.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:30

dat is nog eens een bijlees post zeg!! :wow: _/-\o_

Floepie86

Re: Echte vrienden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:39

Leuk dat je ook daadwerkelijk elke post leest en beantwoord! Zie je niet vaak op bokt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:24

.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:27

Respect voor jou bijleesposts haha :)

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:30

Annett1990 schreef:
@Erwin89 haha echt he :P

@hazira ja vind ik wel zo netjes :) Als mensen de tijd nemen om mijn topic te lezen en te reageren , waarom zou ik dan niet de tijd nemen om ook even terug te reageren :D

ja echt wel! vakwerk! :+

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:28

Leuk dat je een meeting aan het organiseren bent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:24

.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:35

Hier ook een loner ;) . Ben vroeger als kind veel verhuisd en vriendinnen kwijt geraakt. Dat heeft er enorm ingehakt. Gevolg is dat ik niet zo open meer ben om nieuwe vriendschappen op te bouwen.
Nu in mijn volwassen leven zijn er 2 vriendinnen waarvan ik er met 1 dagelijks om ging verhuisd naar de andere kant van het land.
Heb vrienden vanuit mijn pubertijd. Maar doordat iedereen het druk heeft met werk, kinderen, huishouden en natuurlijk ik ook nog met mijn paarden. Hebben we vaak alleen maar contact met verjaardagen. We gaan al een jaar of 6 met de kinderen en gezinnen een weekendje weg. Maar voor het eerst dit jaar lukt het ook niet om dat op poten te zetten. De kinderen zitten tussen de leeftijd van 5 en 17 dus steeds moeilijker om iets geschikts te vinden. En door de kinderen en hun afspraken nog drukker natuurlijk.
Stalgenoten waar ik mee optrok zijn naar een andere stal verhuisd (weer een domper) en degene die er nu nog staan daar maak ik wel een praatje mee. Maar verder niet. Evenals met collega's.
Tsja. ik weet wat je bedoeld wil ik hier dus mee zeggen hahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:01

.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:55

Annett1990 schreef:
@Cooper
Wat fijn dat je een echt goeie vriendin hebt en dat jullie elkaar ook al zo lang kennen en dat je jezelf kan zijn! Me zelf zijn vind ik persoonlijk inderdaad ook nog wel eens moeilijk, vooral omdat mijn ex me aan alle kanten wilde veranderen en ik dus toen het uit ging eignelijk niet meer wist wie ik nou eigenlijk zelf was..
Ik vind je heel wijs en verstandig over komen, goed om te lezen :) 1 vriendin is mij gewoon heel erg dierbaar zeg ik eerlijk maar ik neem nu wat meer afstand, ken haar al 2,5 jaar stonden ruim 2 jaar op dezelfde stal en we gingen elkaar steeds minder zien omdat zij op en duur zo veel had, werk, vriendje, school, vriendinnen, uitgaan, paard.. Ik heb meerdere keren bij haar aangegeven hee ik vind dit lastig en ik heb het gevoel dat het alleen van mijn kant komt, dit begreep ze en vond ze ook heel vervelend want ze beschouwt mij echt als een goeie vriendin.. Maar vervolgens veranderd het en dan hoor ik weer een maand niks, ze weet dat ik een stap terug heb gedaan in het contact omdat ik er klaar mee ben dat ik met iedereen altijd zelf contact op moet nemen en dat als mensen echt om me geven ze het ook maar van hun kant moeten laten zien.. Dit doet ze wel, maar er gaan dus 3/4 week over heen. Als er wat is kan ik ook wel bij haar terecht maar op het moment dat ik haar app heeft zij altijd wel wat waardoor ze dus pas na een dag reageert of het helemaal vergeet en pas na 1/2 week eens reageert.. Dus dat is gewoon een hele lastige vriendschap voor mij, ik neem af en toe ook wel contact met haar op en laat haar de laatste weken heel duidelijk merken dat k dr vreselijk mis maar ze kan elke keer niet afspreken dus het word steeds lastiger..

