[ENQ] Jouw mening over psychopaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: [ENQ] Jouw mening over psychopaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:26

Kijk. Ook mooi opgelost :D

Je hebt iig wel een goed onderzoek zo, met zoveel resultaten hihi

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 13:30

Haha ja dat zeker! :D Zei ik ook al tegen mijn moeder; het is in ieder geval wel wetenschappelijk.

Het uitzoeken en categoriseren van alle antwoorden zal echter een crime zijn, ik denk dat ik maar iemand in moet huren. :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:58

Heel interessant!

Ik ben inderdaad ook even gaan googelen of mijn eigen definitie overeenkomt met de werkelijke definitie van psychopaat.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 17:45

En? Wat is de conclusie? :D Komt het wel of niet overeen?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:32

Nou toch wel redelijk :j

Goede vriendin van mij is psycholoog dus gerelateerde onderwerpen komen wel vaker voorbij.
Spoiler:
Heb er ook wel films over gezien en boeken gelezen maar ik vergeet de titels altijd :+
Vind het wel een interessant onderwerp. Vooral het; geen empathie kunnen tonen omdat je het niet 'voelt'.
Iedereen doet, tot op zekere hoogte, wel eens iets voor het eigen gewin maar een psychopaat is er meester in...
Dat gaat toch aan je vreten?

Edit: oh hanibal lecter!

Spoiler: niet lezen voor invullen! :D
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 24-11-13 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:52

wat is er met Hannibal Lecter? :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:01

Deijs schreef:
wat is er met Hannibal Lecter? :)

Er komt opeens weer een titel bovendrijven van een film die ik gezien heb over dit onderwerp.
The silence of the lambs

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:04

Ik weet niet of het handig is dit zo expliciet te bespreken hier. Ts wil graag dat mensen zonder voorkennis de enquête invullen. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:13

Ik heb hem ook ingevuld.
[Grappig,bij mij komt ook Hannibal voor].

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:16

Ir111 schreef:
Ik weet niet of het handig is dit zo expliciet te bespreken hier. Ts wil graag dat mensen zonder voorkennis de enquête invullen. :)

Je hebt gelijk. Heb er een spoiler van gemaakt.

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:39

Heel erg interessant, ik ben ook erg benieuwd.
TS, voor welk vak doe je je profielwerkstuk?

Succes ermee!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 20:53

Die hiervoor genoemde naam is een van mijn drijfveren geweest voor het kiezen van dit onderwerp! In mijn geval kwam het echter door de TV-serie, de film moet ik helaas nog zien.

Ik doe dit profielwerkstuk voor het vak Maatschappijwetenschappen. :)

Edit: Ik geloof dat ik iemand aan mag gaan nemen om met mij alle antwoorden te categoriseren, zit inmiddels op bijna 400 ingevulde enquêtes! :oo Grote kans dat ik de enquête morgen of overmorgen zal moeten sluiten omdat ik dan niet meer antwoorden binnen kan krijgen. Eventueel kan ik dan natuurlijk een PDF uploaden of iets dergelijks, zodat mensen eventueel antwoorden kunnen mailen, mochten ze het nog graag invullen. Maar jeetje, bijna 400! :wow:

Aangezien ik een documentaire maak, ben ik eventueel ook nog op zoek naar mensen die voor de camera zouden willen verschijnen, aangezien de mensen op straat niet zo graag dat zomaar doen. Mocht je in A'dam of omstreken wonen en je hebt kennis van het onderwerp, of je wil graag je antwoorden nog een keer voor de camera geven, dan kan je een PB sturen of hier een berichtje achterlaten. Ik verwacht daar niet echt heel veel respons op te hebben, maar nooit geschoten is altijd mis! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:16

Ik woon in de buurt en kan misschien nog wel iemand regelen die echt veel van het onderwerp afweet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:42

Leuk onderwerp, succes ermee :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 16:34

De 35 euro is inmiddels betaald en alle antwoorden zijn binnen. Je kan nu nog eventueel je antwoorden opgeven, maar vanavond sluit de enquête zich en ga ik verder met de verwerking!

Ik zal even een vraag naar de mod sturen of ik in dit topic jullie op de hoogte mag houden, of dat het dan een huiskamertopic o.i.d moet worden.

Ik kan niet wachten om alle antwoorden te lezen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:48

Oeh, was net op tijd dus.

Leuk onderwerp!
Ben ook heel benieuwd naar de uitkomsten :j

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 23:20

De enquête is inmiddels gesloten, iedereen bedankt voor jullie medewerking!

Ik wilde op een aantal opmerkingen nog even reageren voordat ik het weekend in ga, want morgen en zondag zal ik niet kunnen reageren.

