Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:59

Bij ons viel t de vorige keer in Twente ook nog wel mee. Dus ik wacht t rustig af. Maar ik hoop niet te erg, want ik moet die dag nog wel met de trein thuiskomen...

Janine1990

karuna schreef:
takkie_muis schreef:
Vorige keer viel het ook mee , ga gewoon mijn ding doen

Joure viel mee? Ik dacht dat friesland een beste storm had gehad. Hier was het ook aardig winderig.

Nu dus met sneeuw erbij, fijne sneeuwduinen op de weg. Manlief moet weer naar Rijssen net als vorige keer. Die is toen omgereden ivm omvallende bomen. Heel benieuwd wat hij nu gaat doen.

Ja, dat vroeg ik me dus ook af :')
Woon er niet dichtbij, maar op de grens. Het was bijna zeldzaam om geen schade te hebben. Mijn baas is tussen de middag even naar huis gereden. Om twaalf uur weg en om 12.35 belde hij dat hij thuis was. Is een stukje van minder dan 5 minuten met de auto! Overal bomen op de weg. Pas om twee uur waren ze weer terug op het bedrijf. :Y) Toen lagen er nog meer bomen om :')

Zeeuwsemeid

Nou geen school dan donderdag, met de laatste storm gingen de bussen hier de bruggen niet over.. dus zal nu dan misschien weer wel niet zo zijn. Hopelijk valt het mee, ik wil gewoon normaal naar stal kunnen donderdag. Maar goed, woon in het zuidwesten dus het zal hier wel meevallen in vergelijking met het noorden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:00

word leuk, dan ga ik met de trein naar Oostenrijk :') hopelijk rijden de treinen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:00

lifaya schreef:
word leuk, dan ga ik met de trein naar Oostenrijk :') hopelijk rijden de treinen...

Ach je rijdt van de storm weg :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:01

Joolien schreef:
lifaya schreef:

Ach je rijdt van de storm weg :P

als de treinen rijden ja :') ik vertrek in de avond, dus de ravage is dan al aangericht lol

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:02

enige jammere is dat de storm schade van vorige keer nog niet weg is.. boomtoppen hangen nog aan splinters in de bomen... bos kan ik al die tijd al niet in omdat er bomen liggen,...

Anoniem

We zullen inderdaad zien wat het wordt, wie weet is de storm al mooi afgezwakt en blijven de dijken netjes hun werk doen :)

Anoniem

Janine1990 schreef:
karuna schreef:
[plaats] viel mee? Ik dacht dat friesland een beste storm had gehad. Hier was het ook aardig winderig.

Nu dus met sneeuw erbij, fijne sneeuwduinen op de weg. Manlief moet weer naar Rijssen net als vorige keer. Die is toen omgereden ivm omvallende bomen. Heel benieuwd wat hij nu gaat doen.

Ja, dat vroeg ik me dus ook af :')
Woon er niet dichtbij, maar op de grens. Het was bijna zeldzaam om geen schade te hebben. Mijn baas is tussen de middag even naar huis gereden. Om twaalf uur weg en om 12.35 belde hij dat hij thuis was. Is een stukje van minder dan 5 minuten met de auto! Overal bomen op de weg. Pas om twee uur waren ze weer terug op het bedrijf. :Y) Toen lagen er nog meer bomen om :')

Lagen hooguit wat bomen , ik zit toch de hele dag binnen. En de konijnen vlogen niet weg die zaten lekker buiten , ik ga dus rustig mijn ding doen :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:03

Spruitjee schreef:
We zullen inderdaad zien wat het wordt, wie weet is de storm al mooi afgezwakt en blijven de dijken netjes hun werk doen :)

Dat hoop ik ja want ik woon naast de dijk :') Mijn moeder en stiefvader willen het ook niet geloven.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:05

Word nog wat. Ik woon bovenin Drenthe, en de vorige keer moesten we al binnen blijven. Wordt nog wat als er ook nog eens de eerste sneeuw van het seizoen valt, haha.

