acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:54

Het punt is, dat de mensen die het raakt over het algemeen de boodschap niet nodig hebben want die gebruiken al geen bont.

De mensen waar het voor bedoeld is, die worden niet warm of koud van zo'n filmpje dus de enige die overstuur raken zijn mensen die dit soort informatie niet nodig hebben.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:55

Remy schreef:
Het punt is, dat de mensen die het raakt over het algemeen de boodschap niet nodig hebben want die gebruiken al geen bont.

De mensen waar het voor bedoeld is, die worden niet warm of koud van zo'n filmpje dus de enige die overstuur raken zijn mensen die dit soort informatie niet nodig hebben.

Deels waar. Maar niet helemaal. Er is veel onwetendheid.

Caira

Ik ben er ook helemaal klaar mee en heb op Facebook ook gewoon geschreven dat iedereen die dat soort dingen deelt een enkeltje uit mijn vriendenlijst krijgt, en ja ik doe het echt, want ik hoef het niet te zien want vanachter mijn com kan ik er niets aan doen.

Gini

Ik heb het zelfs met gewoon woorden. Ik heb dit topic dus maar half gelezen, want zelfs met beschrijvingen van de filmpjes kan ik al een naar gevoel krijgen dat me bij blijft. Een foto is hel en filmpjes klik ik gewoon niet aan.

Ik vraag me altijd af waarom dit levend gedaan moet worden? Waarom worden de dieren niet eerst gedood voordat ze villen of plukken? Alhoewel, wil ik het antwoord wel weten. Soms ben ik inderdaad liever de naïeveling die de ogen sluit en lekker paardje gaat knuffelen. Er is gewoon zo veel vreselijk dierenleed, je kan het niet zo gek bedenken of het wordt wel ergens een dier aangedaan. Te veel om te bevatten eigenlijk, te veel om te verwerken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:58

VivaLaVida schreef:
Het gaat hier om "ik hoef het niet te ZIEN want ik geloof zo ook hoe erg het is....."

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, net als een geschreven waarschuwing voor dierenleed oid. Dat mensen bewust worden wat ze gebruiken en waar wat vandaan komt. Mag van mij ook wel op het stukje vlees uit de supermarkt of op de legbatterij of scharreleieren.

En ik zie het nu pas :wave: hoezo glazig :') En nog gefeliciteerd met je buikje. Raar idee nog steeds dat wel :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:58

Ik heb het ook gezien maar tis vreselijk, ik vind zelf dat jeje bewust moet zijn wat er in de wereld gebeurd maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat moet. Maar mensen zijn inderdaad beesten.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:03

Nee, ignorance is zeker geen bliss in dit geval. ( Of misschien wel, maar dan komt er nooit een einde aan dierenleed)
Maar ik ben dus ook zo'n gevoelig type die traantjes in der oogjes krijgt bij iedere aangrijpende foto of video. Ik zit dan ook echt nog een tijd met een knoop in mijn maag.
Wakker schudden is zeker nodig, maar ik zou het ook fijn vinden als het af en toe wat minder kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:09

karuna schreef:
VivaLaVida schreef:
Het gaat hier om "ik hoef het niet te ZIEN want ik geloof zo ook hoe erg het is....."

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, net als een geschreven waarschuwing voor dierenleed oid. Dat mensen bewust worden wat ze gebruiken en waar wat vandaan komt. Mag van mij ook wel op het stukje vlees uit de supermarkt of op de legbatterij of scharreleieren.

En ik zie het nu pas :wave: hoezo glazig :') En nog gefeliciteerd met je buikje. Raar idee nog steeds dat wel :+

Hoi :wave:
Hoezo raar :P Ik ben ook ouder geworden anders zou het idd wel raar zijn :')

Inderdaad mag het van mij ook wel op vlees of eieren

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:11

Gadsamme denk je effe op bokt.nl de narigheid betrefdt dierenleed te ontwijken, krijg je nog de details door je strot gedouwd. Maar goed ik vindt het wel goed dat het onder de media wordt gebracht, alle Respect wat de mensen van PETA moeten doorstaan.

Het is inderdaad wel erg overheersend op Facebook, maar das meestal een week of 2 dan wordt t al weer minders. Denk maar aan de Geplette Pony tijd daar zie nu niets meer van op je scherm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:12

ik draag geen bont en ik kijk er ook niet naar, maar misschien wel goed dat mensen die wel bont dragen het zien, en vervolgens niet zo gauw nog een keer bont zullen kopen... het is verschrikkelijk maar kennelijk is dit de enige manier!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:13

Ik werd echt naar van dat filmpje en zou het liever niet zien. Maar ik denk dat dit konijn zich nog héél wat naarder voelt dan wij.
Als er ook maar één persoon is die zich hierdoor realiseert hoe gruwelijk mensen met dieren omgaan voor ons plezier, vind ik zo'n filmpje al de moeite waard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:14

Ik vind het juist top. Confronteer mensen er maar lekker mee. In de hoop dat er sommigen zullen zijn die daar niet meer aan mee willen doen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:19

Arjan1983 schreef:
Gadsamme denk je effe op bokt.nl de narigheid betrefdt dierenleed te ontwijken, krijg je nog de details door je strot gedouwd. Maar goed ik vindt het wel goed dat het onder de media wordt gebracht, alle Respect wat de mensen van PETA moeten doorstaan.

