Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anthea schreef:Serieus, 4 jaar geleden, 15 euro?
Echt..?
), zulke ruils doe je direct, jij geeft je peeskappen en zij haar geld direct, had ze het geld niet gegeven kreeg ze de kappen niet, klaar. Zo handel je, als jij vertrouwd op de eerlijkheid van anderen (zowel je vriendin als D) is jammer dan, daar leer je van.
xSlvna schreef:Anthea schreef:Serieus, 4 jaar geleden, 15 euro?
Echt..?
Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.
Van ruilen komt huilen, of je er nu iets anders of geld voor terug krijgt (of niet), zulke ruils doe je direct, jij geeft je peeskappen en zij haar geld direct, had ze het geld niet gegeven kreeg ze de kappen niet, klaar. Zo handel je, als jij vertrouwd op de eerlijkheid van anderen (zowel je vriendin als D) is jammer dan, daar leer je van.

Echt..?
Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) [b]waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.
Van ruilen komt huilen, of je er nu iets anders of geld voor terug krijgt (of niet), zulke ruils doe je direct, jij geeft je peeskappen en zij haar geld direct, had ze het geld niet gegeven kreeg ze de kappen niet, klaar. Zo handel je, als jij vertrouwd op de eerlijkheid van anderen (zowel je vriendin als D) is jammer dan, daar leer je van.
NAIWHL schreef:XSlvna: als je iets leent, vraag je toch aan degene die het je uitleent een keer of ze het weer terug willen hebben. Lenen is niet alleen maar nemen toch?
Echt..?
Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.
Quellian schreef:NAIWHL schreef:XSlvna: als je iets leent, vraag je toch aan degene die het je uitleent een keer of ze het weer terug willen hebben. Lenen is niet alleen maar nemen toch?
En hoe vaak wordt er dan gezegd 'oh joh, dat komt wel een keer!' en pas met een opruiming in huis kom je het weer tegen, waarna je diegene er weer aan herinnert en die nogmaals zegt: 'ja, help me er binnenkort nog even aan herinneren'.
Ik heb dingen van anderen en anderen hebben dingen van mij. Soms weet ik niet eens wat ik aan wie heb uitgeleend, nou boeiend... dan was het vast niet belangrijk genoeg.

Echt..?
xSlvna schreef:Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.
Dat vind ik best asociaal
Echt..?
Citaat:Inderdaad. Als ik bedenk hoe vol mijn kelder ligt van spullen van anderen ('Leen deze maar' en vervolgens niet meer terug vragen, tja, balen nieuwe halen) waar ik nooit een cent voor hebt betaald, peeskappen ben ik ook door blijven gebruiken, tja moeten ze het maar op tijd terug vragen.
rij zelf dan liever even langs de winkel en haal het wel.... Maar stel ik heb mijn longeerzweep thuis staan, dan durf ik die wel van een ander te lenen, maar die krijgt ze dezelfde dag nog terug hoor!
Kan best zijn dat de eigenaar denkt "die moeten toch ergens in mijn kast liggen" of wat dan ook.. Vind het best onfatsoenlijk.. Dankzij dat soort mensen, stoppen mensen met uitlenen, begrijp dat goed! (Niet persoonlijk, maar niets is vervelender dan achter je eigen spullen aan moeten zitten terwijl iemand gewoon zo fatsoenlijk moet zijn om het terug te brengen.) Quellian schreef:NAIWHL schreef:XSlvna: als je iets leent, vraag je toch aan degene die het je uitleent een keer of ze het weer terug willen hebben. Lenen is niet alleen maar nemen toch?
En hoe vaak wordt er dan gezegd 'oh joh, dat komt wel een keer!' en pas met een opruiming in huis kom je het weer tegen, waarna je diegene er weer aan herinnert en die nogmaals zegt: 'ja, help me er binnenkort nog even aan herinneren'.
Ik heb dingen van anderen en anderen hebben dingen van mij. Soms weet ik niet eens wat ik aan wie heb uitgeleend, nou boeiend... dan was het vast niet belangrijk genoeg.
Uiteindelijk laat ik het dan zitten en weet ik dat ik het toch niet meer terug krijgt.