Nederlanders asociaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: Nederlanders asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:10

Vorige zomer in Nederland was ik zwanger en ging ik naar schiphol met een enorme koffer van ruim 30 kilo.
Niemand die wilde helpen. :n

Toen ik een man vroeg om te helpen zei hij "ik heb haast".

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:16

Hm, dan ben ik denk ik gewoon een superlekker ding _O-

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:28

Had het laatst ook. Een oud mannetje met zo'n looprekje op Amsterdam Centraal. Hij was de trap helemaal opgekomen met dat looprekje en was bijna bovenaan. Schijnbaar vroeg hij wat aan de conducteur, want die stuurde hem zonder pardoes weer schreeuwend naar de overkant van dat spoor waardoor hij weer naar beneden van de trap moest. :oo In eerste instantie stond ik echt met m'n bek vol tanden dat zo'n oud mannetje met een looprekje gewoon weer naar beneden gestuurd werd waar hij daar weer een nieuwe trap moest beklimmen. Ik moet bekennen dat ik twijfelde om door te lopen omdat m'n trein er al stond, maar ik kon het niet.. Dat gaat echt tegen m'n principes in. Kwam er toen ook nog achter dat de man helemaal geen Nederlands sprak en de conducteur waarschijnlijk dus ook niet begrepen had. Waarschijnlijk dus ook de reden dat ie zo liep te blèren tegen dat opaatje. Echt schandalig.

Gister ook zoiets. Oudere meneer in de trein, duidelijk ergens last van want hij zag er niet goed uit. Niemand staat dan op. Vind dat zo erg. Ik ben opgestaan en vroeg: 'Meneer, wilt u soms zitten?' En er kwam gelijk een heel verhaal uit om zich te verantwoorden. Terwijl dat helemaal niet nodig zou moeten zijn. Heel sneu.

Aan de andere kant. Hulp wordt ook niet altijd gewaardeerd. Veel mensen zijn ondankbaar of beledigd 'omdat ze het zelf wel kunnen'. Het is ook gewoon heel lastig in te schatten zulk soort dingen.