wordt sint maarten bij jullie gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:29

Ik woon ook in noord limburg maar zoals maartje zegt hier komen ze niet aan de deur.. Het vreugdeveur en de "foekepot" en soms wat kinderen met lampion die je hoort zingen maar daar blijft het dan wel bij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:29

ja, wel de kerkdienst en erna met optocht en lampionnen en fakkels naar een weiland waar dan een st maartenshoop wordt aangestoken
langs de deuren gaan wordt hier eigenlijk niet gedaan
Ik woon ook in Limburg, blijkbaar is dit hier dan niet zo met langs de deuren gaan
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-11-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:30

Jilletje schreef:
Mn hart is gebroken ;(
Had een gezellige schaal met snoepjes gemaakt......

Kinderen liepen allemaal voorbij -O- -O- -O-
Aantal keer voor niks naar de deur gelopen maar niema d kwam voor me zingen #)

Ahh gossie.. Gebeurt hier ook hoor. Wij wonen in een straat met veeeel ouderen. Maar gelukkig weten de meesten wel dat ze bij ons wél aan kunnen bellen. Maar als nog niet stervensdruk :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:30

Vorig jaar wel wat kids aan de deur gehad....

Dit jaar met Halloween, zo sneu ik had echt niks in huis... donderdag avond en ik doe boodschappen op vrijdag... haha, dan hebben mij kids echt alles opgegeten...

Nu speciaal een paar zakken snoep gehaald, in een bak gedaan en moeten verdedigen tegen mijn kids... Geen lampion gezien en geen liedje gehoord... maarrrrrrr.... ik weet er 2 die dat niet erg vinden :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:31

Hier niet gelukkig... Lijkt me verschrikkelijk al die jengelende kids aan je deur :\

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:31

Ik woon in Amersfoort, en hier wordt het ook wel gevierd. Ik heb zelf twee kinderen van 9 en 12 jaar, die lopen niet. Wij doen er dus niet aan mee. Heb het hek op slot gedaan, de bel eruit getrokken. Heb een oud hondje die erg onrustig wordt van al dat gebel aan de deur...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:32

In Limburg wordt het oude verhaal nog verteld met St. Maarten en op een paard achter de stoet aan naar het vuur.
Kinderen lopen met de eigen gemaakte lampionnen door de straat heen, altijd erg leuk om te zien.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:33

Hier is het spitsuur op het moment, maar vind alleen de kleine kindertjes schattig. Kwamen ook 3 jongens rond de 12/13 jaar langs net, met een iPhone in de hand met daarop een plaatje van een lampion. Kon het niet laten daar iets van te zeggen O:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:34

Ow ja, paard helemaal vergeten. fanfare vorop, de stoet met lampjes en st Maarten op het paard die ook als eerste het vuur aansteekt en erna mag iedereen zijn lampion of fakkel erin gooien

Vond mijn zoontje zonde, want hij had de lampion pas net zei hij erna

hier was het eergisteren al

stunning

Re: wordt sint maarten bij jullie gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:34

*\o/* eerst 2 kindjes aan de deur geweest haha! Heb ze meteen wat meer gegeven :P

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:35

Hier wordt het helaas niet gevierd, ik zit op de Veluwe.

kleinvosje schreef:
Ik woon in Amersfoort, en hier wordt het ook wel gevierd.

Voorheen woonde ik ook in Amersfoort, maar ook daar kwam nooit iemand. Misschien omdat we in een appartement woonden, ik heb buren er toen ook nooit over gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:36

Hier ook sint maarten hoor, vroeger gingen we zelf ook. We zijn begin dit jaar verhuisd, dus geen idee hoe druk het hier zou worden. had dus wel veel snoep gehaald, maar niet veel kids aan de deur gehad. Wel veel voorbij zien lopen, maar we zitten in een donker hoekje.. Onze buitenlamp gaat ook pas aan als je bijna bij de voordeur bent, dus blijkbaar niet aantrekkelijk..