Psychopaten zijn mensen, geen objecten die je kan verwijderen, zoals de enquête lijkt te suggereren.
Ik zal nooit, en dan ook nooit zeggen dat het objecten zijn die je moet verwijderen, integendeel zelfs. Een aantal andere mensen hebben ook hun uitingen gehad over de vraag over de gevolgen van het verwijderen van psychopaten uit de samenleving. Sommigen hebben erbij gezet dat ze het een onzinvraag vonden, omdat het toch niet kon.
Ik sprak echter juist hypothetisch, dat het niet kan snap ik ook en dat is ook niet wenselijk. Met deze vraag wilde ik doorlichten of mensen juist in een spectrum van psychopathie dachten, bijvoorbeeld of ze aangaven dat er dan ook andere gevolgen zijn voor de samenleving naast het feit dat je wat minder moorden krijgt. Het weg wensen, of het tot een object maken van mensen.

Je geeft niet aan dat psychopathie een spectrum is, dus niet zwart-wit.
Klopt. Dat heb ik bewust gedaan, zodat de mensen die hier wel van op de hoogte waren mij daar voor op de vingers zouden tikken. Daarbij, als ik te veel hint naar een spectrum kunnen mensen dat beredeneren, terwijl ik de mening van iemand gedurende enquête zo min mogelijk wil beïnvloeden.

U en u en je.
Ik ben erop gewezen dat ik je en u door elkaar heen gebruikte, jammer! Ik dacht nog dat ik er zo goed op had gelet. :') En dat U voor een God is en u voor een persoon, dat was mij even ontgaan. Bedankt voor het mij attent maken daarop!

Er stond geen definitie van psychopathie bij.
Klopt, ook dit was bewust. Het gaat namelijk om het referentiekader wat je nu hebt, en niet aan de hand van wat ik zeg of wat je net even opgezocht hebt op Google. (nu krijg je van mij geen billenkoek als je toch wat opgezocht hebt, maar het was niet de bedoeling ;) )

Daarbij is het mij opgevallen dat veel mensen psychopathie en bijvoorbeeld psychoses of psychische stoornissen door elkaar haalden. Hoe raar het ook klinkt, dit zijn interessante antwoorden voor mij om te verwerken. :) Van veel van jullie hoorde ik ook dat jullie het interessant vonden en er naderhand meer over zijn gaan opzoeken, dat doet mij erg goed! Zo helpen we de fabeltjes en stereotypes toch weer een beetje van de wereld.

Ook nog een opmerking, met die hierboven genoemde voorbeelden wil ik niemand een hak zetten. Ik weet van geen van jullie wie jullie zijn, het is niet voor niets anoniem. :)

Iedereen, bedankt voor de medewerking! Ik hou jullie op de hoogte! :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:03

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten van je onderzoek.
Ben je inmiddels al een beetje door alle antwoorden heen? :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 14:05

Ik zit nu middenin een toetsweek, dus daar ligt mijn focus nu even op, maar heb nog lang niet alle antwoorden verwerkt! Echt een rotklus :') Na volgende week ga ik daar weer keihard mee aan de slag. Heb inmiddels wel de meeste antwoorden een beetje globaal gelezen, en er zitten zeer interessante dingen tussen! :j

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:35

Leuk om te lezen dat je wat aan de antwoorden hebt, ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:56

Ik ben echt enorm benieuwd naar het eindresultaat! Ik vond het in elk geval ontzettend leuk om samen met jou een hoorcollege te volgen :D Heb je M. nog gemaild?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 13:59

Lente schreef:
Ik ben echt enorm benieuwd naar het eindresultaat! Ik vond het in elk geval ontzettend leuk om samen met jou een hoorcollege te volgen :D Heb je M. nog gemaild?

Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad! :D
Ik heb hem nog gemaild, maar hij heeft nog niet gereageerd. Later deze week ga ik het nog een keer proberen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:01

Ah tof! :D

Denk dat hij ook druk is geweest met de voorbereidingen voor de tentamenweek :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 14:25

Lente schreef:
Ah tof! :D

Denk dat hij ook druk is geweest met de voorbereidingen voor de tentamenweek :)

Was ook mijn gedachtegang. :) Daarom wacht ik het nog even af! Zit momenteel zelf ook in een toetsweek namelijk.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 23:31

Inmiddels is de documentaire af en staat deze ook verborgen op YouTube. Ieder met de link kan het zien. Bij deze zal ik de link plaatsen, zodat iedereen die mee heeft gewerkt aan de documentaire deze ook kan bekijken! (en natuurlijk iedereen die geïnteresseerd is!)

Ík ben in ieder geval heel trots over het resultaat en tot noch toe zijn de reacties zeer positief. Ik ben benieuwd wat jullie vinden maar ik ben in elk geval erg tevreden. :j

Diegenen die de bloopers willen zien kunnen mij even een privéberichtje sturen, dan zal ik die ook doorsturen. Die plaats ik hier liever alleen niet omdat dat enkel ikzelf in beeld is, en ik ben al genoeg aanwezig in de documentaire zónder dat ik rare dingen zeg. :+

Link: http://www.youtube.com/watch?v=QJ0T1Uj2QAE