luxe-probleempje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:45

ik zie zomaar iemand die het nog heel moeilijk gaat krijgen als ze later groot is.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 22:45

ik zeg echt niks meer wow..

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:45

Ceriadwen schreef:
ik zie zomaar iemand die het nog heel moeilijk gaat krijgen als ze later groot is.

Dat was ook het eerste wat in me opkwam bij het lezen van het verhaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:46

Zo de knetter, wat een verwend nest. Hoezo zou je moeder zich moeten veranwoorden hoeveel botten ze wil kopen? Al koopt ze er een miljoen, haar geld, waar je ouders voor werken.

En zeuren om een auto? Wees blij dat je de auto van je ouders mag lenen... Op je 17e een mini of fiat 500 rijden vind ik echt té decadent.

Anoniem

Maestroox3 schreef:
ik zeg echt niks meer wow..

Ik hoop ook dat dit topic een wijze les voor je mag zijn en dat je je spulletjes en dieren wat meer gaat waarderen. En ook je ouders trouwens.

IHN

grote voordeel van de ouder zijn is dat je idd zelf kunt bepalen hoeveel laarzen je koopt. Ik vind het dus onterecht dat je het oneerlijk vind dat je moeder zoveel koopt als ze wilt en jij ze krijgt, want zij werkt er ws. ook voor (of niet, maar dan is ze alsnog getrouwd met je vader en daardoor beslissen zij wat er met hun geld gebeurt).

De meeste meiden hebben helemaal geen auto op hun 17e, dus wees maar heel blij met je karretje.

en zoek een baantje, dan kun jij ook zelf bepalen hoeveel laarzen je koopt, of cameras of whatever..over een jaar ben je in principe volwassen...op je 17e zijn er genoeg baantjes te vinden, en met je paarden verzorgen ben je niet een hele dag bezig (ik heb er vanaf morgen 5, heb daarnaast een fulltime baan en ben alleenstaande ouder van een meisje van 7 en verzorg ze allemaal zelf alle dagen. Dit nog naast alle andere dieren).

Als je geen baantje doet, moet je ook accepteren dat je dus die camera niet krijgt....meestal komt iets nou eenmaal niet voor niets.

Eske_B

Open mond hier...
Ik ben 16, ik heb dan geen paard maar moet genoeg dingen zelf betalen. Mijn kleding wordt betaald, krijg ook 20 euro per maand zakgeld (nog geen kleedgeld). Mijn laptop heb ik dan via mijn vaders werk kunnen krijgen. Maar andere luxe dingen als camera, Ipod, Tv op mijn kamer? Zelf betaald.

Wees blij met je oude auto en je paarden, spaar voor je camera en geniet van het feit dat alles nog voor je wordt betaald.

Sanne__x

Volgens mij is dit topic gewoon een schreeuw om aandacht ... Onrespectvol hoe jij over je ouders durft praten.
Laatst bijgewerkt door Sanne__x op 29-11-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiek80

voldoening en tevredenheid komt als je hard voor iets hebt moeten werken.

Ik weet nog zeer goed dat ik met mijn zuurverdiende eerste geld, van maanden op zaterdag werken en opsparen, in januari (dan gingen nl de oude modellen in de verkoop :P) een stereotoren heb gekocht op mijn 13e

Een jaar later heb ik na wederom sparen van het zaterdag baantje op mijn 14e een tv gekocht voor op mijn kamer.

Op mijn 16e, na 2 jaar sparen heb ik een nieuwe scooter gekocht omdat ik 16 werd, mijn ouders hebben wel 1/4 van het bedrag bijgelegd als verjaardagsgeld/cadeau, en ik mocht geen 2e hands kopen.
(mijn zus had nl op haar 16e een tweedehandsje gekocht... en zo veel problemen ermee gehad dat mijn vader dat niet weer wilde lol).

Ok dat is dan al bijna 20 jaar geleden en is de mentaliteit wel wat veranderd en zijn veel dingen meer wegwerpartikelen geworden maar toch...

oh, en ik heb mijn rijbewijs ook zelf moeten betalen btw, eerste 10 lessen kreeg ik voor mijn verjaardag lol

Dus ja, mijn antwoord hierop is, zoek een baantje en verdien je nieuwe camera zelf, het is kiezen of delen, dan maar wat minder tijd bij de paardjes

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:47

:wow:

Waarom ga je geen baantje zoeken? Hoeft niet persé meteen heel veel uren te zijn, maar alles is meegenomen. Dat kan je écht écht écht wel naast je paarden doen in het weekend ;) Kun je toch je camera kopen.

Verder houd ik mijn mening maar voor me, want zit echt lichtelijk te stomen hier achter m'n laptop :o

Weggebokt

Het eerste waar ik me al aan kan ergeren is dat je niet gewoon Nederlandse woorden gebruikt :+

Tja enzo als andere zeggen, je bent gewoon verwend.
Wees blij met wat je al hebt :oo dat hebben de meeste mensen nog niet eens..

