vegetarisch hoofdgerecht voor kerst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Re: vegetarisch hoofdgerecht voor kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:46

Maar die extra aanduidingen hebben alleen nut als anderen ook weten wat daarmee bedoeld wordt.
Voor veel vegetariërs/veganisten die onderling vergelijken wie er nu eigenlijk het allerbestst voor de wereld is heeft zoiets dus nut, maar voor het merendeel van de vleeseters (die nog altijd in de meerderheid zijn) zeggen die termen vrijwel niets.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:54

Het makkelijkste is idd gewoon te zeggen 'ik ben vegetarier en eet dus ook geen vis en kip"
dan weet ik zeker dat het goed gaat.
Waar ik zelf blij mee was is dat AH nu 2 leuke gerechten heeft
een wellington en taartje met pastinaak oid
http://www.ah.nl/appie/over/kerst/hoofd ... n&ns_fee=0

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:48

Ik gebruik die aanduidingen ook nooit tegen anderen ;) Maar er was verwarring over wat nou wat is, dus ik dacht, laat ik het even opschrijven.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:16

Gebakken camembert met een korstje van broodkruim en cranberry of andere bessen-dip.. Heerlijk hoor!
Of misschien lekkere zelfgemaakte (pittige) falafel? Bladerdeeg-hapje met broccoli en kaas.
Of misschien een vegetarische loempia zelf maken?

Ik heb laatst heerlijke zelfgemaakte groentebitterballen gemaakt.. Daar wil ik je het recept ook nog wel van geven als je wil :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:18

Geen zin om alles te lezen, maar wat erg lekker is:

Courgettelasagne :)

Plakjes courgette goed droogdeppen een even grillen. Dan een plak courgette, wat kaas (bv geitenkaas of mozarella, maar die laatste maakt het geheel best nat), met bijvoorbeeld noten ofzo. Weer een plak courgette en dan weer kaas etc. en zo maak je een laag of drie.
Dan even in de oven, zodat de kaas kan smelten. Echt super lekker en makkelijk te maken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:50

Ik zie vele lekkere recepten voorbij komen.
Zelf ben ik sinds kort pescotarier in plaats van vegetariër. Vond het toen ik nog wel vegetarier was heel vervelend als pescotariers zich vegetariër noemde maar omdat ik nu zelf na een zeer lange tijd ineens vis eet maak ik zelf ook nog wel eens de fout.
Ben mezelf nu aan het aanleren om me een "nep-vegetariër" te noemen, zo is het voor iedereen duidelijk dat echte vegetariërs geen vis eten en het klinkt een stuk minder moeilijk dan pescotarier.