Geen zin hebben in uitgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:24

Ik ben 18 en ga ook niet zo vaak uit, ook nooit echt geweest. Een paar keer in het jaar is hier een feesttent, met Hollandse avond en apres ski enz. Dit duurt vaak tot 02.00 en is heel gezellig omdat er veel bekende zijn. Hier ga ik dan vaak wel heen. Ook vind ik het leuk om naar een concert te gaan zoals live38, vrienden van amstellive enz.

Maar echt stappen niet. Vriendinnen gaan vaak naar Amsterdam, dan gaan ze pas rond 23.00 hier weg en zijn rond 07.00 thuis (1ste ochtendbus). Dit trek ik niet, ik kan dan vaak die zondag niet meer slapen en ben volledig uit mijn ritme. Daarnaast sta ik op zaterdag rond 5.30 op voor werk, dus rond 23.00 slaap ik dan vaak al haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:23

Ik heb het in fases. Vorig jaar ging ik bijna elke zaterdag uit en afgelopen zomer ook, weekje lloret de mar en een introductieweek waren voor mij echt genoeg gefeest en alcohol.. daarna vond ik het wel even mooi geweest. (eindexamen gedaan- dus lang vakantie)

Ik heb vooral dat ik in de winter graag thuis blijf, het is zo vervelend om te fietsen door sneeuw, om koud te worden, om een winterjas mee te moeten nemen enzovoorts.. dat ik niets aan m'n zondag heb, maakt me verder nooit wat uit haha. De zondag is er voor gemaakt om de hele dag op bed te liggen en series te kijken :')

Linnie050

Re: Geen zin hebben in uitgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:26

Ik ben ook nooit veel uitgeweest het trok mij ook niet. En ging inderdaad wel regematig verplicht maar mee om van het gezeur af te zijn. Ik zit net zo fijn thuis of kijk naar films of de bios of lekker uiteten of gewoon een drankje doen.
Nu ik 31 ben en ik om me heen wel veel mensen had die uitgingen en van feesten hielden wordt je toch snel als saai gezien. Nadeel nu is dat ik toch weinig vrienden heb omdat ik niet altijd meedeed met de rest.
Dat vind ik nu wel jammer.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:59

Ik heb het er een beetje mee gehad. Toen ik 16/17/begin 18 was vond ik het wel keileuk en wilde ik het liefst tot zo laat mogelijk met zoveel mogelijk drank :') Nu heb ik dat allemaal wel een beetje gezien. Soms kan ik wel gigantische behoefte hebben aan effe lekker stappen, maar ivm m'n studie en werk zit ik vaak gewoon thuis. Sorry maar er gaan dingen voor uitgaan. Ben nu al zo'n 10 weken niet geweest en nu kriebelt het wel weer heel erg, dus volgende week er maar weer eens tijd voor maken :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:52

En zijn jullie wel eens dronken geweest?
Mijn gemiste ervaring hoort namelijk ook bij mijn saaiheid.. :')

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:56

Dronken zijn is soms heel fijn en soms heel poedersuiker :') Soms ben ik echt poedersuiker dronken met misselijkheid, maar soms ga ik echt gigantisch lekker, haha. The day after is gewoon wat minder als je wakker wordt vol schaamte :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:56

Toen ik 16 was ging ik ook bijna ieder weekend op stap, in het jaar dat ik 17 was had ik er geen zin meer in en ben ik misschien 3x op het heel jaar geweest.
Nu ga ik wel terug vaker maar niet meer iedere week! Op café met vriendin vind ik veel leuker dan echt een disco, jammer genoeg denken mijn vrienden daar anders over.

Ligt er een beetje aan eigenlijk. Laat je vooral niet pushen door je vriendinnen, als je gedwongen mee gaat beleef je toch geen plezier eraan. En het is doodnormaal, ken veel mensen die niet graag op stap gaan hoor.

