Mijn relatie gaat naar de maan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:38

ts. Vervelende situatie voor je zeg. Denk je lekker te gaan samenwonen met je vriend en aan een volwassen leven te beginnen zit je met een claimende depressieve kerel op de bank. Depressie is een vervelende ziekte maar jeemig zeg. Op jou leeftijd moet je gewoon leuke dingen doen. Moet een relatie nog gewoon lekker makkelijk gaan.
Persoonlijk (en uit ervaring) zeg ik: spullen pakken en snel weg gaan. Maar ja je houd natuurlijk van hem dus misschien is het handig om zelf hulp te zoeken. En te leren, hoe ga ik om met een depressieve man en hoe leer ik mijn eigen grenzen aangeven?
Heel veel sterkte en vergeet niet dat je altijd voor jezelf kan kiezen.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:38

Ik snap de reactie wel dat ik misschien ook het probleem kan zijn. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen?! Ik kan er gewoon bijna geen energie meer in steken, want die heb ik niet meer...
Natuurlijk wil ik niet weg, ik wil gewoon dat het werkt en alles weer goed gaat. Maar hoe?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:39

Komt ook mij bekend voor uit het verleden. Stop hier alsjeblieft mee. Iemand hoort jou niet zo te claimen en op je in te praten. Hij moet daarbij ook respecteren dat je 17 en schoolgaand bent en geen top salaris hebt.

Ik zat even je berichten te bekijken en zie dat je je pony te koop hebt staan. Ik hoop van harte dat dit ook niet voor hem is, om geld te besparen. Meis, ga lekker leven! Een echte vent doet dit je niet aan. Dit is niet gezond. Je bent op, je hebt er geen energie meer voor. Een relatie hoort energie op te brengen en elkaar beter te maken. Ik geloofde het ook nooit, maar ik ben er wel achter gekomen.
Laatst bijgewerkt door 901823 op 05-11-13 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:39

Jij 17, hij 23 met depressie en stress stoornis. Lijkt mij geen gezonde samenwoonsituatie. Als mijn dochter over 9 jaar hiermee aankomt, pak ik de auto en haal haar op. Deze situatie is niet goed voor jou. Laat hem eerst aan zichzelf werken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:40

Kun je dit weekend niet naar je ouders of vriendinnen toe om even echt op te laden en bij te tanken? Dat je even weg bent uit de situatie en ook rustiger kan nadenken; wat wil ik?

Je school moet hier niet onder lijden, hij moet je daarin juist ondersteunen.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:40

Niet meteen alles weggooien, bedenk heel goed hoe veel je van hem houd, en hoe veel moeite je (nog) wil doen. Probeer afspraken te maken voor het huishouden. Wat geweest en gedaan is, is verleden. Het gaat er om wie nu wat doet in het dagelijkse huishouden. Plus, iemand met zulke problemen zoals stress en depressie heeft daar natuurlijk ook een psycholoog/begeleider voor. Het helpt misschien als jij (samen en een keer apart) naar zijn hulpverlener gaat. Je kunt nooit zeggen wat er gebeurd, maar een stoornis is geen reden voor gebrek aan respect en misschien kan deze hulpverlener jullie inzicht geven in elkaars beleving, en zo begrip. Probeer het eens. Mag het niet, of werkt het niet bedenk je dan dat je áltijd voor jezelf moet kiezen! Je mag niet zo veel opofferen. Zeker omdat je nog zo jong bent. Je school gaat er anders wellicht onder lijden, en met deze leeftijd (en dus een pas begonnen studie) kun je zo'n start beter niet hebben, dat gaat een veel te grote inslag geven op je toekomst. In dat geval is het beter om weer terug te gaan naar je ouders.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:41

laat hem realiseren dat hij jou nodig heeft, en niet andersom(wel andersom ook maar in veeeel mindere mate). Het is man eigen een vrouw te zien als verzorger, zeker als ze zelf zielig zijn. Ik kwam in exact dezelfde situatie terecht, werkte m'n staart eraf en kwam thuis om te horen dat ik nog even dit en dit kon gaan doen. Heb duidelijk gemaakt dat het zo écht niet gaat in het normale leven. nu zijn we 4,5 jaar samen waarvan we vier jaar samen wonen en zou geen dag zonder hem willen <3

Geryon

eeeeef_x schreef:
Ik snap de reactie wel dat ik misschien ook het probleem kan zijn. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen?! Ik kan er gewoon bijna geen energie meer in steken, want die heb ik niet meer...
Natuurlijk wil ik niet weg, ik wil gewoon dat het werkt en alles weer goed gaat. Maar hoe?

Ik bedoelde zeker niet dat jij het probleem kan zijn. Met die reactie bedoelde ik dat het niet hoeft dat het alleen maar van hem af komt. Als je niet weet hoe je met elkaar om moet gaan, kan dat reacties uitlokken van beide kanten. Daarom raad ik je aan om, als jullie beide willen vechten voor de relatie (waar je door middel van een goed en lang gesprek achter komt), hulp te gaan zoeken.

