hoe egoistisch kun je zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:34

Rianne1994 schreef:
heel leuk voor een auto sparen maar je hebt er maandelijkse kosten aan.
Verder is het zooooo makkelijk om te oordelen vanachter een computer.
Ik zeg: Walk in my footsteps en oordeel dan. Jij zou de eerste stap al vallen.

HAHAHAHAHA nee sorry ik loop niet, ik ga altijd met de auto.

Alsof andere mensen niet maandelijks kosten aan hun auto hebben :7. En erger nog. Als je een eigen auto hebt heb je blijkbaar de verplichting om iedereen zonder eigen auto te pas en te onpas overal op te halen. Nee dan zou ik ook geen eigen auto willen,

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:35

Ik heb vorige week elke dag een plensbui op m'n kop gekregen toen ik opgemaakt en al richting werk ging. Hand door m'n haar, ff checken in de spiegel of make-up nog goed zit en gaan met die banaan. Een regenbui op je kop is geen wereldramp.

Het is niet vanzelfsprekend allemaal hoor. Je zou juist dankbaar moeten zijn als iemand je een gunst bewijst door een lift te geven of iets dergelijks, niet verwachten dat het gebeurt als het jou goed uitkomt..

En ik denk niet dat ik bij de eerste stap al zou vallen, heb behoorlijk wat voetstappen achter me en die heb ik ook allemaal overleefd.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:36

eigenlijk heeft die de eerste auto gekregen, verkocht een nieuwe gekocht van dat geld. Verder maandelijkse kosten wij komen nu al niet rond. Voor jullie gaan zeggen dan ga je toch weer bij je moeder wonen oid dan gaan maandelijkse lasten omlaag. Daar heb ik heus ook wel over gedacht.
Oke ik hou weer op met reageren want dit is gewoon persoonlijk aanvallen en hier heb ik geen behoefte aan mensen die daadwerkelijk iets nuttigs en aardigs kunnen zeggen pb de rest leef je uit hier ik reageer niet meer en lees ook niet meer ajuus :evaw:

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:37

Rianne1994 schreef:

vind het overigens wel ontzettend jammer hoe remy sommige mensen zijn.
Wat jullie normaal vinden is eigenlijk heel egoïstisch, niet voor iemand klaar willen staan.
Maar zo gaat dat in deze maatschappij vroeger hielpen mensen elkaar nog.

Beetje positief blijven hé.
Ik vind persoonlijk dat je best negatief overkomt. Misschien zit dat in je karakter dat je snel iets negatief ziet maar probeer er een positieve kijk op te hebben.
Ik vind het heel normaal om voor iemand klaar te staan maar er zit wel verschil in. Wil niet zeggen dat je altijd maar alles moet doen voor een ander. Het heeft ook z'n grenzen. En gezien jullie relatie met je schoonbroer niet echt geweldig is kan dat natuurlijk ook een reden zijn waarom hun jullie niet mee willen nemen. Zoals ik eerder al zei: Laat het los en accepteer hoe het is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:38

Erg volwassen ja :D je doet net alsof je de enige bent die het moeilijk heeft.

Dus omdat hij de eerste auto heeft gekregen is hij rijk en moet hij elke dag drie keer 500 meters rijden. Sure.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 07-11-13 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:38

Ik snap dat dit niet de reacties zijn die je wil lezen maar dat is nou eenmaal het risico van iets op een forum plaatsen. Je laat je nu wel heel erg kennen door met je vinger naar ons te wijzen.

Edit: Dan zou het topic straks nog gesloten worden ook omdat het een 'rel'topic is. Het moet niet gekker worden af en toe..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:39

Vind je zelf ook niet dat je hartstikke verwend bent? Dat je zomaar verwacht dat iedereen binnen een kwartiertje doet wat jij ze opdraagt omdat jij zo dom was om de deur dicht te trekken?

