik hoop dat het dreigen en doen snel afneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:08

naomi_g1998 schreef:
Maar dan is het alsnog niet zo want zoals ik al zei heeft de ex van een vriendin van mijn moeder daar ook mee gedreigd en dat daarna ook daadwerkelijk gedaan.

ja en nu weten we het wel dat het bij de goudvis van je moeder d'r zus anders is gegaan. Het gaat niet om jou, je moeder of wie dan ook maar het gaat hier even om de TS.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:11

Valt me op dat een hoop mannen heel kinderachtig doen als een relatie over is.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:13

FNews schreef:
Waarom zeg ik dan net dat ze het niet doen uit mijn ervaring?

FNews, het heeft geen zin om hier over te kissebissen, het onderwerp is ernstig genoeg. Mijn vader heeft zijn halve werkzame leven over zelfmoord gepraat, zelfs met zijn baas. En hij heeft het dus wel gedaan... Je kunt voor wat betreft dit onderwerp gewoon niet gaan generaliseren, het is voor iedereen anders.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:15

hahahatsjoe schreef:
FNews schreef:
Waarom zeg ik dan net dat ze het niet doen uit mijn ervaring?

FNews, het heeft geen zin om hier over te kissebissen, het onderwerp is ernstig genoeg. Mijn vader heeft zijn halve werkzame leven over zelfmoord gepraat, zelfs met zijn baas. En hij heeft het dus wel gedaan... Je kunt voor wat betreft dit onderwerp gewoon niet gaan generaliseren, het is voor iedereen anders.

Het hangt af hoe je het zegt en van de situatie he

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:15

kohtje schreef:
Valt me op dat een hoop mannen heel kinderachtig doen als een relatie over is.

uit ervaring weet ik dat niet alleen mannen heel naar kunnen doen.. vrouwen doen het op een meer onderhuidse manier.. maar wees gerust ze zijn er ook..

AdnerB

Re: Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:38

mensen die hier in dit topic een discussie houden over zelfmoord kunnen hier beter een ander topic voor aanmaken..dit heeft niks met de TS haar situatie te maken..haar situatie is al vervelend genoeg! :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:40

Ook ik stoorde me eraan dat ts steeds over gedumpt spreekt.
maar goed, dat mag nog geen rede zijn voor hem om zo te doen uiteraard.
Ik zou alles bewaren en noteren/bijhouden wat hij je stuurt doet en zegt. Dit voor het geval het erger wordt en je weer naar de politie gaat.

Kan je geen serieus gesprek met h aangaan en het goed afsluiten voor beide? Of is dat station al gepasseerd?

Ik hoop oprecht dat het snel stopt ts!

Edit; een discussie over dat zelfmoord gedoe lijkt me niet echt ontopic!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:52

Geen aandacht is het enige wat helpt. Negatieve aandacht is ook aandacht en hij wil je gewoon je aandacht.

Dus, alles blokkeren, nergens op reageren, gewoon compleet negeren, ook z'n moeder en vrienden, gewoon alles. Is het ergste wat je kan doen, zal heftig voor hem zijn maar het wordt vanzelf beter. Gewoon volhouden!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 18:13

mijn excuses voor de foute opvattingen.
ik ben drie maand geleden al begonnen met in gesprek te gaan, maar hij bleef in zijn hoofd houden dat er niks was. twee maand geleden ben ik als maar meer op mijn strepen gaan staan. Vorige maand heb ik hem dan nogmaals gezegd dat het gedaan is. Dus uiteindelijk heb ik hem gedumpt ja, omdat in gesprek gaan geen optie meer was. Heb op voorhand meerdere mensen op de hoogte gebracht dat ik dit zou doen. Heb als het ware al een vangnet gecreeerd gehad omdat ik wist dat hij zo zou beginnen.

nu vandaag heb ik bericht gekregen van vriendin van hem dat hij zelfmoord gepleegd zou hebben. Dit likt mischien heel koel, maar heb gewoon gezegd dat dit zijn eigen keuze was. Verder ben ik er niet op ingegaan, bij zijn vorige ex heeft hij deze truc ook geprobeert...

ik heb al jullie reacties gelezen, als ik iets meer tijd heb zal ik op iedereen proberen te reageren :)
Dank jullie voor alle steun trouwens :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:27

AdnerB schreef:
mensen die hier in dit topic een discussie houden over zelfmoord kunnen hier beter een ander topic voor aanmaken..dit heeft niks met de TS haar situatie te maken..haar situatie is al vervelend genoeg! :)

nou geef ik je helemaal gelijk in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:28

Dan heb jij het dus uitgemaakt. Gedumpt klinkt zo raar. Goh wat een rare vent zeg. Gingen er geen alarm bellen rinkelen toen jullie nog samen waren en hij zo over zijn ex deed?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:47

hoop dat gauw opgelost is

sterkte

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:27

GUSTIxBILL schreef:
nu vandaag heb ik bericht gekregen van vriendin van hem dat hij zelfmoord gepleegd zou hebben. Dit likt mischien heel koel, maar heb gewoon gezegd dat dit zijn eigen keuze was. Verder ben ik er niet op ingegaan, bij zijn vorige ex heeft hij deze truc ook geprobeert...

