Zussen-dilemma: (in)direct contact zoeken, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Zussen-dilemma: (in)direct contact zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:08

En anders een berichtje op voelspriet.nl achterlaten...met haar naam erin vermeld. Stel ze googled zichzelf, dan komt dat zoekresultaat eruit en als ze dan de behoefte heeft, kan ze contact met je opnemen.

Sterkte.ik hoop dat je haar vind en er wederzijds contact zal komen :) Zou toch wel een erg mooi kerstkado zijn he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:30

PanniePannie: Ik zal je een pb sturen. :)

Amy77: Bedankt voor de tip!
Dat zou inderdaad mooi zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:37

Nou, ik ben al achter een hoop informatie gekomen en ik kijk er nu heel anders tegenaan.
Ze is niet langer de grote zus in de hippe kleding, vol make-up en het uiterlijk waar ik altijd tegenop keek.
Ze is heel erg veranderd, ze lijkt nu op mij en ik kan daar met geen mogelijkheid tegenop kijken.
Een aantal jaren geleden ben ik al gewaarschuwd door haar ex-collega's, maar ik wilde het niet geloven.
Ik ben tot het besef gekomen dat haar uiterlijk/voorkomen het enige was waar ik me aan vast hield.
Daardoor kon ik het feit dat ze een heel akelig karakter heeft onderdrukken.
Nee, mijn zus is niet lief, niet meelevend, niet eerlijk, niet oprecht, maar egoïstisch, koud en hard.

Dat mijn zus er nu heel anders uitziet dan vroeger, kan me helemaal niks schelen.
Al woog ze 200kilo en had ze het gezicht van een monster, wie ben ik om iemand daarop te beoordelen.
Het heeft alleen mijn ogen geopend en ervoor gezorgd dat ik weer een realistisch beeld van haar karakter heb.

Ik heb dan ook besloten dat ik mijn zoekactie stop en me richt op mezelf en mijn leven, om een manier te vinden waarop ik echt gelukkig kan worden.
Contact met mijn zus zou mij uiteindelijk alleen maar ongelukkig maken, het zou me enorm teleurstellen en dat kan ik in deze fase van mijn leven absoluut niet gebruiken.
Mocht ze ooit in de verre toekomst zelf contact zoeken, zal ik me daar niet direct voor afsluiten, maar er zullen dan ook van mijn kant regels komen.

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties, de pb's en het helpen zoeken! :)
Dat heeft me ook geholpen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:40

Au, klinkt als een harde conclusie. Mooi dat je nu in ieder geval weer verder kunt gaan met je leven zonder contact. :)

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:42

Wat goed dat je je op jezelf en je eigen leven gaat richten! Knap van je!
Maar hoe kom je tot deze conclusie? Omdat ze er uitziet zoals jou? (ik heb even in je profiel gekeken en wat is daar mis mee?) Of omdat je via verhalen erachter bent gekomen dat ze een "akelig" persoon is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:54

[naam], dat was het ook zeker, maar het werd me in één keer zo duidelijk.
Het is ook zeker niet zo dat ik me nu 'goed' voel door dit besef, maar er is wel heel wat veranderd.

Noa_M: Bedankt. :)
Eigenlijk door meerdere redenen.
Ik ben altijd het gewone, saaie meisje geweest dat nooit uitging, geen merkkleding droeg, geen make-up gebruikte, heel stil was en gewoon niet opviel.
Mijn zus was ook daarin compleet het tegenovergestelde, ze had altijd 'ophetrandje'-kleding aan, lading make-up, ging uit, dronk, jongens, ze was heel extravert en had vaak problemen.
Door haar lef, keek ik altijd stiekem tegen haar op.
Des te langer we geen contact meer hadden, des te meer vergat ik haar karakter, maar kon ik wel gewoon foto's bekijken.

Misschien is het wat makkelijker te vergeleken als wanneer je verliefd bent op een hele knappe jongen die stiekem best wel een rotkarakter heeft, maar telkens als hij naar je lacht, vergeet je dat allemaal en ben je weer helemaal verliefd.
Pas als de grootste verliefdheid over is, begin je echt naar zijn innerlijk te kijken en dan komt er heel langzaam dat besef.

