Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

phormicola schreef:Ik zou het erg vervelend vinden als mijn man niet mijn beste vriend zou zijn. Ik bedoel dat echt in de vertrouwenssfeer, niet in de zin van geen sex hebben natuurlijkHij is degene die ik het meest vertrouw en dus is hij mijn beste vriend. Dat ik hem aantrekkelijk vind doet daar niets aan af.
Maar goed, misschien bedoeld je dat wel met 'partner'
), ondernemen veel samen, hebben gelijkwaardige interesses, het is hartstikke leuk.
Killed schreef:Hoe gaan jullie om met het gemis als je elkaar een weekje niet kan zien?
Daar heb ik het erg moeilijk mee maar ik besef dat dit een dooddoender kan zijn voor een relatie

en je moet ook goed voor je 'ik' zorgen zodat het 'wij' ook beter wordt. vuurneon schreef:Killed schreef:Hoe gaan jullie om met het gemis als je elkaar een weekje niet kan zien?
Daar heb ik het erg moeilijk mee maar ik besef dat dit een dooddoender kan zijn voor een relatie
Ik heb daar geen moeite mee, ik laat hem lekker zijn ding doen. Dus echt missen? Ja natuurlijk wel. Maar verder doe ik ook lekker mijn eigen ding en is die week zo om
Dus ik zal hem missen, maar heb er echt geen enkel probleem mee om die week super door te komen![]()
Dat is ook wel belangrijk; dat je zelf stevig in de schoenen staat en jezelf ook prima alleen kan vermaken. Dat je niet teveel laat afhangen van die relatie en je gaat vastklampen aan diegene.
Je bent een partner, maar ook een individu
Ik snap niet dat er mensen zijn die écht niet zonder elkaar kunnen op die manier... Anoeska schreef:McThirsk schreef:Ik ben vanaf mijn 17e nog nooit een weekje zonder mn vechtgenoot geweest..![]()
ben nu bijna 52
Oh wat vreselijk. Doe jij nooit iets voor jezelf? Lekker een weekendje weg met vriendinnen? Een weekje op cursus voor je werk?
Ben dol op vriendje, maar vind het ook heel leuk om zelf dingen te doen.
git schreef:Aanvullend op alles wat al gezegd is, neem de tijd om elkaar te leren kennen. Groei langzaam naar elkaar toe. Je ziet tegenwoordig zo vaak dat mensen gelijk vanaf de eerste minuut onafscheidelijk willen zijn. Een koppel bestaat altijd uit twee verschillende mensen, uit verschillende achtergronden. Neem de tijd om je relatie op te bouwen. Verder, alles wat je gratis bij je partner bij krijgt( schoon familie enz) krijg je er gratis bij, en een gekregen paard..........
Geef elkaar de ruimte. Ook om eigen dingen te doen. Zo ga ik regelmatig met scouting een weekend weg, en ben ik enkele jaren geleden zelfs tien dagen op kamp geweest. Zonder echtgenoot. Ik slaap daar tussen jonge mannen. Mijn man vertrouwd erop dat daar niets onbehoorlijks gebeurd, en daar kan hij ook op vertrouwen.
Vertrouwen mag je ook niet schaden.
Naar mijn mening draait een relatie dan ook op vertrouwen. Vertrouwen dat de afspraken die binnen je relatie gemaakt worden niet geschonden worden. Vertrouwen dat je partner het beste met je voorheeft, en jij het beste voorhebt met je partner.
En een maand later sliep hij eigenlijk praktisch elke nacht bij mij, omdat we toch vlakbij elkaar wonen en hij niet echt iets heeft wat hem aan zijn eigen huis bindt. (Ik wel, namelijk huisdiertjes.) En dat is vanaf het begin goed gegaan. Even wat onenigheid gehad over geldzaken (vond het niet zo leuk om ineens voor twee te moeten betalen terwijl hij degene is met een fulltime baan) maar dat is vrij snel opgelost.