Ik zou wel eens willen weten wat jij, persoonlijk, toch aan al die misstanden doet, die jij bijna dagelijks tegenkomt en wat jouw bijdrage aan de maatschappij is?
Discussies met jou, verlopen altijd op dezelfde manier. Ik krijg er altijd het Calimero-gevoel van, het ligt altijd aan de werkgever, het bedrijf, de verzekeraar, de bank of de onderwijsinstelling, de zorginstelling of de gemeente of de regering. Nooit lees ik eens iets van "eigen verantwoordelijkheid" of "eigen keuzes maken", mensen en kinderen zijn namelijk niet perfect. Die maken weleens fouten of verkeerde keuzes. That's life !! Maar geef maar geen antwoord, je staat onder de Foei, dus ik lees het niet meer.
De OP is geopend door een vriendin van de leerling. Het was mogelijk, dat zij niet van alles op de hoogte was. Zeker niet wat de motivatie/reden van de onderwijsinstelling is. Immers, zij was nog niet bij het gesprek aanwezig geweest, ten tijde van het OP.
TS, succes met de opleiding van je vriend/kennis. Ik hoop dat hij het haalt of een andere opleiding vindt waar hij wel op zijn plek is.
Ik weet niet wat we allemaal verwachten van studenten, maar dat moet gewoon voldoende zijn.