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:13

Nou ik ben 17 en marliefst 1keer uitgeweest.. maar vond er niks aan. Kon gelukkig toen wel bij een vriendin blijbem slapen anders mocht ik nog eems 17km gaan fietsen... in de kou en regen. Denk dat het in de zomer wel leuker zou zijn, met goed weer. Enkel blijf ik im de zomer liever thuis em bij ons thuis op de camping een beetje rondstruinen. Maar voorderest heb ik ook echt geen behoefte aan dat uitgaan... dus vind het wel fijn dat er hier meer mensen zijn die er ook geen behoefte aan hebben... dacht al bijna dat ik de eenigste was. ^^

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:16

Ik vind uitgaan ook verschikkelijk ook verjaardagen of andere feestjes trouwens.
Uitgaan heb ik nauwelijks gedaan op 1 hand te tellen, verjaardagen en andere feestjes probeer ik ook altijd te mijden helaas gaat dat soms wat lastiger. :P

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:18

k ben nu 24 en moeder van een 2jarig zoontje heb voor heel mn leven hooguit 8 a 10 keer uit geweest
von het vreselijk het eenige wat ik leuk von is al die stomme zatlappen die heen en weer liepen hihi

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:18

Ik ben 21, en vind het ook al een paar jaar niet meer geweldig om uit te gaan. Ik vind het veel leuker en gezelliger om met een groep lekker bij elkaar te hangen. Nee, uitgaan hoeft van mij eigenlijk niet meer. Ik ga nog wel een keer naar een tent feest, maar een discotheek ben ik eigenlijk wel klaar mee.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:29

hier nog iemand, ik ben 18 :D ik ben twee keer uitgegaan en die tweede keer was ook alleen voor de gezelligheid ervoor en na. ik snap echt niet wat sommige mensen nu vinden aan discotheken: véél lawaai (en ik leek wel de enige die mij daaraan stoorde :Y) ), overal bier en glasscherven op de grond, te veel mensen dicht opeen gepakt,... nee daar bedank ik wel voor

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:27

Eindelijk mensen die ik begrijp!

Ik vind er niks aan om ieder weekend dronken thuis te komen, vervolgens de volgende dag niets te kunnen door een enorme kater. Lekker avondje thuis bij vrienden is ook lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:27

Rond mijn 22e ben ik uitgaan pas leuk gaan vinden en nu ga ik eens per 3 maanden ofzo. Ik herken je gevoel, toen ik 16 was wilde mijn toenmalige vriendengroep ook altijd dat ik mee uitging, ik vond het niks aan en ging soms ook niet mee. Alleen ik was bang om buitengesloten te worden wanneer ik niet af en toe mee ging en op een gegeven moment werd er zoveel druk op gelegd dat ik geen nee meer durfde te zeggen en meeging en expres mijn id kaart vergat zodat ik niet binnen kwam en weer naar huis kon. Als je niet uit wil gaan laat je niet dwingen! Wie weet komt het nog en anders niet, nies ergs aan :-)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:29

Ik ben 18 en ook nooit een feestbeest geweest. Af en toe een keertje uit, of terrasje vind ik prima. Gezellig ook, maar niet tot te laat. Wil de dag erna ook nog gewoon aanspreekbaar zijn :)
Vrienden hebben me ook nooit echt aangespoord om mee te gaan, die vinden het prima dat ik niet ga.
Voor de rest heb ik ook een hekel aan dronken mensen, en ik ben zelf ook anti-dronken zijn hahah :)

Blackfyre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:34

Ben ik dus toch niet de enige, ben nu 20 en ben twee keer uit geweest en vind er niks aan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:00

Ik ben 19, een paar keer uitgeweest en vind het verschrikkelijk :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:04

Ik ben 20 en heb het nooit echt boeiend gevonden.
Voor ik 16 was, mocht ik nooit ergens anders slapen, en wou ik graag altijd naar dingen toe.
Toen ik eenmaal 16 was had ik er al geen zin meer in.
Heel af en toe ging ik nog wel eens naar een georganiseerd feest, maar die zijn ook helaas gestopt.
Maar dat is ook 5 keer geweest ofzo in al die jaren..
Na 3 uur staan/dansen heb ik er echt genoeg van en wil ik naar huis en slapen..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:07

