Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:31

Eerlijk? Ik zou me er gewoon bij neerleggen en het even met wat minder geld doen, en dan in de vakantie straks extra veel gaan werken. Je moet toch iets opgeven; Paard, geld, school of sociaal leven.

Dan klinkt sociaal leven opgeven best voor de hand liggend, maar dat moet je gewoon echt niet doen. Je bent nog jong, ga je niet nu al in de huidige 'volwassen' maatschappij gooien waarin iedereen zogenaamd prioriteiten stelt en gewoon heel hard werkt, waardoor ze binnen zoveel jaar overspannen thuis zitten. Dat is het absoluut niet waard! 't Is heel belangrijk dat je wat tijd voor jezelf overhoudt :j

eilleen333

Re: Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:39

Als je wil werken zal je toch ergens consessies moeten doen...
Ik werk op zondag vanaf 4 uur, dus als ik op die dag nog wat met mijn paard wil doen moet ik er op tijd uit. Zaterdag stappen of laat naar bed kan dan dus niet.
Ik MOET werken om alles te betalen, mijn ouders sponsoren niets. Studie, kleren, paard.. Kost een hoop centen. Ik studeer al, en heb wel eens een ochtend vrij, dan werk ik de avond daarvoor een dienst van 19.00 tot 01.00. Niet ideaal, maar goed, het brengt geld in het laatje.

Maar een ochtend krantenwijk moet toch kunnen? Gewoon wat eerder naar bed de dag ervoor, dan krijg je toch slaap genoeg?

Evt kan je ook schoonmaakwerk doen. Zwart, zodat je zelf je uren in kan delen.

Of freelance werk, iets wat je thuis kan doen en zo je uren zelf in kan delen.

Of iets voor de vrijdagavond, na school. Dan heb je het weekend nog voor je huiswerk.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:40

Er zijn best wel veel mogelijkheden denk ik, het is meer wat past het beste bij jou en in je schema. Je kan bijv.
geld verdienen met Euroclix:mail lezen, enquetes doen en webshoppen via de site, dat kun je doen wanneer je tijd hebt, dag en nacht. Of inderdaad schoonmaakwerk, hier wat info: geld verdienen met schoonmaakwerk.
In de horeca is ook altijd werk te vinden.
Of, als je handig bent met schrijven, kun je artikelen schrijven voor Infonu (maar daar verdien je geld mee op wat langere termijn).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:49

Je kunt op zondag tegenwoordig ook gaan vakken vullen want de winkels zijn nu ook op zondag gewoon open.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:49

chimello schreef:
Je kunt op zondag tegenwoordig ook gaan vakken vullen want de winkels zijn nu ook op zondag gewoon open.

Inderdaad, alleen mag TS op zondag niet werken van haar ouders. Wel jammer, ik werk zelf wel op zondag, en dan krijg ik 200% ;) . Dus dat tikt lekker aan...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:56

Ondanks dat je weinig slaapt, zou ik toch zeggen, neem een.ochtend krantenwijk. Dat is 6dagen per week de krant lopen, vroeg opstaan en in de winter best bikkelen. Maar wel de rest van de dag tijd, een zeer goed betaalde bijbaan (tussen de €200 en €350/wijk) wat ongeveer een half uurtje tot maximaal een uurtje lopen kost.

Ik studeer, heb 2 paarden, loop 2 wijken, leen niks bij. Ik kom rond, rij mijn wedstrijden en ik heb (over het algemeen) ook tijd voor 2 paarden. Ja, ik lig wat eerder in bed dan de rest. Daar waar anderen om 12 uur naar bed geaan, ga ik om 10 hooguit half 11 naar bed. Ik heb het er voor over.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:06

Veerle schreef:
Nou sorry hoor maar de Macdonalds ligt hier harstikke ver vandaan. :')

Je woont toch in amersfoort?
Daar zit een mac! :')

Als je echt wil werken dan kan het, het gaat alleen niet vanzelf, je zal er wat voor over moeten hebben en soms wat voor moeten laten..
Ik heb altijd gestudeerd, gewerkt en een paard gehad, sinds hollen en vliegen maar had nooit geldproblemen.
Mijn ouders eisten het trouwens ook gewoon, daar ben ik heel blij mee want het heeft me absoluut geholpen bij het vinden van werk toen ik klaar was met mijn studie.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:19

Ik ga vaak babysitten. Is fysiek niet zwaar, vaak 1 à 2 uurtjes met kindjes spelen en in bed leggen. Of je nu thuis tv kijkt of bij babysit.. Je kan trouwens ook studeren/huiswerk maken tijdens babysit. Dan wordt je betaald voor te studeren :D

Er is geen mirakel oplossing, je moet soms kiezen. Dat zal zo je heel leven zijn..