Mavelle, ik vind dat ik niet overal ja en amen op hoef te zeggen als ik het ergens niet mee eens ben.
Als je je paard in de krul trekt, een bit door zijn mond heen zaagt.. Prima. Dat moet je zelf weten.
Maar we hebben het hier wel over mensen die de TS moet begeleiden hé.
Mensen met een speciale behoefte, even gequote van haar site;
Citaat:
Speciaal voor kinderen met ADHD, autisme, verstandelijke-,psychische
en/of licht lichamelijke beperking.
Dat vind ik nogal een grote berg hooi die je als niet geschoolde 'paardrijjuf' op je vork neemt.
TS schept hier een wel heel erg makkelijk beeld met 'mensen waar je niks aan merkt', maar als je drie keer nadenkt..
-Als je iemand met verstand van zaken wil inhuren kost dat je geld.
-Één op één begeleiding is dan al niet meer mogelijk want je moet toch je brood kunnen betalen.
-Er is dus sprake van een groep kinderen.
En laten we zeggen dat je een kind met ADHD, psychische problemen en een kind met ASS ertussen hebt zitten. Hoe wil je dat dan in vredesnaam gaan managen???????
Shadow0, ik snap je punt, maar ik kan me niet voorstellen dat je met één SPH'er alle mogelijke (te voorkomen!) risico's kunt vermijden. Wat me opvalt is dat TS zelf nauwelijks tot geen ervaring heeft met de beroepsgroep en dus waarschijnlijk geen reëel beeld heeft van wat het werk nou precies inhoudt. Met alle respect, stage is toch iets heel anders dan zelf het voortouw nemen. Ik vind het dan niet verantwoord dat ze dan die kids een middag kan entertainen. Als iedereen het had gekund, waarom dan eigenlijk nog al die opleidingen? Je kan me niet vertellen dat een 21 jarige adequate ervaring heeft om met al deze beperkingen om te kunnen gaan.
Laatst bijgewerkt door upendo op 25-11-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt