De bejaarden van tegenwoordig...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:43

Sammylover schreef:
annepaardoes schreef:

Volgens de verkeersregels moet je mensen die slecht ter been zijn voorrang verlenen als zij willen oversteken. Dus een beetje krom gezegt moet jij gewoon uitkijken :+ dat zij natuurlijk oversteken zonder op te letten is ook niet echt slim, maar dan nog ben jij behoorlijk de sjaak als je ze aanrijdt.

Klopt, maar deze mensen zijn echt niet slecht ter been. Alleen oud :') Vandaag ook weer, een vrouw met een boodschappentas vol, steekt zo een drukke weg over. Ik moet remmen, auto moet uitwijken, vrouw schrikt zo dat ze de tas laat vallen en wie krijgen de schuld? Juist, ik en de automobilist... Ik word daar zo moe van.

Hihi als je best veel van dat soort situaties meemaakt, zegt dat dan niet wat over jouw rijgedrag :+ :P

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:43

YellowGray schreef:
Of van die oude besjes die boos worden als je voor ze opstaat in de bus. "Wat denk je nou zelf, ik ben echt nog niet zo oud dat ik daar moet gaan zitten hoor!"
Nou, euh sorry hoor :+

Dit :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:45

Tuig van vroeger, zijn de bejaarden van nu :D

Ja, heb aardig was aso's meegemaakt; ben geslagen met een wandelstok omdat ik niet doorliep :+
Was te verbouwereerd om ook maar iets te zeggen...
Ik saboteer ook wel eens een racepartij met scootmobiel door een tas op de grond te leggen zodat ie er niet langs kunnen en verdorie maar gewoon even wachten en dan net doen of je ze niet hoort als ze staan te foeteren :') Zegt de stagiaire ook nog doodleuk: die meneer wil erlangs! Ja, die meneer wacht mooi maar even, heeft alle tijd :D

Had effect overigens, hij passeert mij nu braaf op een rustig tempo en groet ook nog steeds haha. Je moet soms vuur met vuur bestrijden!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:47

+:)+ Lang leve de grijze panters! *\o/*
Hoef je nooit meer rekening te houden met de burgertrutten die hun leven het liefst perfect binnen de lijntjes kleuren. En die dan klagen als iemand zich even niet 'gedraagt'... boehoehoe..

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:50

annepaardoes schreef:
Hihi als je best veel van dat soort situaties meemaakt, zegt dat dan niet wat over jouw rijgedrag :+ :P

Nee, vind ik niet. Ik kijk juist als fietser heel goed uit, omdat ik een keer ben aangereden op een plek waar auto's moesten stoppen. Ook kreeg ik vandaag geen voorrang, terwijl ik van rechts kwam in een 30 km zone. Dan neem ik geen voorrang, maar wacht ik gewoon. Ik fiets natuurlijk al heel wat jaren rond en dat ik deze voorbeelden noem, betekend niet dat ik ze allemaal deze week heb meegemaakt :')

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:51

Mijn schoonmoeder kan het echt bont maken. En ze is ook half doof en krijst behoorlijk wat af.
Tijdens een familie uitje in Arnhem Zoo pluk ze van bijna elk plantje die ze tegen komt takjes (stekjes) voor als ze thuis komt dat ze dat in de tuin kan zetten. Mijn vriend zegt tegen haar dat dat echt niet kan,.... Nou een scene dat ze dan maakt... Een stekje kan toch niet kwaad!???? Nee, zegt mijn vriend als iedereen dat dat doet wel. Je bent hier te gast en gaat niet de planten beschadigen....
In maart is mijn schoonmoeder 75 en dat moet uiteraard gevierd worden in een restaurant..... En de hond moet mee!!! Die hond loopt los in het restaurant, want vast is zielug.... De uitbater moet tweemaal haar vragen om de hond vast te doen, want hij zit in de keuken. Mijn schoonmoeder had grote lol, want haar hond zat in de keuken. De hele familie schaamde zich rot en kon er helemaal niet om lachen. Ik zeg tegen haar dat in een restaurant honden verboden zijn in de keuken ivm hygiene.. Ze deed er niets mee en de hond bleef los.
Later na het dessert legde haar bordje op de grond zodat de hond het schoon kon likken. Er vertelde vol trots aan de bediening dat haar bordje niet naar de afwas hoefde, want de hond had hem al schoon gelikt.... Je had dat gezicht van de ober moeten zien...
Nee,.. Een beetje fatsoen is haast niet te vinden bij haar.
Laatst bijgewerkt door yarrah op 28-12-13 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:53