En vind je het zelf ook niet een beetje dom om over andermans' familie slecht te praten? Dat je dr nog van opkijkt dat ze het doorspelen zeg ... :')

Je bent 19 ... c'mon ...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:41

Rianne1994 schreef:
de bedoeling was dat hij een rotonde rechtdoor zou gaan nog ong 500 meter rijden en daar liepen wij al.

Wat is het probleem dan? Je bent toch niet van suiker gemaakt, er is bij mijn weten nog niemand gestorven van een paar honderd meter in de regen te lopen.
Sorry hoor, maar ik vind echt dat jij je ongelofelijk aanstelt. Ik lees net op je profiel dat je 19 bent, dat is volgens mij wel oud genoeg om je eigen verantwoordelijkheden te nemen, je stiefbroer is immers niet verantwoordelijk voor jou.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:45

Het is ook echt niet verkeerd om voor iemand anders klaar te staan en iemand te brengen met zoiets, tuurlijk niet! Maar zie dit als een gunst, ga er niet vanuit dat iemand dat wel ff voor je doet.
Vragen is prima, ja heb je, nee kun je krijgen. Maar als het nee is accepteer dat dan ook gewoon.
Ik ben ook altijd heel blij als iemand mij wil brengen/ halen. Zou echt niet boos kunnen worden als ze iets niet kunnen/ willen doen.

En tja, als ik naar school moet, moet ik ook door weer en wind een halfuur fietsen. Terwijl mijn moeder dan misschien gewoon lekker vrij is, en mij met de auto in 10 minuutjes ook wel naar school kan brengen. Is ook nog nooit in m'n leven gebeurd. Tis idd wel poedersuiker ja, maarja om daar nou boos om te worden...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:53

Rianne1994 schreef:
eigenlijk heeft die de eerste auto gekregen, verkocht een nieuwe gekocht van dat geld. Verder maandelijkse kosten wij komen nu al niet rond. Voor jullie gaan zeggen dan ga je toch weer bij je moeder wonen oid dan gaan maandelijkse lasten omlaag. Daar heb ik heus ook wel over gedacht.
Oke ik hou weer op met reageren want dit is gewoon persoonlijk aanvallen en hier heb ik geen behoefte aan mensen die daadwerkelijk iets nuttigs en aardigs kunnen zeggen pb de rest leef je uit hier ik reageer niet meer en lees ook niet meer ajuus :evaw:

Heb je mijn bericht ook gelezen? Ik val je niet aan, geef alleen tips uit ervaring!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:59

Tja, ik heb gisteren op mijn vrije dag mijn autoloze broertje opgehaald in Amsterdam, door de file naar Rotterdam gebracht en weer terug door de file naar huis in Leiden gereden. Kostte me een halve dag, maar dat doe ik met liefde. En mijn broertje vroeg het ook heel lief. MAAR ik zou dit nooit van een ander verwachten. Als ik ergens de schurft aan heb is het als mensen menen mij te kunnen bestellen en als ik nee zeg mij egotistisch noemen. Ik speel vaak genoeg taxi, maar wel omdat ik er op dat moment zin in heb of omdat iemand in nood zit. Niet omdat dat van mij verwacht wordt. En ik vind het nog altijd een cadeautje sl iemand onvoorwaardelijk voor me klaar staat. Ik verwacht het zelfs van familie en mijn allerbeste vrienden niet...

TS, mijns inziens krijg je het meeste als je niet zoveel verwacht van anderen. En het is ontzettend goed dat jullie klaar hebben gestaan voor je schoonfamilie. Maar door daarvoor iets terug te verwachten, maak je het jezelf heel moeilijk. Je kunt dan alleen maar teleurgesteld worden. Goede daden betalen zichzelf ooit wel terug.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:23

Gelukkig zijn er paraplu's uitgevonden :+

Zonder dollen, ik heb nergens gelezen dat jij meebetaald aan hun benzine kosten voor je 500 meter ritjes?
Het moet ook van twee kanten komen op dat gebied. Dan kan je wel andere dingen steeds aanbieden, maar het is niet meer dan netjes om aan de auto mee te betalen als je verwacht opgehaald te worden. Ik zou uitgelachen worden als ik daarvoor bel..