Het is inderdaad wel erg overheersend op Facebook, maar das meestal een week of 2 dan wordt t al weer minders. Denk maar aan de Geplette Pony tijd daar zie nu niets meer van op je scherm.

Wat moeten de mensen van PETA doorstaan dan precies?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:20

Ik kwam t ook echt vaak op facebook tegen, meerdere van dat soort dingen waarbij ze dan mensen aansporen om die acties te stoppen, met dan zo'n gruwelijke foto erbij. Ik vind het vreselijk dat het gebeurt en weet ook dat het gebeurt, maar jemig, dat hoeft niet zo op facebook gezet te worden met plaatje of filmpje erbij die we niet kunnen ontwijken. K word er bijna misselijk van. Kijk dat ze met alleen een tekst aanmoedigen om er iets aan te doen, dan prima, maar filmpjes en foto's zijn zo doordringend.....

_Gummybear

Re: acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:23

Ik heb hetzelfde ts dat ik er misselijk van wordt en alles wat daarbij hoort. ik heb nieteens alle berichten in het topic gelezen aangezien ik na het derde bericht over een puppy al bijna moest huilen (ik ben wel heel erg hoor :P )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:25

1234 schreef:
Ik kwam t ook echt vaak op facebook tegen, meerdere van dat soort dingen waarbij ze dan mensen aansporen om die acties te stoppen, met dan zo'n gruwelijke foto erbij. Ik vind het vreselijk dat het gebeurt, maar jemig, dat hoeft niet zo op facebook gezet te worden met plaatje of filmpje erbij die we niet kunnen ontwijken. K word er bijna misselijk van. Kijk dat ze met alleen een tekst aanmoedigen om er iets aan te doen, dan prima, maar filmpjes en foto's zijn zo doordringend.....

dat soort mensen zijn het nieuwe soort ''dierenvriend''....zitten de hele dag digitaal te brullen en petities te tekenen.
Ze kunnen zich beter nuttig maken door honden te gaan borstelen in het plaatselijke asiel.
Petities tekenen tegen het nuttigen van hondenvlees in China...begrijp mij niet verkeerd,ik vind het ook vreselijk.Maar denken ze dat de lijst met handtekeningen uit postzegel nederland daar iets aan gaat bijdragen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:25

Tekst doet veel minder met mensen dan foto's en video's. Dat is wel duidelijk. En het moet juist veel met iemand doen zodat diegene hopelijk stopt met het steunen van deze praktijken.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:28

Ik zit net op mijn facebook en dezelfde vragen komen in mijn hoofd voorbij. Zo kreeg ik ook de link naar het filmpje van het angora konijntje. Daarna een foto met dat Uggs ook niet zo onschuldig zijn en daarna nog eens dat Wall Markt aangeklaagd wordt voor dierenleed ivm biggetjes. Ik lees de artikelen wel, maar ik kijk nooit meer naar een filmpje. Ik heb vroeger eens gekeken naar een film van PETA ivm bont. Ik ben er weken niet goed van geweest.

Ik weet één ding, later ga ik net als andere mensen die ik ken, naar de boer om mijn eten! Mijn vriend heb ik alvast overtuigd en hij gaat hier ook mee akkoord. Voorlopig wonen we nog allebei thuis, maar zodra wij samenwonen is dit het plan.

Ik heb laatst wel een jas met dons aangeschaft alleen weet ik dus niet of dit echt is of niet? Werkelijk levend geplukt of niet? Was een jas van 99 euro, door korting heb ik hem gekocht :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:28

Ik denk dat ze beter kunnen doneren aan peta. Als je wat wil bereiken.
Ik durf dat al niet eens want zometeen krijg ik peta reclames via de mail of brievenbus..
Doneer liever aan de zwerfkatten opvang en dierenbescherming.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:31

SmartBH schreef:
Ik zit net op mijn facebook en dezelfde vragen komen in mijn hoofd voorbij. Zo kreeg ik ook de link naar het filmpje van het angora konijntje. Daarna een foto met dat Uggs ook niet zo onschuldig zijn en daarna nog eens dat Wall Markt aangeklaagd wordt voor dierenleed ivm biggetjes. Ik lees de artikelen wel, maar ik kijk nooit meer naar een filmpje. Ik heb vroeger eens gekeken naar een film van PETA ivm bont. Ik ben er weken niet goed van geweest.