Jannepauli schreef:
+:)+ Lang leve de grijze panters! *\o/*
Hoef je nooit meer rekening te houden met de burgertrutten die hun leven het liefst perfect binnen de lijntjes kleuren. En die dan klagen als iemand zich even niet 'gedraagt'... boehoehoe..

Nou, ik schrok best toen ik even een harde mep kreeg... Dus ja, boehoehoe op een andere manier. Of als ik ternauwernood een zeer kwetsbaar oud vrouwtje kan redden omdat een mede grijsaard als een idioot haar van de sokken rijdt. Dat vind ik echt geen 'hoera en prijs de grijsaard' waard.
Dat is gewoon asociaal :n

Ik kan er best om gniffelen als een grijze muis stiekem een kersje pikt, een koekje in een servet rolt om het vervolgens in de bh te stoppen of een flinke scheet laat aan tafel; 'gewoon omdat het kan als je oud bent'.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:55

Mij valt het ook steeds meer en meer op.

Stak zelfs zomaar een straat over terwijl die mij gewoon ziet aan komen rijden met de auto.

En meer van dat soort dingen. Soms zelfs voordringen bij de kassa van een supermarkt, mooi dat ik opnieuw ervoor ga staan, want ik stond er eerst.

vuurneon

Re: De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:00

"Moeilijk voortbewegende personen zijn personen die zich voortbewegen met bijvoorbeeld een stok, een looprek of een rollator. U moet ze voor laten gaan."

Dus de rollatorgang heeft vrij spel :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:01

vuurneon schreef:
"Moeilijk voortbewegende personen zijn personen die zich voortbewegen met bijvoorbeeld een stok, een looprek of een rollator. U moet ze voor laten gaan."

Dus de rollatorgang heeft vrij spel :D

Dat is heel anders en die laat ik ook gerust hun eigen gang. :j

Maar je hebt er bij die misbruik maken van de situatie hahaha en ik heb ze snel door en negeer ze straal, ze krijgen hun zin niet hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:03

Ja, rollator geeft ook aardig wat schade aan de auto als je wel doorrijdt :j

(Nee geintje natuurlijk :D , maar veel vergeten daadwerkelijk dat die mensen gewoonweg voorrang hebben)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:07

Ik werkte zelf achter de kassa, en echt niet normaal hoevaak die oudjes voorkruipen.
Vaak durfde de mensen niks te zeggen en had omaatje (of opaatje) een grote mond. Nou echt niet dat ik ze ging helpen. Zei gewoon tegen oudje : "volgens mij stond U achter deze mevrouw/meneer dus die help ik ook eerst" nou en een drama die er dan is :')

Of als ik met een klant bezig ben er volop doorheen kwekken. Ik zeg eerst een keer mevrouw ik help deze klant eerst even en daarna kom ik bij U.. en dan verontwaardigd zijn.. sorry hoor wil iedereen fatsoenlijk helpen en ben er niet van gediend om constant te worden onderbroken. Want oweee als ik door haar gesprek heen praat he.. :')
Laatst bijgewerkt door elainelouise op 28-12-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:09

Hahaha, ooit reed een dame me aan met een rollator bij de kassa, omdat ze wilde dat ik meer naar voren ging. He hallo zeg, hoe kan ik nou verder gaan als er een voorganger voor me staat.

