Vrouw als object

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:54

Om te worden gezien als lustobject.
Ik vind iemand die er i.m.o. hoerig uitziet, minder serieus te nemen dan iemand die zich normaal kleedt ja.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:54

jackyline schreef:
Tja ze maken het er zelf naar he.
je moet zo ongeveer blootje een liedje zingen wil je iets verkopen en ze wulps mogelijk lopen enz.
Hoezo verbaasd kom nu toch.
Het wordt alleen maar erger ook.
Kijk toch eens naar die clips belachelijk gewoon maar kijk uit als je er wat van zegt want je bent natuurlijk
jaloers he.
Kijk eens naar foto's die meiden van 12 13 op internet gooien scheef hoofdje bloot schoudertje, lading make up
nee niet zeuren dat is wat de meeste willen en dan denken dat ze serieus genomen worden.

Door zich zo te kleden en op te maken zullen ze vast wel een keer 'serieus genomen worden'. Flauw woordgrapje sorry :')

Ik ben 't wel met het verhaal wat Vjestagirl plaatste eens. Vaak hoor ik vrouwen miepen over dat ze als seksobject gezien worden in de media maar zo'n man in een coca cola reclame kan allemaal.

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:54

lieveli schreef:
Maar wáár vragen ze om? Aandacht, uitschelden, aanranding, verkrachting?

Om als lustobject gezien te worden, aandacht, seksistische uitstraling en eventueel ook wel aanranding ja. (laatste overigens alleen in erge gevallen)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:55

x_Quinta_x schreef:
Maar in de nieuwe clip van Lily Allen vind ik het dan weer minder aanstootgevend omdat ik het gewoon een leuk nummer vind :)
http://www.youtube.com/watch?v=E0CazRHB0so
Wat vinden jullie?

Daarover gesproken denk je dat een mannelijke artiest ooit een liedje zou kunnen maken over hoe slecht zijn vriendin in bed is? Ik denk echt dat die dan een lading gezever over zich heen zou krijgen, een vrouw mag het wel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:56

x_Quinta_x schreef:
Maar in de nieuwe clip van Lily Allen vind ik het dan weer minder aanstootgevend omdat ik het gewoon een leuk nummer vind :)
http://www.youtube.com/watch?v=E0CazRHB0so
Wat vinden jullie?

Dus je meet met 2 maten? Het is niet aanstootgevend als je het een leuk nummer vindt?

Appelina schreef:
lieveli schreef:

Om als lustobject gezien te worden, aandacht, seksistische uitstraling en eventueel ook wel aanranding ja. (laatste overigens alleen in erge gevallen)

Ach joh, ik kan je niet eens serieus nemen. Sorry hoor, maar wat een idioot antwoord. Vragen om aanranding als iemand uitdagend gekleed is.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:56

Ik vind het een beetje overtrokken :+ Als ik een mooie vent zie, heb ik precies dezelfde gedachtes als een man hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:57

mayniac_val schreef:
Ik vind het een beetje overtrokken :+ Als ik een mooie vent zie, heb ik precies dezelfde gedachtes als een man hoor.

Jij sloerie! :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:57

Appelina schreef:
lieveli schreef:

Niemand vraagt er ooit om om verkracht te worden, dat is op geen enkele manier goed te praten...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:58

lieveli schreef:
mayniac_val schreef:

Jij sloerie! :=

Ik heb een Horse & Hunk kalender moet ik nu naar de heropvoeding -O-

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:59

Nee natuurlijk vraagt niemand daarom. Het kán uit de hand lopen, maar zoals ik al zei, enkel in de ergste gevallen.

Maar dat is niet helemaal volgens het onderwerp ;)

lieveli, je kunt mij niet serieus nemen, dat is prima.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:59

Appelina schreef:
Makkelijke conclusie van jou.
Ik zeg dus, dat niet iedereen erom vraagt. Er zitten mensen bij, die zich gewaagd kleden om zo de aandacht te krijgen. Die vragen erom.
Of mensen die het gewoon lekker zitten en er verder niet om vragen. DAAR maak jij de fout al. Jij scheert 2 kanten over 1 kam

Zie jij het verschil tussen iemand die zich zo kleedt omdat ze dat fijn vindt, of iemand die zich op diezelfde manier kleedt, maar dan om 'sexy' gevonden te worden/als lustobject te worden gezien? Zie jij welk meisje 'erom vraagt'?
Misschien ben ik dan blind, maar ik zie dat niet hoor.

