Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:21

naar de tussen persoon stappen en zeggen van rij je ff mee naar die genen die de peesbeschermers nog heb
kunnen hun het zelf oplossen al doen ze samen samsam tussen persoon fout gemaakt en die genen van de peesbeschermers

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:22

Nou ja, voor 15 euro kan je een hoop leuke dingen doen!
Snap best dat je dat terug wilt. En buiten dat is het gewoon niet netjes gegaan, evenals de communicatie. Mag je op zijn minst toch wel wat terug verwachten.

XxLMMxX

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:25

Ik zou het laten zitten, denk dat je het niet meer terugkrijgt,.
Ik snap wel dat je dit oneerlijk vind.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:26

lovelance schreef:
Ik leg het dan nog maar even een keer uit.

Ik zeur niet na 4 jaar nog eens, ik zeur al 4 jaar lang.

Kun je nagaan hoe serieus ze je nemen :7 laat het rusten en leer ervan.....

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:27

Laat het een les zijn... Volgende keer eerst geld vragen.
Naar het geld kan je fluiten, dus beschouw het als een fout en maak er voor jezelf een leermomentje van. :)

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:39

Wat is iedereen weer lekker aan het afzeiken..
Niemand die dit ongelooflijk onbeschoft vindt van die D?
Ik zou het ook uit principe bijna niet laten zitten, dan maar die beschermers terug. Bekijk het eens heel gauw. TS staat gewoon in haar gelijk en in haar recht. Dat jullie het er gewoon bij laten zitten, zegt meer over jullie dan TS. Ik geef haar groot gelijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:45

Anthea schreef:
Serieus, 4 jaar geleden, 15 euro?

Echt..?

Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.

Van ruilen komt huilen, of je er nu iets anders of geld voor terug krijgt (of niet ;)), zulke ruils doe je direct, jij geeft je peeskappen en zij haar geld direct, had ze het geld niet gegeven kreeg ze de kappen niet, klaar. Zo handel je, als jij vertrouwd op de eerlijkheid van anderen (zowel je vriendin als D) is jammer dan, daar leer je van.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:48

TS heeft wel gelijk, maar gelijk krijgen na 4 jaar is het probleem.
Ze had na een maand hooguit 2 achter haar geld moeten aangaan.
Ze wist dat L heel gemakkelijk was dus dat L haar nooit zou helpen en het is ook maar de vraag of L wel duidelijk heeft gemaakt dat het geen lenen was maar kopen.

Conclusie: D is een trut, L een waardeloze vriendin en TS is laks geweest.

Haar eigen laksheid heeft haar nu op dit punt gebracht dus ze kan wel boos zijn op D (maar die heeft gewoon gebruik gemaakt van haar laksheid) , boos zijn op L (maar ze kent die persoon dus ze wist wat er kon gebeuren en TS was duidelijk te goed van vertrouwen) maar eigenlijk moet ze gewoon boos zijn op zichzelf omdat ze zelf niet beter achter haar geld is aangegaan.

xslvna lekkere ben jij, wat een instelling :r

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:48

xSlvna schreef:
Anthea schreef:

Echt..?

Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.

Van ruilen komt huilen, of je er nu iets anders of geld voor terug krijgt (of niet ;)), zulke ruils doe je direct, jij geeft je peeskappen en zij haar geld direct, had ze het geld niet gegeven kreeg ze de kappen niet, klaar. Zo handel je, als jij vertrouwd op de eerlijkheid van anderen (zowel je vriendin als D) is jammer dan, daar leer je van.

Laat me raden, jouw naam begint met een D? Bah wat asociaal! Ik snap TS heel goed, ik zou in staat zijn om te zeggen dat ik ze wel even kwam halen...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:50

Fout geraden ;)

Edit: Waarom foute instelling? Als andere mensen hun spullen vergeten hebben ze pech, D geeft toch aan dat ze de spullen terug wilt geven maar vriendin bemoeit zich er niet mee? Vind hoe ze gaat doen inderdaad not done, maar dat ze ze 4 jaar gebruikt heeft en niet betaald (als vriendin daadwerkelijk had gezegd dat ze gratis waren) begrijp ik best.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:53

XSlvna: als je iets leent, vraag je toch aan degene die het je uitleent een keer of ze het weer terug willen hebben. Lenen is niet alleen maar nemen toch?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:58

xSlvna schreef:
Anthea schreef:

Echt..?

Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) [b]waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.

Dus jij vergeet je spullen, iemand leent zijn spullen aan jou uit en jij houdt ze vervolgens zelf omdat jij vind dat de eigenaar maar moet vragen of hij zijn spullen terug kan krijgen? Lijkt mij de omgekeerde wereld. Als jij iets leent/gebruikt van een ander en vervolgens niet meer nodig hebt breng jij het terug, ongeacht of de eigenaar het gevraagd heeft.
Zou mooi zijn als ik jou mijn paard uitleen en jij dat niet teruggeeft omdat ik dat niet gevraagd heb. Raar!!!

TS: Ik zelf zou er niks meer mee doen, het zou mij teveel energie en tijd kosten voor een paar pees beschermers. Ik snap dat het een principe kwestie is maar is het je echt waard?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:02

Als ik iets van iemand leen geef ik het toch echt uit mezelf terug... Andersom idem dito, als iemand iets van mij leent verwacht ik dat die persoon het ook uit zichzelf teruggeeft. Beetje omgekeerde wereld inderdaad...

Afijn, TS, ik snap je gevoel heel goed. Het is ook een zwaar kansloze houding van D. maar eerlijk gezegd denk ik ook dat het je niets meer gaat opleveren behalve een hoop stress. Vijftien euro is geen schokkend bedrag, eerlijk gezegd zou ik ook mijn verlies nemen, hoe hatelijk het ook is. Het zegt meer over die persoon dan over jou.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:03

NAIWHL schreef:
XSlvna: als je iets leent, vraag je toch aan degene die het je uitleent een keer of ze het weer terug willen hebben. Lenen is niet alleen maar nemen toch?

En hoe vaak wordt er dan gezegd 'oh joh, dat komt wel een keer!' en pas met een opruiming in huis kom je het weer tegen, waarna je diegene er weer aan herinnert en die nogmaals zegt: 'ja, help me er binnenkort nog even aan herinneren'.
Ik heb dingen van anderen en anderen hebben dingen van mij. Soms weet ik niet eens wat ik aan wie heb uitgeleend, nou boeiend... dan was het vast niet belangrijk genoeg.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:04

Dat is heel erg vervelend maar ik zou me niet druk maken en vooral de moeite niet meer doen voor die 15 euro. Zie het inderdaad als een les. Niets meegeven voor je het geld gekregen heb al is het een hele goede vriendin. En als ze het niet hebben sparen ze eerst maar tot ze het geld hebben en nemen ze daarna mee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:08

xSlvna schreef:
Anthea schreef:

Echt..?

Mensen zoals jij zijn dus de reden dat ik helemaal niets meer uitleen, behalve aan mijn vriend. Hoe vaak ik wel niet spullen kwijt ben geraakt, smerig of kapot terug heb gekregen, dat is echt niet leuk meer.

Voor een vriend van me heb ik laatst de film "Paus Johanna" gedownload, zijn moeder wilde die graag zien. Helemaal prima, op n USB stickie, klaar. Komt hij een week later 'Ja, ze vond de film geweldig, dus nu neem ik het boek mee'. Ehrm... Nee?
Had ooit aan een vriendinnetje van de middelbare school wat boeken uitgeleend. Spontaan zag ik haar daarna bijna nooit meer. Toen ik haar een jaar later erop aansprak zei ze alleen maar "nee, ik heb geen boeken van jou." sta je dan met je goede gedrag. Sindsdien leen ik geen boeken meer uit.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 21-11-13 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:09

Quellian schreef:
NAIWHL schreef:

En hoe vaak wordt er dan gezegd 'oh joh, dat komt wel een keer!' en pas met een opruiming in huis kom je het weer tegen, waarna je diegene er weer aan herinnert en die nogmaals zegt: 'ja, help me er binnenkort nog even aan herinneren'.
Ik heb dingen van anderen en anderen hebben dingen van mij. Soms weet ik niet eens wat ik aan wie heb uitgeleend, nou boeiend... dan was het vast niet belangrijk genoeg.

Wat jij noemt is een tussenweg. xSlvna zegt dat als er niet om gevraagd wordt ze het niet terug geeft. Daarmee lees ik dat ze het zelf ook niet aanbiedt om terug te geven.

Als het gaat zoals jij zegt, dan is het inderdaad niet belangrijk genoeg om terug te krijgen.

En ik zal wel te principieel zijn. Ik geef alles wat ik geleend heb namelijk gewoon terug.

Daarbij (in zijn algemeenheid) je verwacht van mensen dat die hetzelfde handelen als jij doet.