Ik vind dat ongelooflijk onbeschoft, om me zo naar voren te proberen te duwen, maar ik negeerde haar straal en duwde het gewoon terug naar waar het hoort, ze moet dat rotding bij zich houden, en ging geen centimeter verder naar voren staan, ik wacht gewoon netjes af tot er ruimte is om dichterbij de kassa te kunnen gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:09

elainelouise schreef:
Ik werkte zelf achter de kassa, en echt niet normaal hoevaak die oudjes voorkruipen.
Vaak durfde de mensen niks te zeggen en had omaatje (of opaatje) een grote mond. Nou echt niet dat ik ze ging helpen. Zei gewoon tegen oudje : "volgens mij stond U achter deze mevrouw/meneer dus die help ik ook eerst" nou en een drama die er dan is :')

Hahaha leuk dit!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:10

Ow zo weet ik ook een leuke.
Het was markt (the place to be voor leuke oudjes :+ ) en een vriend en ik stonden aan te schuiven aan een hotdogkraam toen het ineens hard begon te regenen. Dus we schuiven een klein stukje naar voren en opzij absoluut niet met de intentie om voorbij te steken, maar om onder het afdakje van het kraampje te kunnen. Meteen een oude vrouw op onze kap, dat we niet mogen voorbijsteken en dat het ongehoord is en dat ze het wel gezien had hoe geniepig we deden etc etc.
Toen het mevrouw haar beurt was, boog mijn vriend en liet haar ostentatief voorgaan.
Twee minuten later staan we met een hotdog in onze hand te wachten voor het kraampje van de bakkerij, want ik moest nog brood toen een man van 70+ mij heel stiekem voorbij stak. :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:11

Mijn opa is ook zo'n oude stiekemerd, maar dan wel op een leuke manier. :')

Afgelopen zomer gingen wij, met zn vieren + mijn opa naar de Efteling. We wilden in de rij gaan staan om de e-tickets te laten zien, maar we konden er één niet vinden. We stapten even uit de rij, en terwijl mn moeder in haar tas graait op zoek naar het 5e kaartje, ben ik mn opa ineens kwijt. :')
Ik kijk om me heen en zie nog net dat hij zich heel stiekem heeft aangesloten bij een ander groepje mensen die naar binnen wilde.. Hij groette de 'controleur' met een vrolijk 'Goedemiddag jongeman' en waggelt zo naar binnen, om zich vervolgens 3 meter verder om te draaien en met een enorme triomfantelijke grijns naar ons te zwaaien en schreeuwt; 'IK BEN BINNEN HOOR!'
Noh, de tranen rolden over mn wangen van het lachen. :')

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:13

Wij hebben hier veel rotondes en dan zit je net lekker op je fietsje en dan gaat er een bejaarde van z'n fiets afstappen midden op de rotonde zonder op of om te kijken. As je dan bijna tegen hem/haar aanfietst, kun je ook nog een grote mond verwachten...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:19

Liesje1611 schreef:
Mijn opa is ook zo'n oude stiekemerd, maar dan wel op een leuke manier. :')

Afgelopen zomer gingen wij, met zn vieren + mijn opa naar de Efteling. We wilden in de rij gaan staan om de e-tickets te laten zien, maar we konden er één niet vinden. We stapten even uit de rij, en terwijl mn moeder in haar tas graait op zoek naar het 5e kaartje, ben ik mn opa ineens kwijt. :')
Ik kijk om me heen en zie nog net dat hij zich heel stiekem heeft aangesloten bij een ander groepje mensen die naar binnen wilde.. Hij groette de 'controleur' met een vrolijk 'Goedemiddag jongeman' en waggelt zo naar binnen, om zich vervolgens 3 meter verder om te draaien en met een enorme triomfantelijke grijns naar ons te zwaaien en schreeuwt; 'IK BEN BINNEN HOOR!'
Noh, de tranen rolden over mn wangen van het lachen. :')

Edit: Zo maakte ik gisteren een minder humoristisch lid mee van mijn opa's generatie :')
Ik en nog velen anderen stonden in de regen te wachten op de bus. Toen hij aan kwam rijden en de deuren open gingen, zag ik in mn ooghoek een klein oud vrouwtje, dus ik wilde haar eerst laten instappen en vroeg dit aan haar.
Zegt ze; 'schiet op tuthola, wat sta je nou te treuzelen! Ga die bus in!' En prikte ze me 2x met haar wandelstok.
Nou, uuh sorry hoor :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:20