Sowieso zal het me een worst wezen met welke intentie iemand iets draagt. Je mag toch zelf weten wat je draagt en waarom? Het is in geen geval een reden om dan maar op een seksistische manier benaderd te worden.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:00

Oef dit wordt een te ingewikkeld topic voor mij :) Ik denk dat het mij minder opvalt omdat Lily Allen het juist een beetje in het belachelijke wil trekken, met dat roken, dansen, die operatietafel en ik eigenlijk probeer te vertalen wat ze zingt :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:00

Appelina schreef:
Nee natuurlijk vraagt niemand daarom. Het kán uit de hand lopen, maar zoals ik al zei, enkel in de ergste gevallen.

Maar dat is niet helemaal volgens het onderwerp ;)

lieveli, je kunt mij niet serieus nemen, dat is prima.

Tuurlijk wel. Als je een vrouw alleen ziet als een lustobject, niet als persoon, dan is aanranding geen probleem. Want het maakt niet uit wat die vrouw er van vindt. Volgens mij kun je je als mens nooit zo kleden dat het rechtvaardigt dat iemand je alleen nog maar als lustobject ziet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:01

En wat is een erg geval eigenlijk? En aan wie is het om dat te bepalen? En krijgt de aanrander dan nog straf, of is het goed te praten?

liedje89 schreef:

Omdat te kunnen beoordelen, moet ik de kalender eerst in bezit hebben. <<)

Mijn punt is maar mensen, leven en laten leven. Vrouwen zijn net zo goed als mannen lustobjecten en iedereen heeft een referentiekader. Voor de een is een vrouw zonder hoofdbedekking schandalig, voor de ander is het een vrouw in een broek en er zijn ook mensen die mijn korte jurkjes en 15 denier panty's afkeuren. Maar nou en?

420BlazeIt

Al die feministische bewegingen en denkwijzes ... ik vind het een beetje (heel klein beetje maar hoor) overdreven.
Hoezo van een mug een olifant maken?

Magrathea

Sommigen zetten zichzelf echt inderdaad neer als lustobject. :')
Ik ben vrijwilliger bij een vereniging die de zaal af en toe verhuurt aan een feest voor 16-20 jarigen. Soms loop ik daar door het publiek heen en dan loop ik tegen een meisje aan die met haar kont tegen een jongen aan staat te rijden met haar handen bijna op de grond... :\ Sorry maar hoe gaat dat bijdragen aan meer respect voor vrouwen?

En ja, ik vind dat je erom gevraagd hebt als je je tieten praktisch in een jongen zijn gezicht duwt en het raar vindt dat hij aan je zit terwijl je daar niet expliciet toestemming voor gegeven hebt. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:03

Magrathea schreef:
Sommigen zetten zichzelf echt inderdaad neer als lustobject. :')
Ik ben vrijwilliger bij een vereniging die de zaal af en toe verhuurt aan een feest voor 16-20 jarigen. Soms loop ik daar door het publiek heen en dan loop ik tegen een meisje aan die met haar kont tegen een jongen aan staat te rijden met haar handen bijna op de grond... :\ Sorry maar hoe gaat dat bijdragen aan meer respect voor vrouwen?

En ja, ik vind dat je erom gevraagd hebt als je je tieten praktisch in een jongen zijn gezicht duwt en het raar vindt dat hij aan je zit terwijl je daar niet expliciet toestemming voor gegeven hebt. :')

Die jongen vindt het anders wel goed, hij kan ook zeggen: "joh, ik wil dit niet hebben".
En niets geeft iemand het recht om aan je te zitten zonder expliciete toestemming, al liep je er naakt rond. Misschien moeten we eens ophouden met het doodnormaal vinden dat mannen zonder expliciete toestemming aan vrouwen zitten. Misschien moeten we eens zeggen "Ja, ik vind het goed als je aan mijn boezem zit" ipv "hihi dit doe ik anders nooit, hihi ik weet het niet hoor".
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 20-11-13 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:05

Veel mensen maken de vergelijking met dat er ook wel een mannen zonder shirt oid verschijnen.
Maar kom op, het is toch wel duidelijk dat dit bij vrouwen veel vaker is? In een gemiddeld blok reclame komen er meerdere vrouwkes voorbij huppelen in ondergoed of een andere kleine outfit, en met wat geluk komt er heel misschien eens een Jillz of Coca Cola reclame voorbij.