Als ik iemand ben die niet wil vragen om het gene wat ik uitgeleend heb omdat ik zelf alles netjes terug breng er er vanuit ga dat de ander dat ook doet, dan zou ik het van iemand die vindt dat ik er maar naar moet vragen nooit terug krijgen... Krijg je onbedoeld rare verhoudingen van...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:15

xSlvna schreef:
Anthea schreef:

Echt..?

Wat een instelling zeg. Het lijkt wel de omgedraaide wereld, de persoon waarvan je leent moet maar vragen om de spullen, en anders komen ze niet terug? Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat wanneer je iets leent, je het ook teruggeeft, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo -O-

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:33

xSlvna schreef:

Serieus? -O- Dat vind ik best asociaal :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:41

xSlvna schreef:
Anthea schreef:

Echt..?

Nou door personen zoals jij leen ik dus niks meer uit. Vind dat zo associaal. Ik voel me altijd zeer bezwaard als ik wat moet lenen en geef het zo snel mogelijk terug. Maar tegenwoordig wil ik niks meer uitlenen dus leen ik zelf ook niks meer. Ik koop het dan liever.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:42

Citaat:

Sorry, maar dan vind ik jou ook een grote aso.

Ik snap Ts goed, ik zou er ook achteraan gaan net zolang dat ik het terug had, of het geld.
Gaat niet om die 15 euro maar om het principe.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:45

Ik zou het na zo'n tijd lekker laten voor wat het is.... ik bedoel, je gaat je geld toch niet krijgen... Voor de volgende keer: Ze krijgen de spullen pas als ze betalen... Dan voorkom je dit gezeur...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:46

Het is toch gewoon een principe-dingetje geworden?

Ik heb zo ook een keer een deken teruggejat... Staleigenaresse had de deken die ik aan een stalgenootje gegeven had (was gewassen, te klein terug) ook in der eigen kast gelegd... Want mijn stalgenootje ging daar weg en ze kon het voor haar eigen pony gebruiken. Alleen was ze zo dom om er over op te scheppen... Ik had het gratis weggegeven, dus voor mij totaal niet boeiend, had er niets aan. Toch heb ik het gezegd wie het deken gestolen had. Puur en alleen maar omdat ik het niet vond kunnen.

Gebruikt ze ze nog? Anders achterhalen op welke tijden ze rijdt en gewoon eens langsgaan...

Als ik spullen leen, sowieso geen dingen die snel beschadigen... En nee, ik heb gewoon een hekel aan lenen stiekem :$ rij zelf dan liever even langs de winkel en haal het wel.... Maar stel ik heb mijn longeerzweep thuis staan, dan durf ik die wel van een ander te lenen, maar die krijgt ze dezelfde dag nog terug hoor!

In uitlenen makkelijker, maar als je kijkt hoe sommige mensen met je spullen omgaan en wat je moet doen om het terug te krijgen... (Leen je je goede zadel uit, want het meisje kon niet aan een zadel komen.... (ow ook toen het mijn enige zadel was) en dan komt het gewoon zo smerig en alles terug (n) dus dat ook nooit meer!)

Sorry, maar als ik lees dat hier mensen dingen lenen en nooit meer terugvragen omdat er niet omgevraagd wordt... Dat vind ik gewoon bijna diefstal :') Kan best zijn dat de eigenaar denkt "die moeten toch ergens in mijn kast liggen" of wat dan ook.. Vind het best onfatsoenlijk.. Dankzij dat soort mensen, stoppen mensen met uitlenen, begrijp dat goed! (Niet persoonlijk, maar niets is vervelender dan achter je eigen spullen aan moeten zitten terwijl iemand gewoon zo fatsoenlijk moet zijn om het terug te brengen.)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:49

Quellian schreef:
NAIWHL schreef:

Hm, bij mij werkt dit meestal andersom. Dat ik iets uitleen en als er om vraag jouw antwoorden krijg. :\ Uiteindelijk laat ik het dan zitten en weet ik dat ik het toch niet meer terug krijgt.

TS, kun je niet via je vriendin het adres vragen? Als zij er niet tussen wil zitten moet ze toch de gegevens van D geven zodat je het ook zelf af kunt handelen?

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:50

Ik denk eigenlijk dat je blij mag zijn dat je deze les heb mogen leren voor vijftien euro en niet meer geld.

Voortaan eerst geld ontvangen en vervolgens spullen verkopen, ook als het via vrienden gaat. ;)