wat te doen... Hond aangereden.?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat te doen... Hond aangereden.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:58

Je zit natuurlijk wel met het probleem dat de garage al niet kan aangeven dat de schade door een hond is gebeurd.Plus dat je al had aangegeven dat er niks aan de hand was en dan kom je de volgende dag als nog schade claimen voor een auto waar je mee naar huis gereden bent.

Aangezien de eigenaar zijn reactie al op de aanrijding met de hond,waar hij al niet erg van onder de indruk is,plus dat de hond ook niet gewond is.Denk ik dat je een kleine kans maakt om er geld van te krijgen.Je bent eigenlijk overgelevert aan zijn goodwill.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 13:23

Lynn_Nikita schreef:
Om te bellen toch niet, kun je het adres niet achterhalen en via de telefoongids een nummer vinden?
Niet proberen is altijd mis

heb geen tel nummer. De hond is opgehaald door eigenaar, ben dus niet bij hem thuis geweest. Hij woont wel in de buurt omdat ie er echt binnen een minuut was. Hij is opgebeld door die 'zoekende' mensen. Die weet ik wel te wonen (ook geen tel nummer) en die schijnen elkaar te kennen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 13:25

Bianca41 schreef:
Je zit natuurlijk wel met het probleem dat de garage al niet kan aangeven dat de schade door een hond is gebeurd.Plus dat je al had aangegeven dat er niks aan de hand was en dan kom je de volgende dag als nog schade claimen voor een auto waar je mee naar huis gereden bent.

Aangezien de eigenaar zijn reactie al op de aanrijding met de hond,waar hij al niet erg van onder de indruk is,plus dat de hond ook niet gewond is.Denk ik dat je een kleine kans maakt om er geld van te krijgen.Je bent eigenlijk overgelevert aan zijn goodwill.

ik heb niet aangegven dat er niets was... ik zei dat het mee leek te vallen. Had geen zichtbare schade maar werd wel op een vreemd geluid gewezen. Heb dus vervolgens aangegeven dat ik het verders dus het niet wist. Het was immers pikkedonker.

Overige vind ik wel aannemelijk klinken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:42

Mijn advies: neem mijn advies dat ik je per PB gegeven heb gewoon serieus ;) :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:46

Ik zou schadeformulier opmaken, naar de eigenaar gaan, laten tekenen, getuigen vermelden in zelf geschreven toedracht!! Erg belangrijk...je autoverzekering bellen, want het is een ongeval op de openbare weg....naar garage en auto laten nakijken...met auto verzekering dit goed kortsluiten...en de eigenaar heeft hoop je voor hemzelf een wa op haar huisdier..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:10

Knert schreef:
Ja maar heb eerst vervoer nodig.

sorry, maar ik vind dat je daar wel een beetje luchtig over doet..

Ik heb schade die ik op iemand anders kan verhalen, maar dat kan niet want ik heb geen vervoer en er zijn natuurlijk geen andere oplossingen om dit geregeld te krijgen, dus betaal ik die paar honderd euro schade zelf maar...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:27

Knert schreef:
Is dit te verhalen bij de eigenaar van de hond?

Serieus? Je hebt net iemands dier aangereden en dan wil je ook nog geld aan hun vragen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:33

antje_vip schreef:
Knert schreef:

Serieus? Je hebt net iemands dier aangereden en dan wil je ook nog geld aan hun vragen?

? :')

als je hond losloopt op een snelweg of autoweg ben jij aansprakelijk voor de schade die de hond aanricht naar mijn ervaring. zelfs als de hond dood was gereden dan nog waren die mensen aansprakelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:37

Hoeveel weegt een hond, ik denk dat het toeval is hoor dat je auto niet goed loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:37

antje_vip schreef:
Knert schreef:

:wow:

Serieus? Hond loopt zonder eigenaar ergens los op een 80 km weg, in eerste instantie is er geen eigenaar te bekennen en de hond zorgt voor zeer onveilige situaties die wonder boven wonder 'goed' aflopen. En de schuld wordt bij de automobilist gelegd die keurig met op de autoweg rijdt? Waar honden dus niet horen te lopen.