Ik kan me voorstellen dat dit een lastige vriendschap voor je is, maar bekijk het eens van de andere kant. Ik heb een aantal heel goede vrienden/ vriendinnen. En ook bij ons gaat er wel eens een week of 3/4 overheen voor iemand op een appje of een smsje reageert. Ik ben sowieso slecht in het reageren op appjes en smsjes, en ik vind het ook niet nodig om op iedere app te reageren. Er gaat ook wel eens een halve week overheen voor ik weer reageer. En dat is niet omdat iemand me niet dierbaar is. Echt niet. Ik hoef gewoon niet altijd bereikbaar te zijn. Ik heb het druk met werk, hobbies, of gewoon even geen zin om na te denken over de inhoud van een berichtje terug. En dat geldt dus ook voor berichtjes van mijn beste vrienden. Daar staat wel tegenover dat mijn vrienden altijd bij me terecht kunnen, en ik ook weet dat ik altijd bij hen terecht kan.

Het mooie is dat mijn beste vriend hierin precies hetzelfde is. Dus wij kunnen heel goed drie weken langs elkaar heen bellen voordat we elkaar weer spreken. Ik weet wel dat als de nood aan de man is, ik op hem kan rekenen. En hij op mij. En ook als we elkaar maanden niet hebben gezien (dat komt dus ook wel eens voor...), is het alsof we elkaar gisteren nog gezien hebben. Een echte vriendschap kan dit allemaal prima hebben.

TS, geloof je vriendin gewoon als ze zegt dat ze om je geeft. Je zegt zelf dat je altijd bij haar terecht kunt. Dat ze even te druk is om af te spreken, of vergeet op berichtjes te reageren, zou daar niets aan af moeten doen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:35

Heel herkenbaar..... Maar mensen komen en gaan.... Als je goed oplet merk ja dat waar de ene gaat er wel een nieuw contact om de hoek staat. En dat wil niet zeggen dat je iedereen maar weg moet schuiven waar je 'even' geen zin in hebt haha.

En het 'winterdipje' heb ik ook en begint er nu ook weer in de sluipen haha.

Sinds ik ben gaan samen wonen (4 jaar geleden) zijn er mensen verdwenen.
Ik had op de middelbare school een beste vriendin waarmee ik alles kon. Het is een beetje verwaterd. Nieuwe school andere mensen je kent het wel.
Wel ben ik nog vaak bij dr langs geweest. Na een tijdje dr niet meer gesproken te hebben las ik op (toen nog hyves) dat ze zwanger was. Het deed zo'n pijn! Ik dacht zo snel kan het dus gaan..... Jaren geleden belt ze op in tranen omdat ze bang is dat ze zwanger is (veel pubers kennen dit wel haha) En nu is ze echt zwanger nu ze samen woont etc. En dan lees ik het in het openbaar op hyves.
AUW!!!
Maar goed het contact was al een beetje minder dus ik heb het van me af gezet. Ik heb haar gefeliciteerd en het was goed zo.
Vervolgens las ik dat ze ging trouwen...... En dat is zo raar als je alles met elkaar gedeeld hebt en deze momenten mis je gewoon omdat het te ver verwaterd is. Jaren geleden kon ik me echt niet voorstellen dat ze dit niet met me zou delen.
Nogmaals gefeliciteerd en ze vertelde dat we snel weer moesten afspreken.
Vervolgens hoor ik van een andere vriendin dat ze vanavond een vrijgezellen feestje heeft van die vriendin. Ik was niet uitgenodigd....... Toen was het voor mij klaar.
Ik begrijp het wel.... Wie nodig je wel uit en wie niet.... Maar oef het doet zo'n pijn.
Ik heb haar veel succes en liefde gewenst en het was voor mij klaar.

Een andere vriendin (die ik in beeld was in het vrijgezellen feest) was ook 1 van mijn beste vriendinnen op de middelbare school en zelfs op het mbo.
Na die tijd nog altijd contact gehad, heel veel op stap geweest en altijd lol gehad.
Tot ik een vriendje kreeg en ging samen wonen, en zei een aantal vriendjes had gehad en een aantal keren samen heeft gewoond.
Ik moest er altijd achteraan om af te spreken. En op een gegeven moment houd dat gewoon op..... Maar we gingen afspreken. Hadden elkaar een dik jaar niet gezien en ze kwam langs...... Ik zal je vertellen... Het gevoel was weg. De humor was weg alles was weg. Ik had niet meer het gevoel iets met haar te willen delen en voor haar was dat gevoel volgens mij het zelfde..... Nu via facebook hebben we wel eens contact hoi en doei maar verder eigenlijk niet.
Dus ook met haar.... Is de vriendschap verwaterd.