Gelukkig heeft mijn moeder al gezegt dat als het 's ochtends al erg is ik niet naar school hoef (15km fietsen) omdat niet mij kan brengen. Maar als ik wel naar school ga en het gaat stormen word ik wel opgehaald.
Geloof me, dat klinkt best wel rustgevend, haha.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:05

Nou, hopelijk valt het mee en komt er niet te veel schade.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:06

takkie_muis schreef:
Lagen hooguit wat bomen , ik zit toch de hele dag binnen. En de konijnen vlogen niet weg die zaten lekker buiten , ik ga dus rustig mijn ding doen :')

Ja oké, als je binnen zit mis je het meeste inderdaad.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:06

Zijn het de zonnepanelen niet waar die op uit glijd
Zal die wel met paard en al worden verblijd
Ik zie hem al vliegen met zn paard
Of hangen aan een schoorsteen met zn lange baard
We wachten rustig af of het echt zo erg wordt
Of dat er flat in elkaar stort
Ach het woeste weer is de sint vast wel gewend
Hij is niet voor niks zo oud geworden die vent

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:08

oke... ik ben nu al bang..
de vorige keer is er hier zoveel kapot gegaan...
van bomen tot het dak van de discotheek die er compleet is afgewaaid
ik hou mn hart vast.

ik woon bovenin groningen trouwens.

fourseasons

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:09

Mijn oma en opa wonen wel in Groningen trouwens... Oma is vorige keer twee keer op het nippertje ontsnapt aan bomen terwijl ze in de auto zat dus vind dat wel een beetje eng..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:09

Janine1990 schreef:
takkie_muis schreef:

Ja oké, als je binnen zit mis je het meeste inderdaad.

_O- moest even naar de konijnen met die storm maar het voelde niet zo erg

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:10

Ik geloof het ook niet. Het is toch nog altijd Nederland, vind dat het nogal snel overdreven wordt.
Op vakantie in Frankrijk bijvoorbeeld, nou dat was echt harde storm, heftige onweer en grote hagelstenen (sommige doorsnede pingpongbal). Daar was niet eens een alarm afgegeven, dusja...
Zoals ik al zei, eerst zien dan geloven :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:10

Franka :') goed gedicht.

Met binnen zitten merkte ik nog meer dan genoeg van de wind. Maar ik hoor net dat manlief met mijn atosje naar Rijssen moet ipv zijn grotere stevige doblo :x Niet wegwaaien maar terug wel met nieuwe all weather bandjes die er dan vers onderliggen. Kunnen ze meteen getest worden. :P en hij zou toch al na de lunch weggaan weer.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-12-13 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:10

franka75 schreef:
Zijn het de zonnepanelen niet waar die op uit glijd
Zal die wel met paard en al worden verblijd
Ik zie hem al vliegen met zn paard
Of hangen aan een schoorsteen met zn lange baard
We wachten rustig af of het echt zo erg wordt
Of dat er flat in elkaar stort
Ach het woeste weer is de sint vast wel gewend
Hij is niet voor niks zo oud geworden die vent

_/-\o_

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:11

leanneXXnona schreef:
oke... ik ben nu al bang..
de vorige keer is er hier zoveel kapot gegaan...
van bomen tot het dak van de discotheek die er compleet is afgewaaid
ik hou mn hart vast.

ik woon bovenin groningen trouwens.

Leanne! komt vast wel goed joh!! :(:) De aardbevingen overleven jullie ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:11

Eileen_ schreef:
Ik geloof het ook niet. Het is toch nog altijd Nederland, vind dat het nogal snel overdreven wordt.
Op vakantie in Frankrijk bijvoorbeeld, nou dat was echt harde storm, heftige onweer en grote hagelstenen (sommige doorsnede pingpongbal). Daar was niet eens een alarm afgegeven, dusja...

Dat zijn vaak wat korte hevigere buien, dit is echt een fikse storm die net zoals in oktober voor miljoenen schade kan aanrichten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:13

Joolien schreef:
Eileen_ schreef:

Dat zijn vaak wat korte hevigere buien, dit is echt een fikse storm die net zoals in oktober voor miljoenen schade kan aanrichten.

Bovendien is het Frankrijk, een heel ander klimaat, bovendien veel bergen, waardoor een onweersbui zomaar kan ontstaan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:14

ik vond het binnen ook mee vallen...
maar ben tot 3x toe naar buiten gegaan := toen was het wel wat pittiger ...
hoorde achteraf dat de ramen het zwaar hadden met de wind :') niks gemerkt :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:16

Maar daar kan het ook erg langdurig spoken. Wij hebben wel eens twee dagen continue heel harde storm gehad. Ons minitentje vond dat niet leuk en we hebben toen ons miniminitentje moeten opzetten. Met 3 honden en twee volwassenen in een buikschuiver. De halve camping kwam voorbij zeilen toen. Later bleek 2 dagen windkracht 10 a 11 met hogere uitschieters. Iets ten oosten van Nancy/Metz.