Ik weet één ding, later ga ik net als andere mensen die ik ken, naar de boer om mijn eten! Mijn vriend heb ik alvast overtuigd en hij gaat hier ook mee akkoord. Voorlopig wonen we nog allebei thuis, maar zodra wij samenwonen is dit het plan.

Ik heb laatst wel een jas met dons aangeschaft alleen weet ik dus niet of dit echt is of niet? Werkelijk levend geplukt of niet? Was een jas van 99 euro, door korting heb ik hem gekocht :(

Meestal is het hoe goedkoper het product, hoe goedkoper het bedrijf dus heeft ingekocht en dus hoe meer de dieren hebben geleden.

Tja, voor mij geen dons meer. Arme dieren.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:33

Ja ik weet ook wel dat tekst minder doet dan foto's/video's, maar zelf ga ik toch niets tekenen en doen, dat heeft naar mijn idee geen enkel nut. Ik koop die dingen toch nooit, heb nog nooit iets met bont of dat soort dingen gekocht. Dus ik steun sowieso al de praktijken niet. Ik vind dat ze het niet openbaar op facebook massaal hoeven te delen.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:35

Geryon schreef:
SmartBH schreef:

Meestal is het hoe goedkoper het product, hoe goedkoper het bedrijf dus heeft ingekocht en dus hoe meer de dieren hebben geleden.

Tja, voor mij geen dons meer. Arme dieren.

Ik ga eens proberen te achterhalen of het dons is, ik vermoed van wel. Hoop eigenlijk van niet, heb er niet bij stil gestaan... Het was in de JBC

Anoniem

Re: acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:39

Ik heb een jas met dons erin en een donzen dekbed. Toen wist ik het nog niet.

Nu zou ik het echt nooit meer kopen........

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:40

Ik heb nu al weer spijt dat ik dit topic heb gelezen omdat iemand het nodig vond de inhoud van zo'n gruwelfilmpje te beschrijven in een post.

Serieus mensen, welk deel van de openingspost snappen jullie dan niet?

Ik waarschuw mensen die dat soort dingen sharen op fb en posten ze dat dan nog dan gooi ik ze er af.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:42

K heb niet alles gelezen sorry.. Maar ik snap je precies TS..
Dit heb ik ook.. En daarom kijk ik ook niet veel naar t nieuws, soms savonds omkom ik er niet aan. Maar kon wel janken elke x dat ik nieuws keek..
Uhm.. Dat heeft niks met hormonen te maken hoor.. (26) maar de realiteit is hard.
Ook kwam ik eerst veel dat hondje tegen die opgehangen werd door een stel klootzakken. Maanden blijft t me bij.. Vreselijk..
Maar toch kom ik dingen vaak tegen en ook laatst zelf opgezocht over de wasberen. Filmpjes gezien met afschuuwlijke beelden.. Levend gevild.. Maar dat houd mij wel weer tegen dat ik geen nep ugs koop.. Geen bont op mijn jas, en ook geen dons meer in mn jas of dekbed.. Want ook die eenden levend geplukt zien worden doet me goed nadenken over alles.
Ook laatst over ugs, mn zoontje heeft ze vorig jaar gehad, wel van emu. Scheeld niet zoheel veel geld maar toch iets.. Nu op zoek naar nieuwe Emu s, maar toen kwam ik tegen dat de schapen ook levend gevild werden.. Ze hadden een super plek , veel ruimte , alles wat een dier kan wensen, tot ze op die boot stapte, Zelf vond ik het er vriendelijk aan toe gaan , op de boot maanden lang zonder eten drinken.. Aangekomen werden ze 1 VOOr 1 levend gevild.. Jeetje wat was dat erg.... Ik dacht .. Echte ugs/ emu s zijn echt van schapenvacht.. Dat voel je en ruik je, maär nu ik dit wist is het einde ugs voor mij!!

Ik moet zeggen dat ik wel elke x iets harder word als ik t kijk, al zit ik jankend achter me ipad.. Toch is het goed dat ik het zie. Ook zo kunnrn we het over brengen naar ndere met onze meningen . Want lang niet iedereen weet hoe t er nou aan toe gaat.

Dat konijn zag ik ook vandaag.. De eerste schreeuw heb ik het uitgezet. Toch dacht ik later, ik ga nog eens kijken zonder geluid. Ik vond het natuurlijk vreselijk.. Wel dacht ik.. Die konijnen hebben het wel. Beter dan een ander dier , vrij grote kooi vond ik.. Voor zulke achterlijke bio-industrie dan. Vreselijk dat ze elk half jaar Weer worden geplukt. Maar misschien wel goed voor de jongeren Om toch erop te wijzen hoe het eraan toe gaat als zown (mooie )bontjas word gemaakt... Als ik mensen zie met een bontjas.. Zie ik een waneer die gevild word...

Soms ben ik in staat iets te zeggen .. Maar goed. Ik hou me mond maar..