Misschien nog eens bij jezelf nagaan waarom ze jullie niet helpen. Even alles op een rijtje zetten, een verhaal heeft altijd 2 kanten namelijk.
En bij jezelf alles nagaan kan nooit kwaad :o Is goed voor de persoonlijke ontwikkeling. Want wat ik tot nu toe lees is dat je je relatief snel beledigd voelt en in de aanval gaat.

Lein_

Re: hoe egoistisch kun je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:51

Knap dat je jezelf een spiegel voorhoud maar er niet in durft te kijken.

Wat stel jij je aan, ga lopen, ga fietsen kom op zeg....
Alsof je Perse een auto nodig hebt of gehaald/gebracht moet worden om overal te komen. Dat je het lef hebt om dat te verwachten! Tja en dat je een sleutel vergeet is jammer maar ik zou ook geen zin hebben om bij het minste of geringste opgepiept te worden hallo dan!

M'n broer heeft ons geholpen met klussen in ons huis en wij hebben hem geholpen met oa verhuizen. Dat noem ik klaarstaan voor elkaar en over en weer behulpzaam zijn.
Hem vragen mij te taxiën maar niets terugdoen heeft daar geen reet mee tr maken.

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 01:01

Ik verbaas me echt over de reacties in dit topic.
Ten eerste dat de Nederlandse taal iedere keer aangehaald word. Er bestaat ook zoiets als begrijpend lezen.
Dus ook al is de zinsopbouw niet helemaal correct, als je Nederlands heb geleerd kan je TS haar tekst echt wel lezen!

Ten tweede snap ik niet eens waarom er gereageerd word aangezien er bijna totaal geen nuttig advies tussen staat waar de TS om vraagt.
Het is alleen maar oordelen en aanvallen.
Je kunt wel je mening geven maar dit kan toch wel een beetje op normale toon en met respect?!!
Ik lees overal dat er gefietst en gelopen moet worden in de regen en je anders een aansteller ben. Dit vind ik zo vreemd want aan de andere kant hoor ik altijd constant gezeik en geklaag als het regent!
Al laat ik mezelf niet tegenhouden door wind en regen, ik vind het echt niet fijn en kies liever voor de mogelijkheid om droog te blijven!!

Nou TS, mijn mening: ik vind het heel normaal dat je rekening met elkaar houdt als familie zijnde. Als mijn familie/vrienden mijn hulp nodig heeft dan doe ik dit graag voor ze. Ik verwacht dan ook wel dat dit wederzijds is. Dat vind ik niks meer dan normaal. Tenzij er goede redenen zijn natuurlijk!
Ik vind het egoïstisch als mensen iets verwachten van anderen en ze dit zelf niet terug kunnen doen. Hier zou ik dan ook naar vragen en bespreekbaar maken.
En je kan mij niet vertellen dat iemand het prettig vind om nat gezeikt te worden onderweg naar verjaardag, terwijl het (je schoonbroertje in dit geval) een paar minuutjes kost jullie mee te pikken met de auto. Dit zou je dus ook voor een ander doen.
"Behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden" :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 01:47

@TS
Wat verwacht je van ons?

Als ik veel voor een ander doe en ik vraag een x hulp terug en ze weigeren dat.
Dan houdt het van mijn kant ook gewoon op.

Daar heb je Bokt toch niet voor nodig?
Wat voor bevestiging wil je van ons hebben?
Dat je kan zeggen: een grote groep onbekende van Bokt vindt je ook een egoïst?