Ik heb ook veel respect voor ouderen maar dan verwacht ik het ook terug. Ga niet naast mijn stoel staan in de trein of waar dan ook en mij wegkijken van mijn stoel omdat je dènkt recht te hebben om daar te gaan zitten. Vráág het. Dat je 50+ bent betekent niet automatisch recht hebben om te zitten. Als je in goede gezondheid (lijkt) te verkeren blijf ik in principe dan ook gewoon zitten. Sta gerust op hoor, als het gevraagd wordt of ik zie iemand moeilijk lopen. Maar wordt er gesnauwd of geëist dan ben ik al minder meewerkend en blijf ik gerust zitten. Ben gerust dankbaar voor wat ze al hun werkzame jaren voor ons gedaan hebben maar respect komt van twee kanten. Ik ben ondanks dat ik jong ben geen voetveeg die he zo maar alles kan zeggen en waar jij iets van kan eisen. Jij respect voor mij? Dan krijg je dat ook terug :j .

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:26

Jup hier ook;

Ik was aan het fietsen, en wilde rechtsaf slaan. Ik had duidelijk voorrang en ik kon makkelijk voor een meneer langs die aan kwam fietsen. Totdat die oude man naast me ging fietsen en zei dat ik de verkeersregels maar uit mijn hoofd moest leren aangezien ik hem niet gezien zou hebben. Ik zei; 'Meneer, ik had u gezien, ik had voorrang, en daarbij, heb ik u gehinderd?' waarop hij antwoordde; 'En ook nog brutale bek!'. Hij bleef ook nog heel lang naast me fietsen en bleef mij maar aankijken! Ik ben toen gewoon snel doorgefietst. Echt, wie had hier nu een brutale bek...

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:31

Ik stond een keer in het ziekenhuis op een lift te wachten. Ging er een lift open, en die oudjes die achter mij stonden gingen snel de lift in. Tja, daar zit je dan in een rolstoel :')

Of dat je al in de lift staat, komt er een oud vrouwtje normaal aangelopen. En als ze voor de lift staat doet ze net alsof de lift een 1 meter hoge opstap is. Tja, dan ga je al snel denken aan aandacht trekken

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:23

Oh jhaa leuk die bejaardjes!
Fietsen ze met 2 op het midden van de weg ( smal straatje je moet de berm in om 2 auto's te passeren, 2 fietsers achter elkaar gaat best om voorbij te rijden met de auto). Kijken ze even achterom en fietsen ze vrolijk door in het midden :D

Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt en als ik bezig was met een klant zag ik niet altijd wie er eerder binnen was. Nu had je er zo een leukerdje bij die doodgewoon zei jhaaa ikke ikke en haar bestelling opsomt. Zegt de man die voor haar was dat hij eerder was kreeg hij een: "jij moet niet zeuren, jij bent jongen als ik". ( Vond ik wel erg want de beste man had rugklachten en staan deed hem pijn )

Ohjhaa nog zo een leuke! Vaste klant op zaterdag, man van rond de 60, altijd goed geld gemaakt en denkt dat hij God is. Komt ie de winkel binnen: is je vader er niet? Nee meneer ik sta alleen vandaag waarmee kan ik u helpen? :D
En je broer is die er ook niet? Haal hem anders maar dan kan hij me helpen, ik heb hem liever...

Oudjes van tegenwoordig }:0

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:27

Hihi ik hoop dat ik later ook een mega brutaal met tassen meppend omatje wordt. Heerlijk jonkies pesten. Nu al zin in }>

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:48

Als ik als jonkie jou zou tegenkomen troi had je mooi een mep teruggekregen hoor :D . Oud of niet. Asociale mensen krijgen van mij een koekje van eigen deeg.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:49

verography schreef:
Als ik als jonkie jou zou tegenkomen troi had je mooi een mep teruggekregen hoor :D . Oud of niet. Asociale mensen krijgen van mij een koekje van eigen deeg.

Ja, nu mis ik de "vind ik leuk"-knop! _/-\o_