Chagrijnig van donkere dagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:25

Ik heb elk jaar last van een behoorlijke winterdip/depressie en heb sinds twee jaar die lamp. Een uitkomst! Ik kan niet zeggen dat ik nu zingend en kwiek de winter door kom ;), maar het is draaglijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:21

Net wezen voeren en co....denken aan je ploeterende en zwoegende medemens uit dit topic helpt ook om de '' onderneming '' minder deprimerend te maken ! :Y) :Y)
Enne...weer een dagje dichter bij kerstmis...weer een dagje dichter bij het lengen van de dagen ! *\o/*

Mowoah

Re: Chagrijnig van donkere dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:04

Maak er vooral het beste van. :D

Heerlijk op de bank met een dekentje, kopje thee/wijntje/iets anders en kaarsjes. :) En wat denk je van de goede series die weer op TV komen, eindelijk zijn we van de herhalingen af!

Moet wel zeggen dat ik er ook van baal dat het zo snel donker is, áltijd in het donker (oké, behalve het weekend) naar het paard en andere activiteiten... Maar toch ook wel weer gezellig. :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:10

Konstantine schreef:
Ik vind vooral het uit bed komen zo moeilijk...

Pff ja, daar heb ik ook echt moeite mee.
Ben 's avonds m'n bed niet in te krijgen en 's ochtends er niet uit. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:12

Wake-up light en af en toe onder de zonnebank duiken werkt voor mij het beste :j
Vooral de zonnebank is echt nodig, ben anders zo vreselijk bleek dat mensen vragen of ik mij wel goed voel :+

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:13

Ik ben ook steeds zo moe! Pfffff

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:43

Ik wordt er ook nu al down van. Wakker worden in het donker, thuis komen in het donker, paardje doen in het donker.. Bah. Het liefst kruip ik om 6 uur m'n bed alweer in! En het ergste vind ik nog de kou! Blij als het weer maart of april is..

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:46

Weet niet of het al geantwoord is, maar wat mij ook helpt is die wekker van Philips die je wakker maakt met licht alsof de zon opgaat met vogelgeluidjes, is ook een soort zonlicht en je wordt er heerlijk relaxed wakker van

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:30

Oeh ik hou er juist van! Ik ben echt een nachtmens, de nacht is echt mijn favoriete dagdeel <3

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:38

Ik heb er ook zo'n hekel aan nu het eerder donker is, alles wordt veel somberder :( !

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:20

vuurneon schreef:
Wake-up light en af en toe onder de zonnebank duiken werkt voor mij het beste :j
Vooral de zonnebank is echt nodig, ben anders zo vreselijk bleek dat mensen vragen of ik mij wel goed voel :+

Hier ook wake-up light i.c.m. zonnebank! Kom nu in ieder geval makkelijk(er) mijn bed uit. Dat van die omega-3 wist ik niet! Zit het alleen in haring/paling of in vis algemeen? Ik eet al wekelijks vis maar een keertje extra is wel het proberen waard.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:40

Vanmiddag grote portie zalm gekocht ! :9 Daar zitten ook veel omega 3 vetjes in, toch ?
Enne....alweer wat dichter bij de dag dat de dagen weer gaan lengen ! :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:44

Ik kom er wonderbaarlijk dit jaar (nog) goed uit ... nu heb ik dit jaar een paard, dus ik vind het minder dat de dagen kort zijn (want avonds kan er weinig tot niks), maar ook daar zijn oplossingen voor te vinden!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:09

Ik heb hier ook heel erg last van. Ik ben me er wel bewust van dus dan irriteer ik me weer aan mijn eigen kribbigheid en word ik nog sjagerijniger :o
Ik ga de tip van de zonnebank proberen en misschien ook toch maar de hoeveelheid vis in mijn dieet opvoeren.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:43

Ik haat het... Tegen dat ik mijn kantoor verlaat is het donker, dus 4 dagen per week zie ik mijn paard enkel in het donker (staat op een weiland).

Ik zou op vrijdag kunnen huilen van blijdschap omdat ik dan in het licht naar mijn paard kan!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:59

Pandora2 schreef:
Vanmiddag grote portie zalm gekocht ! :9 Daar zitten ook veel omega 3 vetjes in, toch ?
Enne....alweer wat dichter bij de dag dat de dagen weer gaan lengen ! :)

Ligt eraan waar die vis vandaan komt, volgens mij bevat alleen wilde zalm omega-3 en gekweekte niet. Haring, makreel en paling bevat het meeste.

