Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:42

MelanieB schreef:
Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

Ook echt..

Oh nee sorry, ik kan niet verliefd op je worden, je bent te klein.

Goh.. snap best waarom sommige nog single zijn met een eisenlijst.
Stel jezelf eens open, ipv direct iemand erop afwijzen.

Als je van de ander houd, en de ander van jou. Is toch veel belangrijker.

Wat de een aantrekkelijker vindt hoeft de ander toch niet persé aantrekkelijk te vinden?
Ik kan kleinere mannen heel leuk, aardig en charmant vinden, maar tot nu toe heb ik me er nog niet toe aangetrokken gevoeld. Net als sommige mensen niet op blonde of op bruinharige mensen vallen. Omdat ik bruin haar heb voel ik me daar toch ook niet door aangevallen. Dat kan toch gewoon, dat betekent toch niet direct dat je kieskeurig bent? Wat moet je dan, een relatie aangaan met iemand waar je geen chemistry mee voelt? Beetje flauw om te roepen dat het daarom logisch is dat mensen nog single zijn.

Ik denk dat het overkomt alsof wij persé niet een kleiner iemand willen, maar dat is het punt niet. Ik denk heus niet: Oh ik wil echt geen kleiner iemand want dat vind ik zo raar staan, of wat zullen andere mensen er wel niet van denken. Ik voel me gewoon niet tot kleinere mannen aangetrokken, en moet je willen gaan daten met iemand of een relatie beginnen met iemand waar je geen of weinig fysieke aantrekkingskracht toe voelt? Iedereen heeft denk ik wel een bepaalde voorkeur qua smaak/type jongen of meisje waar hij of zij op valt. En voor mij is iemands lengte een van de factoren die bepaalt of ik mij tot iemand aangetrokken voel en of ik er verliefd op kan worden.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 20-11-13 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:44

Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

Amen :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:44

Ik vind het drie keer niks. Mensen die zelf niet lang zijn kunnen zich er misschien niks bij voorstellen, zoals MelanieB/Cayenne/ Splash is lief ;)?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:45

waarom niet ? het gaat niet om de lengte maar om de inhoud van een persoon daar val je toch op ? ik vind uiterlijk niet heel belangrijk oke hij moet er verzorgd uit ziet maar thats it ,

kijk niet naar het uiterlijk maar naar het innelijk , daar berijk je veel meer mee geloof mij :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:46

Sees schreef:
Ik vind het drie keer niks. Mensen die zelf niet lang zijn kunnen zich er misschien niks bij voorstellen, zoals MelanieB/Cayenne/ Splash is lief ;)?

Wat is er dan zo vervelend aan? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:47

Sunrise_ schreef:
Wat de een aantrekkelijker vindt hoeft de ander toch niet persé aantrekkelijk te vinden?
Ik kan kleinere mannen heel leuk, aardig en charmant vinden, maar tot nu toe heb ik me er nog niet toe aangetrokken gevoeld. Net als sommige mensen niet op blonde of op bruinharige mensen vallen. Omdat ik bruin haar heb voel ik me daar toch ook niet door aangevallen. Dat kan toch gewoon, dat betekent toch niet direct dat je kieskeurig bent? Wat moet je dan, een relatie aangaan met iemand waar je geen chemistry mee voelt? Beetje flauw om te roepen dat het daarom logisch is dat mensen nog single zijn.

Je snapt heus wel wat ik bedoel (hoop ik toch echt.), Chemistry is wat anders.
Mooi dat jij er geen problemen mee hebt, het was ook niet aan een iemand gericht.

Jezelf openstellen ipv types schreeuwen waar je denkt voor te vallen.
Heb ik ook altijd gedaan ( :Y) ), nu maar gewoon eens op me af laten komen, en kwam toch op een heel ander type uit. Liefde is liefde. Als je dat gaat verbinden aan persé lengte of een haarkleur..

Stel jezelf eens open, wees eens Open-Minded. Want dat ben je echt niet als je direct al iemand afkeurt op haarkleur of lengte. Pas na meerdere dates leer je iemand kennen, en dan kun je pas vallen voor iemand.

@Sees, grappig dat je zo oordeelt. Ben zelf ook de kleinste niet. ;)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:48

Ik ben ( was) 1.83 mtr en mijn man is 1.78mtr, nooit geen problemen mee gehad, en voel me echt wel geborgen tegen die brede borstkast hoor!
Al viel het ons laats wel op dat ik toch al serieus aan het krimpen ben -O- we komen meer op ooghoogte, had al gezegd dat ik door de twee zwangerschappen door mijn hoeven was gezakt :') beide keren + 25 kilo.
Bovendien als je verliefd wordt interesseert zoiets je toch niet? Als dat een afknapper zou zijn dan ben je toch wel een beetje dom.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:49

MelanieB, dat zal best maar ook vast niet zo lang als ik ;). Wel grappig trouwens dat jij het woord oordelen in de mond neemt terwijl je zelf met je post hetzelfde doet ;)

Ik val niet op een type, nooit gedaan ook maar kleinere mannen :n. Been there done that, voelde me niet fijn.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:51

Ik ( 1.78) wou ook altijd een man die langer is dan mij, maar hij is iets kleiner geworden (ook maar ietsjes). Ik leef al 23 jaar met hem :-)
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:51

Mijn vriend is ongeveer even lang als ik ben (ik 1m81, hij 1m80) maar ik lijk altijd langer omdat hij een beetje ingezakt staat :'). Kan me er niet zo druk om maken, ik ben nu eenmaal lang. Maar als we samen op pad zijn trek ik geen hoge hakken aan. En als we ooit gaan trouwen zal ik ook op platte schoenen voor het altaar staan denk ik -:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:53

Sees schreef:

Ik ben niet extreem lang, maar zeker niet klein met mijn 1.76. En met meerdere mannen van mijn lengte of iets kleiner gedate. Eigenlijk vind ik dat prettiger dan een vriend die 20 cm langer is. Dus ja ik kan me er zeker iets bij voorstellen dat een man kleiner is. Maar ik kan me er absoluut niks bij voorstellen dat je daar een probleem van maakt als hij verder leuk is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:53

Sees schreef:
MelanieB, dat zal best maar ook vast niet zo lang als ik ;). Wel grappig trouwens dat jij het woord oordelen in de mond neemt terwijl je zelf met je post hetzelfde doet ;)

Ik val niet op een type, nooit gedaan ook maar kleinere mannen :n. Been there done that, voelde me niet fijn.

Misschien wel niet zo lang als jij, maakt dat uit dan? Lang is lang, daar had je het over.

Ik 'oordeel' idd wat ik hier lees, en wat mijn mening is daarover. Dat is een discussie vaak.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:55

Splashislief, ik ben wel wat langer dan jij.

Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen zich er druk om maken dat er mensen zijn die niet met een kleiner iemand willen daten, so what :o ?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:56

Mijn vriend is zo'n 4/5 cm kleiner. (Ik 1.80, hij 1.75) Het was een beetje vreemd de eerste paar dagen, maar ik geef er nu niks meer om. Ik weet dat hij me kan beschermen als de beste mocht het nodig zijn, dus ik voel me hartstikke veilig bij hem. Daarnaast hou ik ontzettend van hem. Ik laat echt niet de relatie varen omdat hij kleiner is en het dan een minder mooi beeld is. :-)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:56

Ik ben zelf 1.69, niet echt lang dus. Mijn vriend is 1.70 en ik draag altijd hakken, dus dan ben ik zeker 5 tot 10 cm langer dan hij.
Iedereen vraagt aan mij, vind je dat niet erg? Maar ik zie het eigenlijk niet eens :') Misschien omdat mijn moeder ook ruim 10 cm langer is dan mijn vader, ik ben er dus mee opgegroeid en vind dat echt totaal niet raar :+
Daarbij is hij militair en erg breed en gespierd, dus ik zal me ook niet snel lomp voelen naast hem *D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:57

Dubbelpost verwijderd

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:58

Nou mijn vriend is misschien 2 a 3 cm groter dan mij, ik ben rond de 1,74 ofzo?
Maar dat vind ik echt al de max. sorry _O- ik zal dan niet op hakken lopen oid (vind ik niet zo erg :+ )
Voor mij absoluut niks kleiners, vreselijk sorry!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:59

Persoonlijk denk ik dat als je rond de 1.85 zit je dit pas echt kan beoordelen. Net als ik niet kan beoordelen hoe een klein persoon zich voelt, kan iemand dat ook niet voor mij. Ik heb erg veel moeite met mijn lengte. Wat hier al gezegd wordt; je voelt je lomp, mensen kijken toch anders naar je als je de eerste keer binnenkomt en hakken draag ik niet omdat ik anders nog meer opval. De ene heeft er schijt aan, ik heb er moeite mee. Dan komt ook dat de gemiddelde man in Nederland rond de 1.80 zit. Er zijn er gewoon niet veel. Tel daarbij op dat je dan ook met iemand de klik wilt hebben en het is helemaal een speld in de hooiberg. Kan me daarom best voorstellen dat lange vrouwen toch voor een kleinere man gaan, als ze voor gevoel gaan. Maar op een of andere manier kan ik niet vallen op een kleinere man. Heel vreemd.

_Ekenna

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:00

Misschien heb je dan nog niet de juiste (kleinere) man gevonden ;-)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:01

Sees schreef:
Splashislief, ik ben wel wat langer dan jij.

Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen zich er druk om maken dat er mensen zijn die niet met een kleiner iemand willen daten, so what :o ?

Ik maak me er ook niet druk om, ik reageer alleen op het topic? :+

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:02

MelanieB schreef:
Sunrise_ schreef:

Je snapt heus wel wat ik bedoel (hoop ik toch echt.), Chemistry is wat anders.
Mooi dat jij er geen problemen mee hebt, het was ook niet aan een iemand gericht.

Heb ik ook altijd gedaan ( :Y) ), nu maar gewoon eens op me af laten komen, en kwam toch op een heel ander type uit. Liefde is liefde. Als je dat gaat verbinden aan persé lengte of een haarkleur..

Stel jezelf eens open, wees eens Open-Minded. Want dat ben je echt niet als je direct al iemand afkeurt op haarkleur of lengte. Pas na meerdere dates leer je iemand kennen, en dan kun je pas vallen voor iemand.

@Sees, grappig dat je zo oordeelt. Ben zelf ook de kleinste niet. ;)

Ik zou het fijn vinden als je wat minder veroordelend zou kunnen schrijven. Dat ik mij niet tot kleinere mannen aangetrokken voel betekent heus niet dat ik narrow minded ben. Ieder heeft nou eenmaal zijn voorkeur. Ik vind mensen toch ook niet bekrompen omdat ze niet op brunettes vallen? Iedereen valt weer op andere types en andere eigenschappen en imo is dat prima.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:06

MelanieB schreef:

Dit dus..
Helemaal eens. Heeft niets met veroordelend te maken.

Gaat het er niet gewoon om dat we at the end hartstikke gelukkig zijn met onze mannen?
Klein/groot, dik/dun, ouder/jonger??

Zo simpel vind ik het!
Ik had altijd een Johnny Depp in mijn hoofd, zo 1 zou perfect bij mij passen. Mijn vriend is jonger dan ik en blond en tja, niet bepaald Johnny Depp. Maar ik ben zo blij met hem!

Who cares wat een ander er van vind, veel belangrijker wat jij er van vindt!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:08

Splashislief, er zijn mensen in dit topic die wel veroordelend en weinig open minded reageren ;). Dat voelt vervelend. Wat kan het een ander schelen dat ik of wie dan ook niet op een kleine man zou vallen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:09

Sees schreef:

Ik ben idd niet lang (1.67m volgens mijn ID kaart maar volgens mij ben ik maar 1.65m), maar ik heb wel iemand gedate die kleiner was als ik (1.57m). Nooit problemen mee gehad hoor. Je kunt je ook best geborgen voelen bij iemand die niet zo lang is.
Het is alleen uiteindelijk niets geworden omdat hij in het verleden zovaak was afgewezen door dames die langer waren, dat hij een soort van minderwaardigheidscomplex had gekregen en me iedere dag vroeg hem 'stoer' te noemen etc :+ Dat werkte dus niet.
Maar vind het wel sneu dat het zo'n effect op hem heeft gehad. Verder was het namelijk gewoon een leuke jongen en zijn lengte was helemaal geen probleem. :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-11-13 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:10

IMJ, wat maakt het nu werkelijk waar uit als een ander niet op een kleiner iemand zou vallen? Je kunt toch iets niet aantrekkelijk vinden? Net zo goed als dat er mensen zijn die niet op een blonde of donkeren vent zouden vallen?