"Jezelf min of meer uitnodigen met kerst." Wat vindt bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:55

MiReRe schreef:
Van het weekend gevist bij m'n moeder wat de plannen zijn.
Zegt ze 'ik ben eerste kerstdag nog thuis, dus als je alleen zit dan kom je maar bij mij onderdak zoeken'
Nou, dat voelt echt als een warme hartelijke uitnodiging...
'En 2e kerstdag ben ik bij je zusje, en als je nou 1e blijft slapen, dan ga je 2e ook gewoon mee daarheen'

Tsja, zou ik kunnen doen ja. Maar stiekem zou ik het zo veel leuker vinden als m'n zusje met haar gezin gewoon zélf denkt aan haar single zus en me zelf uit zou nodigen omdat ze graag wil dat ik er bij ben.
Dit voelt gewoon niet goed.
Dan zou ik daar 2e kerstdag onaangekondigd op de stoep staan. Dat is bijna nog erger dan mezelf uitnodigen.

Heb nog een balletje opgegooid bij 3 vriendinnen. 'Hey dames, heb ik nog single vriendinnen zonder kerst/oud en nieuw plannen, dan kunnen we daar misschien iets aan doen!'
Helemaal...geen...antwoord. Van alledrie niet.

Dan zou je zeggen, nodig zelf iemand uit, maar ik woon zo klein dat ik niet eens een eettafel heb.

Laat maar.
Ik verdwijn onder een steen tot 2 januari.

Er zijn juist in deze tijd zoveel leuke dingen te doen.
Lekker op pad gaan.
Eerste kerstdag iets lekker voor jezelf halen en tweede kerstdag begint al weer het gewone leven want vaak zijn alle winkels al open.
Wie weet zijn ze op de manege wel blij met wat hulp die dagen.
Het is een feestje maar je moet zelf de slingers op hangen!

SAKKIA

Re: "Jezelf min of meer uitnodigen met kerst." Wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:26

Euhm, ja nou, ik zou mezelf niet zo snel uitnodigen bij vriendinnen of verre familie :+
Maar bij mijn broers en ouders zou ik het wel aan durven kaarten. Nu zijn die ook wel zo dat ze mij niet alleen laten zitten. We zien elkaar niet zo vaak, maar het zit gewoon goed.
Maar goed ik ben nogal een flap uit en het zou zo maar kunnen dat ik bij vrienden, als het gesprek er op komt, er uit flap dat deze zielige "single" (dat ben ik helemaal niet) helemaal alleen zit met de kerst, zonder mij er van bewust te zijn dat dit misschien wel een kleine hint is naar mijn vrienden :+

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit in deze situatie heb gezeten. Sterker nog ik ben altijd smoordruk met de kerst :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:56

Mjah, ik heb ook al ene jaar of 6 nooit echt wat met kerst of oud en nieuw. Ik heb al heel lang geen serieuze relatie meer gehad. Met kerst ben ik altijd wel welkom bij mijn ouders, en daar ga ik meestal dan ook wel heen. Persoonlijk vind ik oud en nieuw eigenlijk een groter probleem.

De meeste van mijn vriendinnen doen wat met hun vriend, mijn ouders gaan meestal ook naar vrienden van hun. Ik ben zelf niet zo'n feestbeest, dus uit hoef ik niet. Ben meestal wel meer dan welkom bij mijn beste vriendin. Maar het voelt altijd zo'n pitty party, dat ik ergens onderdak zoek voor de avond ipv alleen thuis zitten. Voel me dan vrijwel altijd 5de wiel aan de wagen.

Wat betreft jezelf uitnodigen... tja, je leert het op een gegeven moment echt wel. Vooral met oud en nieuw. Maar zeker als je het brengt van " wat doe jij met kerst?" en als diegene dan aangeeft niet veel plannen te hebben, dan zal ik vragen of ze samen wat wil doen.

Single zijn in december sucks....

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:21

Ik heb daar echt totaal geen problemen mee, mijn vrienden zijn altijd welkom! :)
En als het écht niet kan (stel dat mn hele familie zou komen en dat niet leuk zouden vinden) zou ik dat ook gewoon durven zeggen hoor, maar ik zou het verschrikkelijk vinden als ik er achteraf achter kwam dat een vriend(in) van mij met kerst alleen was en graag langs had willen komen maar dit niet durfde te vragen :)

Heb btw sowieso eerder wel met een vriendin samen kerst gevierd, eerste kerstdag bij mij met familie erbij en tweede kerstdag bij haar, we hadden toen allebei geen relatie en onze broer/zus wel dus vonden we het dan wel zo gezellig :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:55

Ik heb trouwens een neef en die is ook vaak alleen met kerst. Die viert het ook met ons mee maar is daar altijd vrij in. Heeft hij andere plannen is dat ook goed.
Zijn vader woont in Frankrijk en zijn moeder is twee jaar geleden op 22 december plotseling overleden. Het zusje van mijn moeder. Ook zijn zusje, die wel een vriend heeft, komen geregeld met de kerst. Bij ons geldt altijd een beetje: hoe meer zielen hoe meer vreugd :j
Als ik alleen zou zijn zou niemand er een probleem mee hebben dat ik een vriendin zou meenemen die ook alleen zit.

Nou moet ik zeggen dat mijn ouders echt heel vrij zijn. Iedereen is gewoon altijd welkom en je kan er ook niet komen of ze hebben visite of er belt iemand :+

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 23:32

Wat leuk om al die verschillende reacties en meningen te lezen. Ook hier zijn de meningen verdeeld dus. Fijn te weten dat ik blijkbaar toch niet helemaal van een andere planeet kom. :D

@Jibberjabber, jij hebt pb. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:43

Bij mijn ouders waren eventueel eenzame vrienden (bijv van gescheiden ouders( altijd van harte welkom hoor, ook als er andere familie was hoe meer zielen .....:)
Ik ben ook regelmatig met vrienden uit eten geweest ipv naar familie te gaan. Dat soort dingen moeten gewoon bespreekbaar zijn vind ik. Als het een routine verplichting is, wordt het al snel vervelend.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:47

geen idee waar je woont maar kom anders hier kerst vieren met een film marathon.

ik zit helaas ook alleen en 2 dagen vrij dus heb werkelijk geen idee wat te doen.

jezelf uitnodigen vind ik eigenlijk asociaal,met name bij vrienden aangezien die toch graag de kerst met familie doorbrengen.
ik zou mezelf ook erg ongemakkelijk voelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:50

Je hoeft toch niets op te dringen?
Gewoon vragen of er al kerstplannen zijn, dan hoor je snel genoeg of je welkom zou kunnen zijn.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 23:16

@Inowa, ook jij hebt pb. ;)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:21

Ach mijn beste vriendinnetje viert ook gezellig kerst bij ons ! Vriendschap.is alles.te bespreken toch !?