Tussendoor heb ik 2 mensen in mijn leven gehad waarbij het contact perfect leek te zijn..... Maar schijn bedriegt. Van deze mensen heb ik afscheid genomen..... Ik had geen zin meer om me te ergeren en er contant achter aan te lopen en het helpt toch niet. Dus helaas maar er is altijd een reden waarom mensen de toekomst niet halen.

En natuurlijk zijn er andere mensen geweest waar ik leuke tijden mee heb gehad... Maar dat is gewoon een kwestie van verwateren en niet missen. Die tijd is geweest het was leuk maar dat was het.

Jeetje wat een lang verhaal haha nog langer als die van jou. Ik geef toe ik was aan het typen en het voelt gewoon heerlijk en ik merk dat ik het ook van me af aan het schrijven ben haha. Maar mijn doel is gewoon te laten weten dat iedereen zulke dingen heeft in het leven. Mensen komen en gaan en het is nu eenmaal zo. Ik heb een periode gehad dat ik niemand vertrouwde waarom? Geen idee maar ik voelde me echt alleen terwijl dat niet zo was.

Hoe mijn 'vrienden' leven er nu uit ziet?
Ik heb een hele goede vriendin echt een topper! Het maakt niet uit als we druk zijn en elkaar weinig zien het is altijd goed.

En vroegere klas genoot (basis school) heb ik jaren geen contact mee gehad. Maar nu zijn we al jaren maatjes. Ook echt een topper.

Een vriendin kwam een paar jaar geleden haar paard bij ons stallen en hier is ook een vriendschap uit gekomen. Helaas konden we het niet meer combineren met ons gras en eigen paarden gaan voor. Met een brok in mijn keel ben ik naar dr toe gegaan om dit uit te leggen en voorgesteld samen een andere plek voor haar paard te zoeken. Dit heeft de vriendschap gelukkig niet in de weg gestaan.

Een half jaar terug heb ik het fotograferen ontdekt. Ik ga naar meetings en heb er leuke contacten aan over gehouden, waar ook weer vriendschappen uit groeien. Dus alleen ben je nooit.

En natuurlijk ik heb ook wel eens momenten die 'pijn' doen.
Laatst gingen we naar de zuidlaarder markt. En dat is altijd feesten in de tent.... Wat een plezier altijd en ik leefde er echt naar toe. Maar vriendinnen konden niet dus ik ging met mijn vriend en onze beste vriend (klasgenoot basis school) Ik voelde me alleen hahahaha. Mensen veranderen.... Eerder kon ik alleen op stap ik kende iedereen dus ik was nooit alleen. Maar nu... Ik kende niemand.... Ik had het echt even zwaar met mezelf haha ik zal ineens jaren voorbij komen en dat het dan zo kan veranderen.
Soms zijn dingen die eerder leuk waren nu niet meer leuk.

Sorry voor mijn veelte lange verhaal...... Ik hoop dat je er iets aan hebt of iets in herkend. Maar geloof me alles komt vanzelf goed haha de tijd zal het leren.

Ik las dat je in Groningen woonde. Ik woon in Drenthe dus als je eens zin hebt om te kletsen..... Zo ver is het niet haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:49

.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:25

Wat heb je terug geappt dan? Dit zou mij namelijk ook prima kunnen overkomen, en dat ik online ben geweest zegt helemaal niets.... Als iemand appt dat het goed gaat, registreer ik dat en ben ik gerustgesteld. Kan het zomaar zijn dat ik om wat voor reden dan ook niet terug reageer, of veel later pas. Eerlijk gezegd vind ik het een vloek dat je bij steeds meer social media kunt zien of iemand online geweest is of niet. Juist hierom. Eigenlijk heb ik ook gewoon een hartgrondige hekel aan smartphones. Vroeger was iemand alleen bereikbaar als je thuis was om de telefoon op te nemen. Soms verlang ik echt terug naar die tijd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:13

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:01

.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:26

Ach nou zeg! Wat jammer!
Hoe kun je niet vrolijk worden van SR? Hihi.
Je mag hier best wel wat komen drinken, onze kast staat vol met drank haha! ( hij staat nog steeds :j )

Edit; ik kan ook wel behoorlijk wat aanhoren :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:57

Vrienden beginnen in mijn ogen altijd eerst met de leuke dingen.. Pas als je daarmee echt gesetteld bent als vriend kan je de negatieve dingen in de mix gooien... Want dan is je vriendschap door alle leuke dingen ondertussen sterk genoeg om het te verdragen.