Ook al is hij niet zo opgevoed hij leeft zijn eigen leven naar zijn eigen regels.
Ik snap niet dat als je 2x je neus hebt gestoten (hij wil jullie niet ophalen) dat je het gewoon een 3de x probeert en dan alsnog verbaasd bent dat hij het niet doet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:17

De manier van het verhaal vertellen en reageren roept bij de meerderheid wrevel op denk ik. Ik merk aan mezelf ook dat ik een beetje geïrriteerd raak als ik de berichten van TS lees.

Mijn tip? Wat harder worden en je schoonfamilie even links laten liggen. Als jij betrokken bent bij een roddelverhaal ongeacht welke rol jij daarin speelt, snap ik heel goed dat ze even niet meer voor je klaarstaan. Je bent toch 'vreemd' bloed en van vreemd bloed kun je minder hebben dan eigen bloed. Althans, veel mensen. Je schoonmoeder is misschien toch gekwetst.

Bovendien hebben mensen hun eigen leven en moet je je misschien iets onafhankelijker opstellen.

En dat jullie niet rondkomen is vervelend, maar niet onze zaak. Ik vind het een beetje overdreven gezegd want jullie zitten volgens mij niet bij de voedselbank? Veel succes in ieder geval.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:37

Maar wat ik raar vind, je woont bij je schoonouders in? Ze maken eten voor je, ze doen je was, je hebt een bed,.. Wordt je gevraagd om ervoor te betalen? Wat ik logisch zou vinden eigenlijk.
Ik woon nu ook tijdelijk in bij mijn schoonouders, omdat mijn kamer dakloos is, ik moet niet betalen. Maar ik spring wel voor hun als ze dat vragen en ik hou mij zoveel mogelijk aan hun routine, hun huis hun wetten.

Jou vriend is er om voor je te springen, daarvoor houdt hij van je, maar je schoonfamilie heeft je niet gekozen en moet daarom niet voor je springen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:45

Rianne1994 schreef:
ik ga hier niet meer op reageren, anders wordt ik zo meteen heel boos. Dan ga ik dingen zeggen waar ik spijt van krijgen. Mensen die het hele verhaal willen en daadwerkelijk nuttige adviezen hebben kunnen een pb sturen dan zal ik het zo goed mogelijk uitleggen maar ik wil geen reltopic.

Vuurneon: ik wil het graag even in pb toelichten :)

nuttig advies:

Neem ze in dienst voor een redelijk salaris.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:03

Citaat:
Overigens mijn vriend vind en ik quote: ze hoeven niet te verwachten dat we nog wat voor ze gaan doen, wij mogen van alles voor hun doen en zij willen nooit voor ons klaarstaan. zo zijn we niet opgevoed.

Precies zoals heel de rest van Nederland zou reageren.
Snap niet dat daar een topic voor nodig is.
Het komt over alsof je alsnog bevestiging wil.
Hij doet niets voor jullie...prima, dan houdt het van jullie kant ook op.

Niets meer en niets minder. Zo werkt het in de wereld.
Je maakt er een groter probleem van dan dat het is, hij is het niet verplicht.
Het zou heel aardig zijn, maar zijn auto en zijn geld.
Daar hebben jullie nu eenmaal geen recht op.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:09

Sluit me aan bij brainless, als ze niks voor jullie willen doen en dat zit je dwars, dan doe je toch ook niks meer voor hun?
En wat misschien een hoop irritatie had gescheeld was als je met je parapluutje even zelf naar hen toe was gelopen(tis tenslotte maar drie flats), dan had je vanaf daar vast mee mogen rijden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:13

Rianne1994 schreef:

vind het overigens wel ontzettend jammer hoe remy sommige mensen zijn.
Wat jullie normaal vinden is eigenlijk heel egoïstisch, niet voor iemand klaar willen staan.
Maar zo gaat dat in deze maatschappij vroeger hielpen mensen elkaar nog.