Selka

@Zilfstar, lijkt mij de enige juiste reactie.

@TS, waar zijn jouw ouders in deze?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:43

@Liezel1: Je onderschrift, serieus.... :S

Ontopic: Verschillende mensen zeggen hier wel heel gemakkelijk: oprotten en niet meer omkijken. Sterker nog: "dat is geen probleem, dat is de oplossing." We hebben het hier wel over een jongen die er ernstig aan toe is, dus dat kan wel wat minder nonchalant. Maar ik wil TS wel iets anders vragen: Waarom blijf je bij hem? Ik bedoel: is de relatie voor jou vanzelfsprekend of heb je wel eens rustig de voor- en nadelen ervan overwogen. En zo ja: wat zijn de voordelen? Want ik neem aan dat je ook nog wel eens leuke dingen met je vriend meemaakt.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:43

Je kunt wel al je energie erin willen steken om dit beter te maken, maar gaat dit je lukken?
Wees zelf alsjeblieft realistisch naar jezelf. Zou hij ook zoveel energie in de relatie willen steken als jou?
Je kunt het wel heel graag willen, maar lukt dit je ook? Al heb je alle energie van de wereld, sommige dingen zullen nooit lukken... Wees critisch naar jezelf of beeld je in dat dit een ander zijn situatie is. Hoe zou jij hier dan tegenover staan?

Eerlijk antwoorden, dan weet je zelf genoeg. Niet antwoorden wat je wilt, maar wat je denkt dat mogelijk is!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:44

TS hoe lang is je vriend al thuis,het valt misschien niet mee als je al maanden thuis zit en jij een leven hebt buiten zijn wereldje.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:44

Die vraag heb ik ook pas 2x gesteld :+

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:44

Mijn ouders zeggen natuurlijk; eef, ga terug naar huis en zoek daar een eigen plaatsje. Maar ze zeggen ook dat dit een relatie is waar het toch eerst goed ging, dus om er voor te vechten. Ze laten me hier heel vrij in, dat vind ik fijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:45

eeeeef_x schreef:
Mijn ouders zeggen natuurlijk; eef, ga terug naar huis en zoek daar een eigen plaatsje. Maar ze zeggen ook dat dit een relatie is waar het toch eerst goed ging, dus om er voor te vechten. Ze laten me hier heel vrij in, dat vind ik fijn.

Waarom kun je de relatie niet gewoon voortzetten en weer bij je ouders wonen? Je hoeft niet uit elkaar te gaan immers, alleen is samenwonen nu niet zo handig. T is niet het een of het ander, beide kan ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:46

cam schreef:
TS hoe lang is je vriend al thuis,het valt misschien niet mee als je al maanden thuis zit en jij een leven hebt buiten zijn wereldje.

Op 6 oktober werkte hij nog voltijd.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:46

Als een vriendin van mij dit probleem had gehad , had ik haar geadviseerd om een eigen plek te zoeken.. maarja makkelijker gezegd dan gedaan haha..

eeeeef_x

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:47

@vuurneon goede research gedaan haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:47

eeeeef_x schreef:
Als een vriendin van mij dit probleem had gehad , had ik haar geadviseerd om een eigen plek te zoeken.. maarja makkelijker gezegd dan gedaan haha..

Het is ook moeilijk, maar realistisch gezien is waar je nu in zit toch ook hartstikke moeilijk en zwaar? :(:)
Waarom niet gewoon even dit weekend bij tanken bij je ouders. Even een weekend om echt rust te nemen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-11-13 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:47

vuurneon schreef:
cam schreef:

? heb ik daar overheen gekeken.
Sorry

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:48

eeeeef_x schreef:

Dus je vindt dat zelf ook de beste oplossing, alleen durf je het niet aan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:49

cam schreef:
vuurneon schreef:

? heb ik daar overheen gekeken.
Sorry

Stond in haar berichtengeschiedenis :) vrij bovenaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:54

Hoelang zijn jullie al bij elkaar en hoelang woont je vriend al op zichzelf. Heeft hij eerder problemen gehad en hoe zijn die opgelost. Jij betaald veel als ik het goed begrijp, hij zit in de ziektewet, dan heeft hij toch ook een inkomen.

En wat betreft weggaan of blijven, vraag jezelf of je gelukkig bent en of je zo de rest van je leven wilt doorbrengen, namelijk met een instabiele grote kleuter. In bed kruipen en jammeren, hij manipuleert je waar je bij staat, laat hem eerst zelf maar eens weer z'n leven op de rit krijgen en dan is er weer perspectief op een gezonde relatie, als je mijn dochter was dan had ik je allang geadviseerd om weer tijdelijk thuis te komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:55

Tussen twee haakjes, toen ik je topic titel las hoopte ik dat je vriend astronaut was... :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:56

Kuggur schreef:
Tussen twee haakjes, toen ik je topic titel las hoopte ik dat je vriend astronaut was... :D

Jij ook al? :P

Lang leve de flauwe woordgrap!