naam van je vriend (niet) gebruiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:03

Normaal gebruik ik idd ook nooit de naam van vriendlief. Dan is het meestal poppiej of lieverd. En als ik vriendlief iets wil vertellen en ik krijg zijn aandacht niet met poppiej of lieverd dan gebruik ik wel zijn volledige naamen als ik dan nog niet doorkom gebruik ik ook zijn achternaam nog eens. Dit gebeurt dan wel op een iets indringerende manier totdat ik mijn aandacht heb. (mijn vriend zit namelijk vrij snel in zijn 'tunnelvisie') En zelfs in een ruzie zeg ik nog vaak lieverd of poppiej :j Mijn vriend noemt mij ook zeer zelden bij naam, alleen als ie mij zoekt. Ander zijn t vaak koosnaampjes zoals (mooie) meis(je) of schatje. Of de afkorting van mijn naam, maar dan is hij vaak iets kwijt ofzo.

En vraag me niet waarom, maar vind het van mezelf op de één of andere manier raar klinken als las ik zijn volledige naam uitspreek. Zelfs als ik probeer de aandacht te krijgen of in een ruzie. Maar zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige _/-\o_

Kwanyin

Re: naam van je vriend (niet) gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:44

Ik wissel af. Niet bewust, maar nooit klef (tenzij ik expres theatraal wil doen :+ ). Gewoon "dag schat" of "zeg x," .

Soms gebruik ik wel schàà-hààt. En dat is eigenlijk gewoon de verkorte versie van "x, ik ga je binnen enkele ogenblikken om een gunst vragen waarvan ik weet dat je het niet gaat waarderen. Ofwel heb ik iets geregeld waar je niet blij mee gaat zijn. Ofwel ben ik iets vergeten te doen of heb ik iets van je stuk gemaakt maar ik heb je schat genoemd dus dan ga je het minder erg vinden hé" :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:47

Mijn vriend word altijd "HEY!" of "OI!" genoemd.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:55

Ik dacht al bijna dat ik de enige was :+
Ik gebruik dus ook nooit zijn naam en hij nooit de mijne.. Als hij iets echt niet hoort gebruik ik wel zijn naam.. maar vind het altijd zo raar klinken als ik dat doe.
Overigens heb ik er weer totaal geen problemen mee als ik zijn naam gebruik in een gesprek met anderen :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 01:08

Mijn vriend heet Ben en heeft eigenlijk een langere naam. Ik gebruik zijn volledige voornaam (die "geheim" is) best wel vaak omdat ik hem erg leuk vind, maar zijn naam die hij zelf gebruikt in gezelschap :o

Of ik noem hem Benedictus. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:33

Hier is het altijd "schat". Eigenlijk gebruik ik enkel z'n naam (de afkorting want zijn volledige naam kennen de meeste niet eens) wanneer hij of zodanig op iets geconcentreerd is dat ie op "schat" niet reageerd of als er veel kabaal/volk is... Dan gebruik ik zijn naam en val ik terug op het cocktail-party-fenomeen.

Mijn man is tot mijn frustratie de enige die mijn volledige naam gebruikt. (en daardoor ook z'n vrienden) terwijl mijn vrienden allemaal "Kath" zeggen en ik dat dus gewend ben... :+ Al merk ik dat hij tegenwoordig als hij het in sms'en over me heeft, ook "kath" zegt. Dus wie weet komt het nog. :')
Mijn namen zijn "vrouw", "ukkie" "schat" "princesje" en nee het boeit hem echt niet of zijn vrienden er bij staan of niet. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-11-13 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:45

Wij deden het ook nooit. En als ik hem dan eens met zijn voornaam aansprak, dan was het omdat hij wat geflikt had. Hij zei altijd al: Oh jeej, je noemt me bij mijn naam, wat heb ik nu weer gedaan haha :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:49

Grappig onderwerp. Ik gebruik zijn naam ook niet heel vaak, alleen als ik hem roep vanaf beneden oid dan gebruik ik zijn naam wel. Of als er andere mensen bij zijn.
In gesprekken gebruik ik zijn naam overigens wel gewoon, wel zo makkelijk!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:50

ElineMeike schreef:
sorry ik heb dat niet, ik ben happy single, maar het deed me denken aan dit filmpje :D
http://www.youtube.com/watch?v=1UHRrh_DhtA
Ik hoop dat iemand reageert

Haha, ernstig! Laten we met z'n allen er maar voor zorgen dat het nooit zo ver komt :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:53

Als we met z'n tweeën zijn dan zeg ik zijn naam niet.
Dan is het: wil je wat drinken.

Als we buiten bezig zijn, dan roep ik wel eerst zijn naam, zodat ik weet dat hij mij wel hoort.
Zo van: Evert... (hij: ja?) wil je wat drinken/even komen helpen enz.