Maestroox3

Re: luxe-probleempje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 22:47

Ik kom uit belgie, niet uit nederland ;)

Celiien

Zodan je vader gierig noemen omdat hij geen minicooper voor je koopt?
Echt wauw... Dat je t lef hebt! Als ik jouw moeder was en zou dit lezen had je denk ik opeens geen paarden meer gehad

Enne btw... Als 17jarige mag je toch helemaal niet rijden zonder een volwassene naast je?

NozidiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:48

>;) >;) >;) >;) >;)

antje_vip

Wauw, in wat voor kringen begeef jij je? Wat een luilekkerland <3

HorsePhoto

Laura, ondanks dat je je paarden zelf hebt betaald (een paard op zich kost bijna niks), ben je toch redelijk verwend. Ik zeg het niet graag maar toch is het zo. Zeker nu ik het zo lees.
Wees blij dat je ouders voor je paarden willen betalen! Je paarden hebben een luxe leven! En je hebt nog eens 3 paarden waarmee je kan rijden. Is dat niet voldoende? Je hebt super veel geluk met je ouders, dat ze je alles willen geven. Velen kunnen maar dromen van 1(!) paard.

Probeer dat eerst eens in te zien. Je hebt een groot hart voor je paarden. Je wordt er toch gelukkig van? Dat is toch voldoende?

Ik begrijp je ouders wel dat ze je die dingen zoals de camera en auto niet zomaar willen geven. Uiteindelijk onderhouden ze al je paarden al.
Ga gewoon lekker sparen :) Geloof mij, het doet echt goed als je lang loopt te sparen/werken voor een duur iets en je het dan EINDELIJK zelf kan betalen met je zuur verdiende centjes. Dan pas besef je de waarde van geld. Niet door alles zomaar te krijgen.

En over de auto. Heb je enig idee hoeveel dat kost? Je mag echt van geluk spreken dat je met de oude auto van je papa zomaar mag rijden. En dan nog geen bezinekosten hoeven te betalen. Want dat kost echt ook veel geld.

Dus probeer een beetje in te zien dat je wel een beetje verwend bent. En geniet van de dingen die je krijgt.

Trouwens, je moeder werkt hard dus ze mag zoveel kopen als ze zelf wilt. Kan je later ook doen als je werkt ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:49

Heel erg laf dat je je openingspost nu verwijderd, omdat je reacties krijgt waar je het niet zo mee eens bent :n

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:50

Jeetje zeg dat zulke mensen bestaan :/ heb dit topic echt met walging gelezen.. Denk dat je blij mag zijn met jouw ouders! Ja of niet, omdat ze je zoveel verwend hebben dat ze je verpest hebben.. Maar verder.. Jeetje. Dit noem ik geen luxe probleempje maar totaal gestoord..

En ik weet niet hoor, ik werk me uit de naad om 3 paarden te onderhouden. En dan leggen m'n ouders nog geld bij ook.. 6 paarden kun je niet betalen en onderhouden van alleen kado- en vakantiegeld.. Je zal daar toch wel iets aan je ouders te danken hebben.

Maarja ik denk dat reageren op je topic ook doelloos is, ik kan alleen van harte hopen voor je dat je de loterij wint ergens ofzo zeer binnenkort, anders zul je er toch ooit achter komen als je uit huis gaat dat het echt leven je geen camera's in je schoot werpt en je hard moet werken als je iets wilt hebben..

Weggebokt

Maestroox3 schreef:
Ik kom uit belgie, niet uit nederland ;)

Maar je plaatst het wel op een Nederlands forum. Dan moet je ook Nederlands praten (vind ik)

Bon_ita

Je bent 17 en in het bezit van een rijbewijs. Hoeveel 17 jarige hebben dat geluk? De meeste moeten eerst nog sparen tot hun 25ste voordat ze ook maar kunnen denken aan een rijbewijs. Oh en je hebt zelfs al een auto... op je 17e.

Om over je paarden + weiland maar niet te spreken. En dat allemaal zonder werk. Wat als je paardjes ziek worden, moeten papa en mama daar ook voor opdraaien?

Meid je mag in je handjes knijpen dat je zulke ouders hebt. Ga bij jezelf eens heeeeeeel goed nadenken wat je net allemaal hebt gezegd, want ik denk dat je ouders heel teleurgesteld zouden zijn als ze dit zouden weten/lezen. Kijk hoeveel ze voor je over hebben!

ThePast03

Omdat de openingspost is verwijderd hier even een slotje voor overleg.

chevax

Re: luxe-probleempje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:31

Moderatoropmerking:
En het slotje voor overleg is een definitief slotje geworden.