Mijn ervarin is wel dat het het beste werkt als je begint ver voor de klok verzet wordt. Als je vanaf september begint met op omega-3 te letten gaat het goed. Bij mij dan toch :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:01

Is wilde zalm ! :j Zal maandag ook nog een potje haring halen !
Oeps...dus wel beetje laat mee begonnen, maar laten we zeggen..beter laat dan nooit :D Want het is toch wel heel errrruuug lekker :9
Volgend jaar op tijd aan beginnen dus...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:39

Ik vind er ook helemaal niks aan. Ik mis ook vooral het groene van de bomen en het zingen van de vogels.
Als het donker is heb ik helemaal geen zin om 's avonds nog de deur uit te gaan. Zeker als het ook nog gaat vriezen en je vingers bijna aan de hooivork vastvriezen. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:45

Supervixen schreef:
Als het donker is heb ik helemaal geen zin om 's avonds nog de deur uit te gaan.

Oh, dat heb ik ook. :j Ik ga meestal rond 6 uur douchen, pyjama aan en dan met een dekentje op de bank. :+ Heb echt geen zin om 's avonds nog iets te doen behalve lekker bankhangen, weggaan/actief zijn voelt gewoon ook onnatuurlijk in de winter.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:17

Ik vind het ook vreselijk als het in de herfst/winter zo snel donker wordt. Dan heb ik vaak geen zin meer om buiten te gaan 's avonds.
Momenteel verblijf ik in Istanbul en hier wordt het nog veel sneller donker. Daarbij komt nog eens dat iedereen in appartementen woont en dat je de zon na 14u wel kwijt bent.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:26

Ik snap ook niks van de wintertijd, waarom? Waarom moet het perse een uur eerder donker zijn? Laat het dan lekker 's ochtends een uur langer donker :+

En helemaal als het regent, dan schemert het nog eerder, bwuuh.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:29

T heb ze voor en ze nadelen...
Inderdaad bij de paarden en honden uitlaten,
Maaaaarr aan de andere kant... heerlijk lekker knus !
Bevroren thuiskomen, lekker in bad, op de bank onder een dekentje filmpje kijken,
Daar kan ik echt wel van genieten hoor !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:30

Angeliquee18 schreef:
T heb ze voor en ze nadelen...
Inderdaad bij de paarden en honden uitlaten,
Maaaaarr aan de andere kant... heerlijk lekker knus !
Bevroren thuiskomen, lekker in bad, op de bank onder een dekentje filmpje kijken,
Daar kan ik echt wel van genieten hoor !

Gezellige lampjes aan <3

(Moet wel zeggen dat de zonnebank mij echt super bevalt. Voor het eerst dit jaar dat ik er echt regelmatig onder ga en ik zie er veel beter uit en voel mij ook minder; bah, het is winter en koud :') heerlijk na een ijskoude dag opwarmen onder de zonnebank :D en daarna een douche, pyama aan en onder het dekentje :D. Ik 'zon' wel met mate natuurlijk.)

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:35

Normaal kan ik er echt tegenaan hangen, maar het is lange tijd geleden dat ik het chagrijnig zijn zolang heb kunnen uitstellen. Wat ik altijd denk is dat er altijd gezellige feestjes zijn die je met vrienden en familie kunt vieren. Sinterklaas, kerst en nieuwjaar. Dus nu valt het wel mee gelukkig, maar ik snap dat mensen er last van hebben

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:41

Voordelen van de winter:
* Misschien heb je een leuke binnen hobby die je nu weer kunt gaan doen :) Bijv. schilderen of tekenen ect.
* Het is niet zonde om eens lekker een film te kijken want het is toch vies weer :)
* Steek lekker allemaal kaarsen aan en vooral met een geurtje (miss zomers geurtje of juist dennen of lavendel)
* Ga ouderwets gezellig spelletjes doen of puzzelen
* Verzin een nieuw project voor je zelf voor in de winter :)

Misschien zit hier is tussen voor je, ik heb er niet zoveel last van behalve dat het koud is... maar deze dingen houden mij bezig tijdens het vieze donkere koude weer