TS, in de openingspost beschrijf je dat er al getuigen waren die je én een noodstop hebben zien maken voor de hond én op merkte dat je auto motorisch niet meer goed liep. Waarom deze getuigen niet een verklaring laten afleggen? Of nog makkelijker. Juridisch advies in winnen dmv rechts bijstand verzekering of het juridisch loket?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:37

antje_vip schreef:
Knert schreef:

Hun zijn gewoon aansprakelijk hoor, kan ts er iets aan doen dat ze in het donker ineens een donker gekleurde hond voor de auto krijgt?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:05

Ben wel benieuwd wat er volgens die garage mankeert aan die auto :P
Zo technisch laten klinken dat eigenaren er niets van snappen proberen ze wel vaker cq altijd, -geef ze ongelijk in deze moeilijke tijd- en dan een mooie rekening maken. Proberen ze bij mij ook altijd (vrouw op hakken weet vast niets van autos), totdat ze mij kennen, gezien ik wel autotechnisch ben, hilarische situaties vaak, maar goed.

Blij dat de hond niets heeft en verhalen, tja, nee heb je ja kan je krijgen....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:45

och... ruim een week later gaat de verzekering niks meer doen hoor!!! en geef ze gelijk...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:51

Zelfs na weken kan de verzekering nog iets doen ;) Eigen ervaring.

Maar ik vind dat je er nu wat laks mee omgaat...
Dit zijn dingen die heel makkelijk te regelen zijn...

Ik zou ook gewoon de schade op de eigenaren verhalen...
Zij laten hun hond loslopen...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:52

Ik zou het toch eens gewoon aangeven bij de eigenaar van de hond. mocht het gezeur opleveren kun je altijd nog gaan kijken wat je gaat doen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:59

Omdat TAO alleen voor paardgerelateerde onderwerpen is ga ik dit topic verplaatsen naar LZP

TAO --> LZP

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:03

Nee, dit is niet te verhalen op de eigenaar van de hond.
Jij zit achter het stuur en bent verantwoordelijk voor de aanrijding, niet de hond of te eigenaar van de hond. Zo simpel is het.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:04

44Myrthe44 schreef:
Jij zit achter het stuur en bent verantwoordelijk voor de aanrijding, niet de hond of te eigenaar van de hond. Zo simpel is het.

*Boink*

Geloof dat er al een aantal gereageerd hebben die rechten gestudeerd hebben.
Eigenaar van de hond is WEL aansprakelijk.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:09

44Myrthe44 schreef:

Onze hond is laatst doodgereden maar de automobilist was zeer zeker niet aan sprakelijk.. Onze hond schoot de weg over en daar kan een automobilist vrij weinig aan doen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:31

Mijn rechtsbijstand is nog steeds bezig met de schade van mijn auto. Ik heb de "pech" dat ik de hond wel wist te ontwijken. Als ik de hond had aangereden was het nu allemaal geregeld geweest maar nu heeft de hond geen schade. Blij dat hij ongedeerd is maar het is maar de vraag of ik mijn reparatiekosten vergoed ga krijgen daardoor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:39

marleen_usar schreef:
Hoeveel weegt een hond, ik denk dat het toeval is hoor dat je auto niet goed loopt.

het gewicht wil niet altijd iets zeggen. en een labrador weegt best wel wat hoor.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:43

Mijn hond is hier een keer van het erf afgeschoten, en daarbij aangeteden door een busje. Hond had gelukkig niets, maar de auto wel. 1500 euro schade had die. Is door mijn wa verzekering netjes betaald aan de eigenaar van het busje.
Als jouw dier schade aan een ander veroorzaakt, is het wel zo netjes om alles op een juiste manier af te werken.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:47

44Myrthe44 schreef:

Helaas voor jou werk ik voor verzekeringen.
aanrijdingen met dieren vallen onder je WA beperkt verzekering.
Ook van loslopende dieren met eigenaar maar ook van wilde dieren

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:09

Ik studeer rechten en als het goed is is de eigenaar inderdaad aansprakelijk en moet je dit dus kunnen verhalen :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:21

Ik vind het erg dubbel allemaal... Is er al précies bekent welke mankementen de auto heeft? Want er staat nergens eigenlijk wat de garage heeft gemeld? Alleen dat het te technisch was? Ook vind ik je laks overkomen, als je echt de schade wilde laten betalen door de eigenaar van de hond, had je dat al kunnen doen. Ik zou een rapport vragen van de garage, met wat de monteur daar heeft geconcludeerd aan mankementen. Daarmee kan je altijd nog een aangifte doen bij de politie omdat je niet weet wie de eigenaar precies na het beide snel verlaten van de plaats waar het gebeurd is. Als je namen hebt van de mensen die er waren, getuigen, kan je die ook opgeven. Maar altijd een goed advies is...vul ALTIJD een schade formulier in, zo kan je ook na afloop dit soort dingen verhalen op de tegenpartij...