IngeK schreef:Maar jongens, ik ben niet vegetarisch voor mijn plezier hoor.
Wat betreft het "allergie kies je niet voor" (quote even niet paraat, sorry): Zal ik dat eens cru proberen te ontkrachten? Als je iets eet waar je allergisch voor bent, heb jij er alleen last van. Als je vlees eet en daarmee meewerkt aan klimaatverandering, voedsel- en waterschaarste, oneigenlijk landgebruik... Dan werk je mee aan het leed van heel wat meer mensen.
Ik ben niet vegetarisch voor de lol. Ik vind vlees best lekker. Maar ik ben er van overtuigd dat het niet kán, om allemaal zoveel vlees te eten. Gezien dat we 7 miljard mensen moeten voeden van zo'n planeetje.
Dat was ik. heb je enig idé hoe veel pijn dergelijke dingen doen als je iets eet waar je alergisch voor bent? Hoe ongezond en zelfs gevaarlijk in sommige gevallen? Je wordt ziek, moet weer extra naar de dokter, extra medicatie met wat pech en in geval van een serieuze allergie wellicht een ziekenhuisopname... En wie betaald dat allemaal? JUIST!! Het volk. Dus als je het dan toch cru wil stellen doe het dan tegoei. Iemand die iets eet waarvoor ie alergisch is lijden ook miljoenen mensen onder in zekere zin. Ik geloof dat je weinig "grip" hebt op de effecten van voedselallergie op iemands leven en welzijn.
En geloof me maar als ik zeg dat met die mensen veel minder rekening gehouden wordt dan met de gemiddelde vegetariër. Dus nog veel botter; Waar klagen vegetariërs dan over dat ze beperktere keuze hebben op feestjes van vleeseters. Moet je maar eens met spijsverteringsziektes proberen te gaan eten op feestjes. 
Met als nota bij dit bericht dat dit actie-reactie is. Ik zei eerder al in het topic: wie betaald, bepaald. Wil je geen vlees serveren op je feestje dan is dat de keuze van de organisator en heb je daar als gast een probleem mee ga je naar de frituur die 200m verderop zit.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-12-13 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt