@Ts, nou dan gaan leren zuiniger met je make-up te doen en leren brood of een appel te eten.
Dan kun jij dat dekje kopen.
Prioriteiten stellen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lieshorses schreef:Qua makeup;
- Mascara verschilt, gemiddeld 8,00
- Foundation 4,00
- Eyeliner 2,00
14,00, en veel make up? 3 artikelen valt wel mee vind ik.
ik doe een jaar met zo'n escence ding

Angeliquee18 schreef:Maar zoiezo zijn jou ouders verantwoordelijk voor de kosten van je pony's,
Daar horen spullen toch ook bij?

Make-up is een keuze en een luxe, geen levensbehoefte. Prima dat je die keuze maakt, maar je hebt het niet nodig, dus dat betekent dat je andere dingen niet kan doen. Net als dat je een snack 's middags niet nodig hebt als je gewoon eten van huis mee kan nemen.Lieshorses schreef:Right, nu denkt iedereen dat ik een dikke makeup pop ben. Omdat ik als 13 jarige die dingen gebruik, iedereen gebruikt het! Maargoed, Ik doe daarnaast wel langer met foundation en mascara dan een maand, maar ik merk zelf gewoon dat ik niet uitkom qua geld als ik naar de andere dingen kijk die ik wil kopen.
. Je zoekt nu naar manieren om meer geld te verdienen, maar kijk ook eens naar manieren om geld te besparen. Wen jezelf aan om wel etenswaar vanuit huis mee te nemen i.p.v. het te kopen. Zoek naar dingen die je wel lekker vindt en lust, maar probeer ook iets minder kieskeurig te zijn en wel gewoon een boterham of fruit te eten ook al vind je het niet super. Soms moet je jezelf er gewoon bij neer leggen dat het niet anders is. En anders is het toch even honger hebben tot je thuis bent.
Angeliquee18 schreef:Maar zoiezo zijn jou ouders verantwoordelijk voor de kosten van je pony's,
Daar horen spullen toch ook bij?
maar eens in de zoveel tijd vind ik dat dat wel moet kunnen hoor !
Angeliquee18 schreef:Nee dat begrijp ik wel hoor !maar eens in de zoveel tijd vind ik dat dat wel moet kunnen hoor !
En ik vind mijzelf echt niet verwend, want ik wist toendertijd donders goed hoe het in elkaar zat.
Maar ik kreeg echt wel eens iets voor mijn pony..
En ik zou dat zo ook bij mijn eigen kinderen doen.
.