Zodra we met de kids/andere zijn gebruik ik zijn naam wel, maar ook die van de kinderen apart.
Als ik alleen met iemand ben gebruik ik diegene haar/zijn naam eigenlijk nooit.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:57

Hier altijd lief, of schat. Al 3 jaar niet anders. Onze vrienden vinden dat helemaal niet erg, en doen het ook. Geeft wel een leuke reactie, want een van zijn kameraden heeft een zelfde stem als mijn vriend. Waardoor wij als vrouw, dan niet meer weet wie wat nu zegt als ze achter een deur staan bijvoorbeeld. Geeft leuke effecten :D

Alleen als ik wat harder moet roepen of als ik boos ben noem ik zijn naam. En dan weet hij ook dat het echt menes is :D

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:58

Wij gebruiken nooit onze voornamen. Ik heeeeel soms bij hem. Meestal roepen we elkaar met "he bolle" of "he knor".

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:59

Ik spreek mijn vriends naam wel uit.. Maar ik zeg vaker: schat ofzo.
Vaak gebruik ik zijn naam als ik wil dat ie naar me luisterd of als ik boos op hem ben hahaha:P
Hij noemt mij nooit bij mijn naam, en mijn ex deed dit ook niet. Ook geen bijnaam van mijn naam ofzo, altijd schat of een of ander kwijlnaampje:P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:00

Ik heb een hekel aan namen, mijn eigen naam hoef ik ook echt niet zo vaak te horen.
Nu moet ik mijn vriend wel regelmatig bij naam noemen omdat hij anders niets hoort, maar het liefst zeg ik ook zijn naam(die ik eigenlijk best mooi vind hoor) niet.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:01

Heel herkenbaar! Mijn vader schiet zelfs in de lach als mijn moeder hem bij zijn naam noemt.... 'ze spreekt het zo grappig uit' :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:03

Ik snap eigenlijk niet hoe je je kan ergeren als stellen elkaar "schat" ofzo noemen. :')

Nu ik er bij nadenk, ook in discussies kan ik hem prima (wel met een geërgerd toontje dan) aanspreken met "schat" _O-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:05

Zelfs mijn directe collega's noem ik niet bij de voornaam. (Doen we geen van allen)
Meestal is het schatje of lieffie of natuurlijk lelijkerd.
Of gewoon poes...

De chef daarintegen noem ik wel gewoon bij zijn voornaam, heb een officiele waarschuwing gehad door hem schatje te noemen -O-

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:15

Wij noemen elkaar, nu ik er zo over nadenk ook nooit bij de naam. Allee als wij kwaad zijn op elkaar. Een keer was ie zo kwaad dat hij mijn naam en achternaam volledig gebruikte.... dat was ook wel even vreemd, hield mijn mond gewoon een keer uit verbazing :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:19

Vjestagirl schreef:
Ik gebruik zijn naam wel. Hij gebruikt de mijne nooit realiseer ik me nu.

Wat ik wel heel irritant vind zijn stellen die elkaar alleen maar schat, schatje etc. noemen.

Dat gebruiken wij pas als we erg geïrriteerd zijn :P Zodra ik schatje hoor moet ik op gaan passen.

Hier gewoon voornaam en ik ben altijd mijn bijnaam.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:28

Wij hebben dit dus ook _O- (hadden er het zelfs al over gehad dat we dit zo raar vinden als we elkaar zouden aanspreken met onze naam)
Vrienden spreek ik overigens wel gewoon aan.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:36

Wij gebruiken elkaars naam alleen tegenover anderen eigenlijk. Verder spreken we elkaar inderdaad altijd "schat" of "lieverd" of iets dergelijks.
Als we elkaars voornaam tegen elkaar zeggen dan is er iets goed mis :+ de combinatie voornaam + achternaam of alleen achternaam is helemaal foute boel _O- Al komt dat echt maar heel zelden voor.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:55

Wij gebruiken onze namen ook bijna nooit tegen elkaar
Wel tegen anderen als we het over elkaar hebben
Maar verder noemt iedereen me eigenlijk ka, kaat of kaatje
Dus mijn naam(karin) hoor ik heel zelden ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:58

Niemand die mijn hele naam gebruikt, behalve school em stage...
Vriendlief alleem als ie boos is of ik niet reageer :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:08

Ik was daar tijd terug nog over aan het nadenken, dacht serieus dat ik de enige was... Haha

Noem zijn naam dus ook bijna nooit, hij mijn naam wel veel (of afkorting er van).

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:09

Als we met meerdere in een ruimte zitten en ik roep hem dan roep ik wel z'n naam, maar anders is het gewoon schat.