Ik heb precies hetzelfde. :) Ben nu 17 en ben wel vaak uit geweest, maar heb er nu gewoon niet meer zo'n behoefte aan ofzo. :P Als ik er eenmaal ben vind ik het vaak wel leuk, maar na een uurtje ben ik het wel weer zat. Nu is er hier ook niet heel veel om uit te gaan, dus het is niet echt een 'must', maar ik merk wel dat mensen erg aandringen en denken dat je een volstrekte loser bent als je zegt dat je er niet veel aan vind.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:54

Vreselijk heb er nooit de lol van ingezien. Niks voor mij.
Drinken trouwens ook niet, dat scheelt ook denk ik/maakt het lastiger
Ik ben 23 en hooguit 4x 'uit' geweest (disco of kroeg) uiteraard wel geprobeerd anders kun je ook niet zeggen of je het wel/niet leuk vindt.
Ik heb me ook nooit laten dwingen. Koos altijd al voor mijn eigen gevoel, nooit een 'meeloper' oid in die zin geweest. Ik accepteer mensen zoals ze zijn (uitgaan leuk vinden) moeten mensen mij ook maar accepteren. Zo niet, jammer dan. Dan ben je ook geen echte vrienden denk ik dan.

Doe mij maar 1/2/3 goeie vriendinnen een bioscoopje, samen koken/eten, filmpje kijken of gewoon een avondje kletsen. Dan heb ik een mega gezellige avond

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:00

xManon_ schreef:
En zijn jullie wel eens dronken geweest?
Mijn gemiste ervaring hoort namelijk ook bij mijn saaiheid.. :')

Nee nooit. Ook totaal geen behoefte aan om dat 'eens mee te maken'. Snapt lang niet iedereen. Tja jammer dan, ik snap hun niet.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:03

linnie050 schreef:
Ik ben ook nooit veel uitgeweest het trok mij ook niet. En ging inderdaad wel regematig verplicht maar mee om van het gezeur af te zijn. Ik zit net zo fijn thuis of kijk naar films of de bios of lekker uiteten of gewoon een drankje doen.
Nu ik 31 ben en ik om me heen wel veel mensen had die uitgingen en van feesten hielden wordt je toch snel als saai gezien. Nadeel nu is dat ik toch weinig vrienden heb omdat ik niet altijd meedeed met de rest.
Dat vind ik nu wel jammer.

Ja je wordt misschien als saai GEZIEN, dat betekent niet dat je saai BENT. Zegt naar mijn idee meer over die anderen. En wie beslist dat je veel vrienden nodig hebt/moet hebben. Sommige mensen zijn net zo gelukkig met 3 hele goeie vrienden/vriendinnen dan 30 bijvoorbeeld. Het is jou leven en jij moet je er prettig en happy bij/in voelen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:16

Ik ben ook nog nooit dronken geweest. Drink geen alcohol want lust het niet.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:26

Wat een herkenning hier. Ik ga ook nooit uit en drink ook niet, lust het ook niet. Dus ook nog nooit dronken geweest. Ik heb niet het idee dat ik iets mis :+ Wat mij juist opvalt is dat, als je nieuwe mensen leert kennen, ze vaak vrij snel beginnen over uitgaan. Voorheen kletste ik er dan maar wat omheen maar tegenwoordig zeg ik gewoon 'nee, ik ga niet uit' en er wordt eigenlijk nog vrij normaal op gereageerd ook :D (afgezien van die paar kneusjes die je meteen als saai bestempelen, maar da's niet mijn probleem)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:50

Ik herken het hoor. Ik heb ook echt geen zin om uit te gaan. Tenminste, echt dat stappen stappen dan.
Een zaterdag of vrijdag avondje ergens naar een kroegje gaat nog wel (1 keer in de maand), vaak heb ik geen zin, maar echt stappen stappen daar heb ik geen zin in :o
Mijn broer noemt mij zelfs apart, want hij gaat elk weekend stappen. En ik zit liever thuis *\o/* :')