Ook dit is niet goed uitgelegd, want hoe iemand eruit ziet, doet er helemaal niet toe.
Maar ik weet het ook niet anders te verwoorden. :o

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:04

Hoe weet je hoe haar karakter nu is?? Van horen zeggen? Misschien speelt haar verleden mee dat zich zo opstelt of is. Ik vind dit een aparte wending van het topic eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:15

Omdat ik 16 jaar lang met haar onder 1 dak heb gewoond en ze me tijdens eerdere contacten ontzettend heeft laten stikken.
Ik wist dit natuurlijk wel, maar nu de reden waarom ik zo tegen haar opkeek weg is, zie ik het ineens heel helder.
Er speelt nog zoveel meer dat ik snap dat dit allemaal niet erg duidelijk overkomt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:17

TS ik kan je recente posts niet helemaal vatten geloof ik maar zoals ik het begrijp had je een beetje een droombeeld van je zus en hoopte je op goed contact met dat droombeeld en is je nu duidelijk worden dat je zus heel anders is en wil je geen contact meer?

In principe is dat prima, en vooral het je op je eigen leven richten en zorgen dat je het daarin naar je zin hebt. Jij bent de enige met wie je door een deur moet kunnen als je 80 bent. De rest is tijdelijk.

Overigens, je bent een leuk mens, dat blijkt uit al je topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:22

Maflinger_S: Dat is precies wat ik bedoel. :j
Zo simpel omschreven eigenlijk.

Bedankt. :o

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:28

Maar als haar uiterlijk zo drastisch veranderd is, kan haar karakter ook veranderd zijn... ;)

Ik denk dat ik wel snap waarom ze geen contact met je wil. Beetje gokken, maar ik denk dat ze jou associeert met een slechte periode in haar leven. Dus dat ze niet jou als persoon afwijst, maar de herinneringen die je bij haar oproept.

Ik zou als ik jou was het wel proberen, het niet laten vallen om de reden die je noemt. Wat ik begrijp is het van horen zeggen, wil je het dan niet zelf ondervinden?

Verder ga ik mee met de anderen, als ze niet wil houdt het op, maar na zoveel jaar is er misschien bij haar ook wel wat veranderd in de situatie (behalve dan haar uiterlijk). ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:40

Nee, het is zeker niet van horen zeggen, ik heb het heel vaak zelf ondervonden, en dan spelen eigenlijk de laatste paar keer contact het meest mee.
Ik geloof best dat ze is veranderd, het ligt ook allemaal ingewikkelder dan ik kan uitleggen.
Eventueel via pb voor wie dat zou willen.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:44

Mag ik pb?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:16

Zeeuu, das een ommezwaai zeg..moest nog aan je topic denken zelfs, omdat het me zo afschuwelijk leek als alle banden verbroken zouden zijn met mijn zusje..feit blijft wel, wat ik tussen de regels door las, was dat er regels zaten aan jullie eventuele contact (en breuk met je moeder) en dat dat wel érg heftig is.

Weet je, zij ervaart dingen van het leven anders dan jij, net als dat de rest van je familie de dingen anders ervaar..iedereen heeft recht op zijn eigen gevoelens, of deze nou kloppen met het beeld wat de ander ervan heeft, dat is ieders eigen proces. Je aan regels houden voor een contact, ik snap dat je daar helemaal boos om bent, want dar zou mijn zusje ook niet mee aan hoeven komen hoor..

Moet wel zeggen, je post komt erg grof en boos over..(en ook dat snap ik uiteraard na het lezen van die nare contactvoorwaarden)..maar ik volg m niet helemaal juist?!

Als ik mij goed in mn vel voel, zie ik er stukken leuker uit. Als ik minder stress of druk leven heb, zie ik er leuker uit..je verzorgd jezelf dan beter, hebt meer zin om je leuk aan te kleden etc. Voor sommige mensen zijn die dingen niet belangrijk (ik werk buiten bv, altijd in oud kloffie, maar vind t wel leuk, om mezelf leuk aan te kleden als ik weg moet of als ik mensen voor mn praktijk krijg) en voor sommige mensen is het wel erg belangrijk, naast het feit dat dit een masker kán zijn om dingen te verbloemen..
Nu je zus er zo uitziet, anders dan jij gewend van haar was, zou dat mss een teken kunnen zijn, dat ze door een enorme rotperiode gaat of is gegaan en nu leert, of heeft geleerd wat echt belangrijk is? Mss zit zij wel in haar proces en werkt ze hard aan zichzelf? Bedoel, zoals ik je post begrijp had je een soort beeld van haar, maar zoals ik het ook lees, is zij nu erg veranderd en wellicht dat haar nieuwe uiterlijk daarbij hoort?