Ik denk ook dat het een vicieuze cirkel is. Sommige vrouwen merken dat ze aandacht krijgen van bepaalde mannen wanneer zij zich schaars kleden. Dit trekt weer mannen, en dat volgt weer Door vrouwen die zich schaarser gaan kleden.
Dit komt vooral duidelijk terug bij de celebs.
Paar jaar terug vond ik het al wel uitdagend als een mevrouw in dr bikini in dr clip stond te zingen. En tegenwoordig zit Miley naakt op een sloopbal en houdt Gaga dr boobies maar vast omdat ze er niks overheen aan heeft.

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 19:10

lieveli schreef:
En wat is een erg geval eigenlijk? En aan wie is het om dat te bepalen? En krijgt de aanrander dan nog straf, of is het goed te praten?

liedje89 schreef:

Omdat te kunnen beoordelen, moet ik de kalender eerst in bezit hebben. <<)

Mijn punt is maar mensen, leven en laten leven. Vrouwen zijn net zo goed als mannen lustobjecten en iedereen heeft een referentiekader. Voor de een is een vrouw zonder hoofdbedekking schandalig, voor de ander is het een vrouw in een broek en er zijn ook mensen die mijn korte jurkjes en 15 denier panty's afkeuren. Maar nou en?

Daar heb je een punt. Ik ging vandaag eens voor de studie naar een middelbare school toe, waartoe ik zag hoe de jongen, het meisje (zonder enigszins gewaagde kledingstukken) compleet aan het disrespecteren van haar. Met name seksistische zaken te sprake nemen. Dát is wat in mijn ogen respectloos is.
Maar dat gebeurt ook bij studenten, heb ik laatst gemerkt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:15

Jennifuur schreef:
Veel mensen maken de vergelijking met dat er ook wel een mannen zonder shirt oid verschijnen.
Maar kom op, het is toch wel duidelijk dat dit bij vrouwen veel vaker is? In een gemiddeld blok reclame komen er meerdere vrouwkes voorbij huppelen in ondergoed of een andere kleine outfit, en met wat geluk komt er heel misschien eens een Jillz of Coca Cola reclame voorbij.

Ik denk ook dat het een vicieuze cirkel is. Sommige vrouwen merken dat ze aandacht krijgen van bepaalde mannen wanneer zij zich schaars kleden. Dit trekt weer mannen, en dat volgt weer Door vrouwen die zich schaarser gaan kleden.
Dit komt vooral duidelijk terug bij de celebs.
Paar jaar terug vond ik het al wel uitdagend als een mevrouw in dr bikini in dr clip stond te zingen. En tegenwoordig zit Miley naakt op een sloopbal en houdt Gaga dr boobies maar vast omdat ze er niks overheen aan heeft.

Ik denk dat dat nog niet eens zo zeer te maken heeft met het zien van de vrouw als object, maar meer met het shockeren van het publiek. Een paar jaar terug vonden we de minirok nog schandalig. Tegenwoordig is die heel normaal. Als je op wil vallen en veel (media)aandacht wil krijgen (en dus niet per sé aandacht van mannnen), zal je een stap verder moeten gaan dan je voorgangers. Dat kan door je nog schaarser te kleden, maar denk bvb ook aan Gaga met haar vleesjurk. Naar mijn idee gaat het daar niet om het seksuele aspect, maar puur en alleen om de provocatie.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:16

Appelina schreef:
Wat mij steeds vaker opvalt is dat vrouwen meer als object worden gezien dan als object en niet als persoonlijk. Met name als lustobject.
Een bekend voorbeeld zijn de liedjes van tegenwoordig 'ik vind je lekker'.
Ook in tv programma's zie ik dat steeds vaker.

Nu wil ik niet op iedere kerel daar een stempel op drukken, mijn man is immers niet zo'n figuur. Maar ik vroeg mij af, hoe kijken jullie daar tegenaan?

Respect voor vrouwen is in mijn ogen sterk gedaald.

Maar goed dat mannen geen lustobject zijn voor vrouwen... ow wacht :')

[HK] Mannen in uniform, wat voor gevoelens erbij?
Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 20-11-13 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:19

I rest my case

Afbeelding

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:20

lieveli schreef:
I rest my case

[ [url]Afbeelding[/url] ]

_O-

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:20

lieveli schreef:
I rest my case

[ Afbeelding ]

Ik wou de Beliebers er niet bijhalen :=

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:25

_O-
(Overigens: Is dat dan erom vragen? :Y) )