Vriendschap moet leuk zijn. Dat er mindere momenten inzitten, dat kan altijd. Je bent er dan voor iemand. Voor elkaar... Maar een vriendschap moet al wel sterk zijn om dat van elkaar te kunnen dulden.

Een vriendschap starten met al heel veel gepraat over drama en hoe rot het leven is, is meestal niet een vriendschap die lang houd. Ook logisch. Want men heeft vriendschappen om het leven leuker te maken.

Iemand die meteen al begint over alle negatieve dingen in het leven snijd ik persoonlijk al snel los, als diegene al niet eerder een vriend van me was, want daar haal ik zelf niets leuks uit. Klinkt cru... Maar wat heb ik eraan als iemand mij alleen maar rot laat voelen. Iemand die ik nog helemaal niet zolang ken.

Dat ligt anders met vrienden die je al een tijd kent en waar je heel wat leuks hebt uitgehaald. Zo'n vriendschap kan tegen een stootje... En dan mag het best een lange periode van rot zijn... Als er maar een straaltje aan het einde is.

Een beetje balans :)
Laatst bijgewerkt door ElineS op 22-12-13 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:14

.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:41

Hier ook erg herkenbaar!
Ik dacht altijd dat ik goede vriendinnen had, totdat ik mijn huidige vriendinnen leerde kennen. En jawel, ik ken ze van bokt! :D
Uit deze groep komt ook mijn beste vriendin, een ontzettend lieve meid die altijd voor mij klaar staat, en ik voor haar. Pas nu weet ik wat echte vriendschap is!
De rest van de meiden zijn ook echt lieverds! Een leven zonder mijn beste vriendin kan ik me niet meer voorstellen.

kijk misschien eens op deze site om tips te vinden om je positiever in te stellen: http://sochicken.nl/lekker-positief-denken-9-tips
En als je ''beste vriendin'' het zo lastig vind dat jij een beetje negatief ingesteld bent, wil ze jou misschien ook wel helpen om je wat op te beuren?

Ik heb zelf ook mogen ervaren dat ik door andere mensen die heel negatief waren, zelf ook negatief werd. Ik heb ruim een half jaar bijzonder slecht ik mn vel gezeten (daardoor), ik ben toen naar een vrouw toe geweest en poef een heel groot stuk negativiteit was verdwenen! Nou bleek dit een stuk dieper te liggen, maar dat even terzijde.

Mijn PB box staat trouwens ook open! :D
Een beetje gezellig kletsen kan geen kwaad, en lekker zeiken mag bij mij ook! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:35

jeetje zeg, wat een herkenbaar verhaal.

Hier iemand die keer op keer teleurgesteld word door vriendinnen. als ik er midden in de nacht voor ze moet zijn, ben ik er voor ze. Als ze in de put zitten of wat dan ook, het maakt me niet uit.

maar beide dames zijn nu ineens beiden zo gelukkig met een vriendje dat ik niet meer pas in dit plaatje.
komt er dus op neer dat ik hele weekenden in mijn eentje thuis spendeer. inclusief avond met oud en nieuw.

Ik ben absoluut niet contactgestoord en probeer altijd open en spontaan te zijn, maar toch zijn mensen altijd huiverig richting mij.

momenteel is het zo dat ik echt een mental breakdown heb gehad omdat ik me eenzaam en bedonderd voel. Mijn moeder vind dat ik nu naar een psycholoog moet, maar ik zie niet in wat dit mij erin moet gaan helpen om vrienden te maken. Ik wil gewoon leuk en gezellig doen met mensen en soms lief en leed delen als dat nodig is.