ik heb al jullie reacties gelezen, als ik iets meer tijd heb zal ik op iedereen proberen te reageren :)

Heel goed van je +:)+ ook negatieve aandacht is aandacht.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:28

Moderatoropmerking:
De discussie over zelfmoord en de redenen daarvoor graag stoppen. Er is door verschillende mensen in dit topic al aangegeven dat het niet die kant op moet gaan, lijkt me een goed plan als er naar elkaar wordt geluisterd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:39

Ts, ik vind dat je goed reageert op zijn stalken want dat is het, zorg dat je niet altijd alleen bent en verander als het kan de dagelijkse routine. Bewaar echt alles wat hij, anoniem of niet, tegen je zegt of stuurt. Zorg dat hij geen accounts van je kan openen dus wachtwoorden veranderen. En alles maar dan ook alles wat ook maar enig sinds bedreigend is doorgeven aan de politie. Heel veel sterkte want zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:55

GUSTIxBILL schreef:
mijn excuses voor de foute opvattingen.
ik ben drie maand geleden al begonnen met in gesprek te gaan, maar hij bleef in zijn hoofd houden dat er niks was. twee maand geleden ben ik als maar meer op mijn strepen gaan staan. Vorige maand heb ik hem dan nogmaals gezegd dat het gedaan is. Dus uiteindelijk heb ik hem gedumpt ja, omdat in gesprek gaan geen optie meer was. Heb op voorhand meerdere mensen op de hoogte gebracht dat ik dit zou doen. Heb als het ware al een vangnet gecreeerd gehad omdat ik wist dat hij zo zou beginnen.

In dat geval ook mijn excuus voor mijn onbegrepen reactie. :)

Ik vind dat je goed op dat zelfmoord gedoe hebt gereageerd!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 15:17

Om even op het verhaal "gedumpt" te reageren zonder een gesprek aan te gaan. Het ging al een half jaar mis (redelijk bezitterig), ben geregeld met hem aan tafel gaan zitten om het hier over te hebben. Maar na een tijd merkte ik ook dat de liefde van mijn kant weg ging. Niet alleen wegens zijn gedrag, maar ook gewoon omdat er geen liefde meer was. Ben ongeveer drie maand geleden nog eens een gesprek aan gegaan. Duidelijk gemaakt dat er geen liefde meer was. Maar wetend wat hij zou doen als het gedaan raakte (ondertussen zijn ex wel geloofd) toch nog een kans willen geven. Maar het voelde voor mij echt niet meer goed. Hem dit een twee maand geleden nog eens duidelijk gemaakt. En langzaam aan afstand beginnen nemen.

Nu een maand geleden heb ik besloten het risico te nemen. Ben met hem aan tafel gaan zitten dat het voor mij gedaan was. Dat ik ook niet meer terug kwam, en dat ik graag had dat hij zijn spullen zou meenemen. Dit weigerde hij in eerste instantie. In het begin heb ik dit ook allemaal zo netjes mogelijk proberen af te handelen, ben nog met hem ergens naar toe geweest (van mijn kant duidelijke makend dat het als vrienden was), onderweg heeft hij bijna tegen een andere auto gezeten uit woede omdat hij mij niet meer mocht aanraken. 3 weken geleden vrijdag is hij langs geweest (wat niet zo goed afgelopen is omdat hij agressief werd).

2 weken later ben ik naar daar gegaan om zijn ouders te bedanken voor alle goede zorgen. En het hun ook uit te leggen. In eerste instantie (tot dit weekend dan) gaven zij mij ook gelijk. Ook dit gesprek is niet zo goed afgelopen voor mij omdat hij agressier werd.
Heb toen ook de knop volledig omgedraaid en alles beginnen blokkeren van hem. En als maar meer met een kameraad beginnen optrekken omdat ik wist dat ik hem hiermee kwetste. Maar ik wou hem duidelijk maken dat de liefde echt over is. Kameraad weet trouwens wat de gevolgen voor hem kunnen zijn :).

Deze kameraad is zo veel mogelijk bij mij, na school brengt hij mij geregeld naar huis, hij is met mij naar politie gegaan. Deze vakantie hebben we ook al plannen om eens iets te gaan doen (hij woont een provincie verder als mij :) ). Dus alleen ben ik zelden, hij is mischien geen kleerkast, maar als mijn ex agressief word ben ik wel sterk genoeg. Ik heb ook geen schrik van mijn ex. Ik heb gwn "schrik" dat elk bericht, elk telefoontje, elk fb-bericht van hem of vriendinnen van hem kunnen zijn. Dit omdat ik schrik heb dat ik vandaag of morgen (weer) mijn geduld verlies en dingen zeg/doe waar ik spijt van ga krijgen.