deze zin zegt genoeg vind je verwend overkomen, en je trekt alles op jezelf, meid leer de wereld om je heen kennen en niet alleen jou eigen wereldje

en nog even snelle aanpassing er worden zoveel tips gegeven.
- paraplu
- hun laten vallen de volgende keer
- regenjas
- geen hakken aantrekken als dat niet makkelijk loopt
- je kan je altijd omkleden ergens (boven bij iemand, wc, er is altijd wel 1 ruimte)

en zo zag ik er nog wel meer voorbij komen hoor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:21

ach, gelukkig zijn er nog wel mensen die begrijpen hoe belachelijk zwager en vriendin zich gedragen..... (het is toch van de zotte dat schoonma TS op komt halen omdat zij het wél belachelijk vind dat ze anders door de regen moeten komen lopen terwijl er iemand langs ze rijdt?!?)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:24

we weten het verhaal niet van de andere kant, misschien ging het helemaal niet zo als ts beschreef en moesten ze er voor om rijden of wat dan ook.

dat is het jammere je weet nooit verhaal 2, en ik val niet alleen over dat, maar de toon waarop ts dingen naar zich toe haalt en alleen al de titel van het topic.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:28

Whoohooowww TS.... Hou je rustig rustig rustig... Hou je rustig kalm en stil.....

Je komt ongelooflijk verwend op me over....
Te lui om 500 meter te lopen.... hakken aan? Je wist dat je ging lopen!! (Ohnee, je ging er vanuit dat ze je wel zouden ophalen he?) Dan doe je toch normale schoenen aan en hou je er rekening mee...

Ga niet iemand verplichten om met de auto te komen.. Dat ding rijd niet op water!
Het starten van mn auto kost me meer dan die 500 meter rijden := Ammehoela dat ik je op zou halen dus.. en zeker niet met die toon die je praat.

Ik vind je gewoon enorm verwend...
Je moet eens je eigen leven op orde gaan stellen en dan pas oordelen over anderen.......

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:46

Ik snap dat het vervelend is dat je in de regen moet lopen, dat is ook niet mijn favoriete bezigheid. Maar had je bijvoorbeeld geen paraplu kunnen mee nemen of eventjes gewacht tot de ergste regen over is?
Wij staan een beetje aan de andere kant.. Schoonzusje heeft geen auto, heeft er ook geen geld voor en word dus ook overal heen gebracht. Natuurlijk staan we voor haar klaar en als ze mij belt dat ze ziek op haar werk zit spring ik gelijk in de auto om haar te halen.
Maar vorige week zondagavond werden wij ook gebeld of we haar wilden halen, want het regende zo hard. Het is voor ons dan toch al snel 25 minuten dat we van huis weg zijn en ze moest tot kwart over 9 werken. Ja, dan balen wij ook wel eventjes. Niet omdat we egoïstisch zijn (we hebben het overigens wel gedaan), maar meer omdat we ook ons eigen leventje hebben en het niet altijd even goed uit komt en gewoon ook, hard gezegd, omdat we daar niet altijd evenveel zin in hebben.
Wat ik begreep was dat jij iemand belde of ze je gelijk wilde komen halen? Sja, dan loop je het risico dat diegene druk bezig is en het eventjes niet uit komt. Jij zegt dat hij op facebook een spelletje speelde, maar wie weet had hij wel eventjes pauze van de schuur?
Mensen zitten niet de hele dag te wachten op de bank tot ze iets voor een ander zouden kunnen doen.

1 tip, zeg nooit iets verkeerds over je schoonfamilie! In mijn schoonfamilie is er ook regelmatig ruzie tussen kinderen en ouders en ik hou altijd wijselijk mijn mond. Pas was er een grote ruzie en zaten we met kinderen en aanhang erover te praten (waren er speciaal voor bij elkaar gekomen) en ik heb hen laten praten en zelf gezegd 'Sja, het zijn mijn ouders niet dus wie ben ik om er over te oordelen?'. Want als het dan allemaal weer goed is, heb jij het altijd gedaan!