Over twintig jaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:50

Dat is het enige voordeel ja, die kortingen vanwege leeftijd... en mooi niet dat ik het dan corrigeer hoor :D

1 keer aan de kassa in het buitenland een leuke discussie gehad over mn leeftijd, ik kon volgens haar nooit geen 21 zijn. Paspoort laten zien en omdat ze het nog steeds onmogelijk vond en ergens wel grappig rekende ze mij een kindertarief, zij blij, en ik blij :j

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:52

Hier ook, altijd te jong geschat. Meisje noemen ze me dan haha.
Mijn buurvrouw keek me altijd heel medelijdend aan en zei ook wel eens, oh meisje kook je dan iedere dag voor jezelf? (was ik 27) ahum.

Maar er is licht in de tunnel, nl. nu ik mij wat volwassener gedraag krijg ik de vraag of ik kinderen heb, of dat ik naar school moet om de kinderen te halen en ga zo maar door. Ik vind het een enorm compliment :')
En soms is het ook wel heel handig, krijg veel voor elkaar door een meisje te zijn. Maar als ze vragen, oh woon je hier om te studeren, dan vind ik dat niet zo geweldig omdat dat al 10 jaar geleden was.

Maar ik moet toegeven dat ik het soms ook lastig vind om te schatten bij andere mensen, maar nu ik richting 30 ga krijg je wel bepaalde kleine rimpeltjes waaraan je ziet dat het niet meer begin 20 is.
Leve de rimpels!! *\o/*

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:56

Anoli schreef:
Dat is het enige voordeel ja, die kortingen vanwege leeftijd... en mooi niet dat ik het dan corrigeer hoor :D

1 keer aan de kassa in het buitenland een leuke discussie gehad over mn leeftijd, ik kon volgens haar nooit geen 21 zijn. Paspoort laten zien en omdat ze het nog steeds onmogelijk vond en ergens wel grappig rekende ze mij een kindertarief, zij blij, en ik blij :j

Nee hoor ik ook niet, in dit geval scheelde het nog 50% ook haha.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:44

Ik ging een abonnement afsluiten op de sportschool :j
Eerst een rondleiding natuurlijk.
Dus die mevrouw vroeg aan me welk abonnement ik wilde.
Waarop ik antwoordde dat ik het abonnement met groepslessen wilde.
Waarop zei weer antwoordde: "Maar de groepslessen zijn vanaf 16 jaar"

Ik word over een week 21 :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:45

Dennis schreef:
Ik heb laatst mijn eerste drankje kunnen kopen zonder m'n rijbewijs te laten zien *\o/* .

Ik word over 2 weken 29, en ben 3 turven hoog (lees: 160 en tenger gebouwd).
Ik stoor me er niet aan :) .
Ben blij met wat ik doe en wie ik ben. Mensen die mij kennen weten dat ik wel voor 'vol' aangezien kan worden ipv een lief klein meisje wat ze denken dat ik ben.

Maar jij bent toch ook een lief klein meisje :+

Tooske

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:47

Ik ben 28 2 jaar geleden schatte mensen me zelfs nog 16 ach ja...

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:51

Ook hier nog een die jonger wordt geschat.

Ik ben 19 maar mensen schatten me 16/17. Toen ik nog 16 was schatten ze me zelfs wel 13!

Ik ben maar ook 1.62m en heb geen rondingen :+

Maarja ik zie mezelf wel verder over 20 jaar, ik hoef in ieder geval geen botox te gebruiken :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:56

Hier iemand van 18 die meestal 12/13 wordt geschat := Ik mag dan wel niet groot zijn (1.58m).. Maar ik zie er volgens mij niet uit als een 12-jarige? :')
Zo heerlijk als ze dan om je ID vragen en je aan komt zetten met je rijbewijs :D

Alleen in het buitenland word ik ouder geschat _O-

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:03

Heel herkenbaar. Ik ben 23, maar ik moet echt altijd mijn ID laten zien. Ik ging laatst met een paar vrienden uit, en ik moest als enige mijn ID laten zien -O-

Ghostattack schreef:
Alleen in het buitenland word ik ouder geschat _O-

Ook heel herkenbaar. In het buitenland heb ik nog nooit mijn ID erbij moeten pakken. Blijkbaar zie ik er in een zomerjurkje zonder make-up dan wel oud genoeg uit om een cocktail te bestellen :D

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:05

Bij mij is het dus anders om, ik ben 14 en word meestal 17/18 geschat. Oke ik ben lang (1.80) en vors maar zo erg is het nou ook weer niet,

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:06

Overigens ben ik 1.80m en ook niet echt heel tenger gebouwd ofzo, dus waarom ze mij nou onder de 16 schatte is mij niet helemaal duidelijk :=

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:10

Warboel schreef:
Overigens ben ik 1.80m en ook niet echt heel tenger gebouwd ofzo, dus waarom ze mij nou onder de 16 schatte is mij niet helemaal duidelijk :=

haha

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:20

Ik ben 26 en moest laatst nog mijn ID laten zien toen ik een fles wijn wilde kopen..
Zie het als een compliment zei die vrouw nog, waarop mijn reactie was dat 15 jaar geen compliment was als je 26 bent..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:10

Oh daar heb ik ook altijd last van, ben 25 en word ook gewoon nog 15/16 geschat. Zelfs als k met mn 2 kids sigaretten wil halen word ik nog om id gevraagd. Heel frustrerend. Maar als k uitga word k er niet om gevraagd. Dan heb k hoge hakken aan, make up op enzo en dan lijk k wel weer meestal wat ouder. :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:38

Wat leuk geschreven TS, en zo herkenbaar!
Ook het stukje over uitgaan :')

Hier vandaag weer een treffend moment meegemaakt in de AH tijdens het kopen van een flesje wijn:
'Mag ik je ID zien?'
- stilte... haar hoofd loopt licht rood aan
'Oh. 1985.....Mag ik vragen hoe je dat doet, welke dagcreme je gebruikt?'