Nu zijn er heeeel veel snoepies over, vervelend.. :+

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:36

Ik kom uit Brabant en daar had ik er nog nooit van gehoord tot ik een relatie kreeg met iemand van boven Amsterdam. Hier in Hengelo vieren ze het ook niet geloof ik.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:37

Wij hebben maar liefst 106 kinderen gehad. Dat is bij ons nog nooit gebeurd. Meestal tussen de 60 á 70.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:38

Ik woon hier ook nog maar 1,5 jaar en waar ik vandaan kom vieren ze het niet. Vooraf stuurt 1 van de moeders van de kids uit de straat een mailtje met de verwachte aantal kids aan alle buren in de straat. Dus ik verwacht straks nog 9 kinderen. ( we wonen buitenaf) hihi ze komen nu eraan.. ik ga gauw

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:40

Ik ken de hele feestdag niet, maar schijnbaar vieren ze het in Utrecht wel. Hoorde het al vanmiddag, en toen er net aan werd gebeld heb ik de taak om open te doen ook maar aan een huisgenoot overgelaten, die vervolgens panisch rondjes ging rennen door het huis om ergens snoepjes vandaan te halen :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:45

nou wij hebben echt nog snoep voor een weeshuis :') ik had wat gekocht, en mijn vriend schijnbaar ook _O- alleen hebben we dus steeds geen kind gezien. Ben er bang voor _O-

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:46

Eleionomae schreef:
nou wij hebben echt nog snoep voor een weeshuis :') ik had wat gekocht, en mijn vriend schijnbaar ook _O- alleen hebben we dus steeds geen kind gezien. Ben er bang voor _O-

Stuur maar op hoor :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:49

Elk jaar vraag ik me weer af waarom ik de lichten niet uitdoe en achter de bank zit.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:50

nafnaf schreef:
Eleionomae schreef:

Stuur maar op hoor :D

Kom maar halen, dan heb ik in ieder geval nog één iemand aan de deur gehad vanavond _O-

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:57

Hier is het ook heel bekend maar dit is al het 3e jaar dat er misschien 1 groepje kids aan de deur komt terwijl we jaren geleden beter bij de deur konden blijven staan, zo druk. Ach ik vind het wel prima zo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:00

verootjoo schreef:
Hier niet gelukkig... Lijkt me verschrikkelijk al die jengelende kids aan je deur :\

Lijkt mij ook ja.
Gelukkig wordt t hier ook niet gevierd, vroeger op school wel lampionnen optocht maar daar bleef het dan ook bij.

Cowgirl

Ik in Heerhugowaard en ook erg druk. Zo druk dat ik binnen no-time dor mijn snoep heen was en mijn netje met mandarijnen heb opgeofferd.
En gezien het grut nog erg jong was volgend jaar maar wat extra inslaan.

verder is het altijd wel leuk, het duurt hooguit 2 uurtjes en dan gaan ze allemaal thuis snoep tellen en sorteren.

Eleionomae

@pasamba, ik heb ook het idee dat het minder is geworden de laatste jaren... Hoe dat komt? Op school wordt er toch nog steeds wel aandacht aan besteed, dus je zou toch denken dat zoiets dan wel redelijk blijvend is.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:01

Spritz schreef:
Hier is het spitsuur op het moment, maar vind alleen de kleine kindertjes schattig. Kwamen ook 3 jongens rond de 12/13 jaar langs net, met een iPhone in de hand met daarop een plaatje van een lampion. Kon het niet laten daar iets van te zeggen O:)

Mijn man vond dit zeer inventief en helemaal van deze tijd. :')
Nou ik geef je gelijk hoor! Dat kan toch niet.

Hier nog niets, verwacht ook niets. Ze hebben hier in het dorp altijd een optocht. Ik woon in een steeg en daar komen ze niet.
Volgens mij weten ze niet eens dat we hier wonen :=
Afgelopen jaren wel de buurtkinderen langs gehad.
Ach we zien wel. heb dit jaar ook niets in huis gehaald. Er ligt wel wat fruit en heb nog verpakte koekjes. Worden ze vast ook wel blij van.