Ik probeer je post beter te begrijpen..dus neem me niet kwalijk dat ik met suggesties kom..denk graag door ;)

Veel sterkte iig..want kan me voorstellen dat het wel een maf besef is opeens als je ogen opengaan en puzzelstukjes in elkaar vallen voor jezef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:17

Klarinda, pb is onderweg. :)

Amy77: Er zaten inderdaad regels en eisen aan het contact, van haar kant dan.
Ik voldoe niet aan die eisen, het zijn ook geen gezonde eisen.
Mijn post is niet boos of grof bedoeld, ik ben meer heel erg verontwaardigd en misschien toch ook wel boos op mezelf, dat ik dit niet eerder zo helder heb gezien.

Wat je als voorbeeld geeft over jezelf goed voelen of slecht voelen en daar naar kleden is ook niet wat ik bedoel.
Het is meer het type van jezelf behoorlijk voor schut zetten... bewust.
Wat jij bedoeld herken ik bij mezelf heel erg. :j Dat is weer anders.
Ik kan/wil geen foto's van haar online zetten natuurlijk, maar het is echt anders.

Ik ben nog steeds echt in shock door al deze nieuwe informatie en de realiteit.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:52

Oh maar meid, al was je post wel boos bedoeld..dan was daar alle begrip voor hoor ;) Ik probeerde het alleen te begrijpen..en daardoor wat mee te denken.

Freaky is dat he, als er een besef komt die je zo ontzettend met de voetjes op de vloer doet belanden. Eerzijds in jouw geval ook erg positief..want nu kun je wel dingen verwerken omtrent de verbroken relatie tussen jullie en haar niet meer op een voetstuk te zetten ;)
Wees maar trots op jezelf..dat je haar niet nodig hebt, om je aan op te trekken, of een beter zelfbeeld van te krijgen..in een gezonde relatie met elkaar heb je allebei aanvullingen op elkaar en ben je gelijk..nu middels de confrontatie met wat je ontdekt hebt, komt het op mij over alsof je opeens zo, hoepa, erboven kunt gaan staan..en das fijn!

Succes en sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:05

TS je ben een leuke vrouw. Beslist geen grijze muis of hoe je jezelf ook ziet.
Doe waar jij je goed bij voelt.
Wil je in de toekomst wel contact met je zus kan je het altijd proberen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:23

Ik snap je heel goed TS. Na een lange tijd iemand niet zien ga je toch de positieve dingen omhoog halen,en het is en blijft je zus. Snap nu zeker dat je dit zo voelt nu je dit weet.
Toch zou ik de deur niet helemaal dichtgooien,wie weet wat er over een aantal jaar kan gebeuren!
Toch wens ik je veel sterkte en kracht,want het zal hoe dan ook pijnlijk zijn om de feestdagen door te komen met een gebroken gezin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:23

Amy77: Het is inderdaad heel raar om zo weer met beide benen op de grond te staan, het kwam ook best hard aan.
Ik heb het gelukkig ook al kunnen bespreken met mijn psycholoog en we hebben het behandeld d.m.v Emdr.
Ze staat inderdaad niet meer op het voetstuk waarop ik haar zelf had geplaatst, zo is het inderdaad beter. :j
Bedankt!

Luuntje: Haha, ik ben zeker wel een grijze muis hoor! :))
Ik hou ook gewoon echt niet van uitgaan, drukte, etc. ik drink niet, rook niet en ben het liefst alleen.
Op de manege ben ik liever met mijn paard bezig en ik durf ook niet zomaar 'in de groep' te stappen of mensen zomaar aan te spreken.
Ik ben een buitenbeentje en dat heb ik zelf veroorzaakt, maar ik heb er ook vrede mee. :j
Ja, als er in de toekomst toch contact komt, zal dat wel vanuit mijn zus moeten komen. :)
Nu is het haar beurt.

Saskia9: Klopt helemaal, de negatieve dingen vergeet je langzaam en je creëert een ideaalbeeld van hoe leuk het zou kunnen zijn. :j
De deur gaat niet helemaal dicht, maar het initiatief zal nu wel van haar kant moeten komen.
Dankjewel. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:16

Het topic is naar mijn idee wel met 180 graden gedraaid.

Ik vind het knap dat je het ineens 'anders' ziet TS, fijn ook voor jezelf dat je er nu vrede mee hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:18

Marleen_88: Het heeft inderdaad een hele andere wending gekregen, maar ik ben er echt helemaal klaar mee.
Heb antwoord op mijn belangrijkste vraag, ik ga me nu richten op mezelf, ook al vind ik dat zelf ook egoïstisch klinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:57

Nouja het is ook de definitie van egoïsme, maar dat hoeft niet negatief te zijn. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:02

Heb je gelijk in. :j

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:21

Mag ik ook pb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:22

Sorry, maar je bent een beetje te jong. :o