Over het feit dat hij dreigt met zelfmoord heb ik ondertussen al naar meerdere het zelfde standaard antwoord gestuurd, dat ik niet gezegd heb dat hij dit moest doen. dat dit zijn eigen keuze is. En vooral dat ik hem niet geloof omdat hij dit bij zijn vorige ex ook gedreigd heeft. En vooral zijn eigen dood ook in scene gezat had.
Van de meeste krijg ik dan terug dat ik bedankt ben voor de verheldering, en dat ze dit niet in hem hadden gezien, maar dat ze wel blij zijn dat ik het door heb.
Eveneens kan hij op geen enkel account, verander bijna alle dagen mijn wachtwoord ondertussen omdat hij deze al paar keer gekraakt heeft en pogingen tot gedaan heeft.

Zoals een mod ookal verzocht had wil ik ook graag dat deze discussie over zelfmoord echt niet meer gevoerd word. Dit is voor mij ook een heel gevoelig onderwerp. En ik wou gewoon even alle frustratie's van mij afschrijven. Niet terug in de tijd gekatalputeerd worden ;). Toch wil ik hun ook bedanken voor hun reacties, ookal waren deze niet volledig on-topic :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:20

duidelijk bericht TS :)

hoe is de situatie nu?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:21

Verder zou ik wel alle berichten, smsjes enz bewaren zodat als er iets gebeurd dat het bij de politie bekend is zoals al eerder gezegd is.
Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat het negeren op termijn gaat werken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:25

Pff wat een verhaal.

Heb je ook iets met die kameraad? Misschien dat je ex hem nu als jouw mogelijke nieuwe vriend ziet en daarom zo reageert (keur zijn gedrag uiteraard niet goed).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:26

Cayenne, al is het niet zo dan zien ze het nog zo, want ze zoeken en reden waarom ze dan niet goed genoeg voor je waren. "zeker omdat er al een ander is", is het eerste dat in ze opkomt.

Want ja, een vrouw kan niet zonder man he. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:27

Oh ja, daar heb je een gevoelig punt natuurlijk :')

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 15:29

AdnerB : Ik krijg nog steeds op fb berichten van mensen dat hij waarschijnlijk zelf moord heeft gepleegd.
Ik heb naar iedereen het zelfde koele bericht gestuurd dat dit zijn keuze is, dat ik hem niet gezegd heb dit te doen. En vooral dat ik het niet geloof omdat hij dit bij zijn vorige ex/internet liefde ookal gebruikt heeft, en toen totzelfs zijn eigen dood in scene gezet had. Meer moeite en tijd steek ik niet meer in deze berichten :)

Nog heel even over deze smsje's die van een andere nummer komen: Ook ik vermoed dat ze wel eens van een vriend van hem kunnen zijn, maar de kans zit er ook in dat het iemand van mijn opleiding is. Ben op dit moment met de politie bezig om de identiteit te achterhalen. In hoop van zege dat deze kaart geregistreert staat.
Ook mijn ouders weten van dit alles. En ze steunen mij volledig in mijn beslissing, mijn vader net iets meer als mijn moeder (zij praat nog met hem en laat hem nog geregeld langs komen om te praten. Maar ze zorgt dan wel altijd dat ik niet thuis ben).

Cayenne, met deze kameraad heb ik niks, en zou ik ook niks mee willen :) Deze vriendschap is me iets te dierbaar om zo maar kwijt te raken. Op deze kameraad kan ik echt bouwen en steunen, meer als ik achteraf gezien op mijn ex kon.
Zijn gedrag was al voor ik met deze kameraad buiten school ben beginnen optrekken. Ben met deze kameraard echt beginnen optrekken omdat hij mij niet meer met rust liet. Die kameraad weet wat voor hem de gevolgen kunnen zijn moest mijn ex ook naar hem doorslaan, maar hij wilt dit risico nemen om mij een nog veilliger gevoel te geven ;)
Maar nee, hier heb ik niks mee, en dat zal ook niet zo vlug gebeuren :)

Lusitana, dit dus, mijn ex denkt dus wel dat ik er iets mee heb (en die kameraad die op bepaald moment oppakte omdat ik er volledig doorzat met de volgende opmerking: "Hallo, de nieuwe vriend van ..., wat kan ik voor je doen, want zij is in gesprek met haar leerkracht" heeft daar ook niet echt in geholpen :).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:33

Aub, zeg tegen je moeder dat ze hier onmiddellijk mee moet stoppen, zolang zij praat heeft hij hoop. Ik heb vroeger een keer iets dergelijks meegemaakt, mijn ex zat elke zondagmorgen bij ons op de bank om koffie te doen want mijn moeder vond hem zo zielig, laat haar kappen met hem te ontvangen bij jullie thuis. Laat haar dit maar lezen. Moeders vinden het altijd zo zielig want het is toch een "goeie" vent, nee dus, via die omweg proberen ze nog steeds een deel van je leven uit te maken en dat hoort niet, vooral niet bij jouw ex.