_O- _O- _O-

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:41

Haha heel herkenbaar dit.. ik ben inmiddels 21, maar word nog regelmatig een jaar of 16/17 geschat (m.n. bij de paarden inderdaad).

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:49

Ik had het met m'n huidige vriend :')
Toen ik hem leerde kennen met stappen, vond het al een gewaagde poging om een move te maken omdat ik een jaar of 25 net wel/net niet vond kunnen bij een 18 jarige zoals ik..
Trekt meneer z'n rijbewijs uit de portemonnaie.... bouwjaar '81 (31 dus _O- )
Moesten er allebei heel hard om lachen haha. Inmiddels alweer ruim een jaar dolgelukkig met m'n vent.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:56

Soms wordt ik veel ouder geschat en soms veel jonger... vaak denken mensen dat ik ouder ben en al fulltime werk, of geloven ze niet dat ik 19 ben. En laatst vroeg een trainer van atletiek of ik niet liever bij de jeugd wilde trainen, dat soort dingen maak ik ook vaak mee. Heel verwarrend is dit :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 02:11

Ik werd op mijn 20ste ook nog naar mijn id gevraagd 1 x tot 3 keer door dezelfde beveiliger (frustrerende was de gene die ik mee had op sleep was 3 dagen voor haar 16e en die werd niet gevraagd).
Mijn antwoord was vaak simpel wat wil je paspoort of rijbewijs ....

Ik ben ook al eens aangehouden bij de deur...

Gelukkig ben ik niet zo'n feest beest meer ;)
Wel schrikken mensen van mijn werk wel eens als ze mijn leeftijd horen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 02:22

Tja, de medewerkers achter de kassa doen ook maar gewoon hun werk (en krijgen op hun kop/verliezen hun baan als ze een keer een verkeerde inschatting maken).
Wat is nou erger, een lichte deuk in je ego, of een medewerker die haar baan verliest.
(door dit te accepteren, toon je juist dat je volwassen bent :P )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 02:22

Ik zou zeggen, geniet er maar van zolang het nog kan. Ken er echt veel die hetzelfde hadden, helemaal trots, totdat ze over de 25 kwamen. Dag jong uiterlijk... dan zie je er gewoon uit als je leeftijd. Degene die 35 of ouder zijn, zoals ikzelf, en nog steeds 10 jaar jonger geschat worden, zoals ikzelf natuurlijk (;-)) , dat zijn er echt maar heel weinig. Sorry voor het slechte nieuws voor een aantal van jullie :-D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 03:03

Ik had het laatst nog toen ik sigaretten ging halen. DAt meisje was al mega chagrijnig en onbeleefd, en ze vroeg mijn id. Of nou ja, vroeg... Ze zei alleen 'ID'... Ik zei dat 25 was, maar hem best wilde laten zien. Ik gaf haar dus mijn rijbewijs zegt ze: ja, goed geprobeerd, maar je bent van september 1988, dus je bent pas 15. Dacht je dat ik niet kon rekenen?
De mensen achter mij begonnen te gniffelen.
Dus ik zeg: ten eerste is dit een auto rijbewijs, dus ben ik minimaal 18. Ten tweede... 2013 min 1988 is 25. Dus nee, ik denk niet alleen dat je niet kan rekenen, ik weet het nu zeker...
Dat gezicht van dat kind! Normaal ben ik heel beleefd, maar zij deed al zo raar, dat ik het niet kon laten haar even op haar nummer te zetten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 03:10

hahaha, geweldig, dit had ik kunnen schrijven! Tot aan het stukje dat mensen altijd naast mij komen zitten in de trein an toe :')

Ondertussen 23. Op mijn 21 werd ik op mijn stage (stagiaire Engels) aangezien voor een nieuwe leerling door de docent... in een brugklas... 12 jaar dus. Jaar er op 22, weer voor een brugklasser aangezien. Dit jaar, weer stage.... en *tromgeroffel* ik ben dit jaar 2 jaar vooruit geschoten, tot nog toe niet voor een brugklasser aangezien, wel voor een derdejaars 14/15 jaar... is het erg dat ik daar bijna blij om ben? :')

Vandaag, kocht ik bier in de supermarkt (niet eens voor mezelf) en was echt dolblij dat ze niet naar m'n id had gevraagd, had dat namelijk wel verwacht :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 05:55

Mij lijkt het toch wel fijn dat mensen je jonger schatten :) alleen dat extreme dan weer niet, als je 22 bent en voor brugklasser wordt aangezien :p

Ik heb in mijn hele leven nog nooit mijn id laten zien. Toen ik 13 jaar was mocht ik met mijn broer van toen 17 jaar uit. Ik werd toen 18 geschat.
Nu ben ik 21 en op mijn werk denken klanten vaak dat ik 26 ben. Ook niet altijd leuk!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:34

Ging laatst met m'n schoonzus van 30 winkelen, werd haar gevraagd of ze ook schoolvakantie had :')